1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

GLOSA: Prověrky

Emoce vůči Rusku u nás nikdy nebudou neutrální. Na to jsou zkušenosti ještě příliš čerstvé. Generace pamatující osvobození Rudou armádou v květnu 1945 vymírá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Berka 7.3.2022 22:45

„Rusák“ v Kuřimi si červenou barvu nezaslouží. Když se po listopadu roku 1989 diskutovalo o jeho budoucnosti, padly argumenty, že město osvobodili Rumuni. Socha zůstala na místě.

Š. Hašek 7.3.2022 21:05

Ale to já jen špitnul, pane Černý, proti té dělostřelbě "čtrnáctidenních mudroprdů".

Gaunerů, kteří zakazují informace!!! Diskusi, slova, názor.

Kopecký hadr. To byl ten gauner od Gottwalda. Abych porád nemlej něco o tom skřetovi Goebbelsovi. To byl Němec, nikoliv nějaký pán z nacistostánu!

Š. Hašek 7.3.2022 21:00

R^

Š. Hašek 7.3.2022 21:00

R^

V. Pavelka 7.3.2022 19:56

R^R^

V. Pavelka 7.3.2022 19:40

Stačila fráze " Byl jsem pomýlenný "! A podpis že budou sekat dobrotu !!Vysrčil by to měl pamatovat Ne ? Soudruh poblblej , Ted se předstihují kdo bude aktivnější nepřítel v útocích na Rusko a Putina !

P. Černý 7.3.2022 18:31

Rusům postačí, když Číňanům přenechají těžební licence a vytvoří vhodné podmínky pro podnikatelské aktivity čínských korporací a budou s Číňany nejlepšími přáteli.

Ekologum se to líbit nebude. Podstatné však je, že my tady v Evropě už do toho nebudeme mít co mluvit. My budeme chudí a navíc za hlupáky.

P. Diviš 7.3.2022 18:18

Jo. Taky si myslím, že Čína poskytne Rusku záruky bezpečnosti, hlavně na Sibiři.

Asi takové, jako Rusko Ukrajině v Budapešťském memorandu. :-P

M. Krátký 7.3.2022 18:13

Už jsem to tady psal - tak znovu názor mojí mámy - ročník 1913 jak říkávala : dělají to blbci - výsledek musí být blbý !!!!!!

P. Černý 7.3.2022 18:02

Ještě, úmyslně provokativní, poznámka.

A bude mít ještě někdo chuť s energii někoho prověřovat, až bude po té odporné válce, unijní a ruská ekonomika se zcela oddělí, konkurenceschopnost zemí EU se díky drahým surovinám a ztrátě trhů propadne a když samo Česko bude mít energie v celé EU suverénně nejdražší, a to při třetinových mzdách oproti německým?

Kdo ví? Možná o to víc se u nás začne kontrolovat, zakazovat a cenzurovat.

P. Brich 7.3.2022 17:54

Trefný komentář!!

V. Petr 7.3.2022 16:15

To, že šlo o "vnitrostranický konflikt" je samozřejmě pitomost. Ovšem je pravdou, že nikdo si nemyslel, že bychom se dostali na "tržní hospodářství," ideálem byla Titova Jugoslávie. Znal jsem plno reformních komunistů, v mládí (většinou ročník kolem 1930) bývalých nadšených soudruhů, kteří se následně zapojili do Pražského jara a nakonec skončili jako vyloučení a vyškrtnutí. Oni po nástupu Husáka sami vystoupili, ale přesto byli při následných prověrkách zařazeni jako vyškrtnutí nebo vyloučení.

V. Kain 7.3.2022 15:54

Když se podíváte kdo předsedá senátu,kdo řídí poslaneckou sněmovnu a kdo nám dělá premiéra,tak to ani jinak dopadnout nemohlo.

