30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jakub S. 4.8.2008 16:36

Naprosto podepisuju Vaše posouzení případu.

Tak to prostě je (bylo?) v normálním světě. Který se ještě nezbláznil z nezadatelných práv dětí, adolescentů, plodů, původního (?) obyvatelstva, sektářů, žen, mužů, invalidů, validů, zaměstnanců, zaměstnavatelů, majitelů domů, nájemníků domů, kuřáků, nekuřáků, věřících v (počet doplňte) x bohů, nevěřících, věřících v bytosti z vesmíru kolem nás, homosexuálů, heterosexuálů, lidoopů, býků, toulavých koček, rostlin, baktérií...

Maria 6.8.2008 9:21

Re: Naprosto podepisuju Vaše posouzení případu.

ano,ano,ano!!!!!!!!!!

Předseda 4.8.2008 13:46

Mě akorát

rozesmívá (nebo spíš na druhou stranu rozesmutňuje) jedna technická věc celé kauzy. Zatímco když manželé dostávali metál od prezidenta, byly televize a noviny plné záběrů a fotek na celou šťastnou rodinku. Ovšem teď, když se karta obrátila (a nebudu soudit jestli právem, nebo nikoliv), tak v novinách narážím na tytéž fotky, ovšem obličeje všech dětí jsou na nich rozkostičkované, do tváří je vidět pouze oběma manželům. Mediální pokrytectví této země je hrozné.

A. 4.8.2008 13:13

Makarenko sem a tam

 Pohled kamery na osvojené děti byl dost krutý. Věnovat se různě postiženým dětem a dělat, že je to procházka růžovým sadem není na místě. Děti jsou určitě problémové a manželé zaslouží jen obdiv. Pokud s děckem "zaklepali" nebo mu výchovně jednu pleskli, určitě nezaslouží kriminál. Někde jsou soudci benevolentní, jinde předvádí zákon, nechce pan soudce na sebe upozornit, i tak může začít další slibná kariéra.

Chris Kelvin 4.8.2008 10:15

Emotivní věty...

...vytepané hlupákem......? :-/

doktor 4.8.2008 10:11

Na rozdíl od běžných občanů,

kteří plodí děti, aniž by o nich a jejich výchově museli cokoliv vědět, ten, kdo si chce vzít nějaké dítě do pěstounské péče, musí projít důkladnou kontrolou pracovníků úřadů sociální péče, která se týká i jejich charakteru a bydliště, musí z výchovy dětí něco znát (ústní zkoušky), k pěstounské péči musí dát u soudu souhlas oba biologičtí rodiče, a pokud pečuje o zdravotně postižené děti, musí také vědět, jak s nimi ze zdravotního hlediska zacházet. Tedy velmi odborné znalosti za odměnu, která je hluboko pod průměrnou mzdou v zemi. Z toho vyvozuji, že ti lidé (mám s tím zkušenost z vlastní rodiny) to dělají z altruismu a bezbřehého humanismu. Neumím si představit, že pěstouni ze Slavkova by se chovali jako zločinci. To spíš ten soudce a ta státní zástupkyně, kteří je poslali do vazby.

Sunny 4.8.2008 11:44

Re: Na rozdíl od běžných občanů,

Pan soudce mě mírně řečeno "překvapil". Případ je na začátku, vyšetřování ještě pomalu ani nezačalo a pan neomylný už si je jist vinou obou pěstounů. Podezřelé z vraždy vyšetřují na svobodě a Rosnerovi jsou ve vazební věznici8-o Pokud se prokáže, že byli nevinní a kluci si to vymysleli, omluví se pan soudce a odškodní je?

Witch 4.8.2008 12:25

Re: Re: Na rozdíl od běžných občanů,

Vazbou bych závažnost činu neměřila, ze svého okolí znám leccos. Překvapivá je hlavně necitlivost v otázce likvidačního způsobu celého institutu pěstounství. Kdo by si dneska jakékoliv děti vzal? V mém okolí si  děti vymyslely sexuální zneužití, protože chtěly zpátky do děcáku. Neunesly, že po jejich odchodu sponzor věnoval domovu sportovní vybavení. Tehdy měli pěstouni štěstí, byli známí a rychle se přišlo na jádro pudla. Miláčkové odešli zpět do domova, jak chtěli a můžou jenom smutně koukat na další děti v rodině, které jsou již adoptované, spokojené a dobře hmotně zajištěné- těm miláčkům jiné hodnoty nic neřeknou, ale už tohle stačí.;-)

žaba(k) na prameni 4.8.2008 10:04

Trocha teorie

Za tím nesmyslem nemusí být Džamila či podobní exoti.

