7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

GLOSA: Policejní stát?

Výraz „policejní stát“ je stále živý, teď hlavně při karanténních restrikcích. Často ho používají lidé nemající se skutečným policejním státem zkušenost. Což jsou u nás všichni pod 45 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Hodorka 6.3.2021 17:47

Aha. Treba v Nemecku to funguje. Lide tam dodrzuji noseni rousek. Proto maji desetkrat mene nakazenych na pocet obyvatel nez my.

V. Petr 6.3.2021 17:31

Nikoliv, to je JISTÉ!

J. Kadeřábek 6.3.2021 17:24

Podle médií se vir šíří výhradně na sjezdovkách.;-D Na pásu u ANOfertu ani náhodou.

Š. Hašek 6.3.2021 14:07

Ve firmách se koncentruje obyvatelstvo ve věku kolem 80 -ti let. Už bych to teda těm staříčkům zarazil!!!

1. V domě 2 marodi. Za rok.

2. V bývalém místě služby asi pět marodů, kolegů. Za rok. Z toho čtyři Němci. Za rok.

3. V širé rodině 1 zemřelá. Věk 90. Za rok.

4. Na vsi rodné mojí maminky 2 marodi. Za rok.

Jeden lékař z nemocnice, soused, je čím dál tím zamklejší. Asi nechce, aby ho sousedi považovali za televizně blatnoucího blbečka. Musí totiž přijmout i rýmaře! A papírově z něho udělat koviďáka. Jde o prachy (a kariéru).

Zkráceno. V okolí se plouží, jarním Sluncem, zakuklenci. Sledují viry na javorech, v naší aleji. A občany bez deklu sledují, rodiny s dělmi, co to roznášejí, chtěli by je nahlásit na Gestapu.

Jo, a asi 1 864 235 všelijak trasovaných, píchnutých a votestovaných, aktivních, neaktivních, .....

J. Nevrkla 6.3.2021 13:51

Covidem oficiálně prošlo v Česku 13% obyvatel, to je více než každý osmý, odhady jsou že asi každý pátý. S covidem zemřel jeden člověk z 500, přímo na covid podle ministra asi třetina z toho. Nekladu rouškam stejnou váhu jako zákazům, ty jsou horší. Pokud se bojíte, do hospody i obchodů mimo potravin prostě nechodíte a ostatní vás nemusí zajímat. Roušky zvláště venku považuji za zcela neužitečnou buzeraci.

I. Polák 6.3.2021 13:36

Ano,... ano. Zdá se, že každý 330. obyvatel ČR, který na Covid zemřel se tolik nebál.

BTW, já si vážím všech, kteří byli postiženi všemi opatřeními lockdownu a děkuji jim za to, že žiju. Opravdu, myslím to vážně, ale s výjimkou nošení roušek. Proč jim kladete stejnou váhu, jako všem, skutečně vážným zásahům do života? Vždyt je to jako když v zimě si musím oblékat kabát, čepici a rukavice namísto toho pohodlí v létě v tričku.

J. Vintr 6.3.2021 13:09

To, jestli ta opatření něco přibržďují, je silně dumuskutabilní.

L. Beneš 6.3.2021 13:01

Firma přivážející k zadním vchodům paneláků nacházejícím se uvnitř vnitrobloku díly pro rekonstrukci výtahu nepochybně žádné povolení k hluboké orbě na tamějších trávnících nemá. Předpokládám, že o ně nepožádala. Pokud by je měla, jistě by takové povolení bylo doplněno v tom smyslu, že stopy po hluboké orbě půdy zvodnělé po dešti a tání sněhu musí být odstraněny.

L. Beneš 6.3.2021 12:56

Oceňuji konciliantní tón Vaší reakce. Zaregistroval jsem i přiznání, že i na silnicích s obecně předepsanou povolenou rychlostí mohou být instalovány dopravní značky předepisující omezení rychlosti na hodnoty nižší.

Z. Lapil 6.3.2021 12:51

Zastavit ne, přibrzdit rozhodně ano.

Z. Lapil 6.3.2021 12:42

Dal jim to někdo vědět? Dal to někdo vědět starostovi? Nebo dokonce: neměla ta firma náhodou povolení?