P. Černý 7.3.2022 15:53

Víte, co já budu považovat za skutečně vykročení světa do nové epochy? Pokud se snad Číně podaří dojednat zastavení bojů mezi Ruskem a Ukrajinou. Protože to v tom případě bude ona, kdo oběma zemím poskytne záruky bezpečnosti a ukáže jim cestu z války k ekonomické prosperitě a obchodní spolupráci. A nebudou to ani USA a ani Německo či Francie a ani žádná jiná západní země.

P. Černý 7.3.2022 15:37

Co dnes záleží na tom, kolik znáte občanů, pane Hašku. Lepší by bylo, kdybyste našel způsob, jak s lidmi mluvit tak, aby pochopili, že nehajite a neomlouváte válku, když například prohlásíte, že s Putinem je nutné jednat, přestože je to dnes již válečný zločinec. Že je bláhové doufat, že ho někdo odpravi, protože bychom se toho už třeba ani nemuseli dožít.

J. Jurax 7.3.2022 15:14

Nemlčí. Jenom o tom nemáte přehled :-)

J. Jurax 7.3.2022 15:13

To máte těžký.

"I proto Senát schválil usnesení k tvorbě zákona, který zamezí čerpat dotace, pobídky či úvěry z rozpočtu ČR firmám a občanům z Ruska a Běloruska. Ale pozor, jen takovým, které neodsoudí akt agrese vůči Ukrajině.", pravíte.

Takže tedy - podle Vás buď dotace všem jmenovaným nebo nikomu. Když tedy soudíte, že požadavek odsouzení agrese láme charaktery.

Nebo jen těm, co projdou prověrkou BIS, nějaké nezávislé komise nebo koho? Neboť za stávající situace fakt dotování dotyčných by bylo poněkud sporné.

Když už máme dotace na kdeco a křivíme si furt trh ...

V. Kučer 7.3.2022 14:45

Paradox je že nájezdníci ze západu by Rusku moc neublížili, spíš naopak. V případě vítězství by zavřeli Putina a jeho partu a mohl by následovat ruský hospodářský zázrak podobně jako se to stalo u poraženého Německa.

Š. Hašek 7.3.2022 13:46

Já (a několik občanů z mého okolí) se domnívám, že ostré a permanentní prověrky probíhají třeba v ČT09!!!

Na druhou stranu ale znám občany (i VŠ), kteří důsledně používají termín "naše veřejnoprávní televize"! Nekecám.

Dále znám občany (i VŠ), kteří opakovaně vstupují do debaty s "říkali to včera (opakovaně) v televizi".

To k tematu prověrek. A nakonec i k "jednotnému názoru na tu Ukrajinu".

Do měsíce chytrolíni všecko zapřou, protože poteče do bot! Nikoliv kvůli Rusku a nikoliv v Rusku. Protože Rusa hned tak něco nevykolejí. Naše politiky vykolejí i "nějakej internet". Atd.

R. Polášek 7.3.2022 12:25

Tak ono se to už začíná trochu lámat.

Za prvé obyvatelé začínají pociťovat první ekonomické důsledky, začátek dalšího kola zdražování i to, že těch Ukrajinců je tady už hodně a přitom evidentně je uprchlictví z Ukrajiny teprve na začátku.

A za druhé všelijací eurohujerští bruselští svazáci se na základě rusofobie a putinofobie snaží vyřídit známější eutroskeptické jedince, aby vůli přicházející z Brusele prosazovali mnohem snadněji.

Krásně to je vidět na naších pravdoláskových bývalých politicích v čele s Pithardem nebo jak se tchajwanský Vystrčil nyní zastrčil, co se týká účasti na předávání vyznamenání na Hradě a s ním svazačka Pekari.

J. Kulheim 7.3.2022 12:09

To, že vstoupili do KSČ byla jejich volba. Ze soudruhů co spolu mluví se stali soudruzi, kteří spolu nemluví.

J. Kulheim 7.3.2022 12:04

V roce 1968 nešlo o nástup demokracie, ale o demokratizaci společnosti. To, že po zrušení cenzury se to komunistům vymklo z rukou, je jiná kapitola. Tito novodobí cenzoři jako Fiala a spol si to dobře uvědomují.

