2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

GLOSA: Sudeťáci na scéně

Jedno téma se na našem domácím dvorku nevyčerpá. Odsun Němců. Jakmile to někdo zmíní, každý druhý má obratem názor a ihned ho musí ventilovat, kde to jen jde. Naposled takovou diskuzi vyvolaly dvě věty v projevu kancléřky Merkelové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Nítkovská 25.6.2018 22:43

Re: Sudetští Němci

Můžete prosím specifikovat, jak se československá republika dvacátých a třicátých let "chovala //k Němcům// jako k občanům druhé kategorie"? Pokud to tedy neznamenalo, že přestali být občany vyšší kategorie. Ocením i informaci o materiálech v češtině nebo angličtině /němčinou nevládnu/, kde je možné dovědět se o této problematice víc.

)

P. Sulc 25.6.2018 21:27

Re: Důvod, proč toto téma budí stále takové vášně je jednoduchý.

Kdepak spokojeny zivot, vidite, ze statisice Nemcu ze sve vlasti utika, chteli by do tech lepsich slpvanskych statu . A nebo jen hloupe zvanite, okecavate zaostavani CR i dalsich slovanskych statu, sice vitezu II valky, ale stale se hadajicich, neschopnych solidni vlastni vlady a vymlouvajicicich se na to, jak jim ti druzi ublizuji. A tady je jadro pudla: Cesi si nedokazi priznat, ze delaji neco spatne, ze jinde jde neco lepe, ze jinde jsou schopnejsi. Cesi se treba chlubi, ze za R-U byli prumyslova zakladna Rise. Byli, ale nepriznavaji, ze prumysl v Cechach byl z 75 % v nemeckych rukach, ze Cesi tam byli jen zamestnani.

M. Mikulec 25.6.2018 21:17

Re: Přesné znění a odkaz

Merkelová si v poslední době vždycky nějak protiřečí, to jsou logické veletoče, nejen kotrmelce. Popíše příčinu, ale odmítá následek. To je jako popírat zákon akce a reakce, protože hloupě věří jenom v akci. :-))

K. Janyška 25.6.2018 20:55

Re: Co do toho taháte Osvětim?

Těch táborů bylo na sto ještě v roce 1945 a tahám je sem proto, neboť není většího symbolu zvrácenosti Němců... Dzp.

J. Vintr 25.6.2018 19:30

Re: Sudetští Němci

Němci na území, které dnes tvoří náš stát žili o hodně déle než patnáct generací. A po většinu této doby tady bylo spíš německé než české prostředí, takže se spíš dá říct, že se nepřizpůsobili Češi. Jestliže v době první republiky tvořili v některých oblastech víc jak polovinu obyvatelstva, bylo nekonečnou blbostí československé republiky, že se k nim chovala jako k občanům druhé kategorie. Mnichov byl jen logický důsledek.

J. Kombercová 25.6.2018 19:24

Re: 1****

Kancléřka by měla svá slova vážit a ne se kvůli zisku voličských hlasů vracet zpátky. Ona hodila kámen do klidné hladiny... a nechte si ty řeči o mých údajných sympatiích ke KČP. Já jsem si hubu na špacír nepustila.

J. Kombercová 25.6.2018 19:21

Re: Tak proč to ta Merkelová říká, když se nepohne ani

Jmenovitě nezmiňuje, ale to přece netvrdím. Jenže pokud mluví o určité množině, pak tedy i o Němcích od nás, nemusí troubit všechno po lopatě. Od nás byly odsunuty tři miliony sudetských Němců, ty další miliony taky neoprávněně nebo proč? Měli jich plné zuby bezdůvodně? Prohráli jste válku, ve které jste zabili násobný počet lidí, než kolik se jich odsunem vrátilo do Německa živých.

J. Vintr 25.6.2018 19:19

Re: Pro vyhnání existuje politické i morální ospravedlnění.

Ano, jak říkal soudruh Josif Visarionovič: Nět čelověka, nět prablema ...

S. Netzer 25.6.2018 18:15

1****

Je hezké, že souzníte s předsedou Klubu českého pohraničí JUDr. Peltanem, vlastenko.:-))))

"Nejsou vyloučeny další skryté snahy o revizi Benešových dekretů! Po pobuřujících slovech Merkelové přišlo varování z klubu pohraničníků"

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Nejsou-vylouceny-dalsi-skryte-snahy-o-revizi-Benesovych-dekretu-Po-poburujicich-slovech-Merkelove-prislo-varovani-z-klubu-pohranicniku-541321

S. Netzer 25.6.2018 18:02

Re: Tak proč to ta Merkelová říká, když se nepohne ani

Tady máte text celé řeči

https://www.bundeskanzlerin.de/Content/DE/Rede/2018/06/2018-06-20-rede-gedenkstunde-20-juni.html

a ukažte mi, prosím, kde zmiňuje jmenovitě sudetské Němce.

