5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

GLOSA: Je sleva trestný čin?

Majitele penzionu Modřín ve Velké Úpě v Krkonoších, manžele Pallovy, vyšetřuje policie pro "porušení paragrafu 356 trestního zákona o podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod "pro to, že ve svém penzionu nabídli slevu pravicovým voličům".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pechr 22.12.2013 23:37

naopak

...některé děti na učivo nemaj buňky, jiný zas podmínky, ani jedno z nich za to nemůže, komu se narodí a s jakym předpokladem... ...zatímco pokud dal spřízněncům slevu, jaký je problém ? ...nestalo se to, že by levičákům cenu navýšili, oni ji pravičákům ponížili, ti co jsou středoví nebo bez vyznání mají standardní cenu... ...a nevim kde jste vzal představu o tom, že si chtěli udělat reklamu...blbost

M. Pechr 22.12.2013 23:23

jó...nádražáci...

...souhlas... ...to se zas dějou divný věci... ...mně přišla jako diskriminace zrovna třeba režijka, jelikož dráhy sou podnik, kde se žije nadpoměry, samá dotace a státní příspěvek, když si na sebe nevydělam, nemůžu přece rozdávat, takže jestli to pak bylo tak, že měla režijku každá uklizečka na dráze a rodina jakbysmet, tak je to dost přitažený za vlasy, k tomu 6 tejdnů dovolený... ...tomu řikam diskriminace já...vcelku mi přišlo líto, když jsme takhle někam s partou jeli až na slovensko, rodinka s režijkou a mnohem lepším platem si jela grátis a ostatní se prohli, dovolené jen tři týdny, nicmoc plat, přitom náš podnik se uživil... ...mmch. neznam pravicového nádražáka...

M. Pechr 22.12.2013 23:14

Re: Aspoň vidíme, jací jsou pravičáci

...jo, ale hrabání v pravicové kapse by levičákům šlo, a přerozdělování taky...

J. Chaloupka 22.12.2013 22:28

poskytnutí slevy určité skupině lidí není diskriminace

je to prostě jen obvyklá marketingová politika mnoha firem , viz speciální slevy např.  pro mladé či pro důchodce  či různé klubové slevy pro členy  a pod , které vidíme  běžně okolo sebe dnes a denně.

Z. Sohorova 22.12.2013 14:10

Re: Když to přeženu ad absurdum,

Soudruh  Servat zase zde zvani jako vzdy

Z. Sohorova 22.12.2013 14:06

Blbeček Sladeček

J. Slanina 22.12.2013 11:52

Re: Aspoň vidíme, jací jsou pravičáci

Jasně, soudruhu sládečku. Nepustí ke korytu a nepustí. To je tedy ale sviňárna, když se takový bolševik jako ty musí sám uživit, že?

P. Vaňura 22.12.2013 11:50

S tím Kurtem Waldheimem je paradoxní to, že předtím,

než byl zvolen Rakouským presidentem, zastával funkci generálního tajemníka OSN.

P. Vaňura 22.12.2013 11:46

Diskriminace na základě politického přesvědčení ale

také víry je NESMYSL, protože takový zákon ODPORUJE SÁM SOBĚ. Mnohé náboženství v sobě už mají tu diskriminaci zabudovánu a politická přesvědčení rovněž.

To znamená, že jakákoliv aplikace takovéto legislativy nutně MUSÍ být ÚČELOVÁ.

Zkuste si dát do programu politické strany větu "Muži jsou nadřazeni ženám."

Mimochodem, "antidiskriminační zákony" jsou v ROZPORU s lidskými právy, protože nutí někoho, aby ve svém podniku hostil někoho, koho tam nechce.

E. Sevrát 22.12.2013 10:36

Re: Nešťastný to národ,

V Rakousku byl třeba presidentem nacista.V SRN zase byl presidentem člověk, který přišel podvodně k svému titulu a musel odstoupit.Spíš mi ukažte zemi,kde president nelže a ostatní politici taktéž.Protikandidát Zemana, Karel nebyl usvědčen ze lži v předvolební kampani pouze protože ji prohrál a již nikoho nenapadlo ho dát k soudu. A kdo taky nelže ve volební kampani jakéhokoliv druhu ?

E. Sevrát 22.12.2013 10:28

Re: Když to přeženu ad absurdum,

Opravdu asi těžko.V ČR není zakázáno nikoho obdivovat a přiznat se k tomu.Můžete mít plný pokoj Hitlerových obrazů a je to vaše věc.Je zakázána propagace nacismu a komunismu (ovšem u té se demokratické ČR zákon nějak nevymáhá).

P. Boublíková 22.12.2013 7:36

Re: Když to přeženu ad absurdum,

Možná by se na to dal "narazit" zákon o zákazu propagace nacismu a komunismu, ale to by se musel nějaký právník hodně snažit.

Na slevu pro fanoušky pravice žádný zákon neaplikujete, i kdybyste se stavěl na uši. "Diskriminace ostatních" je evidentní blbost.

M. Prokop 21.12.2013 21:22

Re: Když to přeženu ad absurdum,

Ano, ovšem. Nelíbilo by se mi to, ale co je na tom trestného?

Chce se vám snad páchat dobro, či čo? To chtěl i ten Áda. Nebo Lenin&Stalin.

