5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

GLOSA: Kdybych umřel před rokem, dvěma...

... mohli nad hrobem vzpomínat na přesvědčeného antikomunistu, vděčného přítele USA, který ještě dávno před Reaganem považoval Rusko (SSSR) za říši zla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. P 16.8.2014 19:01

Re: Ruský imperialismus akorát změnil mimikry

Viděl. Dobře to vysvětluje, proč se právě takoví poctiví pravičáci, jako pan Havránek, stávají kořistí ruské propagandistické diverze.

J. Boleslav 17.8.2014 11:00

Re: Ruský imperialismus akorát změnil mimikry

Nezlobte se, to nejsou poctiví pravičáci, ale blbci.

J. Boleslav 17.8.2014 11:06

Re: Ruský imperialismus akorát změnil mimikry

Nejde o žádné echt pravičáky, ale o užitečné blbce případně podplacené kolaboranty.

V. Vaclavik 16.8.2014 14:36

Dokud lide citi potrebu

kvalifikovat sve pro-ruske citeni vyctem vyhrad proti Rusku, potazmo proti jeho vudci, jsme na tom jen zpuli spatne. Horsi bude, az prijde cas, a ten prijde, kdy lide ten pocit potreby distancovat se od Ruska zcela ztrati a za tu prichylnost k nemu se jiz vubec nebudou muset stydet. Je to naprosto presne, jako kdyz nekdy pocatkem devadesatych let Havel v rozhovoru pro Mlady svet rekl, ze vnitrnim citenim je socialista, ale ze si tak otevrene nerika, protoze verejnost by si to spatne vykladala. Tenkrat se socialismus jeste nenosil, nosil se kapitalismus, ale to se vse zmenilo a dnes by s tim Havel mohl 'vyjit ven', jako treba sveho casu vysli homosexualove.

Mam pro autora a ostatni prohlednuvsi Cechy novinu - prakticky cele minule stoleti bylo v Americe postupnym prznenim svobody, a sedesata leta a kvetinove deti byly 'coming outem' pro mlade lidi, kteri jiz prestali citit potrebu sve levicove presvedceni skryvat a vysli ven jako dnes vychazi homosexualove na jejich gay parady. To v padesatych letech jeste nebylo mozne, stejne jako jeste nebylo mozne napriklad dokoncit odlouceni dolaru od zlateho standardu - to mohlo prijit az zacatkem sedmdesatych let, az k tomu byla vyslapana cesta... Napodobne plne objeti Ruska, jeho pritisknuti na nase prsa a pocelovani se s nim jeste teprve prijde, az se vice osmelime, az si uvedomime, jak jsme byli ke svemu opravdovemu citeni slepi.

Putin a jeho zdrave konzervativni nazory - on Hitler, jako jeden z prikladu, taky mel sve dobre nazory a ciny, jez netreba zde uvadet. Jenze nelze si takto vybirat kladne veci, jako rozinky z dortu. S temi rozinkami totiz prichazi i ten dort, ktery se po tom pocatecni vyzobavani stava denni realitou a byva notne nechutny.

S EU a Amerikou je to prave naopak, rozinky ktere jsou na povrchu muzou byt nechutne, ale dort, tedy to  hlavni, ten zaklad, ten je porad jeste dobry a je na nas si to uvedomit, jestlize nam jde o tu denni realitu v delsim behu.

J. Matuška 16.8.2014 14:59

Re: Dokud lide citi potrebu

Pane Václavíku, zmínil jste se zajímavým způsobem o Havlovi. Před časem jsem si přečetl jeho esej Moc bezmocných. Podivil jsem se, ale o tržní ekonomice tam nepadlo ani slovo - a že ten esej je "kláda". Ano, Havel byl srdcem socialista. Proto se s Klausem ve vidění světa tak míjeli.