Tohle mohla spískat  třeba transplantační kosovskoalbánské lobby.

Vtip je v tom, že mentálně postižení se nebudou mioc cukat,  až jim budou odebírat ledviny, srdce, plíce, játra a prodávat je potřebným ale mentálně zdravým.

No a kosovskoalbánské gangy budou mít zase na chvilku svůj  skromný příjem.

A vy hned nadáváte soudci a úřadům. No fuj........;-D

Petr 4.8.2008 9:45

Ale pane,

Ale, pane Bárto, to by se ozvali ochránci zvířat a bylo by stejně zle. V zemi, kde minority mají nejen právo mluvit, ale také moc absolutizovat menšinovou ideologii, to nemůže být jiné.

skrap 4.8.2008 9:06

všem chytrým

troufám si tvrdit že všichni co zde vypouštíte (Y) svoje prostoduché názory nemáte ni tušení o tom co to je vychovávat postižené děti pan soudce by to měl honem ukončit prože jinak nadělá všem jen velké problémy a nic nevyřeší před rodinou jako jsou Rosnerovi smekám i když je neznám ale zkustesi to někdo z vás co tu rozumujete >->->-

Alfons 4.8.2008 9:00

Pěstouny by měl Klaus okamžitě zdegradovat

a odebrat vyznamenání. Vidět, že i prezident se může někdy mýlit. Byli to velmi rafinovaní podvodníci. Má v tom prsty Alkajda, Paroubek a KSČM. Soudce je velmi bystrý a pohotový.VVTen by mohl řešit i tuneláře levou zadní. ;-D

Juggernaut 4.8.2008 8:19

Dál už je to jasné

Obávám se, že dál už je to jasné. Pokud tentýž soudce, co dal souhlas s vazbou, je bude i soudit, tak je musí i odsoudit. Jinak by veřejné mínění, které je na straně pěstounů, chtělo jeho hlavu za neoprávněné vzetí do vazby. Jediný způsob, jak se tomu vyhnout, je odsoudit je a tak prokázat, že jeho rozhodnutí bylo správné... :-(

LOJR 4.8.2008 9:13

Tentýž soudce je samozřejmě soudit ze zákona nemůže,

ale to máte fuk. Ve světle článku, kde se na základě informací z médií rozumuje nejen o tom, co se stalo, nýbrž i stane, či ve světle komentáře, v němž neznámý génius, ačkoliv současně doznává, že obviněné nezná, před nimi smeká, se vaše neználkovství naprosto ztratí. S nostalgií vzpomínám na dobu před několika lety, kdy Pes nebyl execírplacem naprostých pitomců. Tady už opravdu nemá cenu být. :-(

zLoun 4.8.2008 9:49

Re: Tentýž soudce je samozřejmě soudit ze zákona nemůže,

ano, kde jsou ty doby, kdy jste tu byl takřka osamocen...

poletti 4.8.2008 11:00

Re: Tentýž soudce je samozřejmě soudit ze zákona nemůže,

Máte plnou pravdu, ráda jsem si zde četla názory lidí fundovaných. To už bohužel neplatí. Ach jo...

Parvus 4.8.2008 11:14

Re: Tentýž soudce je samozřejmě soudit ze zákona nemůže,

Pane Lojre, tento případ znám pouze z médií, proto se k němu nebudu vyjadřovat. Ale poznal jsem osobně několik soudců, a většinou to byla dost otřesná úroveň. Neschopnost napsat aspoň tři souvislé věty bez hrubých gramatických chyb. Neschopnost citovat právní předpisy (trestní řád nebo trestní zákon, všechno je to egál!). Neschopnost zvládnout základní aritmetické úkony na úrovni I. stupně základní školy. O neschopnosti zvládnou alespoň základy práce s PC/IT ani nemluvím, tu většina právníků, najmě soudců, považuje za své přirozené právo, za svou přednost. Viděl jsem soudní spis, kde pan soudce koncepty svých kvalitních rozhodnutí čmáral propiskou a pak to sekretářka přepsala v textovém editoru (samozřejmě nekvalitně, s nezarovnanými odstavci, bez číslování stránek apod.) i s těmi hrubými gramatickými chybami. Ve světle těchto osobních zkušeností už zprávy o soudci - sběrateli dětské pornografie nebo o jiném, který si vymyslel soudní jednání, beru jen jako třešničku na dortu.

