Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
GLOSA: Samoobslužné pokladny
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Diviš 14.2.2022 13:44Dokud bude na výběr mezi samoobslužnou a obslužnou kasou, je vše v pořádku. Úspora se může projevit na cenách, to už zajistí jedině konkurence různých prodejců. Jen tak mimochodem, nepříjemná může být i baba na obslužné kase. neváhám v takových případech volat vedoucího, aby věděl, co tam má za zázraky. V křiklavém případě, kde vedoucí nezajistí nápravu, nosím své peníze jinam. |
R. Langer 14.2.2022 13:43Tak to bych určitě netvrdil. |
R. Langer 14.2.2022 13:42Už vám u samoobslužné pokladny něco slevili? |
J. Pavelka 14.2.2022 13:42Ono to sysl dává, neboť u pokladen stačí jedna či dvě....Zbytek byl zřejmě přidělen na jiné práce |
J. Pavelka 14.2.2022 13:40Ovšem, u samoobslužných pokladen je vždy nějaký prodavač, který radí zákazníkům... |
Š. Hašek 14.2.2022 13:39...... a tak po tom všem, jsme se (souzi a soužky) octli v bruselismu. Spotřeba vajec konečně dosáhla 218% stavu při/kolem XIII. sjezdu KSČ. Kyselinu sýrovou a ciment nesleduji.
|
Š. Hašek 14.2.2022 13:35Vony/voni nepokřikujou. Většinou opraví úhel, který svírá hrana mýho košíku s hranama toho pultíčku. Aby se laser vyznal. Taky dopředu a dozadu. Stát rovně. Občas se dívají dost útrpně, protože větší kreteny než zákazníky (Hašek) ..... to teda nemají ani doma! Je to sranda. Co budeme dělat, až nám ti politici denně ušetří 6 hodin starostí? To máte denně 13 sekund u pokladny!
|
Š. Hašek 14.2.2022 13:28Já sem z namyšleného Práglu! A po mamince (a strýci) říkám Mordyjé Klatovy!!! A místo -viď- občas -vyt-. Na Přívoze jsem byl na vojně, major Pokorný se tam vyslovoval -Pokorny-. |
Š. Hašek 14.2.2022 13:22Nechte mě dopít pivko!!! |
P. Vychodil 14.2.2022 12:56jsou tady diskutující, kteří z různých důvodů preferují samoobslužné pokladny. Jedním z důvodů se uvádí, že člověk nemusí čekat (tedy nevím jak kde, a v jakou nákupní dobu/den). Dalším důvodem, který není tak zcela zřejmý, je důvod psychologický, člověk má pocit, že zboží v košíku je již jeho a nechce jej "dávat z ruky". V okamžiku, kdy zmizí pokladní zcela, se ovšem situace změní. Normální zákazník nedokáže tak rychle oskenovat svůj košík, navíc nemá k dispozici 3D skenery,a zručnost pokladních, a samozřejmě znalost PLU kodů čerstvého zboží. Budou se tvořit ještě delší fronty, pokud místo v obchodě neumožní násobně navýšit počty samo-pokladen. Řešením jsou ruční skenery (nevím jak dnes, ale dříve pouze pro stálé a "prověřené" zákazníky), či RFID (v jiném příspěvku jsem zmínil obtíže této technologie). |
R. Polášek 14.2.2022 12:37A to vy neumíte, počítat si nákup sám? To je problém si to číslo pamatovat a při vložení dalšího zboží do vozíku cenu připočíst? |
R. Polášek 14.2.2022 12:33Tak dneska nikdo hlady neumře, pokud v obchodě něco nekoupí. Pokud problém při markování nezvládne dozor vyřešit na počkání "z chodu" , nechávám to zboží na pokladně a s ostatním zaplaceným odcházím. Ať si to zboží klidně potom přelepí jinou nálepou nebo přebají nebo vyřeší jinak. Akorát se mi nelíbí, že jak v poslední dobe zpřeházeli pokladny, dali tam nový skener, který už dokáže vzít čárový kód a otevřít tak závoru i z té hnusné tmavé prý ekologické účtenky z jakéhosi ošizeného papíru. Jenže já chci účtenku na pořádném bílém papíře, ne na nějakém jakoby poloplastovém šmejdu. |
V. Kolman 14.2.2022 12:27Když ve vaší poslední větě smažete dva háčky nad písmeny "c" a dvě měkká "i" nahradíte tvrdými "y", budou Ostravaci spokojeni |
V. 3 14.2.2022 12:22"Bvízka k bvízce se nakvání..." |
