2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

GLOSA: Lidi nejsou ovce

Ovce je zvíře stádní. Poslušně houfem táhne tam, kam ho žene bača nebo ovčácký pes. Nebo jdou všechny sborem za tím prvním beranem. Někteří lidé ale takoví nejsou. Jsou horší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kasl 9.4.2021 10:52

Tak si dohledejte jeho starší články. Cituji z jeho článku o principu vakcín proti covidu: "A protože princip očkování je v tom, že díky němu organismus vlastně prodělá samu nemoc, při které absolvuje nákazu natolik slabou, aby ho neohrozila, ale natolik silnou, aby způsobila tvorbu protilátek, je tu předpoklad, že takové očkování bude mít stejný imunizační následek, jako mívá prodělání samotné nemoci."

To je ale bohapustá lež, většina současných vakcín proti coronaviru funguje jinak a v době, kdy p. Jakl toto tvrzení psal, dokonce ani žádná "virová" neexistovala.

Tedy jste spíš něco nepochopil vy.

M. Moravcová 9.4.2021 10:45

Ale to není o vakcínách, výblitku.

J. Jelínek 9.4.2021 10:44

Vaše zkušenosti s chovem ovcí a s bačováním jsou více než malé a znalosti tohoto oboru zcela povrchní. Už jen ten beran v čele stáda je představa z "pohádek ovčí babičky". No a z toho plyne, že celá vaše upocená analogie je právě taková jaká je - upocená propaganda.

P. Dvořák 9.4.2021 10:42

Asi se počítáte mezi ovce.

J. Kraus 9.4.2021 10:41

https://dfens-cz.com/scitani-lidu-male-zamysleni-jak-se-nesecist/

J. Nevrkla 9.4.2021 10:29

Jakl žádné nesmysly ohledně vakcín rozhodně neuváděl. Je velmi chytrý a v osmdesátých letech byl redaktorem časopisu Epidemiologie. Pokud jste něco nepochopil, je to váš problém, nikoliv jeho. Někdy přeceňuje inteligenci svých čtenářů, nevyjadřuje se dostatečně polopaticky.

J. Nevrkla 9.4.2021 10:23

Zase musím s Jaklem souhlasit, rád.

J. Kratochvíl 9.4.2021 10:08

Pro Jakla a jemu podobné, je každý kdo není ochoten sdílet jejich politické bláboly, nazýván ovcí. Jako ovce bych si naopak připadal, kdybych propadl jejich lživé propagandě.

P. Lenc 9.4.2021 10:08

I já pane Hašku.Je dost lidí a to i zde na Psu, kteří mají ovčí chování.Holt jim to nevadí...

T. Zlesa 9.4.2021 10:00

Z Jakla ta povýšenost občas vypadne. Jako tady. Sám to nerozpozná, proto to tu píšu. :-(

L. Beneš 9.4.2021 9:50

Ano, to je vtipné. Jeden by dokonce řekl, že je to veškrrze smysluplné.

L. Beneš 9.4.2021 9:48

Proč srovnávat ovce s lidmi? Ovce přece žádný glejt o označkování nedostanou.

M. Valenta 9.4.2021 9:44

Kdyby Jakl ovládal Zemanovo umění nazývat lidi idioty a zároveň se jimi nechat volit, mohl dnes srdnatě bojovat proti letnímu času jako senátor.

P. Kubáč 9.4.2021 9:30

Se článkem zcela souhlasím - ovce mají jen relativně malý mozek, navíc domestikací nepříliš pozměněný, takže převážná většina fenoménů z lidského světa je jim neznámá - třeba: odvaha, zodpovědnost, altruismus, sebeobětování. Proto taky lidi pasou ovce - nikoliv naopak.

Zbývá jenom otázka - do jaké míry jsou tyto vlastnosti odlišující člověka od ovce přítomny v modelech "homo economicus" a též do jaké míry tyto fenomény mají (a tudíž znají) badatelé Institutu Václava Klasue, kteří nad ovcemi rozumují.