LOJR 4.8.2008 13:46

Pane Parvusi,

tleskám vašemu vyjádření, že se nebudete vyjadřovat k věci, kterou znáte jen z médií. To je totiž přesně to, co mně na téhle kauze vadí. A jinak? Soudci obvykle rozsudky diktují zapisovatelkám (že by si je měli následně pozorně přečíst a opravit gramatiku je věc jiná). Přál bych vám vidět, jak ovládají češtinu mnohdy i lidé, kteří ji vystudovali. Úroveň administrativních pracovníků soudu je dána jejich platovým ohodnocením, v jehož důsledku je v místech s nižší nezaměstnaností takřka nemožné najít kvalitní pracovníky. A ta znalost práce s PC? Já působím v místě, kde jsou soudy i zastupitelství plně osazeny výpočetní technikou a zástupci obou profesí s ní musí dělat každý den tolik věcí, že v případě absolutní počítačové negramotnosti by neobstáli. Soudců a státních zástupců je celkem asi 3700. A teď si představte, že na průměrně navštíveném zápase třeba naší fotbalové ligy se najde několik výtržníků a někdo na základě téhle zkušenost označí za výtržníky všechny diváky. Co byste si o něm pomyslel?

:-) 4.8.2008 10:41

Re: Dál už je to jasné

Mýlíte se, soudce, který rozhoduje o vzetí do vazby je vždy jiný,než který rozhoduje ve věci samé - a to právě z vámi uváděného možného střetu.  

Tx 4.8.2008 7:30

Pan soudce

vazbu zdůvodňuje tím, že "bylo nutno zabránit styku s dětmi a tedy jejich ovlivňování". Ale když už ty chudinky prskli do ústavu, tak snad stačilo zakázat rodičům přístup i bez kriminálu? Opravdové kriminálníky vyšetřujeme na svobodě.  Když už "orgány" naprosto prošvihly  začátek kauzy Kuřim, tak projevují horlivost velice nepatřičným způsobem. Totoje způsob vlastní totalitním režimům: Nevíme jak to bylo, tak je pro jistotu zavřeme a ono se uvidí...

Alfons 4.8.2008 7:46

Re: Pan soudce

V tomto případě jde o obzvlášť nebezpečné zločince vyžadující okamžitou likvidaci. Na soukromém popravišti u Stehlíků už brousí gilotinu a dělají tam květinovou výzdobu. Popravu bude přenášet TV v hlavním vysílacím čase.;-D Takový zločin doba posametová nepamatuje.;-O

Veselý 4.8.2008 8:14

Re: Pan soudce

také mne to napadlo, že stačilo izolovat děti od pěstounů. Rozhodnutí takových soudců je občany přijímáno s rozpaky (používejme jen slušná slova).

kocour 4.8.2008 13:22

Re: Pan soudce

Zřejmě o vazbě rozhodoval tzv. spravedlivý soudce, rozhodnutý nebýt jako ti, co nechávají zločince na svobodě. Jednou se mi jeden soudce svěřil, že si vždycky nejdřív instinktivně určí, kdo je hodný a kdo zlý, a podle toho pak rozhodne. Až sem to dopracovala pravda a láska. A na druhou stranu soudní zmetkové typu P.K., kteří představují opačný extrém a vůči kterým se ti mladí  snaží vymezovat.  Špatně je obojí.

Btw, tuší někdo, který soudce je poslal do vazby a kolik mu bylo?

Pavla B. 4.8.2008 7:25

Jako obvykle existuje i druhá strana mince

http://www.lidovky.cz/vyznamenani-pestouni-jsou-ve-vazbe-za-tyrani-fau-/ln_domov.asp?c=A080731_154738_ln_domov_nev "Ve Slavkově žila rodina v malém rodinném domku, kde spolu sdílelo ložnice hodně dětí. Nejstarší vychovávaní navíc měli vlastní potomky. Jeden potomek vzešel i ze spojení dvou svěřených dětí, řekly dva na sobě nezávislé zdroje"

Dva na sobě nezávislé zdroje budo nejspíš místní drbny, ale pokud mají pravdu, asi se to tam přece jenom poněkud vymykalo kontrole.... Čímž nechci říct, že je to důvod pro vazbu pěstounů. Kdoví, jaký je ten pravý důvod....

JC 4.8.2008 8:01

Re: Jako obvykle existuje i druhá strana mince

Je to možná nesmysl, ale nebude tím pravým důvodem vazby fakt, že manželé Rosnerovi dostali vyznamenání od prezidenta Klause?

