17.6.2024 | Svátek má Adolf


Diskuse k článku

GLOSA: Výchova k vlastenectví

Výchovu k vlastenectví u nás považuji za zcela nedostatečnou, lépe řečeno za téměř neexistující. U nás je slovo vlastenectví stále více považováno jen za měkčí verzi slova nacionalismus a i za jistý náznak xenofobie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Matuška 28.10.2015 12:13

Re: 28.10.2015 | Den vzniku samostatného československého státu

Díky panu SULCOVI jsem se na Googlu dostal k článku Oty Ulče Nemožnost občana získat občanský průkaz /http://www.otaulc.com/text/752.htm/. Je to názorná ukázka, co to je špatná byrokracie a to obecně. Pozitivní vztah k vlasti a pozitivní vztah ke "státu" se po takových zkušenostech asi dost liší...

Jenom poznámka, lidé, kteří mají dvojí občanství a vlastní občanský průkaz, nemají problém se zaregistrovat třeba u VZP a následně mohou využívat výhody našeho "socialistického zdravotnictví". Docela by mě zajímala statistika VZP o počtu naturalizovaných Američanů, kteří toho využívají.

Š. Minařík 28.10.2015 12:02

Re: Souhlasím.

Když tak na to koukám, tak ty vlákna v diskusi jsou tak blbě, že prakticky bez pravítka nejde zjistit, s kým souhlasíte.

On ten ajťák už je vůbec nějak unavený. Třeba v Absurdáriu se zcela pravidelně celý den drží příspěvky k předchozí koláži. A další zmatky.

Š. Minařík 28.10.2015 11:57

Re: Souhlasím.

Vy už jste na hranici demence, protože si nevzpomínáte na ty stovky žgryndanců, které jste tady za ty roky nakydal na svoji vlast, odkud když vám bylo těžko, tak jste zdrhnul.

"Géroj."

B. Rudolf 28.10.2015 11:56

Re: Výchova a vzdělání není v první řadě vedeno pod taktovkou

No hlavně, že ta "vaše" kompozitivní teorie je vědecká! A to, že lidský svět je spontánním řádem zkuste vysvětlit vojákům, policajtům a úředníkům.

Procházel jsem si knihu, ve které F. Hayek vysvětluje ideu "spontánního řádu". Je to inteligentní hluboká kniha. Ale mám z ní dojem, že pan Hayek neměl rád žádné fanatiky. ...

B. Rudolf 28.10.2015 11:43

Re: Vlasteneckým krokem ?!

Děkuji za přitakání. Dělal jsem si z pana Exprezidenta Profesora legraci. Jak píše klasik: "Na rtech smích, hluboký v srdci žal."

P. Rada 28.10.2015 11:36

Re: Vlasteneckým krokem ?!

Nejen, že nadnárodní firmy mohou - ale také to dělají a právě V.K. je s těch kteří jsou jimi dokonce placeni! Zejména od těch v rusku sídlících a mafiánsky řízených. Proto o tom zasvědceně píše. Nevěříte?

Kdo že vydal ještě dokonce českému zdánlivě svéprávnému presidentovi jeho "modrozelenou" brožurku v ruském překladu? Kdo má dominantní podíl na plynu, ropě, jádru v ČR? .... Je toho hodně a za vším jsou akciové nedohledatelnosti a "špinavé peníze" které právě V.K. proslavily a dosud zde vládnou.

Vlasteneckým krokem by bylo diverzifikovat centrální zdroje do rukou které je přímo využívají (např. Němci takto už s cca poloviny vyrobené přímo spotřebovávají) , omezit vliv nadnárodních diverzifikací energovodů a snížením jejich současné dominance. Právě proti tomuto ale V.K. dlouhodobě a vehementně bojuje.

To co dělá národ národem výstižně popsal Koukolík v eseji "Povaha změny....". Podstatou je ovládnutí zdrojů .... až altruistické trestání a odměnování:

http://www.rozhlas.cz/leonardo/prednasky/_zprava/povaha-zmeny-co-nas-zrejme-nemine-2--1212407

K. Janyška 28.10.2015 11:31

Re: Naše výchova je řízena EU? Co je to za bláboly?

Ano, je řízena EU. Musíte se zeptat učitelů... Dzp.

K. Janyška 28.10.2015 11:31

Re: Zeman kulhá, Klaus by se rád vrátil...!

Vyjadřuje a vždy přesně. Jako předtím... Dzp.

E. Erat 28.10.2015 11:30

Re: Souhlasím.

