5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

GLOSA: Výchova k vlastenectví

Výchovu k vlastenectví u nás považuji za zcela nedostatečnou, lépe řečeno za téměř neexistující. U nás je slovo vlastenectví stále více považováno jen za měkčí verzi slova nacionalismus a i za jistý náznak xenofobie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 28.10.2015 23:33

A zas má Klaus pravdu

jak čtu komentáře, někteří z toho dostávají vyrážku ... :-)

J. Kanioková 28.10.2015 18:42

Uff..

teď jsem zahlédla v TV, v dokumentu o Masarykovi, svého otce, dojatého Sokola. Až se mi neudělalo volno..

J. Kratochvíl 28.10.2015 19:00

Re: Uff..

Být vámi tak se hluboce stydím a byl bych zvědav co by vám řekl váš otec nejspíš Masarykovec za to jak obdivujete Klause a nechápete, jak náš národ tento člověk hluboce poškodil. Nechtějte vědět jak by na Klause reagoval právě Masaryk. Klaus je nevěrohodný, nemorální sprostý populista !!! Ve světě je opovrhován na rozdíl od Masaryka a Havla.

S. Donát 28.10.2015 19:42

Re: Uff..

Že si něco myslíte Vy, automaticky neznamená, že je to pravda.

M. Bílý 28.10.2015 19:47

Dobrý večer, pane Kratochvíle (19:00).

Já souhlasím s paní Kaniokovou a nevidím na jejích názorech nic nenormálního, či závadného. Názorů paní Kaniokové si velmi vážím. Tvrdíte-li, že Václav Klaus poškodil český národ musel bych jím způsobené škody (ať ekonomické či morální) pocítit i na "vlastní kůži", protože i já jsem součástí českého národa. Jsem obyčejný důchodce s mírně nadprůměrným důchodem a vede se mi bezvadně.  Žiji prakticky bezproblémově a pokud se něco drobného vyskytne dovedu si s tím vždy poradit (možná na rozdíl od jiných, kteří svou neschopnost zakrývají nenávistí právě třeba k V.K. jak je v tomto státě oblíbené).  Nezaregistroval jsem nějakou újmu způsobenou mně, nebo mým blízkým, Václavem Klausem. V čem Václav Klaus poškodil konkrétně Vás?

J. Kulheim 28.10.2015 19:49

Re: Uff..

Pane Kratochvíle, berete na sebe hříchy jiných. Každý by se měl stydět za svoje přečiny a nechat na jiných ať nesou odpovědnost za svoje hříchy.

Masaryk si určitě nemyslel, že je neomylný. Věděl, že mýlit se je lidské.

"Klaus je nevěrohodný, nemorální sprostý populista !!!" Pro některé lidi je to člověk, který má přehled a dovede předvídat. Populista není určitě, protože neříká to, co chce většina lidí slyšet, ale říká i to s čím většina lidí nesouhlasí.

" Ve světě je opovrhován na rozdíl od Masaryka a Havla." V kterém světě? Pokud jsou to novodobí marxisté, jako je vedení EU, tak o takovou přízeň V.K. s velkou pravděpodobností usilovat nebude. To, že nemáte pravdu ukazuje zájem o jeho přednášky ne různých konferencích.

J. Kratochvíl 28.10.2015 20:40

Dáma a pánové

Kanioková, Bílý, Kulheim Blahoslavení chudí duchem. Klaus se vám směje.

J. Kulheim 28.10.2015 20:56

Re: Dáma a pánové

K tomu co jsem napsal, asi nebudete mít nic. Raději se budu mýlit s paní Kaniokovou a panem Bílým, než mít pravdu s vámi a vám podobnými.

M. Bílý 28.10.2015 20:56

Dobrý večer podruhé, pane Kratochvíle (20:40)

Čekal jsem, že mě napadnete. Takže na závěr. Problém není ve Václavu Klausovi, ale v lidech kteří se neumějí chovat a mají možná nějaký problém, se kterým si nevědí rady. Máte-li ho i Vy, já Vám s ním nepomohu. To musíte sám. Přeju dobrou noc!

S. Donát 28.10.2015 20:58

Re: Dáma a pánové

Nepoužívejte citáty, u kterých nechápete význam. Působí to směšně.

M. Prokop 28.10.2015 21:14

Re: Dáma a pánové

Já se směji vašemu fanatismu. Čím méně schopností, tím větší vztek na Klause.

M. Moravcová 28.10.2015 21:18

Re: Dáma a pánové

ráda se k Vámi jmenovaným přiřadím. Bude mi ctí. Kdo se přiřadí k Vám?

M. Moravcová 28.10.2015 21:18

Re: Dáma a pánové

ráda se k Vámi jmenovaným přiřadím. Bude mi ctí. Kdo se přiřadí k Vám?

B. Rybák 28.10.2015 20:59

Re: Uff..

Vaše tvrzení, že TGM jako neoblomný zastánce myšlenky, že (tradiční) rodina je základ státu (národa), který může prosperovat pouze rozvíjením tradiční morálky by odsoudil V., Klause, který bojuje proti tradiční rodinu znevažujícího homosexualismu, feminismu, tradiční národní státy pohlcujícímu europeismu, práva a svobody občanů ničícímu a svobodnému rozvoji vědy bránícímu ("zelenému") enviromentalismu, politický národ ničícímu multikulturalismu... by se mělo někde vytesat jako důkaz toho, jak hluboko jeho politicko-"korytničtí" protivníci klesli!

M. Bílý 28.10.2015 21:21

Napsal jste to moc hezky, pane Rybáku (50:59) jenže

. . .jenže fakta a logika nepřemohou nenávist mnohých a nepřesvědčí je. Zajímalo by mne, kolik je asi procent takových jako je pan Kratochvíl a jemu podobných v naší populaci. Chce se mi věřit, že mnoho ne, že se jen hlasitě ozývají.

