17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

GLOSA: Výměna manželek

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jakubs 26.4.2006 9:50

krestane a ateiste

Samotna postata krestanstvi vychazi z toho, ze clovek je od podstaty zly tvor. Ateista, krestan, mohamedan, marxista.... vsichni stejne. Jediny rozdil z pohledu biblickeho noveho zakona, je ten, ze tomu z nich, ktery cini pokani je odpusteno. Krestane jsou uplne stejni lide jako ostatni, se stejnymi sklony. Chyba krestanu je v tom, ze na sebe nakladaji neco co neunesou, ze se delaji svatejsimi nez jsou a pak se divi, ze jejich zvest neni duveryhodna. Sam Jezis o tom mluvi kdyz vypravi podobenstvi o dluzniku. Dluznik dluzi tak moc, ze nemuze zaplatit a veritel mu to ve sve nekonecne dobrote odpousti. A pak ten omilostneny dluznik (ten svaty krestan) jde a hrdli se clovekme, ktery mu dluzi 2 koruny. Jaky rozdil mezi krestanstvim a krestany, mezi teorii a praxi :-(

Rpuť 26.4.2006 9:47

maYdo

Byla to psycho-sociální sonda do podivného světa umanutého primitivismu, kam se většina z nás nikdy normálně nedostane. Tady opravdu nejde o kritiku víry, ale o vědomí, že to je to, co mají primitivní společenství ovládaná jakoukoli ideologií společné - jakási tupost v chápání čehokoli jiného ve spojení s vyčůraností, jak toho jiného pro sebe využít. Je to velmi odpudivé. A navíc tušíme, že tady jsou kořeny nenávisti k nám, sebevražedných atentátů a touhy nás vyhladit. Bojíme se takových lidí, protože není možné se s nimi domluvit. Nejsou toho schopni.

* 26.4.2006 9:37

..všichni fanatici si jsou podobní..

Banckroft 26.4.2006 9:35

Jak jsou si náboženští fanatici podobní s komunisty

Oni jsou přesvědčeni o svých pravdách a nechápou, že my to nevidíme. Chtějí pro nás jen dobro a spásu a nedají pokoj, dokud nás nezachrání. A chtějí to udělat proti naší vůli a třebas násilím. Pořád a pořád dokola, nikdy to neskončí.

ptakopysk 26.4.2006 9:26

Re: rputi, ono nejde o víru, ale spíš o to, co vůbec obnáší podobné pořady. Připravovaná " Chůva v akci" , to bude ještě větší úlet - a nebezpečnější. Možná víc později u Šumaváka, tady mi funguje jen nadpius a teď musím jít pracovat.

musíte pro tuto stránku vypnout javu a javaskripty pak vám to jakeš takeš bude fungovat.

Jalian 26.4.2006 9:25

Re: Re: Re: Adventisté

jéé, tu knížku mi na gymplu dal jeden spolužák (hluboce věřící) taky přečíst, protože jsme měli studentskou rockovoou kapelu. Hrozně mne to nadchlo, hlavně ty pasáže o tom, že John Lennon zaprodal svou duši ďáblu, aby Beatles byli slavní a že když si pustíte nějakou písničku tuším od Led Zeppelin pozpátku, že je tam vzývání ďábla a spousta dalších jasných a nezvratných důkazů o tom, že rocková hudba je ďáblův nástroj. Knížka se jmenuje "Chceme jen tvoji duši" a já jsem si ji schoval na památku, protože takovou kravinu aby jeden pohledal. Do dneška přemýšlím, kdo vlastně tu mojí duši chce;-)...

Aaron.Alf 26.4.2006 9:23

Tady je zase můj názor

A napsal jsem to dříve než Gentleman :-)

http://alfoviny.blogspot.com/2006/04/veer-pln-tygk-ttek.html

Ludva 26.4.2006 9:18

Obviňovat někoho z pokrytectví,

je trochu nefér. Chlap, který má 10 dni v bytě "poněkud" atraktivnější ženskou a nic nepodnikne, ani nenaznačí, musí být teplík nebo impotent.