Možná kdyby vaše maminka byla z Etiopie apod. tak byste se neuživil.A žil v USA spokojeně z dávek. Takže ono to z jakého národa člověk pochází je sakra rozhodující. To je třeba příklad Židů. Vaše zásluha je pouze to, že jste geny po matce nepromrhal-české geny. Není náhoda, že se valná část českých emigrantů ve světě neztratila, a celkem schopně se uživila.

F. Vokurka 28.10.2015 11:20

Re: Smutný souhlas,

mozna tak u vas v emerice, u nas doma nic takoveho neprovozujeme.

E. Erat 28.10.2015 11:19

Musím ocenit NP, že právě dnes dal

prostor k článku bývalého presidenta ČR.

F. Vokurka 28.10.2015 11:14

Re: Naše výchova je řízena EU? Co je to za bláboly?

zkuste to znovu precist, treba vam to dojde.

P. Jášek 28.10.2015 11:13

Re: Souhlasím.

mluvím o sedmi

o hranicích cca a Českých zemích

Polská a Uherská koruna nebyly součástí Říše.

F. Vokurka 28.10.2015 11:13

Re: Zeman kulhá, Klaus by se rád vrátil...!

tak jste nam vase paranoidni sny prepsal do prispevku a co neco k tematu.

J. Lehký 28.10.2015 11:11

Zeman kulhá, Klaus by se rád vrátil...!

Klaus by zase rád něco znamenal, protože ten jeho "institut" svět jaksi nevzal na vědomí..A když ten jeho kamarád na Hradě kulhá víc a víc, cítí svou šanci a pevně věří, že národ už totálně zhloupl a zapomněl, co on tady v minulosti napáchal!A nemám na mysli pouze onu zločineckou amnestii..! Proto se denně vyjadřuje ke všemu možnému, jen aby byl vidět a slyšet...

P. Sulc 28.10.2015 10:27

Re: Souhlasím.

Zvando, na pr. Polsko i Uhersko bylo kralovstvim, dedicnym, drive nez Cesko. A ty hranice? Copak tehda existocvaly mapy? Ze to vite tak presne. Chebsko tehda ve korune nepatrilo, nejake uzemi se pridalo i po prvni valce..Zvanite jen skolni fraze.

P. Sulc 28.10.2015 10:23

Re: Smutný souhlas,

Pravda, je to tak. A zacina to, rekl bych uz v malem, u rodin. Ty bajecne, zboznovane deticky se nemusi uz o nic snazit, maji vse, od jidla po mobily a computery, nemusi doma nic delatat buh chran, dat drzemu spratkovy pohlavek nebo ho pozadat, aby utiral nadobi, to by bylo zle.A jake jsou zajmy, tech malych blbecku, maji nejake hobby? Vetsinou jen sedi s mobilem v ruce a textuji sms, o blbostech, jak jinak, a rodicove to plati. A to jsou budouci ''vudci naroda''.A rodic je nakonec rad, ze v 14 letech kluk neni u soudu ci holka tehotna.

P. Jášek 28.10.2015 10:19

Re: Souhlasím.

a o Češích toho ví méně jenom proto, že k nám Němci dotáhli Rusáky...

P. Jášek 28.10.2015 10:18

Re: Souhlasím.

pokračování:

• Na českých zemích, jejich daních a vojácích, stála přes 300 let Habsburská monarchie, která Evropu zachránila před musulmany.

• V dobách poprvoválečných diktatur byla ČSR, jediný demokratický stát v bývalé monarchii

• V Českých zemích se nepodařilo nacistům sestavit jednotku SS

P. Jášek 28.10.2015 10:17

Re: Souhlasím.

• České země zaštiťovala královská koruna, když králů bylo v Evropě asi sedm, jinak to byla různá knížata atd.

• Česká koruna patřila k jednomu ze 7 voličů hlavy „Svaté říše římské“

• České země mají cca 1100 let stejné hranice a stejné hlavní město

• České země patří k prvním, kde se reformovalo křesťanství

B. Rudolf 28.10.2015 10:15

Prvním vlasteneckým krokem by bylo ...

Víme přece, v čem žijeme. Nadnárodní firmy a nadnárodní finanční skupiny jsou v pozici, kdy mohou ekonomicky útočit na nebo vydírat menší národní státy. V tomto má náš pan exprezident pravdu. Tato situace vede do pekel. Musíme hledat způsoby, jak postavit nadnárodní finanční a ekonomické skupiny opět do role služebníků a sesadit je tak z role našich vládců. Konečně mohu s panem exprezidentem Klausem v něčem souhlasit. Nebo, že bych ho špatně pochopil?