V první řadě šlo o to, že mladí komunisté /Šabata a spol/ chtěli vládnout a starší jim nechtěli moc předat /Indra, Biľak, atd/

M. Pivoda 7.3.2022 12:04

Petr Vaňura zatajil další podstatnou okolnost politických prověrek. Při příležitosti prověrek si lidé mnohdy navzájem účelově vyřizují své osobní konflikty.

Příklad: Saša byl na Ústavu vyhlášený "proutník" (slušně řečeno). Saša se kdysi neovládl a jel i po pohledné sekretářce jednoho vlivného soudruha, který na Ústav přijel až z Ministerstva školství. Následně z Ministerstva přišel příkaz, že Saša musí být vyškrtnutý z KSČ. To se také stalo. Tím byl podstatně Saša oslaben, jako konkurent v lásce. Žádný protest proti okupaci 1968 u Saši tehdy neexistoval! Naopak! Kapišto, Pepíku?

Taková témata jsou pro současné české historiky intelektuálně nezvládnutelná. Je zřejmě třeba počkat až na další generaci. A doufat v posmrtné řešení.

M. Pivoda 7.3.2022 11:46

Ano, ta poslední věta Petra Vaňury souhlasí. Ale jen ta poslední věta.

O co tehdy šlo? Rok 1968 řešil především interní záležitosti/konflikt uvnitř Komunistické strany! Bezpartijní občané byli jen nepřímí účastníci toho střetu.

A čeští historici stále k podstatě věci mlčí.

O. M. 7.3.2022 11:43

Jistě, ČSSR pod vedením "těch správných" se s CCCP taky dohodlo, a jaké výhody nám z toho celých 21 let plynuly!

V. Petr 7.3.2022 11:36

Pane Petráček, když byli postihování reformní komunisté, rozhodně to lidé nebrali "dobře jim tak." Velmi mnoho komunistů si mohlo zachránit kariéru, pokud by byli ochotni se znormalizovat, dokonce mohli ještě povýšit. Dělníkům bylo dokonce vyhrožováno sankcemi, pokud z KSČ odejdou. A všichni, i ti, kteří odešli sami byli kvalifikováni jako "vyškrtnutí" nebo "vyloučení." Obojí bylo horší, než nestraník!

M. Pivoda 7.3.2022 11:16

Po roce 1968: Jaký je váš vztah ke vstupu vojsk?

Chytrý cikán tehdy u komise na položenou otázku odpověděl: "Soudruh XYZ říkal, že ..." Předseda prověrkové komise pokýval hlavou a zareagoval: "Správně. Jaký je ale tvůj názor?" Chytrý cikán odpověděl: "Soudruh ZYX informoval, že ..."

Předseda prověrkové komise se tehdy už rozčílil a zařval: "Soudruhu, máš ale svůj vlastní názor?!"

Chytrý cikán na to odpověděl: "Ano, mám. Ale já už s ním předem nesouhlasím!"

L. Severa 7.3.2022 11:11

V našem podniku jsme se museli o vstupu vojsk 1968 vyjádřit písemně. Napsal jsem, že z hlediska proletářského internacionalismu byl vstup vojsk nutný. Kupodivu to prošlo, protože omílání frází bylo zcela běžné, tak že to bylo nutné z hlediska proletářského internacionalismu a ne mého nějak soudruzi nepostřehli.

V. Wagenknecht 7.3.2022 11:05

Ale ti, kdo tenkrát kradli a znásilňovali, nebyli žádní Rusové. To byli přece všechno Ukrajinci, jak nám onehdy vysvětlil sám ukrajinský velvyslanec.

J. Kulheim 7.3.2022 10:52

To já všechno vím, pane Chrastino. Odmítám si myslet jenom to, že dějiny začínají rokem 1945. Možná bych přistoupil na to, že začínají rokem 1944. To jsem se narodil. Z padesátých let mám živé vzpomínky na genocidě selského stavu na Slovácku.