7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

GLOSA: Sex, lži a sůl

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
mijo 26.8.2008 22:04

Důchod je pro stát dobrý kšeft?!

Mám takový malý problém kterými vrtá hlavou již delší dobu. Stát nám zvedl věk při odchodu do dúchodu,tak by mně zajimalo kolik lidí v procentech se tohoto dúchodu dožije.                              Státní ůředník nám tvrdí že lidí se dožívají vyšího věku ale nikdo již neřekne kolik lidí z ročníku př.1950 se důchodu dožilo. Proč se ptám jestliže z ročníku 1950 se dožije důchodu 20 procent populace kam jde zbývajících 80 procent které se odvádí na důchod jdou do státní kapsy.  

To je dobrý kšeft.

I-Worm 28.8.2008 21:39

Re: Důchod je pro stát dobrý kšeft?!

řekl bych, že z ročníku 1950 ještě nikdo.

Tvrdas 25.8.2008 21:51

Brzy se mezi haklive vyrazy dostane "Letuska"....to vite upgrady mazelek je citlivá vec

...citlivejsi nez kycle... i když to Šarkozy u presidentu a mocných propaguje, aby se vylepsilo image EU u občanu

josef krouman 25.8.2008 17:10

a kritéria pro označování bude vytvářet kdo?

To bude někde nějaký předpis, počet ňader x doba expozice + počet pipin x koeficient rozevření + počet výstřelů x koeficient podle zaseženého místa?

Vlad 25.8.2008 13:29

Možná jinak.

Dívej se, spratku, na co chceš. Pořád si opakuj, že jsou to filmy a život je jinde.

Když překročíš meze, máš smolu. Za násilí dostaneš nakládačku až provaz. Za kradení práci na tak dlouho, než zaplatíš škodu. Pětiletý sralík ví, co se nemá.

Je ti deset a "nechápeš", že se nekrade a nevraždí? Tož tady je doživotní kobka.Voda a chléb. Chceš něco navíc? Pracuj.

Jura Jurax 25.8.2008 13:28

No,

ono kultivovaní rodiče obvykle mají povšechný ánunk o kultuře a tudíž vědí, na co děti pustit a na co ne - pokud tedy si do toho dětičky ještě nechají kecat - a nekultivovaným tohle bývá docela fuk.

Takže po mém soudu ministerstvo vymýšlí dost hovadinu - a třeba výborné filmy se kvůli ňadru budou promítat snad až po půlnoci - ostatně i teď se koukatelné filmy až na výjimky promítají pozdě večer, aby prostý pracující lid, co musí vstávat do hokny nebyl jimi nakažen ... ono těm ouřednickým hlupcům, co tohle vymysleli, je to fuk, ti mají čas si pospat.

Lze vůbec natočit koukatelný film, v němž se nevyskytuje násilí, drogy, sex, strach, vulgární slova či diskriminace? I v pohádkách je násilí - Honza holt semtam někomu vrazí pár facek, případně je inkasuje - o strachu a diskriminaci ani nemluvě. Ani Babička Boženy Němcové by se nedala pomalu natočit ...

Co cca dvanáctiletí žáčci jsme kdysi šli ve Zlíně do Divadla pracujících na jakousi hru o barikádnících - jmenovalo se to tuším Jsou živi, zpívají - a tam jeden bojovník jménem Kolka (hrál ho jan Libiček, ono to bylo počátkem let šedesátých) ve vypjaté situaci pravil tuším "do perdele" (tedy to e po p tam nebylo, ale tady by cenzor mohl dostat kopřivku). A my byli předem ve školním rozhlase instruování, že ve hře zazní sprosté slovo, které tam sice patří, ale které my jako pionýři rozhodně nemáme užívat, soušky učitelky to v hodinách češtiny ještě několikrát rozvedly a rozmazaly, takže výsledkem bylo, že všichni v té hře napjatě čekali akorát na to sprosté slovo. A fakt tam bylo, dočkali jsme se! Dodneška jen díky tomu si tu hru pamatuju. Akorát když jsme šli z divadla, pravil jednou již propadnuvší spolužák udiveně zhruba toto "kurwa, vole, přece perdel néni sprosté slovo, všeci přece serů"

