16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

GLOSA: Pieta bez pomníku

Agrese na Ukrajině tlačí Rusko do ostrého světla. Nejen politické i vojenské špičky, ale i vše, co je ruské, včetně Čajkovského hudby či Dostojevského knih. Jak hluboko do minulosti má kádrování zajít? K té otázce do pranice přispívá i Ostrava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kočvar 12.4.2022 1:56

V Mongolsku neměli co dělat ani Japonci, ani Rusáci.

J. Kočvar 12.4.2022 1:54

Samozřejmě:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Vietnamská_republika

J. Kočvar 12.4.2022 1:51

A v Mnichově zažilo Československo to samé, co provedlo Maďarsku v Trianonu.

J. Kočvar 12.4.2022 1:50

A v Sovětském svazu Američani pomohli vybudovat ty nejmodernější továrny.

A. Renjascu 11.4.2022 21:20

Tak my si zase pamatujeme, že Poláci jako jedni z prvních uzavřeli s Hitlerem pakt Hitler Pilsudsky a hned poté polský ministr zahraničí Beck deklaroval záměr ustanovit společnou hranici s Maďarskem, aniž by mu vadilo, že se mezi ní nachází Československo. Polsko mělo chuť si kousnout a také si kus ukouslo. To, že si neukouslo více bylo dáno jen tím, že ostatní psi byli silnější. A nakonec to dopadlo, že si ti jiní kousli do Polska, to už tak někdy bývá, že jeden predátor bývá sežrán jiným, silnějším. Takže Polsko dostalo jen to co samo připravovalo druhým.

A. Renjascu 11.4.2022 21:04

Proč bych nevěděl kudy kam? Prostě se mi jen zdá směšné, jak se zakazují divadelní či operní představení ruských spisovatelů a jak to mnozí zdejší soudruzi s vítězným hýkotem eště schvalují. To samé platí i o ruských představitelech kultury či sportu, kdy je jim zakazována činnost či jsou přímo vyhazováni ze zaměstnání či soutěží a to i dokonce i ti, kteří ivazi odsoudili. Je to naprosto trapné a ukazuje to na úpadek nejen svobody slova, presumpce neviny, ale i morálních hodnot západu.

Z. Koutecký 11.4.2022 19:47

No a v roce 1939 zase ti Rusáci vyklepali Japončíky v Mongolsku.

P. Brich 11.4.2022 18:44

Eisenhower dokonce prý vzkázal RA, že nemá zájem o Berlín (údajně kvůli ochraně životů svých vojáků), což Churchill pokládal za velkou politickou chybu, jak historie doložila.

P. Brich 11.4.2022 18:38

Opět dobře, pane Petráčku. Sochoborectví začalo už dávno před válkou na Ukrajině.

V. Kolman 11.4.2022 18:36

"Vědec" Trofim Děnisovič Lysenko navrhoval "JAROVIZACI" obilí;-D;-D;-D

P. Brich 11.4.2022 18:34

No, nedávno běžel v TV dokument, který připomněl, že nejen Ford podporoval Hitlera, ale i řada dalších US společností, a např. celou válku dodávali Němcům rozbušky do bomb.

Před lety jsem mluvil s jedním naším pilotem RAF, který hlídkoval na Severním mořem. Říkal, že Švédsko jako neutrální stát bylo v noci osvětleno na rozdíl od válčících stran, kde bylo zatemnění. Takže, když ztratili orientaci, zaletěli nad Švédsko, aby se správně zorientovali. Když jsem se ho zeptal, zda žádali o vstup do jejich vzdušného prostoru, odpověděl. Proč bychom to dělali, když Němci na nás stříleli jejich ocelí!!

V. Kučer 11.4.2022 18:22

Sovětská armáda osvobodila Moravu, do Prahy vstoupila po válce. Koněvův pomník byl postaven roku 1980 jako vděk představitelů tehdejšího režimu za to že je Kremelští vládci nechali u moci. Maršál Koněv byl od roku 1963 v důchodu a jeho reakce na vpád do Československa nebyla příliš nadšená ale ani ji neodmítal.

P. Brich 11.4.2022 18:11

Jo, zvonek zvoní, pes sliní. Nazval bych to Zelenského reflexem;-)

P. Brich 11.4.2022 18:07

R^ Zkrátka selektivní paměť je to nejlepší, co některým příroda nadělila.

V. Kučer 11.4.2022 18:07

Slované migrovali do (skoro) prázdné země. Střední Evropu zplundrovali Hunové které zastavili Římané v bitvě národů na Katalaunských polích.

P. Dvořák 11.4.2022 18:04

Ano, byl to Smrkovský, zda z nějakého pověření exilové vlády, nevím.