J. Šimek 28.10.2015 10:11

Re: Klausovo vlastenectvi

Rok 1998 - vláda ODA, KDU-ČSL a ODS - odhlasováno 14 krajů a to proti odbornému návrhu na 9 krajů. Zákon odhlasovala PS ČR a upekl to Klaus se Zemanem. Názor Havla byl naprosto nepodstatný.

P. Sulc 28.10.2015 10:10

Re: Souhlasím.

Proc mne nepoucite, zvanile. Kde jsem se spletl?

P. Sulc 28.10.2015 10:08

Re: Souhlasím.

Vy jste hloupa zenska, kde jsem svoji puvodni vlast pomlouval? Ze minulost staveli nevolnici? A kdo jiny, sakra?  Nebo snad hrady staveli brigadnici po nedelich, jako za socialismu, nejake ty brigady socialisticke prace, zadarmo?  Tak moc snad zase hloupa nejste, ne?

K. Janyška 28.10.2015 10:07

Výchova a vzdělání není v první řadě vedeno pod taktovkou

vědecké kompozitivní teorie, která vysvětluje to, co lidský svět vlastně je. Že je spontánním řádem a nemůže být organizací. Že je výsledkem civilizace lidí obchodem a ne kecání moralistů a jiných pošuků, kteří o tom, co píši nevědí zhola nic... Dzp.

P. Sulc 28.10.2015 10:03

Re: Souhlasím.

Mylite se. Vy a konec koncu i ja jsme se jako Cesi narodili, takze na tom cesstvi zadnou zasluhu nemame, nemuseli jsme pro to nic udelat ci se nejak snazit, takze neni duvod byt hrdy. Ale ja jsem hrdy na to, ze jsem naturalisovany American, o to jsem se snazit musel, jit 2x do zemi, jejichz jazyk jsem neznal a uzivit se tam. Viden a za 15 meiscu New York. Na to hrdy jsem, vysledek je jen moje zasluha , neni to nahoda toho, ze moje matka byla nahodou v nejake zemi. Je ovsem smutne, ze tyto logicke veci nutno hlupakum vysvetlovat po lopate, aby porozumeli..Z tech hlupcu spise cisi zavist na sto honu.Proto jen nadavaji ale nemaji naprosto zadne argumenty

J. Šimek 28.10.2015 10:01

Naše výchova je řízena EU? Co je to za bláboly?

Klaus už motá vzdělávací systém s výchovou, která je ovšem primárně rodičovská, a rodinu ve výchově řídí zdravý rozum a obecná slušnost. To ale Klaus nechápe a nikdy to ani nepochopí. Furt má bolševicky zažráno, že výchovu řídí stát nebo dnes dokonce EU.

J. Matuška 28.10.2015 9:53

Re: 28.10.2015 | Den vzniku samostatného československého státu

Ta kniha skutečně stojí za přečtení. Je o to cennější, že to není kompilace různých pomocných materiálů, ale je to "pouhý" rozhovor V. K. s Petrem Hájkem.

J. Matuška 28.10.2015 9:51

28.10.2015 | Den vzniku samostatného československého státu

V roce 2001 vyšla kniha NAROVINU. Snad čtenáři této krátké glosy uvítají pár citací z jedné kapitoly a to České otázky:

"...český národ žije na území českého státu...slovo vlast. To je někde mezi slovy stát a národ...Považuji za svou povinnost bojovat s lidmi, kteří uvažují o jisté dočasnosti našeho státu v budoucí nadnárodní Evropě...Hlásím se k pozitivnímu vlastenectví a velmi citlivě vnímám vlastní sounáležitost s českým národem a státem. Nemohu přijmout názor, že stát je jen jakási veteš devatenáctého století...chci ostře odmítnout...odlišnost mezi pohledem "obyčejného" člověka...a postojem lidí "neobyčejných"...tak právě tito obyčejní lidé vždy v minulosti ukázali a dokázali, že se o abstraktní hodnoty dokáží prát daleko více než ti údajně neobyčejní, kteří o věci píší vznešené filozofické traktáty...Už Aristoteles říka, že velikost státu nesmípřekročit určitý rozměr, protože pak ztrácí elementární přehled..."  http://www.np-diskuze.cz/?p=11612#comments

P. Jášek 28.10.2015 9:44

Re: Souhlasím.

no ,nevím sice co je o hrdosti, ale z hlediska historie o životě v Českých zemích víte pr*d