7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Minutus 28.12.2009 17:07

34 GB je málo nebo hodně

Při 16 h dni to vychází asi 630 kB/sec a to si myslím, že jen zrakové vjemy dělají víc. Rozlišovací schopnost našeho zraku je prý okolo 2000 pix/palec a to určitě aspoň v těch 16 miliónech barev, takže to odpovídá, jen když sledujeme plochu 1 čtverečního palce přijímá asi 7E13 bajtů a to nejspíše několikrát za sec. Ale je možné, že oko používá také nějaký ten kompresní algoritmus, to nevím. :-)

Thujon 28.12.2009 22:51

Re: 34 GB je málo nebo hodně

2000 pix/palec je v případě zraku nesmysl. Smysl by asi mělo udávat počet pixlů na určitý úhel. Hustota je určitě velmi rozdílná ve středu zrakového pole v porovnání s periferním viděním. Hustota bude značná, např Měsíc zabírá na obloze pouze cca 1 úhlovou minutu a pouhým okem toho můžeme rozpoznat hodně.

Minutus 29.12.2009 9:24

Re: 34 GB je málo nebo hodně

To máte pravdu s tím úhlem, chtěl jsem to zjednodušit, vzal jsem to podle fotografie, při této hustotě už oko nevidí rozdíl s hustotou vyšší.

Karel K 28.12.2009 13:59

Kolik gigašitů denně?

Kvantita je jen pro prcky, velikáni se vždy orientovali na kvalitu. Autor nám ovšem neřekl, kolik z těch gigabytů je zbytečných, kolik jich je jen marketing a kolik jsou dezinformace či vyložené lži (převážně v politice).

 Když jsme začínali s Internetem, viděli jsme to jako výborný prostředek po poučení a pro zábavu. Ano, obojí je tam také, ale musíte jít daleko hlouběji než Google :-). Jak rychle stačil Internet zdegenerovat, podobně jako televize! I ta elektronicka pošta, dnes spíše zdroj příloh se starými vitipy a klipy, které dnes dostáváme, převážně stejné, ze všech stran.

Tohle je prostě století telekomunikace. Komunikace, která nic neříká a krade vám jen čas. Podobně jako telefon, který nahradil normální, osobní lidský styk jalovým vykecáváním se. Inu to je také naše národní slabost.

A tak mě prosím vás neříkejte, kolik dostáváme denně gigašitů. Nemáme se   čím chlubit.

 

ironik 28.12.2009 13:20

Sám sebe jsem politoval

 a začal pochybovat o svém duševním zdraví že jsem to dočetl do konce.

Anton 28.12.2009 13:23

Re: Sám sebe jsem politoval

Já jsem si pro jistotu resetoval hlavu.

Minutus 28.12.2009 17:09

Re: Sám sebe jsem politoval

Ale zanechals tu svůj koment pro příští generace a v zájmu světového míru.

Jirka 28.12.2009 12:27

Gigabajty na h....

Většinou přeletím článek očima a pokud mě zaujmou 2 až 3 věci, pak se vrátím a článek přečtu. Podnětem bylo, jak děkujete za přečtení a protože jsem člověk uznalý, učinil jsem tak. Druhý podnět byly gigabajty. Tolik jich bylo, aby to stačilo. Váš sloupek mi připoměl má středoškolská studia, kdy paní učitelka řekla téma a my se potili. Možná je lepší psát o tom co Vás pane autore opravdu zaujme, o čem má smysl psát, co je ke sdělení. Některé Vaše články jsou ale k přečtení, to musím uznat.

Jiří Hrbek 28.12.2009 12:24

Úvaha pěkná, čísla jsou jen na ohromení

Jestliže 45 % informací přináší televize, musel bych z TV získat 45 tisíc slov denně. To by při drmolení 4 slova za sekundu bez nadechnutí znamenalo celkem přes tři hodiny. To nevydrží ani průměrný Američan. (Pokud je to vůbec teoreticky možné vzhledem k tomu, jak vypadá skutečná skladba televizního vysílání.) 

Ke gigabytům: 34 gigabytů by při průměru 10 písmen na slovo (angličtina má míň) znamenala ne sto tisíc, ale více než 3 miliardy slov. Nebo 40 tisíc obrázků v rozlišení pro slušnou televizi. Takže většina těch gigabajtů, pokud si ten údaj někdo rovnou nevycucal z prstu, se spotřebuje na technologické smetí, které nám ta "srozumitelná" slova přináší, .