Z. Lapil 6.3.2021 12:38

Já jsem na silnici všeobecně spíš za brzdu, takže to není osobní, přesto si troufám poznat silnici, kde se NÁHLE nikdo objevit nemůže, protože nemá odkud. I když samozřejmě dějou se věci, speciálně znáte-li pražskou křižovatku na Prašném mostě, tam jsem jednou málem přejel veverku (fakt!) a jednou to tam pozdě v noci diagonálně šněrovala nevěsta. Veverku nevím, ale nevěstu bych nepřejel ani v devadesátce, ta křižovatka přehledná prostě je a věděli jsme o sobě.

Ale ano - chytit mě policajt, neřeknu ani popel, leda že by se mi zachtělo odvolávat se na onen rozsudek, ve kterém soud konstatoval, že překročení povolené rychlosti o tuším 2km/h na prázdné atd. silnici má nulovou společenskou nebezpečnost, a nemá být proto pokutováno.

Na omezení rychlosti mi vadí technická nedůslednost; jednostrannost, chcete-li: devadesátka platí jak na zauzlovaných okreskách, tak na široširých rovných silnicích typu Praha - Kolín. Ano, jsem povinen přizpůsobit rychlost, ale upřímně nechápu, proč je jeden každý řidič dosáhnuvší rychlosti 90km/h zbaven svéprávnosti.

Podobně 50km/h platí jak v uličkách Starého města a kteréhokoliv jiného historického centra, tak na výpadovkách, kde jsem onehdy doprovázel jistou paní na kondiční jízdě, na tachometru 70, plno řečí, ať se nezlobím, že jede tak pomalu, ale zcela jí unikalo, že rychlost je omezena právě na 50. Řekl jsem jí to až potom, BYLA to opatrná jízda.

Zpátky k tématu: myslím, že potvrzujete, že policajt je od dodržování předpisů, nikoliv od přemejšlení, nejsou-li ty předpisy blbé.

J. Jurax 6.3.2021 12:22

Inu, jipky jsou plné i lidí, co se neděsili ...

Fakt je, že u nemoci šířící se respiračně je omezení kontaktů s ostatními a ochrana dýchacích cest i omezeně účinná jistou ochranou před nakažením.

A to pravím já, jehož rouška neskutečně séře, protože se mi mlží brejle a tudíž kulové vidím.

J. Jurax 6.3.2021 12:13

Jo, a taky kdyby zakleknul, může být žalován.

J. Jurax 6.3.2021 12:03

Virus zastavit nelze. Budiž.

Ale lze zploštit křivku nakažených tak, aby při lokálních maximech nezahltila zdravotnictví tak, že by nastal jeho kolaps. A k tomu mimo jiného slouží i všeliká opatření k omezení kontaktu mezi lidmi, jakkoliv některá se mohou jevit diskutabilními.

P. Götze 6.3.2021 11:51

Ano a proto firmy, kde se koncentruje mnoho lidi (fabriky, velke obchodni retezce) jedou dal, ale male podniky, kde je par lidi za den, ty musi byt zavreny. Nedivme se, ze lidi to tak nejak neberou, resp. brali to pred rokem, kdyz nikdo nevedel, co se deje. Ale po roce uz tak nejak ma kazdy udelany nazor. A pokud by to byl opravdu seriozni problem, ty penize, co vlada prozira za hovadsiny, by nalila namisto toho do kritickych mist, do zdravotnictvi a ochrany nejohrozenejsi casti populace. Deje se presny opak, generuji se giganticke naklady, aby si par lidi napakovalo kapsy na tomto tunelu stoleti. A ze u toho nejaci lide zemrou na covid, to nejake socany, opo politiky, babise vubec nezajima. Kdyby jo, vypadalo by to uplne jinak.

J. Vintr 6.3.2021 11:50

Dokazuje to mimo jiné skutečnost, že nikde nefungují.

J. Jurax 6.3.2021 11:49

Inu, cesta do pekel dobrými oumysly lemována jest. Bylo, jest a bude.