Komentář Mileny Varadinkové se mi líbil mimo jiné proto, že zdůrazňuje potřebu nelézt pořád někomu do zadku. Nejde přeci o tom, abychom se chovali příchylně jednou k Východu, po druhé k Západu. Nestyďme se sledovat zájmy občanů ČR. Tedy ne zájmy Moskvy, Washingtonu, Berlína/Paříže/Bruselu, ALE PRAHY!!!

Vycházím z /pro mě/ axiomu, že RF NENÍ SSSR!!!

V. Vaclavik 17.8.2014 4:12

Re: Dokud lide citi potrebu

Jestli me tu z diskuze znate, jiste vite, ze ja bych byl ten posledni, kdo by nekomu podlezal nebo i jen bral na nekoho ohled. Na druhou stranu, prichylnost k nejake velmoci me neni principialne proti srsti, protoze nahlizim veci ze sirsiho uhlu, delsi perspektivy a dlouhodobeji. Ta zdejsi potreba 'nelézt pořád někomu do zadku' me prijde takova adolescentni, tenagerovska, nezrala.

Muj nahled na Ameriku jde zpet k jeji ustave a pres nejake jeji prezidenty a nektere jeji valky se prenesu, taky je treba kritizuji, ale je to jako kritika rodicu svych deti. To uz by sakra muselo byt, abych se jich zrekl, nebo se od nich odklonil. Vite jak to v takovych pripadech chodi. Na druhou stranu me neprekoti kdyz nekdo, s kym nesouhlasim, nekdy rekne neco rozumneho. Pro priklonnost to nestaci. Priklonit se dnes k Putinovskemu Rusku je jako priklonit s k nasemu minulemu totalitnimu rezimu, jen proto, ze nas ochranil napriklad pred zprznenym zapadnim skolstvim a pomylenou vychovou nasich deti a dalsi takove plusy. Ted si to ovsem vyzirame naplno a vysledky jsou jiz videt.

J. Matuška 17.8.2014 9:01

Re: Dokud lide citi potrebu

Řadu týdnů diskutuji na Virtually a NP často stylem "coming outu". Domnívám se, že bude dobré, když si týden od "komentářů" odpočinu. Je obtížné několika slovy vyjádřit se k věcem, o kterých existují tuny knih. A hlavně je nemožné, aby kdokoliv z nás přišel s nějakou originální myšlenkou. Mně nevadí, že jsem v podstatě nosič vody, že se snažím "šířit" myšlenky druhých. Nedávno jsem si přečetl Orbánů projev. Oslovil mě, přesto očekávám od IVK, že vypracují analýzu, kterou přijmu nebo odmítnu. V tom vidím můj osobitý vklad. Nepapouškuji něco, co nesouzní mým viděním světa. Vzhledem k tomu, že dochází v této době k tvorbě, "učeně" řečeno, nových paradigmatů v mnoha ohledech, ztrácím se v tom. Očekávám od chytřejších, že mi v orientaci pomohou. Zdravím.

V. Vaclavik 17.8.2014 19:19

Re: Dokud lide citi potrebu

I nosici vody se nekdy stavaji lidry tymu. Jestlize se necitite ohrozeny myslenkami jinych a mate odvahu to otestovat, zkuste si neco vyhledat od Ayn Randove (jeji prace uz vychazi i v Cestine). O jejich myslenkach se da rici, ze jsou takovym prubirskym kamenem tech, kteri hlasaji svou otevrenost nazorum jinych. Nerikam to nijak ironicky, kdyby vam to tak vyznelo.

Pro porozumeni politice je treba jit hloubeji, pod politiku, a to prave Randova cini. Nenechte se ale zmast hloubkou jejich myslenek, ktere se zprvu zdaji mit malo spolecneho s politikou.

J. Matuška 16.8.2014 13:59

Američtí NEOKONI, co nám to děláte? Jděte do háje!