Saša 26.4.2006 9:17

Mne by vůbec nenapadlo se na něco takového dívat,

natož se toho účastnit. Normální lidé se něčeho takového zúčastnit nemohou a proto ti, kdož se na to dívají, nemohou vyvozovat z toho co vidí žádné obecné závěry. Z výjimek prostě nelze vyvozovat pravidla jiná než to, že výjimky výjimečně i existují.

Ale že se na to někdo vůbec dívá, tomu vážně nerozumím. Mnohem snáz pochopím duševní pochody narkomana nebo zlodějě než sledovače takových podivností.

maYda 26.4.2006 9:14

rputi, ono nejde o víru, ale spíš o to, co vůbec obnáší podobné pořady. Připravovaná " Chůva v akci" , to bude ještě větší úlet - a nebezpečnější. Možná víc později u Šumaváka, tady mi funguje jen nadpius a teď musím jít pracovat.

eMil 26.4.2006 9:10

Re: Re: Re: Adventisté

Z Tvého příspěvku jde cítit docela zaujatost, takže nemá smysl se pokoušet o diskuzi a nastolení objektivity. Já jsem - na rozdíl asi od Tebe - byl členem této církve téměř 20 let (podstatnou část z tohoto času ne jen řadovým). I když jsem se z osobních důvodů nakonec rozhodl odejít, v rámci objektivity musím říci, že nemáš pravdu. Ani v tom co píšeš o výkladu Bible, ani v tvrzení o cílené manipulaci lidí. Že má malé společenství svá specifika, je nasnadě. Stejné ujetosti jako jsem viděl u Adventistů, jsem např. viděl taky u evangelikálů. To ale souvisí s psychologickými důvody, ne s nějakým cíleným záměrem. U Adventistů si můžeš spolehlivě být jist dvěma věcmi: 1) nepůjdou do politiky, aby mocensky prosazovali své učení pro celou společnost (jak dělají členové největších církví v rámci programu nějaké politické strany - viz potraty, ustanovení svých náboženských svátků povinně pro celý národ,a pod.); 2) nebudou Tě z daní stát ani halíř, protože se financují sami. To jsou dost velké důvody k toleranci. Jestli máš i přesto svrbění na jazyku, pak máš nějaký osobní problém a nejspíš Ti ve Tvém okolí vadí kde kdo s jiným názorem a pohledem na život. ;-)

grr 26.4.2006 9:00

sociologická sonda do manipulace

Každý podobný dokument je velmi cenný: ukazuje, co si lidé nechají líbit za pár korun a čeho jsou schopni kvůli sebeprezentaci v televizi. Jen houšť, nechť se ukazuje, jak lidé neumí zacházet s dětmi, s partnerem, se sebou samým, s Bohem.... A že my ostatní jsme voyeuři? Jsme. No a? Postřehy: ta adventistka byla militantní hysterka, nejen že ihned ječela v hezkém čistém bytě, jak se jí chce zvracet, zároveň štkala jak zjednaná, když se jí nepodařilo zmanipulovat půjčeného manžela. Ta mladá neřekla ani jednou, že kráva smrdí a domácnost je divně zařízená, chovala se vstřícně, zvídavě, chytře, dřela jak najatá, dokonce i u příbuzných. Přemoudřelý adventista se chytil do vlastní pasti a vypadal na konci značně zmokle. Tak o co jde, gentlemane, pohádka dopadla výborně. A my se zasmáli. Jen tak dál.  A  děti? To snad chcete, aby se všechno, co se jim děje běžně v domácnostech, tajilo? Proč?

scurra 26.4.2006 8:46

Re: Adventisté

Pokud vím, adventisté jedí ne tak, jak jim to povolila "sekta", ale jak je to uvedeno v Bibli (Lv 11). Když se nad jejich jídelníčkem zamyslíte, je to vlastně stravování podle posledních trendů "moderní výživy".