J. Vintr 6.3.2021 11:48

Ano policie jen vynucuje dodržování zákonů. I Třetí říše měla své zákony a lidi se vraždili "podle zákonů". Pokud se společnost nemá propadnout do totality, musí být nastaveny pevné hranice toho, co smí zákony nařizovat nebo zakazovat. Tady pod falešnou záminkou boje proti "pandémii" už prakticky skoro všechny tyto hranice padly.

J. Jurax 6.3.2021 11:47

Což znamená, že kontrarozvědka AfD sledovala. A že teď nesmí sledovat celou AfD, jak píšete, ale její jednotlivé oudy tedy sledovati smí.

Tak se musí v demokratickém právním státě na opozici! Ordnung muss sein!

J. Jurax 6.3.2021 11:42

A jak víte, že dodržování těch opatření smysl nemá?

J. Jurax 6.3.2021 11:41

Jo, civilní úřad, jehož se občané nebojí ... ale ani nemají před policií respekt.

J. Vintr 6.3.2021 11:25

A jak víte, že má dodržování těch opatření nějaký smysl?

J. Vintr 6.3.2021 11:24

Všechna vládní "opatření proti šíření" mají asi takovou účinnost, jako kdybyste se snažili zastavit povodeň drátěným plotem. Virus zastavit nelze, lze se si na něj jen "zvyknout". Tak jako si lidstvo zvyklo na všechny patogeny v minulosti. Jen díky tomu jsme jako druh už dávno nevyhynuli.

L. Beneš 6.3.2021 11:18

Buďte k sobě a k ostatním spravedlivý a pravdomluvný. Nezakleknul jste proto, že jste se bál, že byste mohl dostat na budku.

P. Dufek 6.3.2021 11:17

Nestačilo,aby ta paní prokázala svou totožnost a byl by klid?Nedovedu si představit,že bych se policii při silniční kontrole odmítl prokázát.Já jezdím,ale střízlivý a ta paní měla asi něco vypito.

L. Beneš 6.3.2021 11:15

Mám-li být zcela upřímný, byť mohu mít leckdy výhrady k jednání policistů či strážníků, pokud jste ale jel rychle nad povolený limit i na pusté prázdné přehledné silnici, kde nikdo vůkol nebyl, je dobře, že vás nějaký policajt lapil a dal vám přinejmenším tu pokutu. Bylo to v zájmu ostatních, kteří se na té silnici mohli objevit, aniž byste to zaregistroval. Protože náhoda je vůl.

L. Beneš 6.3.2021 11:07

Policie musí jednat tvrdě a nekompromisně! Aspoň tak, jak to předvedli ti tři ostří chlapci, kteří zaklekli puberťáka v Berouně, nebo opět tři ostří hoši, kteří zaklekli tu mladou ženskou v Ostravě před zraky jejího malého dítěte. Ale umí být i laskaví, nenásilní, jak předvedli (podle záběrů v TV) v Karviné, kde jednali s revoltujícími Ci..., pardon, nepřizpůsobivými spoluobčany, kteří náhodou nebyli v zaměstnání. A pokud jde o tzv. Šedý mor, myslím, že dneska dost ve městech chybí. U nás ve vnitrobloku rozjezdila trávníky jako tankodrom auta nějaké firmy, aniž by si toho všimli třeba městští strážníci bdící nad veřejným pořádkem, kteří mají služebnu cca 10 od počátku toho oraniska. Lze je vidět jen pokuřovat na schodech před služebnou, přirozeně bez ochrany dýchacích cest, protože kouří.

P. Kozelský 6.3.2021 10:57

Kdo by se divil, ono je lehčí buzerovat 90% těch kteří opatření dodržovali, než hledat a trestat 10% těch co na ně píp.

Kdo je za nastavení účinné kontroly odpovědný je nasnadě, je to ten kdo opatření vyhlašuje, že vládo?;-€

L. Beneš 6.3.2021 10:55

Možná to sem nepatří, ale ta zprávička je ve vedlejším sloupci: Německý soud zakázal kontrarozvědce sledovat celou AfD. Německo je přece jen demokratický stát? A jak je to se sledováním a soudy u nás?