Pane Havránku, děkuji za tenhle blog. Jsem na tom do puntíku stejně. Takže ve dvou se to lépe táhne. Bunga bunga! /Na Virtually jsem podstatnou část přepastoval a pár těchto slov jsem tam přidal./

M. Varadinková 16.8.2014 9:38

To není jen otázka posledních dvou let

Moje rozčarování nastalo už tehdy, kdy chtěl Západ mocí mermo bombardovat Jugoslávii. V té době jsem podporovala náš vstup do NATO, jenže nakonec nás tam nahonem vzali hlavně proto, že potřebovali náš vzdušný prostor pro přelety bombardérů. Létalo mi tehdy nad hlavou jedno letadlo za druhým a já jsem pociťovala obrovské rozčarování a stud, že tohoto zvěrstva, zvaného pokrytecky "humanitární bombardování" jsem se i já stala součástí. A to rozčarování od té doby jenom dál narůstá s každou další válkou, kterou NATO rozpoutá, a s každou další hloupou, průhlednou a demagogickou lží, kterou slyším z úst západních politiků.

Západ prostě těmi válkami postupně poztrácel svůj morální kredit. Není už tím svobodným světem, ke kterému jsme vzhlíželi v dobách komunismu. A to nejen proto, že se v EU i USA stále víc rozmáhá nám důvěrně známý socialismus (který my jsme odvrhli jako nefunkční, ale oni našim zkušenostem nevěří a tak si to zřejmě potřebují vyzkoušet na vlastní kůži), ale i pro agresivní napadání zemí, které je neohrožují, podporu násilných převratů v těchto zemích, vytváření chaosu a zbytečného utrpení obyvatelstva, a rozpoutávání zbytečných válek.

Jen primitiv, který permanentně potřebuje být vlezený v něčím zadku, může ale tuto kritiku chování Západu automaticky považovat za příchylnost k Rusku. Nemáme přece zapotřebí ani lézt nikomu do zadku, ani na nikoho poštěkávat jako na nepřítele a zavádět sankce jen proto, že nám tak velí nějaký náš "páníček", kterého slepě posloucháme.

Vycházejme v míru se všemi, nepomáhejme nikomu rozdmychávat nenávist a studenou válku, obchodujme se všemi, ale do toho, jak si oni uspořádají své vnitřní záležitosti, se jim nemontujme. Tak jako si nepřejeme, aby se do toho oni montovali nám.

J. Matuška 16.8.2014 14:06

Re: To není jen otázka posledních dvou let

Mileno, mohu Vás tak oslovovat? Tak jsme na tom stejně už tři: Varadinková, Havránek, Matuška. Škoda, že "moudrý" Gardnes to na Virtually nemůže pochopit... Ironizuje mě jako Amerikánofila. Přitom jsem jím stále a bez toho "á". Dnešní neokonservativní americká elita své zemi jenom škodí. Bunga bunga!

J. Matuška 16.8.2014 14:23

Re: To není jen otázka posledních dvou let

Mileno, snad se na mě nebudete hněvat, ale Váš komentář jsem na Virtually přepastoval celý a ještě jsem pár slov napsal velkými písmeny, tak se mi líbily... Zdravím na Moravu!

J. Navrátil 16.8.2014 19:18

Re: To není jen otázka posledních dvou let

S argumenty paní Varadinkové podle mého názoru souhlasí mnoho občanů. K jejich naplnění by musela přispšt zejména změna v zahraniční a současně i ve vntřní politice státu.

Základem by mělo být sbližování s blokem neutrálních států - Rakouskem a Švýcarskem -zejména ve vojenské oblasti. Pro tuto politiku by snad bylo možné získat i Slovensko a Maďarsko. V první fázi. Tento blok by měl rozvinout vlastní obranný průmysl. To ale předpokládá i opatrné rozvolňování svazků s NATO. Ve vnitřní politice je třeba aktivizovat státní i soukromý český kapitál k získání kontrolního balíku v alespoň jedné velké bance a v několika ziskových firmách

jejichž zaměstnanci by v krátké době dosáhli mzdové úrovně Rakouska či Německa. Dále ať každý použije vlastní -český mozek.