sestřenice Běta 25.8.2008 12:38

já bych spíš cenzurovala

ukázky v kině, protože když občas vezmu do kina naše babičky, mívám obavy o jejich zdravý duševní vývoj. Dramaticky sestříhaný sled ukázek některých škvárů, které  budou UŽ BRZY v našem kině (ó běda), vydatně podpořený záblesky a  vteřinovým střihem, bývá pro ně dost silný kafe...  

Jinak - tepat zlý Brusel za rating filmů je podle mě zbytečné.  Když distributor kromě běžných údajů u filmu vyznačí i něco navíc, nikomu to neuškodí a možná to někomu pomůže v orientaci, pokud ji potřebuje...

Ladislav N :-))) 25.8.2008 20:50

Re: já bych spíš cenzurovala

Tak je nevoďte do kina a pusťte jim doma DVD. ;-)

I-Worm 25.8.2008 11:55

Je to čistě tržní záležitost

a pomůže to (třeba i mírným přeháněním) zvýšit návštěvnost kin, a tím i vylepšit HDP. A vůbec, nebylo by lepší zeptat se nejprve pana presidenta, abychom nedopadli jako Bém s knihovnou?

vasekpav 25.8.2008 12:19

Re: Je to čistě tržní záležitost

A NO !? Pane  Jakl , prosím  zeptejte  se  pana  Prezidenta ,  on  to  určitě  ví !>->-

Mistr Jan Hus 25.8.2008 10:31

Máte pravdu !

:-)

Komik 25.8.2008 23:24

Re: Máte pravdu !

Pokud jde o ty noviny, nepochybně. Tam by to bylo potřeba jako sůl (dvě lžičky).

tris 25.8.2008 10:24

:)

Když se podíváte na zahraniční DVD, tak tam je vždycky takové hodnocení označeno hezkým nápisem: "Censor's office: ..."

Chosé 25.8.2008 10:11

Já bych se zastal

Já bych se zastal trochu tohohle nápadu: 1. Bude ze známkování filmů vyloučena jakákoli komise. 2. Už to takhle funguje v liberálním Holandsku (raděj takhle nežli vymýšlení vymyšleného). 

JaS 25.8.2008 9:59

Vzhledem k tomu,

že reklama je držená velkými penězi a stará se především o to, aby neřekla vůbec žádnou informaci a jen přiměla pitomé lidi k zaplacení toho, co nepotřebují, tak ten povinný popis obsahu asi nebude mít šanci i když bude uzákoněn (stejně jako hesla o škodlivosti cigaret na jejich obalech, co z nich všichni mají jen srandu). Klasická Džamilovština.

Ladislav N 25.8.2008 9:36

LN: Mobily ve školách: šikana učitelů

LN: Mobily ve školách: šikana učitelů

Pepa Jetel 25.8.2008 9:10

Někdo tady dělá z prdu kuličku.

Různé způsoby Content ratingu fungují už dlouho a úspěšně. Jde o informace o produktu před tím, než si ho koupíte. Přirivnal bych to k informaci o složení potravin. Nic proti ničemu.

MGM 25.8.2008 9:15

Re: Někdo tady dělá z prdu kuličku.

Máte recht, já třeba, když na knížce není označení "červená knihovna", tak ji ani nevezmu do ruky ;-). Velmi mě proto vadí, že tak nejsou povinně označeny všecky knihy. Vám též, že?

Pepa Jetel 25.8.2008 9:39

Re: Re: Někdo tady dělá z prdu kuličku.

Nevadí. Je mi to celkem jedno. Nejsem vydavatel, nepohybuji se v knižním průmyslu, ale koukám kolem sebe, a např. u každého traileru máte na začátku rating obsahu. Nevadí mi, když to tam je. Jsou to jen INFORMACE. Tady to někteří využívají ke kvílení proti EU, tak jen připomínám, že tohle zrovna je doména spíš USA.