Rpuť 26.4.2006 8:42

MaYdo máte pravdu, že o víru tu nejde, spíše o praktické provozování.

O tomto pořadu se mluví HLAVNĚ proto, že to vzkutku byla ESENCE toho, jak víra vypadat nemá. Otřes byl tím větší, že většina z nás se na tyhle programy normálně nedívá, takže nečekaného bylo až příliš.

R 26.4.2006 8:41

Hranice

Jinak náboženští fanatici jsou lidi, kteří se zřekli odpovědnosti za svůj vlastní názor na svět, tuto odpovědnost přenesli na někoho jiného, na svou víru, svého boha atd a jelikož tuto odpovědnost oni sami nemají, chovají se podle toho.

Je otázka, kde je ona hranice mezi běžným věřícím, který tuto odpovědnost má, který sice věří ve svou víru, která mu pomáhá žít a jinak ale žije v podstatě na "svůj účet" a fanatikem, který veškeré svoje činy pokládá na oltář své víry.

Nepletu 26.4.2006 8:38

Re: Re: Jiný pohled

Vážený Aleši,nepletu. Ona to ČT jenom tak neprezentuje, co je to ale jiného,než klan RS?I o té reklamě vím.Možná, že ČT jí vysílá míň,neměřím to,čudlíky zapínám i jinde,díky jazykovým znalostem,satelitu a TV na Netu i zámořská(zatím kvality nic moc).Prostě je to můj názor-kvalitní pořady jsou čím dál,tím dražší,tak zaskočí možná pro některé diváky atraktivní náhražka.Mimochodem-ČT2 a 24- to je zase o té dobré stránce televizní tvorby.Za tu bych chválil-sporz jsem vynechal,kvalitativně totéž,okruh posluchačů přeci jenom menší.

R 26.4.2006 8:34

Re: Dramaturgie moc tlačí na pilu

 Nebo třeba v prvním dílu Angeliky, jak D Peyrak ukazuje tomu katolickému mnichovi, jak vyrábí své zlato - loužením zlatonosného písku rtutí se zlato do rtuti rozpustí a následně odpařením rtuti se získá čisté zlato. Onen mnich evidentně nedotčený klasickým  dneska obvyklým i chemickým vzděláním i nadále, přestože to má před očima, považuje Peyrakovo zlato za darované od ďábla.

scurra 26.4.2006 8:34

Re: Re: Skvely prispevek , Gentlemane

Adventisté sedmého dne jsou státem uznanou církví, nikoli sektou.

Fallowa 26.4.2006 8:33

Re: Jiný pohled

Na reality show(Big brother,Vyvolení)taky nekoukám,ale Výměna manželek je prostě realita - žádná show!A co se týká dětí,to si musí rozmyslet v první řadě rodiče,než se do tohoto pořadu přihlásí!

R 26.4.2006 8:33

Dramaturgie moc tlačí na pilu

No, v každém takovém podobném pořadu se dá buď  tlačit na pilu, aby byl co nejdivočejší a zvýšil sledovanost nebo se takový pořad dá naopak udělat jako neslaný nemastný, pak nejspíš nebude nikoho lákat.   Já se na to občas dívám, někdy je velice zajímavé vidět, jak se lidi vytržení 10 dnů  ze svého obvyklého prostředí dokáží chovat. Někdy je mi trochu líto těch malých dětí, když se to nezvládne.

Tady tento díl jsem neviděl, ale vypadá to, že pokud budou i další takhle konfrontační, přestanu se tento pořad dívat úplně.  Na druhé straně hodnotím poklesek onoho věřícího manžela jako  důležité odhalení podstaty takhle zaslepeně fanaticky věřících lidí, kteří i když je jim něco přímo řečeno po lopatě, i nadále tomu odmítají uvěřit. Je to důležité pochopení toho, jak třeba fungují islámští fanatici. 