J. Kombercová 25.6.2018 16:09

Re: Tak proč to ta Merkelová říká, když se nepohne ani

...občas se zamotáte do vlastní pavučiny.

J. Kombercová 25.6.2018 16:06

Re: Tak proč to ta Merkelová říká, když se nepohne ani

Ona o nich nemluvila? Tak to nám zase náš tisk lže jak když tiskne.

J. Lukavsky 25.6.2018 15:51

Re: Sudetští Němci

No já při tom nebyl, ale vím, že Němci byli odsunuti i z Polska, Francie, Norska.... Také na žádost E.Beneše? Prostě ty státy, kde se soužití s nimi neosvědčilo jim umožnily odchod do své vybájené Německé Říše. Podstatné je, že První republika je odsunula jeko občany Třetí říše neb občanstí ČSR se vzdali a "dali se k Němcům". Takže kdo chce kam, pomožme mu tam.

J.L.

K. Loucký 25.6.2018 14:01

Přesné znění a odkaz

https://www.bundeskanzlerin.de/Content/DE/Rede/2018/06/2018-06-20-rede-gedenkstunde-20-juni.html

"Die Heimatvertriebenen waren Opfer, die bitteres Unrecht erlitten haben. Aber wir verkennen auch nicht Ursache und Wirkung. Vertreibung und Flucht der Deutschen waren eine unmittelbare Folge des von Deutschland begonnenen Zweiten Weltkriegs und der unsäglichen Verbrechen während der nationalsozialistischen Diktatur. Doch das ändert nichts daran, dass es für Vertreibung weder eine moralische noch eine politische Rechtfertigung gab."

J. Vintr 25.6.2018 13:55

Re: Sudetští Němci

Zkušenosti po první světové válce byly takové, že se nevyplatí šlapat po "poraženém" nepříteli, jak to udělali hlavně zamindrákovaní Francouzi. Plodí to jen další nepřátelství a nakonec i válku. Proto se Američani snažili takovému revanši maximálně zabránit. Jenže o tom nerozhodovali sami. Odsun našich Němců se svezl se Stalinovým záměrem nechat si natrvalo kus Polska a posunout polské hranice kus do Německa (i s lidmi). Argumentem, proč západní spojenci nakonec Benešovi osdun schválili, byly zběsilosti, které se u nás po válce děly. Tyhle věci ovšem Beneš zcela záměrně nepotlačil (i když poměrně snadno mohl) a navíc přilil oleje do ohně svými nenávistnými projevy a výzvou k "vylikvidování".

Jinak je dost nepřesné konstatování, že Německo vyvolalo první (i druhou) světovou válku. Minimálně stejný podíl mělo carské Rusko (a později Sovětský svaz). První světovou válku faticky Německo a Rakousko-Uhersko neprohrály. V době podpisu kapitulace se jejich armády nacházely na uzemí "vítězných" států.

M. Jandáková 25.6.2018 13:47

Re: Zkuste si konečně najít přesné znění toho,

Víte, kolik lidí sem chodí sdělit jen to, že diskutující jsou pitomci, pane Gavláku?-) Když už jste "vstoupil", můžete dát onen relevantní odkaz.

(?)

F. Navrátil 25.6.2018 13:13

Re: Odsunutí Němci měli velkou kliku, že byli

Patrně jste neslyšel o malmédském masakru, kdy jednotka 1. tankové divize SS vedená Jochenem Peiprem postřílela asi stovku amerických zajatců. Peiper byl odsouzen jako válečný zločinec za vraždu několikati set amerických vojáků a belgických civilistů, ale za pár let omilostněn! Boží mlýny ovšem melou pomalu, ale jistě. V roce 1976 byl vypátrán a pravděpodobně francouzskými makisty upálen ve svém domě.

S. Netzer 25.6.2018 12:48

Re: Tak proč to ta Merkelová říká, když se nepohne ani

Že to "má co dělat s vysídlením Němců" je vaše intepretace kancléřčiny řeči, kterou jste neslyšela a jejíž text neznáte.