Minutus 28.12.2009 17:11

Re: Úvaha pěkná, čísla jsou jen na ohromení

Přijímáme obraz (barevný) a také zvuk, včetně barvy tónu a kdesi cosi. Až pak teprve mozek z toho vyluští slova a třeba tváře herců.

Thujon 28.12.2009 22:39

Re: Úvaha pěkná, čísla jsou jen na ohromení

Popletl jste si dvě media. Hlavní objem informace v TV je obraz.

Jiří Hrbek 29.12.2009 15:06

Re: Úvaha pěkná, čísla jsou jen na ohromení

Obávám se, že to nejsem já, kdo něco popletl. Článek hovořil o 100 tisících slovech, pokud jsem správně četl.

Thujon 28.12.2009 11:04

Tak vznikají senzace ve vědecko-technickém bulváru

100.000 slov je asi 250-300 stran v knize. Takovou knihu za den bez problému přečtu a v určitém období svého života jsem tak i činil. Z tohoto hlediska vypadá primární americká informace dost věrohodně. Vůbec nic proti Vám nemám, pouze jste se trochu ztratil v jednoduchých kalkulacích. Máte silnější stránky, rád Vás čtu.

Valdez 28.12.2009 9:51

Už i Vy?

Často lkám nad tím, jak neznalí novináři šíří "senzace" založené na neznalosti technických reálií, měrných jednotek a podobných pozornost nezaslouživších detailů. Vaše články čtu rád, protože píšete většinou o věcech, kterým rozumíte. Dnes však asi nebyl Váš den. Tisíc slov na moc tlustou knihu opravdu nestačí.

jízlivec 28.12.2009 9:37

Informace je jenom takové sdělení,

které příjemci sníží míru neurčitosti - tedy přinese mu něco nového. "Průtoková informace" neexistuje - není in-formováním čehokoliv. Pravda ovšem, že i neuvědomované vjemy nějakou informaci nesou...

Jara London 28.12.2009 8:51

Zajímavé, díky za přání,

a Vám také vše nejlepší. Vaše "jedním uchem dovnitř, druhým ven" mě navíc připomnělo jednu starou hádanku, dobře použitelnou při oslavě Silvestra:

Co to je? Jedním uchem dovnitř, druhým ven, a přesto zůstane v hlavě? Krumpáč!.

Kolemjdoucí 28.12.2009 23:10

Re: Zajímavé, díky za přání,

Je zapotřebí nevynechat jednu důležitou veličinu: U kolika % příjemců informací je "průchozí systém" postavený na faktu, že se informace na cestě mezi "2 uchama" nemá o co zastavit !;-D

Petr 28.12.2009 8:36

Dík a Vám taky

Za ten poslední řádek děkuji.Byl podstatný a Vám přeji hezký N.R.2010

Negar 28.12.2009 7:50

Oprava

"...když je všechny přečtete"

Všechna, pane publicisto, všechnA (slova). Jako člověk živící se psaním byste to měl vědět a respektovat. Diskutující jistě budou opět povykovat, jak je to jedno - pro ně možná, pro vás ne.

Jinak čtu ovšem vaše texty s potěšením.

michal 28.12.2009 7:50

in for mace

tenhle problém už dávno vyřešil Jára Cimrman teorií o průtokových informacích. Navázal tím na J. A. Komenského, který popsaný jev ve svém díle Magna Didactica hodnotil tak, že lejeme-li vodu do hrnce bez dna, nic v něm sice nezůstane, ale aspoň se opláchnou stěny.

Sven Australan 28.12.2009 2:58

...34 ggb ?

 Jene, co si představuješ pod názvem "redneck" ? Něco jako nevzdělaný , konzervativní Američan, Australan, Jihoafričan ? Možná, že máš pravdu, že těch 34 ggb opravdu nevstřebávají, ale rednack, tedy opálený krk, mají většinou od celodenní práce na slunku, což se různým levicovým pseudointelektuálům stát nemůže....

jan 28.12.2009 9:11

Re: ...34 ggb ?

jj venkovan pracující pod širým nebem - snad to neni moc urážlivé ten název se mi líbí a je celkem vystihující - jinak já jsem pravicový pseudointelektuál :-)

V. Skalová 28.12.2009 1:06

Ne

Nepřečteme.

jan 28.12.2009 0:50

průměrně 12 hodin denně

12 hodin denně před obrazovkou mi přijde dost přehnaný i kdybych násobil čas počtem obrazovek - takovej americkej redneck se taky s obrazovkou moc nepotká maximálně večer u tv - panu čermkovi bych poradil počítače a tv sem tam vypnout