D. Polanský 9.4.2021 9:28

Pokud je myšleno sčítání lidu, to jsem vyplnil, ale nebyl tam ani jeden údaj, který by již v nějaké DB uložen nebyl. Možná je trochu nepřehledná situace v držení nemovitostí, potažmo kolik lidu v té které nemovitosti bydlí, jelikož řada lidu má nakoupeno investičně. Můj případ to sice nebyl, ale tyto případy jsou. Ovšem nevím, co z toho stát vygeneruje, jedině bude vědět, kam nastěhovat za příští vlády migranty.

Š. Hašek 9.4.2021 8:45

S článkem souhlas.

D. Stirsky 9.4.2021 8:39

I skladník má veškeré údaje o pohybech materiálu za rok. Přesto fyzickou inventu dělá minimálně jednou do roka, a to k datu účetní závěrky. Tak to bylo již ve starověkém Egyptě, kde se inventarizovaly třeba zásoby obětin v chrámech.

P. Dvořák 9.4.2021 8:28

Vy jste na to přišel?

J. Fráňa 9.4.2021 8:26

Co prosím znamená "o pive o pive"

J. Fráňa 9.4.2021 8:23

Máte recht, stádo vede nejzkušenější samice, beran jde poslední, aby bránil stádo.;-D

J. Fráňa 9.4.2021 8:19

To je sranda, jak někteří diskutující hloubají o čem ten článek vlastně je.;-D;-D;-D

P. Dvořák 9.4.2021 7:48

Lidi opravdu nejsou ovce, ale chovají se jak ovce.

Stádo čítající desítky (stovky?) kusů, které by se mohlo rozběhnout do desítek (stovek?) směrů, stačí ohlídat jeden pes.

Člověk vycvičí psa, PES vycvičí člověka.

J. Kasl 9.4.2021 7:32

Asi je opravdu o sčítání lidí, viz "..., aby se vyhnuli hrozbě pokuty, to ještě chápu" - u očkování žádná pokuta není, u sčítání je. A to "procvaknutí druhý den" jsou zřejmě rozezlené reakce respondentů, že systém na začátku jako obvykle nefungoval a museli se sečíst až následně.

Ale je pravda, že ostatní indicie spíše ukazují na očkování, já to tak také původně pochopil...

K. Wágner 9.4.2021 7:26

Tak IVK určitě není zbytečný, ale to ještě neznamená, že každý musí se vším, co odtud vzejde, souhlasit.

K. Wágner 9.4.2021 7:13

Ne, není zřejmé, že je článek o sčítání lidu, on je totiž o již dříve panem Jaklem probírané vakcinaci. Namísto tím rozžhaveným železem u skutečných ovcí se ty lidské ovce pana Jakla nechají napíchat vakcínami, zcela jasně a zřetelně o tom v článku mluví, neboť "mnozí jsou dokonce schopni lamentovat a stěžovat si, že byli procvaknuti až druhý den".

J. Moravec 9.4.2021 7:06

“Takže příště neurážejte ovce, že jsou jak lidi.“

Ovce jak lidi? Dosud jsem to znal naopak. Něco mi asi uniklo.

J. Kasl 9.4.2021 6:52

Asi máte pravdu, popůlnoční mozek mně již také evidentně úplně nesloužil :-).

Tímto se omlouvám p. Jaklovi (což mu samořejmě je stejně srdečně jedno, ale pro mé čisté svědomí), že jsem jeho článek vztahoval na vakcinaci a dle toho reagoval a nazval ho neskutečně hloupým, maje sám máslo na hlavě...

Ale za tím, že se jedná o výblitek, si přesto stojím.

I. Pávek 9.4.2021 6:44

Já to už dlouho tuším ale teď jste se odkopal.

R. Langer 9.4.2021 6:20

Ne. V žádném případě. Ale třeba proti chřipce rozhodně. I když nemám pocit, že by to bylo zrovna o tom...

P. Jirkovský 9.4.2021 6:05

Tak to by mě zajímalo, kde pan Jakl byl na praxi v chovu ovcí. Stádo nevede beran, ale ovce a bača s klackem by byl spíš pro srandu, řezat do ovce klackem je jako klepat koberec, stočenej do ruličky.