M. Moravcová 25.6.2018 12:47

Re: Tak proč to ta Merkelová říká, když se nepohne ani

neprchá, migruje

M. Moravcová 25.6.2018 12:46

Re: Tak proč to ta Merkelová říká, když se nepohne ani

ano, měla to dobře promyšlené. Odvádí pozornost od své vlastní viny za přivandrovalé hordy anonymních negramotů

M. Moravcová 25.6.2018 12:45

Re: Tak proč to ta Merkelová říká, když se nepohne ani

to nepopírám, a co to má dělat s vysídlením Němců?

M. Moravcová 25.6.2018 12:44

Důvod, proč toto téma budí stále takové vášně je jednoduchý.

proč by měli mít Češi mindrák z nějaké NDRácké jalové svazačky

J. Vintr 25.6.2018 12:44

Re: Důvod, proč toto téma budí stále takové vášně je jednoduchý.

Když se odkazujete na historii, tak žádné historické území českého státu neexistovalo, respektivě pokud v historii existovalo něco, co by se dalo nazvat českým státem, byly jeho hranice pokaždé někde jinde. Co se týče obyvatelstva, na našem území vždycky žila směs etnik, přičemž to německé tvořilo vždy velmi podstatnou část. Myslím, že až do doby, kdy začali blbnout takzvaní obrozenci, v tom celkem nikdo neviděl zásadní problém. Právě obrozenci záměrnou manipulací s historií vytvořili základ k animozitě českého etnika k německému (a ke katolické církvi). "Zpupnost" Němců vůči Čechům je pochopitelná. Tkhle se chová větší k menšímu vždycky.

První světová válka byla ukončena nešťastně, protože vlastně skončila remízou. To, že se Německo a Rakousko-Uhersko ocitly na straně poražených, bylo hlavně v Německu vnímáno jako nespravedlnost a dalo to základ pozdějšímu nešťastnému vývoji. Kvůli záměru "vítězných mocností" rozbít Rakousko-Uherskou monarchii vzniklo samostané Československo, jehož hranice nerespektovaly etnické složení obyvatelstva. Pokud by Češi dokázali potlačit svůj nacionalismus, a budovali by svůj samostaný stát na občanském a ne na národnostním principu, asi by žádné velké problémy nenastaly. Ovšem šikana "národnostní menšiny", která tvořila téměř třetinu obyvatelstva, skončila v souvislosti se vzestupem síly a agresivity sousedního Německa logicky Mnichovskou dohodou. Která ovšem nebyla žádnou zradou západních mocností, jak ji peteticky označil Beneš, ale jen pozdním a poněkud nešťastným pokusem západních mocností řešit výše zmíněnou situaci. Dávat Sudetským Němcům vinu za rozbití republiky je hloupost a vrcholem stupidity je připisovat jim vinu za okupaci a události v protektorátu.

To, co se dělo u nás po válce, nelze ničím obhájit. Ponižovat, týrat a vraždit lidi, stjně jako je olupovat o jejich poctivě nabytý majetek, je prostě objektivně špatné a nelze to ničím omlouvat. V tomhle má Merkelová pravdu, ať to řekla z jakéhokoliv důvodu.

M. Gavlák 25.6.2018 12:36

Zkuste si konečně najít přesné znění toho,

co Merkelová řekla, než začnete všichni žvanit o revanši. Co jsme to za společnost, tady už se věří jen totálním kravinám...

S. Netzer 25.6.2018 12:26

Re: Přesné posouzení.

"Histerie" ne. Hysterie.

J. Novotny 25.6.2018 12:22

Re: Tak proč to ta Merkelová říká, když se nepohne ani

A pak určité prakticky neomezené množství neprchá, ale migruje.

S. Netzer 25.6.2018 12:16

Re: Tak proč to ta Merkelová říká, když se nepohne ani

*) celosvětově

S. Netzer 25.6.2018 12:15

Re: Tak proč to ta Merkelová říká, když se nepohne ani

Aktuálně prchá 68,5 M osob.

http://www.unhcr.org/figures-at-a-glance.html

M. Moravcová 25.6.2018 12:11

Re: Tak proč to ta Merkelová říká, když se nepohne ani

a kdo prchal?

V. Čermák 25.6.2018 12:00

Re: Přesné posouzení.

Cvičně vypuštěný balonek je potřeba okamžitě propíchnout. A jestli tomu někdo říká histerie, tak ať...