Patton mohl přijít Praze na pomoc, pokud o to bude požádán. Tahle výjimka z tzv. "demarkační" čáry existovala.

Podrobnosti jsou v knize, která tu vyšla někdy začátkem devadesátek. Měl jsem ji půjčenou, leč vlivem sklerózy si nepamatuji ani název, ani autora.

J. Ticháček 11.4.2022 17:36

Nemáte pravdu ani jeden. Jaksi se Vám stalo, že pletete dohromady jazyky a genetickou výbavu. A zároveň si představujete tehdejší šíření jazykových skupin jako migraci velkého množství lidí.

J. Ticháček 11.4.2022 17:12

On tehdy existoval nějaký jižní, nebo severní Vietnam?

J. Ticháček 11.4.2022 17:10

Víte, oni ti Rusové jsou vcelku normální lidé. Je vcelku pravděpodobné, že větsinově budou mít na některé historické události jiný pohled, nežli například Francouzi. Na tom samozřejmě není nic divného. Stačí se podívat, jak vnímáme Zikmunda Lucemburského my, jak němečtí autoři, nebo jak ho vidí historici třeba angličtí. A psát o objektivitě v případě něčeho tak subjektivního je trochu za rohem. Nemluvě o tom, že stejnému „vymyvání mozků” jsme se podrobovali i my. I Němci. I Dánové. Ono to ani nemusí být „vymývání". Zkuste si třeba po pár letech s kamarády z dětství zavzpomínat na nějaké nezapomenutelné zážitky. Většina z nich si nevzpomene, protože si pamatují jiné události, a ty, které si pamatují společně s Vámi si pamatují úplně jinak. Asi jim někdo vymyl mozky.

J. Ticháček 11.4.2022 16:51

Na ten pakt samozřejmě nikdo nezapomíná. Jen je třeba si vzpomenout i na pakt, který mělo Polsko s Německem. A díky kterému pár měsíců před tím ti Poláci jaksi vtrhli do ČSR.

R. Langer 11.4.2022 16:51

Jo, jak němečtí, tak ruští. ;-D

J. Nevrkla 11.4.2022 16:16

Vy si to zase celé pletete, jak jste na takovou hloupost mohl přijít? Lze snadno doložit, že naciste jsou na Ukrajině, chlubí se nacistickou svastikou , symboly SS, dělají průvody s pochodněmi, stavi pomníky Banderovců a dalším nacistum, provolávají smrt Moskalum, na Donbase jich ještě před invazí zabili 14 tisíc. Teď nějak dolozte ruský nacismus. Pokud dokážete.

V. Braun 11.4.2022 16:11

Tak zrovna to odstranění pomníku Koněva, který byl postaven až po bratrské pomoci, osobně podporuji. Není pomník jako pomník.

J. Kočvar 11.4.2022 16:04

Různí Asiati řádí v ruských uniformách na Ukrajině.

J. Kočvar 11.4.2022 16:03

Američané neusilovali o zábor vietnamského území a bránili svého spojence Jižní Vietnam. Rusové chtějí Ukrajinu okrást o území, případně ji zcela zlikvidovat.

J. Kočvar 11.4.2022 16:01

Přesně tak. R^

J. Kočvar 11.4.2022 15:59

Ukrajinci byli a na té opeře vadilo to, že aby něco dokázali, potřebovali odjet do Petrohradu a prosit ruskou carevnu o pomoc.

J. Kočvar 11.4.2022 15:51

Nebýt Moskvy, neměla po první světové válce německá armáda kde cvičit nejmodernější metody boje s tanky a letadly.

J. David 11.4.2022 15:33

Nejprve Rusáci loupli Poláky, pak se krapánek zadrhli na Finech, nakonec obsadili pobaltí. Oni ti Rusáci od "Velké Rusi samoděržaví" měli takové velmocenské ambice, i v roce 1905 jim japončíci "vyklepali machorku" u Port Arturu. S tím Pattonem, to byl dobrodružný samostost, kdyby mekta Beneš (zhouba ČSR) neseděl v Albionu jako sysel, a nedefekoval se před Džugašvilim, Patton by asi do Práglu dorazil. Ale to je pouhá spekulace, která se u mekty Beneše dostavila v indicii v roce 1948. Nu, a pak došlo na gubernii, kterou zastupoval (zaměstitěl gubernátora) tovaryšč Gusak. Husák Husák, poloviční Rusák. Tyhle geroje a jejich zvyky jsem zažil 20 let v garnizoně Rokytnice v OH.

P. Diviš 11.4.2022 15:32

Jo, na Rusácích je to názorně vidět. Ruský nacismus současnosti se od toho starého německého moc neliší.