R 26.4.2006 8:32

Re: Účast je dobrovolná

problém je v tom, že do takového pořadu se hlásí i vedle relativně  normálních rodin i rodiny relativně neběžné.  Dovedu si představit, že nějaké společenstvo nějaké málo známé sekty vybralo mezi sebou jednu rodinu, která dostala za úkol se do pořadu dostat a propagovat je.  Nebo když v rodině existuje nějaká úchylka, od třeba žití ve špíně k třeba dalším pro nás nepřijatelným zvykům, výchově dětí atd.  Když to je soužití dvou ehibicionistů, kteří hlavně chtějí, aby byli vidět v televizi. Je úkolem dramaturgie odfiltrovat takové extrémy.

Kodiak 26.4.2006 8:28

Re: Re: Adventisté

Nic jsem si nepopletl. Přečetl jsem mnoho jejich literatury,  diskutoval z adventistama a jehovistama. Jehovisté a adventisté mají stejný základ, pouze se liší několika drobnostmi. Jehovisté mají méně zákazů. Jehovisté odmítají Božství Ježíše Krista, adventisté ho odmítají a zároveň připouštějí. Styl výkladu Bible je podobný. Co není v souladu s věroukou sekty je podpořeno komentářem, který vše obrací naruby. Práce s lidma je naprosto stejná. Jak de pozná sekta? Podle práce s lidmi. V sektě dochází kpsychické manipulaci, je tam řízemé myšlení, cítění, lidé nemají svůj vlastní názor. I v klasických církvích se mohou vyskytnout malé společenství typu sekta, ale většinou i tam daná církev udělá pořádek. Ale u adventistů se jedná o jev globální. Co se týče nevyplněných předpovědí, stačí přečíst něco od zakladatelů sekty W. Milera a E. Whiteové. Nebo například konec světa v roce 1844. No , komunisté taky předpovídali světovou revoluci a nástup komunismu.  

Fallowa 26.4.2006 8:25

Re: mesiášský komplex bych viděla až jako sekundární.

K tomu není co dodat - R^,plně s Vámi souhlasím!

Mablung 26.4.2006 8:21

Re: Re: Výměna manželek je zhovadilost jako každá reality show.

Reality show mají VYSOKOU sledovanost. Proto se jich vyrojilo jak much na *****

Nu co, já uvidím televizi v létě, až budou dávam mistrovství světa. Do to doby ....

maYda 26.4.2006 8:15

Omluva, mělo být "dokkončení". Můžu psát jen do nadpisu, další okýnko se nechytá. :-((((

maYda 26.4.2006 8:13

gokočelí : která považovala za sorávné, vysvětlit dětem, že názory rodičů jsou špatné, protože věřící jsou dnes jen hloupí lidé. A ještě vysvětlila, že ona má vzdělání, tudíž to ví líp.

dvd 26.4.2006 8:11

Nebo stranická disciplina

:-D

maYda 26.4.2006 8:10

O víru tu nejde. My jsme věřící, nikdy jsme nikomu nic nevnucovali, ani děti nenutíme chodit povinné do kostela, spíš je vedeme k tomu, že to znamená především být slušný k sobě i k druhým. Ale přesto se našla dobrá ateistická dušde, která považovaů

Andy 26.4.2006 8:05

Re: Flašku koupil, ale pít víno ani ošmatávat tu paní už nemusel, když mu to víra zakazuje.

no, ono už ta laškovná hra " hledej flašku" byla dost průhledná. Netvrdila bych tak kategoricky, že flašku zrežíroval rejža.

e Pety 26.4.2006 8:02

Re: Komerce za každou cenu

Souhlasím ale je to jejich parketa a člověk aspoň pozná co je v těchto tel.za humus ve vedení.