K. Janyška 16.8.2014 9:05

Západ zachvátil socialismus.

V tom to je... Dzp.

V. Ondys 16.8.2014 8:40

:)))) Nejste sám, pane Havránku, taky jenom valím oči

Po pádu železné opony jsem se těšil na svobodný svět, který nás zbaví nevolnictví v zájmu bezohledných vykuků obrněných státem, ale došlo k opačnému jevu, na všechny strany se rozlila vlna pokleslosti a absurdního neomarxismu s Havlem na vrcholu, táta mi vždy neúprosně tvrdil, že jeden mazaný darebák pokřiví deset jiných, ale deset poctivých nenarovná jediného křiváka, hrubě se mi to v mládí nelíbilo, na základě svých životních zkušeností mi bral naději, že to budu mít snadnější, ale měl pravdu. Snad alespoň umřu dřív, než na vlastní kůži poznám, jak se lidi vzájemně i společensky příkladně dovedou trhat na kusy, tatík měl tu smůlu, že si při tom krvelačném běsnění vysloužil válečný kříž, aby jako mladík přežil.

Tohle se mi jeví jako mimořádně trefné: "Neřekl bych, že se pro mne kdysi to tolik nenáviděné Rusko až tolik polepšilo, spíše mi přijde, že cosi hodně špatného se událo s mými dřívějšími idoly. Tomu jejich současnému počínání přestávám rozumět, a to tak, že vůbec..."

J. Schwarz 16.8.2014 8:35

Ano, západ už není

co býval / nebo není tím, za co jsem jej považoval když jsem tam nesměl /. Rusku a jeho KGB se podařilo pomocí podpory nejrůznějších "mírových hnutí" západ demoralizovat a rozložit a teď ho mám obdivovat a čekat od něj spásu jen proto, že se v Moskvě /zatím/ nepořádají "gay prides", politici nezaštiťují "akce LGBT komunity" a Róm tam nedostane za vybydlený byt obratem nový? Jak nám Rusko pomůže proti levičácké "mediální frontě" co dokáže z blbosti či za peníze zlikvidovat každého kdo nezapadá do bruselské politické linie? Jsme prostě líní, furt "nejsme jako oni" a jako jsme pardonovali bolševiky / kteří si zprivatizovali a rozkradli co se dalo a pak to nazvali "kapitalismem" / tak dnes volíme Dienstbiery, Marxové-Tominové a přebíráme kdejakou politkorektní pitomost z bruselu. Je na nás říct DOST, Rusko nám v tom nepomůže. To se Putin spíš domluví s Německem a zavede "politickou korektnost" i doma, když mu západ přestane vrtat do "blízkého pohraničí" a uzná mu nárok tato území ovládat.

V. Kusý 16.8.2014 8:53

Re: Ano, západ už není

Ač Vás budou za Vaše slova kaceřovat mnozí, můj souhlas, pane Schwarzi máte.Ta slepota, která brání vidět kágébáka Putina jako jednoho z těch, kteří rozkládali  Západ, nýbrž z něj dělá rytíře v lesklé zbroji, hájícího konzervativní hodnoty, je obdivuhodná.Jeho pragmatismus je pragmatismem stejným, jako u V.K který se dnes v lesku jeho brnění vidí, jak v zrcadle.Jen směr jeho (Putinova) dalšího pohybu, ač se zdá nejasný je jistý.Sviňárny.Ale pragmatické !

J. Hejna 16.8.2014 9:55

Re: Ano, západ už není

Takže, podle vás, Putin zavedl socialistické způsoby na Západě.

No, potěš koště.

