21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

GLOSA: Samoobslužné pokladny

Kdo chodí alespoň občas na nákup, jistě si povšiml sílícího trendu tzv. samoobslužných pokladen. Ekonomové sice jásají, ale život je složitější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Basler 14.2.2022 8:51

V Tesku se zboží po naskenování v odkládacím prostoru i váží kdežto Albert to nedělá... A všude se dost krade a hodně drze, mám kamarádku, která říkala, že i víc než 5000 za den. Třeba kartón másla.

Časem se to zautomatizuje (snad ne to kradení), zajedete někam s košíkem a celé se to spočte za pár vteřin. Už jsem to někde viděl - Makro?

Jinak si i pamatuji paní s tužkou, měla to všechno v hlavě a sčítala fakt rychle...

E. Korbelová 14.2.2022 8:39

Vzhledem k tomu, že jsem člověk vybíravý (vždy vybrán k namátkové kontrole), je pro mě samoobslužná pokladna zbytečnou ztrátou času.;-D

F. Navrátil 14.2.2022 8:34

V našem supermarketu také zavedli samoobslužné pokladny. Pokladní nepropustili, stojí u samoobslužných pokladen a radí jak postupovat.

B. Berlinski 14.2.2022 8:29

R^

P. Dvořák 14.2.2022 8:28

Podle šklebu soudím, že patříte mezi červenořepáky. :-)

J. Pankovic 14.2.2022 8:28

Nechápu to rozčílení: můžete si svobodně vybrat, jestli budete stát frontu u obyčejné pokladny, nebo použijte tu samoobslužnou

B. Berlinski 14.2.2022 8:26

;-€

A. Stárek 14.2.2022 8:14

Patřím asi mezi mimořádně tupé osoby, protože jsem ještě nenatrefil na samoobslužnou pokladnu, kde bych jako neznalý člověk přesně věděl, co mám v daný okamžik udělat. Neříkám, že to nefunguje (pokud někam člověk chodí pravidelně, tak asi vesměs nemá problém), ale že ty pokyny na displejích s mým myšlením nejsou kompatibilní :-))

P. Dvořák 14.2.2022 8:02

Nevím, kam chodil nakupovat, ale mně se ještě nikdy nestalo, že by " . . . k zlověstně houkajícímu stanovišti přiběhne zpravidla nepříjemná prodavačka a . . . nasadí podezřívavý výraz, jako by nakupující chtěl jejich mega-hyper-market okrást alespoň o sedm kaček, když mu nejde zaúčtovat dýňová bulka."

Ovšem jestli tam chodil nakupovat pravidelně, pak mohlo docházet k situaci, že ho prodavačka znala a říká si: " . . . zase to nemehlo to přišlo na nákup."

Za sebe mohu říct, že vždy zlomyslně pozoruji ty řepáky, kteří stojí ve frontě u běžné pokladny ;-D

P. Hatina 14.2.2022 6:24

Náhodou, to by jste se divil. Ani nemusí dávat slevy a stejně ušetříte. Víte jak? Stačí aby v té prodejně ještě k těm samo-pokladnám byly ještě skenery. Takže hned během nákupu u regálů vidíte jak Vám naskakuje celková cena za nákup. Docela slušná psychologická motivace, když si to hlídáte , toho zase půlku odskenovat a nechat jim to tam;-D

L. Písařík 14.2.2022 6:11

Souhlas, v kapitalizmu není zvykem pracovat za nkoho a ještě zadarmo. Jo, pokud spěchám, asi nenakupuji týdenní nákup, pak prosím, podle gusta. Źe si lidé u benzinek zvykli, neznamená, že to všichni schvalují.

J. Strakoš 14.2.2022 5:56

Tohle je zbytečný nářek - takto museli lidé naříkat při zavádění samoobslužných benzínových pump a při zavádění samoobsluh, když předtím podávala vše prodavačka (a tvořila se fronta).

Pokud mám jen pár věcí, jdu si napípat věci sám, pokud více, počkám si na klasické pokladně. A za další krok považuji markování aplikací (nebo půjčenou čtečkou) v průběhu nákupu. To považuji taky za pokrok, který mi ušetří čas.