Jura Jurax 25.8.2008 13:34

Re: Někdo tady dělá z prdu kuličku.

Ale no tak - o filmu si přečtu recenzi, i knihy taky, podívám se na net na názory a odhadnu, zda investovat. V tom mi varování před násilím a odhaleným ňadrem nepomůže.

Jak byste třeba taxoval Terminátora ... nebo dokonce ušlechtilého Terminátora 2, co nezabíjí, jen revolverem hrubé ráže střelí do kolena? A co Pán prstenů - tam je násilí a drsných scén dostatek, diskriminace by se taky našla a nějaké to ňadro snad taky ;-)

, 25.8.2008 8:40

,

MUDr Jiří Kilian 25.8.2008 8:02

A já bych řekl,

že pojem " od ministerstva " je hodně neurčitý. To muselo vzejít z nějaké konkretní hlavy. Stejně jako povinná předškolní docházka od 4 let věku.

Frank 25.8.2008 21:20

Re: A já bych řekl,

Tak to by mně ve snu nenapadlo, že to vzešlo z něčí hlavy. Nejste vy náhodou doktor?

kirast 25.8.2008 7:56

Já bych řekl, že je to od ministerstva chválihodný nápad,

ale v první řadě by měli začít u sebe a hned tento návrh zákona označit, aby každý i bez čtení toho zákona věděl, kolik se v něm vyskytuje pitomostí. ;-)

doxtan 25.8.2008 7:42

museli popsat celou cover page

ať žije češtin, mám ho rád, protože je to můj rodný jazyk.;-(

MUDr Jiří Kilian 25.8.2008 8:04

Re: museli popsat celou cover page

:-)))) cover page = polička pážat :-)))

i.h. 25.8.2008 9:29

cover page,

přikrej páže ! Typicky stredoveky eufemismus pro tudlenctu reckou lasku.

Ladislav N 25.8.2008 7:06

V USA se používá značka PARENTAL ADVISORY

Viz např. obal CD rapera 50 Cent, značka má rodiče upozornit na nevhodnost obsahu pro děti (podle věku). Běžné je značení "Explicit content", "Strong language" apod. Viz také historie Parental advisory...

Nemyslím si, že by měla být přijímána nějaká administrativní opatření i v ČR, na druhé straně už jsem se setkal se situací, kdy jsem "sháněl" pro teenagery nějaké album českého rapu (Gypsies) a jazykový obsah byl místy naprostý hnůj. Takže jsem si ke splněnému přání neodpustil komentář. Nálepky snad mohou pomoci neorientovaným rodičům, ale děcka si stejně najdou a poslechnou / prohlédnou, co najít chtějí, a rodičů se ptát nebudou.;-P

U filmů (DVD apod.) je značení vhodnosti až od určitého věku zcela běžné snad i v ČR.

honzak 25.8.2008 7:41

Re: V USA se používá značka PARENTAL ADVISORY

"Nálepky snad mohou pomoci neorientovaným rodičům, ale děcka si stejně najdou a poslechnou / prohlédnou, co najít chtějí, a rodičů se ptát nebudou"  tato věta je hodna kamenotesání! Nalijme si čistého vína a vzpomeňme si na své mládí! Jak jsme dodržovali všechny příkazy a ctili varování za strany rodičů a školy. Prdlajs! Každý normální kluk takové věci s potěšením obcházel. A platí  to podle mě už několik tisíc let:-D!

Otázka závěrem - bude nějaké varování před vulgaritami a nesmysly v projevech našich volených i nevolených zástupců?

honzak 25.8.2008 6:40

co jiného můžu

očekávat od partičky z brusele a tuzemských rozpracovávačů jejich pitomostí. Kolik tá krávovina asi už stále peněz? Z jaké položky rozpočtu ty peníze šly? Školství? Kultura?

Nebo má rozpočet kapitolu EUROPÍTCHOVINY?