V. Kolman 14.2.2022 11:58Dámy a pánové! Nejsou tyto úvahy v rozporu s vizí světlé budoucnosti lidstva Hned vysvětlím: Kdysi - před cca 50. lety prohlásil tehdejší československý president Antonín Novotný, že (cituji): "JEŠTĚ DNEŠNÍ GENERACE SE DOŽIJE KOMUNISMU" (konec citátu). K čemu by byly v komunismu šťastným a hrdým občanům zapotřebí jakékoli pokladny, skenery, platební karty, účtenky za plyn, elektřinu, telefon, služby ...a jiné kapitalistické a buržoazní haraburdí Lidé budou šťastně žít bez peněz. A jestli neumřeli - žijí sťastně dodnes |
M. Kovářová 14.2.2022 11:47Co u nás v Kaufu zavedli samoobslužné pokladny, jsem se do fronty k pokladně s obsluhou nepostavila. |
I. Schlägel 14.2.2022 11:19Vratné lahve... |
M. Strelec 14.2.2022 10:59Všichni kdo si stěžují na samoobslužné pokladny by si měli uvědomit, že každá legrace něco stojí. Věřte, že tu sympatickou pokladní si v konečném součtu zaplatíme. Bohužel všichni, i my kterým samoobsluha nevadí. |
J. Nevrkla 14.2.2022 10:32Mám stejnou zkušenost. |
J. Nevrkla 14.2.2022 10:31
|
P. Vychodil 14.2.2022 9:59až se vyřeší ekonomické otázky, spojené se zavedením RFID čipů, včetně "bio" čipů do rohlíků, a technologické problémy při průjezdu košíku RF skenerem (příliš mnoho čipů najednou), pak to bude revoluce v nakupování... |
R. Dubravský 14.2.2022 9:56Chybí vám tam jeden krok. Na odchodu vás zastaví ochranka a přinutí celý nákup z tašky vyskládat a kontroluje jestli jste všechno namarkoval. To se mi stalo 2x za sebou a od té doby skener nepoužívám. |
R. Dubravský 14.2.2022 9:54Podle mých zkušeností je častěji nemehlem pokladna než zákazník. |
Š. Hašek 14.2.2022 9:44Trefné poznámky. ""Jednou mě to sakra vytočilo v řeznictví v italském maloměstě. Stokilový řezník všecko krájel hospodyním ručně, zpíval si u toho. Něco jak "o sólééeé mióoó". Ty baby si tam ukazovaly poslední fotky vnoučat, vyprávěly si, ......................... já tam trčel asi třicet minut!"" ............ Ale tu šunku a mortadelu nakrájel na tenko, vrznul to na pevnej dekl, aby se mi to nepomačkalo. Zpívat přestal, asi si myslel, že jsem Němec. Ty nemaj skoro nikde rádi. Budeme chodit nakupovat mezi čipy, sami budeme čipem. |
Š. Hašek 14.2.2022 9:28Nechť si každý dělá co chce. 1. Než byly dekly, tak se člověk usmál, pokladní někdy taky. Taky jsem ji upozornil (někdy), že čím rychlejc mi to bude mrskat a mlátit s jídlem, tím pomaleji si to já budu skládat zpátky do vozejku. Už je mám vočíhnutý, nejsou všechny stejný. 2. "Samopokladny" mě například fascinují tím, že třikrát musím volat personál, protože si "nemohu koupit samostatně pivo". A taky nehodlám listovat v seznamu 53 druhů pečiva. Docela rád jdu mezi lidi. I když mě občas štvou. S čipama je "horší domluva". |
P. Vychodil 14.2.2022 9:16když již mluvit o ušetření času, pak ultimátně ušetřit čas umí košík, rohlík, itesco... |
L. Harvánek 14.2.2022 9:05Jelikož mám docela slušnou představu o fungování techniky u obyčejné pokladny (občas se u ní musí sejít celé konzilium prodavači i manažerů prodejen, aby dokázalo vyřešit problém, kdy se skeneru nelíbí účtovaná položka. Podle zákonů jistého vědce se problém vyřeší právě v okamžiku, kdy poslední abonent na zaplacení znemožňuje vstup dalšího zákazníka do obchodu. Když uvážím, že u samoobslužné prodejny si tohle konzilium sehnat sám, půjdu raději (pěšky) do jiného, 2 km vzdáleného supermarketu. |
E. Chrapek 14.2.2022 9:02To by jaksi nedávalo smysl, že? |
E. Chrapek 14.2.2022 9:00Autore, vidím to úplně obráceně. Chcete si pokecat s pokladní, tak to je služba navíc a poplatek 5 kaček jako za igelitku. Jste nemohlo a potřebujete asistenci při placení, čerpáte tedy službu navíc a poplatek 5 kaček. |
M. Šejna 14.2.2022 8:57Dnes vejdu do supermarketu a vezmu si u vchodu skener. Zboží naskenuji a házím rovnou do tašky. Pak přijdu k samoobslužné pokladně a rovnou zaplatím. Je to snadné a rychlé. Dříve jsem dal zboží do košíku, pak ho vyndal u pokladny na pás, kde jsem vystál frontu, pokladni to namarkovala, já zaplatil a nákup naházel do tašky. Nákup se skenerem je pohodlnější a rychlejší. Ale kdo miluje fronty u pokladen, může nakupovat postaru. |