BTW "vymykalo kontrole". To snad má být neustále kontrolována každá rodina? A kým, prosím? V této rodině s mnoha postiženými dětmi jistě byly úřednice ze sociálky mnohokrát , stejně jako je musel mít pod dozorem dětský lékař. Přitom proti vyznamenání pěstounů za příkladnou obětavost nikdo nic nenamítal.

Nebo byste snad uvítala povinnou instalaci kamer do každé rodiny? Včetně Vaší? Co kdyby Vám někdy ulítla ruka, když by třeba byl potomek mimořádně drzý? Taky by Vás měli v poutech odvézt do vazby?

Pavla B. 4.8.2008 8:13

Re: Re: Jako obvykle existuje i druhá strana mince

Vyznamenání od Klause jako důvod vazby - to chce hodně velkou fantazii;-D

Milé JC, v normálních rodinách mají vztahy sourozenců pod kontrolou rodiče a nikdo jim do bytu kamery strkat nemusí. V případě pěstounských děti sice nejde o sourozence pokrevní ani nevlastní, takže nešlo o incest, ale i tak je narození společného potomka pěstounských dětí trochu neobvyklé. Samozřejmě můžete mít opačný názor - že je to normálka - kvůlu tomu mně nemusíte podsouvat spoustu věcí, které jsem nenapsala. Jsem k jiným názorům totiž poměrně toleratní.

JC 4.8.2008 8:26

Re: Re: Re: Jako obvykle existuje i druhá strana mince

Zas tak velká fantazie není třeba. Někomu se totiž stížnost puberťáků na zákaz toulání po nocích mohla náramně hodit, aby mohli vytvořit umělecké dílo - tzv. monstrpřípad. S tím, že mezi řádky lze vytušit kritiku prezidenta, který vlastně vyznamenal "zrůdy".

Když uvážíte, že aktéři v kuřimské kauze (podezřelí např. z toho, že mučeným dětem vyřezávali maso z těla, pálili je cigaretami, asistovali při držení v klecích atd.) jsou vyšetřováni na svobodě a dokonce ani nemusí chodit k soudu, když se jim nechce?

Ale 4.8.2008 8:30

Re: Re: Re: Jako obvykle existuje i druhá strana mince

Je to neobvyklé. Rozhodující ovšem je, kolik bylo mladšímu ze svěřenců, když se oddali sexu. Buď to bylo v souladu se zákonem (pak do toho nic není) nebo nebylo (a pak orgány měly konat před lety).

Vzpomínám na podobnou kauzu "boje za lidská práva", kdy byla zakázána praxe podávat nesvéprávným chovankám psychiatrie antikoncepci, stejně tak jim nelze bránit v sexu, pokud nejsou na uzavřených odděleních. Stěží lze obvinit Rosnerovi z toho, že jejich svěřenci neporušili zákon.

Cesta životem, kterou si Rosnerovi vybrali, je zcela mimo to, co bych v životě dělal a byl ochoten vydržet. To mi nebrání před jejich úsilím smeknout.

Co se týče výsledku jejich snažení - za mnohem méně peněz, než stát dosahují výsledků minimálně porovnatelných, troufnu si tvrdit, že lepších, než ústavní výchova. Pokud alespoň někteří z jejich svěřenců budou schopni životem projít částečně samostatně, dokonce se jejich práce statne velmi efektivní.

Witch 4.8.2008 12:32

Re: Re: Re: Re: Jako obvykle existuje i druhá strana mince

Co se týče výchovy postižených a retardovaných dětí, je velice známou věcí, ověřenou z praxe, že rodinné prostředí, které děti zaměstnává také podílem na domácích pracech, z nich může vychovat velice soběstačné jedince. Jenom rozdíl už jenom mezi chovanci jeptišek a socialistických ústavů.

Witch 4.8.2008 13:13

Re: Re: Re: Re: Re: Jako obvykle existuje i druhá strana mince

...dokončila jsem to nějak divně: Už ten rozdíl je velice znát. Zažila jsem několik přeřazení dětí z ÚSP na psychiatrii, které nezvládaly nic, ačkoliv srovnatelní "chronici" běžně vypomáhali s pracemi v zahradě a na oddělení. Dokonce mne šokoval rozdíl mezi retardovaným člověkem, který byl schopen běžně vydělávat a těšilo ho to, a vzteklou slintající záludnou hromadou sádla, které se žádné péče a výchovy nedostalo. Studovala jsem dokumentaci a také se ptala lékařů - mohla za to hlavně ta výchova!