30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

HISTORIE: Amerika a my

Není pochyb o tom, že pro náš stát jsou zásadní především tři země: Slovensko, kulturně a historicky, Německo, finančně a hospodářsky coby náš zdaleka největší „zákazník“, a USA téměř ve všem ostatním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 27.7.2016 10:30

Ano, pane Horáku

Podkarpatsko nám SSSR ukradl na základě velmi pochybného referenda.

Nutno ale dodat, že SSSR už neexistuje a současný vlastník Podkarpatska nám v žádném případě toto území nehodlá vrátit.

Tím současným vlastníkem je Ukrajina. Jen tak nějak nejsem přesvědčen o tom, zda je Ukrajina našim přítelem nebo nepřítelem, jak se v závěru svého komentáře zmiňujete.

J. Hejmala 27.7.2016 14:06

Re: Škodovka děkuje za zničení

Mrázek je kovanej komouš a zarudlej bolševik.... Blbej jako poleno a falešnej jako 100 let starý zabradli

J. Farda 27.7.2016 15:31

Re: Škodovka děkuje za zničení

Otevřete dobrý muži i své druhé oko, nej ne to, co civí doleva! Sověti bombardovali civilní město v den po oficiálním skončení WW II. V případě téhož jednání Amíků byste nejspíš pukl žlučí, proti čemuž bych osobně nic neměl! https://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1let_na_Mladou_Boleslav

J. Farda 27.7.2016 15:43

Re: Škodovka děkuje za zničení

Apropos, dobrý muži, o dících za poválečné zničení Škodovky psali i zřejmě Vaše Haló noviny, ty snad Vaše levá hemisféra vezme na vědomí. http://www.halonoviny.cz/articles/view/6131778

A. Richtr 27.7.2016 5:50

teletabis hadr

Tohle nejsou ruzovy brejle... tohle je celotelovy oblek z ruzoveho kondomu a ruzove slepecke bryle.

P. Sulc 27.7.2016 3:48

Bohuzel, prolhany Taticek presvedcil

Wilsona o nutnosti rozpadu RU a vzniku dosti umelych statu, ktere nemeli zadny historicky podklad a ktere si nedokazaly poradne vladnout.. A tak bylo zaseto seminko , ze ktereho vyrostla II svetova valka.

P. Khail 27.7.2016 4:37

Re: Bohuzel, prolhany Taticek presvedcil

RU se nerozpadlo kvuli Masarykovi, narodu, ktere chtely samostatnost bylo vic.

P. Sulc 27.7.2016 5:14

Re: Bohuzel, prolhany Taticek presvedcil

Bylo, ale ty nemely svoje Taticky ve Washingtonu a ti nebrumlali Wilsonovy do ucha. Masaryk se svou tlupou mel na ''presvedcovani'' velmocu podil nejvetsi.

K. Pavlik 27.7.2016 1:30

Skoda ze nepisete o Jalte

Asi se Jalta nehodi do kramu. S tim rokem 1918 to bylo trosku jinak-mozna si pletete USA s Rumunskem a Francii.

S. Prosek 27.7.2016 1:43

Re: Skoda ze nepisete o Jalte

Povidejte pane Pavlik poucte, cekame na Vase slova.

K. Pavlik 27.7.2016 2:09

Re: Skoda ze nepisete o Jalte

Jaltskou dohodou prodali Ceskoslovensko rusakum.

USA se rozpad Rakouska dlouho nehodil do kramu.

Toz tak.

S. Kalužík 27.7.2016 2:24

Re: Skoda ze nepisete o Jalte

A to o Jaltské dohodě máte odkud? A rozpad RU se nehodil nikomu, nám zejména! Tak, jak se nám úpělo za RU se nám již nikdy úpět nebude!!! :)

K. Pavlik 27.7.2016 3:50

Re: Skoda ze nepisete o Jalte

Jaltska dohoda je verejny dokument.

L. Písařík 27.7.2016 6:21

Re: Skoda ze nepisete o Jalte

Pane Pavlíku, asi nejste dobře informován o tom, co je zveřejněno a co ještě ne.Proč se stáhla RA z poloviny Rakouska - na příklad - když se v dohodě nic takového neplánovalo? Myslíte, že by Rusové tak snadno pustili dobytou kořist, kdyby nemuseli? Schválně píši dobytou protože, znáte-li ruštinu a poslechnete si třeba Lavrova nebo Šojgu v originále, můžete ten výraz slyšet. Žádné osvobození.....

M. Šejna 27.7.2016 7:20

no jistě

Rakousko a východní Německo byly dobyty, zatímco západní Německo bylo osvobozeno.

Nakonec i západní část Česka byla osvobozena, zatímco zbytek Československa byl dobyt.

Je prostě jen potřeba použít ta správná slova, že?

Vždyť i Sudety byly na základě Mnichoské dohody osvobozeny.

L. Písařík 27.7.2016 10:18

Re: no jistě

Pane šejno, učte se rusky asi to budete potřebovat a jestli chcete číst tak Kissinger: Umění diplomacie.