V. Kusý 16.8.2014 10:05

Re: Ano, západ už není

Proč by se měl angažovat on, když  něj udělali jiní.Cožpak z nedávné minulosti neznáte příklady absolventů prestižních amerických a anglických universit, kteří prováděli špionáž pro CCCP ?A těch, kteří alespoň ovlivňovali a ovlivňují veřejné mínění je málo? Přečtěte si něco od pana Ulče, o ovzduší na školách v Americe, kde politická korektnost a levičáctví slaví úspěchy non plus ulra.Takže to koště potěš asi Vás.

J. Hejna 16.8.2014 19:00

Re: Ano, západ už není

Přečtěte si, co jste napsal:

"Ta slepota, která brání vidět kágébáka Putina jako jednoho z těch, kteří rozkládali Západ".

Takže se potěšte sám.

V. Kusý 16.8.2014 20:31

Re: Ano, západ už není

A kdo myslíte, že platil všelijaké "mírové aktivisty" a podobnou pakáž na Západě? Jestli věříte, že v tom KGB, či NKVD,nebo GPU, čii Čeka pod různými jmény neměla omočeno, tak jste naivní, jak chovanka klášterní školy.Koště volá !

V. Kusý 16.8.2014 7:59

Uchvacují mne duševní pochody lidí, kteří, jak

předpokládám, Rusko nikdy nenavštívili, leč vidí zlepšení.Rusko je sto kilometrů od Moskvy stejné jak za cara, Lenina, Stalina etc.Vřele doporučuji návštěvu, je to velmi dobrý prostředek k vystřízlivění.Nejen po vodce.

Probatum est.

P. Hlosta 16.8.2014 8:50

Re: Uchvacují mne duševní pochody lidí, kteří, jak

Z pohledu konzumního, je Rusko dost zaostalé. Otázkou ale je, zda si konzumem neovlivněný člověk považuje víc osobní svobody a nebo zda touží po otročení k získání finančních hotovostí k zakoupení toho, co v podstatě nepotřebuje. Proto já vám doporučuji vřele, abyste napříště vešel ve styk s občany Ruska sto kilometrů od Moskvy a požil mezi nimi a tím poznal, jaké hodnoty života vyznávají. Patrně nebudete spokojen s úrovní svého ubytování a prostotou jejich chování k vám. Nejspíš ale budou preferovat zábavu při rozptýlení po práci, která jim nemusí být celodenní a vyčerpávající všechny síly a náladu. Možná jim budete k smíchu, že vám vadí obyčejné bytí naplněné krom nezbytné práce také přirozenou zábavou. Ta přirozená zábava může být i třeba malování barvičkami na svůj dřevěný domek, nebo vyřezání si ornamentů na plotě, prostě jen tak pro zkrášlení.

Vodku mají jistě rádi a pijí patrně nezdravě. Po odchodu komunistické ideologie jsou rádi, že mají klid k životu. Blíže k oné Moskvě to pochopitelně už takové není. Už za cara a i dříve, se prostí lidé dokázali radovat ze života. To jen VY chcete zkonzumovat co nejvíc, v domnění, že co nejvíc narvaný ranec se životem dobře nese. Vaše duše trpí a vy to chcete ordinovat jiným.

V. Kusý 16.8.2014 9:08

Re: Uchvacují mne duševní pochody lidí, kteří, jak

Pane Hlosto, při vší úctě k Vašim názorům, netřeba mne posílat tam, kde jsem byl.Od volantu kamionu a při nakládkách a vykládkách jsem poznal víc, nežli při slunění na Jaltě.A byl jsem mnohem dál, než sto kilometrů od Moskvy.Nic proti Rusům nemám nevadí mi jejich odlišnosti krom jediné, kterou stále zdůrazňuji.Mesiášský komplex, který dovede posleního ožralu u cesty k brilantnímu výkladu toho, proč je povolán právě on a jeho druhové k tomu, aby osvobodil svět.Neví od čeho a je mu jedno, zda se vám to líbí, či ne.Prostě je povolán a on to ví.A zažil jsem to tolikrát, že ten strach už je ve mně navždy.Na závěr, vzhledem k tomu, že o mně nic nevíte, tak Vám chci jen sdělit, že Vaše nařčení z mého obdivu ke konzumu je naprosto liché.Sice nenatírám svůj domek ani nevyřezávám plot, ale záliby mám a pochopení pro ně víc než hluboké.