M. Prokop 28.10.2015 21:12

Re: Uff..

To musí ýt sakra schopný člověk, když dokáže poškodit celý národ, navíc v demokratických podmínkách, kdy ho nikdo volit nemusí.

Abych to zkrátil, prostě kecáte.

P. Vaňura 28.10.2015 17:15

Nepřátelé našeho národa jsou současně nepřátelé

evropských národů a celé Evropy, kterou zaplavují mraky vetřelců!

V. Vaclavik 28.10.2015 15:15

K vlastenectvi byli naposled vedeni

jeste moji rodice, v zakladni skole. Rikam vedeni temi uciteli, kteri doopravdy vlastneci byli, nikoli uceni uciteli, dle nejakych osnov, pricemz na smysleni tech ucitelu nijak nezalezelo...

Dale, vlastenectvi je pocit prinalezitosti ci sounalezitosti k necemu, ktery na necem musi byt zalozeny, neni to neco primarniho, k cemu staci jen dostatecne usilovne vzyvat, vybizet. Za casu mych rodicu to bylo zpivani ideologicky narodnich pisni, vypraveni o obrozencich, o Masarykovi, atd. 

Vlastenectvi ale neni jen nejake vzpominani gerontu na casy minule slavy, musi byt rozdmychavane a jeho plamen udrzovany i soucasnymi postavami soucasneho zivota zeme, soucasnymi prikladnymi skutky tech postav, at uz politickeho, nebo akademickeho, nebo umeleckeho, ci dalsi jine casti nasich zivotu. Bez toho je volani po vlastenectvi jen prazdnou vyzvou. Otazkou je, co dnesni doba v tomto ohledu nabizi, na co muzeme byt hrdi jako Cesi. Odpoved at si prebere kazdy sam.

J. Kanioková 28.10.2015 16:24

Ano, je to především o rodičích,

aby to měl člověk od malinka pod kůží..

I když i ta škola by měla...

B. Rybák 28.10.2015 21:16

Re: K vlastenectvi byli naposled vedeni

V našich hlavních (tedy EU-hujerských) masmédiích odpověď na to, nač můžeme být hrdí nenajdete (stejně jako hanbu národů a států západu EU)!

J. Kanioková 28.10.2015 14:11

Člověku je smutno, když tu nakoukne..

článek je o vztahu k vlastní zemi..

Ale mnozí to čtou tak, že je to výzva k plivnutí na exprezidenta, nebo rovnou na celý národ..

L. Severa 28.10.2015 14:36

Re: Člověku je smutno, když tu nakoukne..

Ano, ta vlažnost k vlastní zemi je možná tím, že lidé zapomínají jak se zrodila. Kdysi to pěkně vyslovil Čapek v "Matce" : "Matka miluje svoje dítě protože ví co ji stálo bolesti, stejně tak národ, který přinesl za svoji svobodu strašné oběti miluje svoji vlast". (na přesnou citaci si již nevzpomínám). Dnes již asi ty oběti nikdo nepamatuje, alespoň ne ve svém okolí, takže odtud asi ta vlažnost.

J. Kanioková 28.10.2015 16:19

:))))))))))))))))))))

S. Vaněček Šauerová 28.10.2015 15:11

Ale jděte, paní Kanioková ...

... to mluvíte o oslavě svátku neexistujícího státu ? A co Slováci ? Taky dnes mají státní svátek ?

A pak, např. moje země je tato https://www.youtube.com/watch?v=GG4BuF8zmz0

Nu, a pokud jde o Klause, měl už jen napsat, že vzor k vlastenecké výchově bych měli vidět v současném Rusku. Putin taky vidí ve vlastenecké výchově prostředek, jak čelit "podvratné činnosti Západu". A tak je "vychovávána" školní mládež, příslušníci ruských vojsk. I noční vlk "Chirurg" dostal od Putina ocenění za "aktivní vlasteneckou práci při výchově mladých".

 Že by se pan Klaus přece jen tak nějak pořád ostýchal ?

E. Erat 28.10.2015 17:22

Re: Ale jděte, paní Kanioková ...

Někdo slaví neexistující stát, někdo narození či ukřižování pohádkové bytosti. Prostě dle gusta.

M. Prokop 28.10.2015 17:46

Re: Ale jděte, paní Kanioková ...

Slováci ať si slaví co chtějí.

Pro mne bylo Československo mým státem a jeho nástupce Česko také je. Nemám žádný problém to slavit (ovšem ne se současným presidentem).

R-U už nakonec nechtěli ani rakousští Němci ... :-P

Co se Klause týče, napsal co chtěl, zřejmě se k němu nedoneslo, co by měl napsat podle vás.

I. Mertl 28.10.2015 19:14

Re: Ale jděte, paní Kanioková ...

Co se Klause týče, napsal co umí, už to tak píše léta. Jen v posledním roce jeho vlastenctví se více orientuje východním směrem ("Čí vedaile nosíš,...!)

I. Mertl 28.10.2015 19:15

Re: Ale jděte, paní Kanioková ...

-medaile

M. Prokop 28.10.2015 21:30

Re: Ale jděte, paní Kanioková ...

S tou východní orientací mne příliš netěší (až skoro sere), ovšem to mi nebrání ocenit jiné jeho kvality.

J. Kyselková 28.10.2015 17:52

Re: Ale jděte, paní Kanioková ...

Kéž by Češi přestali tak uboze nenávidět kdeco a měli radost, že žijeme v tak dobré a kulturní zemi.