M. Prokop 21.12.2013 21:20

Re: Aspoň vidíme, jací jsou pravičáci

Vy, a kdo ještě? Falmer a Grebeníček?

J. Sládeček 21.12.2013 21:04

Aspoň vidíme, jací jsou pravičáci

prasátka.

Z. Kulhánková 21.12.2013 18:57

Re: Voluntaristický protizemanovský blábol

Podnik, ktery Zemana odmitl, je nekuracky. Staci?

L. Novák 21.12.2013 18:27

Re: Nešťastný to národ,

No, ukažte mi zemi v Evropě, kde se prezidentem stal člověk opakovaně soudem usvědčený ze lži, který lež rád používá jako pracovní metodu.

L. Novák 21.12.2013 18:24

Re: Nebral bych to až tak vážně.

Přesně tak. Někdo sice může napsat ceduli, že pravicově orientovaní zákazníci dostanou slevu, ale z pohledu obyčejného selského rozumu se jedná o reklamní nadsázku, protože v praxi nelze politickou orientaci zákazníků prověřovat. Ne že by to nešlo vůbec, ale jednoduše to majitel restaurace nemá v úmyslu dělat. Potřebuje pracovat a vydělávat peníze. Ne kádrovat zákazníky. A prolhaného Zemana může klidně předem odmítnout, když už se ho na to z Hradu ptali.  :-D

M. Vondráček 21.12.2013 18:11

Re: Nebral bych to až tak vážně.

Možná , kdyby se to týkalo Vás by Vám to připadalo vážnější :-)

Š. Hašek 21.12.2013 18:08

Re: Nešťastný to národ,

Domnívám se, že i v Rakousích by vše skončilo jen a jen obrovskými fotkami v bulváru. Více lidu než u nás tam hákuje a nemají čas na srandičky místního policejního velitele.

A bodří měšťané rakouští by si sami rozhodli, kam půjdou na žejdlík či sachra.

Neříkám ale tímto automaticky, že Rakušáky ve všem žeru.

Š. Hašek 21.12.2013 18:02

Re: Voluntaristický protizemanovský blábol

Máte pravdu.

L. Severa 21.12.2013 17:38

Nebral bych to až tak vážně.

Za komunistů při státnicích na stavební  fakultě jeden přísedící „zkoušel“ kladný postoj kandidátů k lidovědemokratickému zřízení tak, že je překvapil otázkou z politického dění.(Byl jsem svědkem). Nevím jakým způsobem je možné ověřit pravicovost zákazníka, takže celou záležitost považuji za recesi a jetliže někdo uvažuje o nějaké odplatě je to jen ubohost, nic jiného.

E. Sevrát 21.12.2013 17:32

Re: Voluntaristický protizemanovský blábol

To s tím ukřižováním máte asi pravdu,ale nemohla by být trestně stíhána za diskriminaci,naopak při úřední šikaně byse mohla bránit tím,že ona splnila svou občanskou povinnost a za to je šikanována.Taky dobrá reklama,

E. Sevrát 21.12.2013 17:26

Re: Prvopočátkem

Nápodobně,ale ve větším.

E. Sevrát 21.12.2013 17:26

Re: Nešťastný to národ,

Vyjmenujte mi tedy ty solidní země,které odmítnou hosta-presidenta jenom protože se jim nelíbí nebo nesdílejí jeho politické přesvědčení a kde se se tím nebudou zabývat policejní orgány.

L. Severa 21.12.2013 17:14

Re: paní Boublíková

Vyvolal jste ve mně vzpomínku na můj nastup do prvého zaměstnání v roce 48. Jeden pracovníků kolektivu do kterého jsem nastupoval mi podavál ruku s pozdravem "Čest práci soudruhu! "Na moje "Dobrý den" okamžitě   dotyčný reagoval  výrokem, že je to dobrý a začal vyprávět  anekdotu o paní prezidentové. Bylo to ovšem v době kdy ještě nebyly obavy z konfidentů.

Š. Hašek 21.12.2013 17:07

Re: Voluntaristický protizemanovský blábol

Přiznám, že Váš nápad je geniálně jednoduchý.

Za sebe ale řeknu, že mám často "dlouhé vedení" stran rychlé reakce. Možná i majitelka toho penzionu konala okamžitě bez strategie na pět tahů dopředu..

Ale vsadil bych se s Vámi o dobrou lahev, že i dle Vašeho návodu by byla fest snaha tu majitelku ukřižovat.

Š. Hašek 21.12.2013 17:01

Re: Nešťastný to národ,

Ten problém asi opravdu nechápu.

Hospoda není lékařská první pomoc. V solidních zemích prosté odmítnutí hosta (záleží koho) může být jak negativní tak pozitivní reklamou (když se to rozmázne).

Pokud jsou k dispozici patolízalové, potom z toho je trestný čin přednější krádežieči zabití. Kolik úředního času policie a jiných orgánů se již zabilo plkáním o žízni pana presidenta?

Věru těžká diskriminace.

P. Manda 21.12.2013 16:54

Re: Prvopočátkem

vy jste dobrej magor

E. Sevrát 21.12.2013 16:35

Re: V USA by to dříve bylo OK

A proč by měl vadit,princip je stejný.