V. Mokrý 14.2.2022 5:37

Jó, už mě taky naháněla v Kolíně v Kauflandu, k této " vymoženosti ". Tak jsem jí řekl, že až tam bude 10% sleva na veškeré markované zboží, tak o tom začnu uvažovat.

A bylo po nahánění !!

V. Kolman 14.2.2022 3:33

Jsem ze "staré školy" a nepřišel jsem na chuť ani samoobsluhám - o samoobslužných pokladnách ani nemluvě.

Mám na mysli třeba železářství, elektro, nebo instalatérské potřeby. U potravin je situace trochu jiná.

Místo toho, abych se na netu snažil seznámit s nejnovějším vývojem sortimentu a trendech v daném oboru a v samoobsluze pak daný výrobek pracně v regálech vyhledával, jdu do obchodu, kde mi prodavač je schopen a ochoten poradit. Naštěstí takových obchodů ještě pár existuje.

V. Sember 14.2.2022 1:11

dělám

V. Sember 14.2.2022 1:10

Nějaký čas jsem samoobslužné pokladny používal. Teď už mě to nebaví. Nehodlám na monitoru zkoumat, co si kupuji. Od toho jsou tam vyškolení pracovníci. Naberu patřičné zboží z regálů. dám ho do košíku či vozíku a fičím k pokladně. Třeba v hypermarketu Albert v Galerii Butovice nebývají u pokladen bůhvíjaké fronty. Pokladen je tam dost, a kdyby se tam začali shlukovat zákazníci, otevřou jednu z těch dalších. Je to v naprosté pohodě.

Já jsem zákazník, ne samoobsluha. Sám se obsloužím až doma. Já tam jdu nakupovat, ne zkoumat samoobslužnou pokladnu. A také ne se kulturně obohatit. To dělá úplně jinde. Nicméně obslužný personál neberu jako roboty, ale jako lidi. Nemám tedy problém s nimi prohodit nějaké příjemné slůvko. Pokladní to nemají jednoduché. Chtěl bych vás vidět, jak byste to zvládl. Já asi ne. Mám k nim respekt a úctu.

M. Šejna 14.2.2022 0:57

Supermarketům se dříve říkalo samobsluha. Já se tam proto jezdím samoobsloužit. Ale jsou tací, kteří tam chodíte kulturně se obohatit.

V. Sember 14.2.2022 0:48

Moje zkušenost je taková, že například v hypermarketu Albert jsou u pokladen většinou Češky nebo Slovenky, jen občas nějaká Ukrajinka. To se týká Galerie Butovice. V supermarketu Albert u stanice metra Hůrka jsou u pokladen jenom Češky. V obchodě nejbližším mému bytu Tesco Express jsou u pokladny především chlapi a zaznamenal jsem tam pouze jednoho Ukrajince, se kterým jsem si už několikrát dobře pokecal.

Když jdu do obchodu, tak chci být obsloužen. Spoustu času trávíme strašnými zbytečnostmi. Postát pár minut u pokladny mi nečiní problém. Jít do obchodu s tím, že se musím sám obsloužit, na to já kašlu. To je jako bych šel do restaurace, v kuchyni si udělal jídlo, u baru natočil pivo či nalil sklenku vína atd. Naprostá hovadina. To si ty věci už mohu poslat přes nějakou donášku skrze internet, což je z tohoto hlediska mnohem pohodlnější.

S. Donát 14.2.2022 0:35

Já k těm samoobslužným pokladnám chodím kvůli úspoře času. Ještě se mi nestalo, že by tam na mě pokřikovala nějaká nepříjemná paní. Slevu nepožaduji. Autor, nechť si klidně stojí ve frontě na tu živou paní pokladní.

M. Šejna 14.2.2022 0:33

Já v Hyperalbertu používám nejen samoobslužné pokladny, ale dokonce si zboží sám předem namarkuji přes aplikaci, takže u pokladny už jen zaplatím. Je to rychlejší a pohodlnější.

Autor může dál tvrdnout ve frontě u klasické pokladny, kde většinou pracují Ukrajinky.