Ten výraz "dobýt Německo i Evropu" jsem nevymyslel já, uklidněte se a pak napište třeba Šojgovi.

M. Šejna 27.7.2016 10:37

tak jo, pane Pavlíku

to je právě to umění diplomacie nazvat věci tak, aby to neurazilo druhou stranu. Jenže Vy jste moji poznámku ohledně "osvobození" a "dobytí" vůbec nepochopil.

Zkuste občas přemýšlet o tom, že nejen "dobytí" a "osvobození" bývá různě vysvětlováno. Občas se i "terorista" může z ničeho nic stát "bojovníkem za svobodu" a "bandita" se zas najednou může stát "partizánem". Stači jen vnímat i pohled z druhé strany.

L. Písařík 27.7.2016 12:11

Re: tak jo, pane Pavlíku

Ano, máte pravdu, ale každý má svou pravdu. A co je vlastně pravda? A tak se omlouvám. V minulosti jsme terorizmu říkali národně osvobozenecký boj. A taky jsme měli pravdu. My = oficielní stanovisko ČSSR.

M. Šejna 27.7.2016 12:21

ano, pane Písaříku

přesně tohle jsem měl na mysli. Jsem rád, že jste mě pochopil.

J. Lancik 27.7.2016 7:41

Re: Skoda ze nepisete o Jalte

V Jalte vyslovne o Ceskoslovensku rec nebyla. To prodal uz v prosinci 1943 Stalinovi E. Benes. Jalta byla ale Mnichovem polskym. O Jalte mohou plnym pravem rikat Polaci "o nas, bez nas". V Jalte odsouhlasili zapadni spojenci posunuti Polska na zapad, ruskou loupez vychodniho Polska a ruskou kompenzaci Polsku loupezi Slezka, Pomoran a vych Pruska. V teto zalesitosti dochazelo k neshodam mezi Churchillem a Rooseveltem, bohuzel Rooseveltovo slovo melo vetsi vahu a ten prihral Stalinovi vse o co si rekl.

M. Šejna 27.7.2016 8:19

buďte přesný, pane Lančíku

nikoli ruská loupěž, ale ukrajinská loupež východního Polska.

L. Písařík 27.7.2016 10:23

Re: buďte přesný, pane Lančíku

A kdopakže byl v Jaltě za Ukrajinu? Ukažte, já tam nikoho takového nevidím.

Roosevelt, Churchil, Stalin - který z nich je ukrajinec?

M. Šejna 27.7.2016 10:41

ach to kouzlo nechtěného, že?

A kdopakže byl na Jaltě za Polsko (krádež Slezska). Kterej z nich byl Polák?

D. Bystriansky 27.7.2016 12:32

Re: ach to kouzlo nechtěného, že?

Vaše argumentace vámi napsanou lží, kterou posléze vyvracíte, může fungovat u lidí mdlého ducha.Přeji hodně příznivců. Příroda vám ale nastavila limit, jež nemůžete překročit, pánubohu chvála!

M. Šejna 27.7.2016 12:56

ano, u vás to zafungovalo

jestliže někdo napíše cosi o "ruské krádeži" východního Polska, tak ho opravdu vždy upozorním na to, že to byla "krádež ukrajinská". Kdyby ten dotyčný napsal "krádež sovětská" neměl bych námitky.

Ale já chápu, že na tuto základní logiku vám příroda nastavila limit, který vy nikdy nepřekročíte.

J. Lancik 27.7.2016 16:27

Re: ach to kouzlo nechtěného, že?

Zrejme Vam unika hlavni smysl meho prispevku pane Sejno. Ten dava uz to co rikam o Jalte" Polsky Mnichov" neboli ceske "o nas, bez nas". Kdo se ptal obyvatel vychodniho Polska kam chcou patrit? Poukazovani na narodnost statniku neni nic nez blba demagogie a to hodne blba. Statnik a clovek vubec muze byt budto slusny nebo hajzl a o tom ktery z tech jaltskych byl hajzl je jasne, ktery z nich byl v roku 1939 spojenec Hitlera pane Sejno.

Pokud jde o tu Ukrajinu unika Vam zcela zasadni vec, ta se nestala soucasti SSSR z vlastni vule. Uz pred nami na jare 1918 vyhlasila nezavislost (zrovna tak Gruzie). Byla vsak ruskymi bolseviky nasilim prinucena k navratu do Ruska uz sovetskeho. V roce 1945 uz Ukrajine vladla kolaborantska vlada, neco jako u nas Hachova.

M. Šejna 27.7.2016 12:33

a ještě bych doplnil

Roosevelt, Churchil, Stalin - který z nich je Rus?

Takže on nakonec ukradl Polákům východní Polsko nějaký Gruzinec po dohodě s angličanem Churchillem (Skotové a Walesané za to nemohou), a newyorčanem Roosveltem (v rozporu s nazorem Texasanů, Kaliforňanů, nebo Floriďanů).