F. Svoboda 16.8.2014 9:28

Re: Uchvacují mne duševní pochody lidí, kteří, jak

Díky za váš výstižný příspěvek ! ! !

M. Varadinková 16.8.2014 9:58

Re: Uchvacují mne duševní pochody lidí, kteří, jak

Mesiášským komplexem trpí především všichni ti, kdo zvenčí podporovali Majdan. Tedy pravdoláskaři.

V. Kusý 16.8.2014 10:39

Re: Uchvacují mne duševní pochody lidí, kteří, jak

Ano, pitomci jsou na obou, či lépe všech stranách.

P. Hlosta 16.8.2014 7:07

Děkuji vám za tuto odvahu pane Havránku!

Přesně toto cítím pane Havránku! Jsem vám vděčný, že nacházíte odvahu, oproti mnohým jiným, se z toho vyznat. Navíc já poznal, že jsem měl příliš velké iluze o České společnosti. Tolik necitelnosti s trpícími na Ukrajině mi přijde jako zlý sen. Dokonce náckové sbírají sympatie a ty jsou veřejně na diskuzích. Já měl zato, že po Sametu se lepší stránka lidí v republice projeví a ono je to spíše naopak. Mně je "teprve" jedenašedesát" a zdá se mi podle zvěrských názorů mnohých, že jim je tisíc let a lidé povětšinou patří do středověku.

Včera mi syn řekl, že je mu až trapně, když uznává správnost myšlenky vzniku EU i smysl NATO a zároveň nesouhlasí se současným stavem a kroky těch dříve jím uznávaných svazků států. Jeho vysokoškolské vzdělání oboru ekonomie EU je v protimluvu k současnosti.

Co si s tímto vším počít? Média i diskuze jsou bez myšlenek i nadějí mé osoby, která tak vítala demokracii a odchod od psychoteroru komunistických utopistů a lhářů. Snesu i případný sociální propad, ale tohle mé zklamání v současnosti je pro mne zdrcující.

Ještě jednou vám děkuji za vaši odvahu napsat tento článek.

B. Hamáček 16.8.2014 7:17

Re: Děkuji vám za tuto odvahu pane Havránku!

Myšlenka EU je správná , ale dostali se k moci - za vydatné podpory voličů SOCANI , kteří ničí vše dobré .A nebýt NATO , ta už asi budeme Česká socialistická sovětská republika. To by se Vám líbilo. Tak to se budete muset odstěhovat do nějakého komunistického ráje nebo Ruska. Jinak Vám nebude pomoci.

P. Hlosta 16.8.2014 7:30

Re: Děkuji vám za tuto odvahu pane Havránku!

Snad jednou pochopíte, kde kapitalisti udělali chybu. Jinak, Rusko s komunistickou ideou nemá nic a vy to dobře víte. Stejně tak nemá i Čína, ačkoliv se ke komunistické ideologii hlásí, natož Severní Korea. Ta utopie, která stvořila bolševismus, fanatický fundamentalistický ideologický názorový směr, je již mrtvá. Zůstala jen diktatura elitní moci. V tom se trochu Rusko podobá. Ovšem jen trochu. Rusko s oligarchy a autokratickým Putinem mně neláká a nic na tom neobdivuji. Já jsem ale kritický k tomu, co ze sebe udělala ona Západní demokratická společnost. Navíc vnímám České prostředí, které není v komunistických kleštích a přesto plodí lidi vašeho typu. Hlásíte se k demokracii a zároveň doporučujete jinonázorovým, oponentním, aby se odstěhovali a nezavazeli vašim představám o tvorbě společnosti. Nejste demokrat! A to mi na Češích hodně vadí.