17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
táta 28.10.2009 9:00

mluvit o vyvlastněných fabrikách a pod .

je jen plácání, když 80% podniků je zahraničních nebo se zahraniční účastí.Tím chci jeno říci,že to je bezpředmětné.Ale ,že se sudeťáci a maďaři ozývají, to má tedy realitu na zamyšlení.

K. Babák 28.10.2009 8:42

Každý má právo na majetek

Původně to byli sudetští Němci, teď už ti, kterým byl znárodněn majetek podle Benešových dekretů před rokem 1948. Tu a tam někdo připomene Židy za protektorátu. Kdypak si někdo všimne, že se svého majetku může teoreticky domáhat každý sedlák, drobný řemeslník nebo hokynář, kterému byl zabaven po roce '48? Masových žalob od SN se ani tak nebojím, jako toho, jak by se zhroutil celý soudní systém (náš i evropský), kdyby ten nárok na ukradený majetek vzali doslova naši občané.

Vysvětlení: sloveso báti se neříká, že bych současný stav následků období posledních 70 let považoval za dobrý. Dokonce bych byl rád, kdyby se to spravedlivě vyřešilo. Jenže to je požadavek stejně reálný, jako kdyby řidič po havárii chtěl, aby před ní jel pomaleji. Jen si říkám, že by se konečně mohla realizovat stará právní zásada: Fiat justitia, pereat mundus.

Minutus 28.10.2009 9:52

Re: Každý má právo na majetek

A kde je majetek zkonfiskovaný nacisty? Nejde jen o domy, také zlato, šperky .. 

Marat 28.10.2009 11:44

Re: Každý má právo na majetek

Nejen domy, zlato, šperky, ale téké obrovské finanční částky z důchodových a jiných fondu,  Kde že to všechno je vlastenci- čeští šovinicté - nacionální socialisté natřený nuceně na internacionální?

janoryna 28.10.2009 8:18

nedivím se panu prezidentovi a podporující politické straně,

že jsou proti. V té LS stojí:Každý má právo vlastnit zákonně nabytý majetek, nakládat s ním a odkazovat jej. Nikdo nesmí být zbaven svého majetku s výjimkou veřejného zájmu a za podmínek, které stanoví zákon, a při poskytnutí spravedlivé náhrady v přiměřené lhůtě. horší je, že tohle ustanovení s větší šancí mohou uplatňovat ani né tak sudetští němci, ale neuspokojení restituenti, sedláci, kterým nebyla navrácena půda tč. ve vlastnictví různých akciovek,, církve nejen ta katolická atd. a to je ten hlavní důvod jejich odporu !

Chris Kelvin 28.10.2009 16:11

Re: nedivím se panu prezidentovi a podporující politické straně,

Tesat R^

těchňik 28.10.2009 17:40

Re: nedivím se panu prezidentovi a podporující politické straně,

A to Vám jako vadí, že by se na základě LS dožadovali sedláci navrácení půdy, kterou mají za drobný obolus „propachtovanou" často různí rudí šmejdi z bývalých JZD a snaží se ji, dle latinského carpe diem, vydrancovat? Mně to nevadí a naopak bych to vítal. Svinstva, která se v tomhle zkurwystánu dějí, překračují všechny meze. ESD by mohl mnohému učinit přítrž. Od zdejších bolševických soudů se nedá nic dobrého čekat.

Leoš 28.10.2009 21:13

Re: nedivím se panu prezidentovi a podporující politické straně,

A v základní listině práv a svobod, pro kterou chce Klaus vyjímku, stojí mimo jiné: Každý má právo žít tam, kde se narodil.

těchňik 28.10.2009 22:57

Re: nedivím se panu prezidentovi a podporující politické straně,

A to v EU není možné již teď? I bez LS? 8-o

in the clay court of Posseidon 28.10.2009 23:07

Re: nedivím se panu prezidentovi a podporující politické straně,

no ten Klausofil hlavně lže....nebo je tak blbej.....co z toho je horší?

in the clay court of Posseidon 28.10.2009 22:59

Re: nedivím se panu prezidentovi a podporující politické straně,

tak to bych rád věděl, kde to čtete. Který článek? text

me1 28.10.2009 8:13

datpys

Rozhodně na tom něco je, chválím autora, že pokládá takovéto zajímavé řečnické otázky.

Jarda 28.10.2009 8:06

Nesprávná otázka

Autor se ptá "... kdo jsou dnešní vlastníci těchto po roce 1945 znárodněných podniků?" Já bych se spíše zeptal, kde jsou ty podniky? Až do roku 1989 reálně existovaly, byly více či méně modernizovány, vyráběly a přestože zpravidla musely čelit diskriminačním ekonomickým opatřením (pod boje proti totalitě atd.), často úspěšně konkurovaly těm západním. Třeba Poldi Kladno, Škoda Plzeň, Zetor Brno, ČKD Praha, Elitex Liberec a to nemluvím dodavatelích investičních celků.

26-12= 14 28.10.2009 8:14

Re: Nesprávná otázka - 14 zůstalo po odstoupení z vlády

Po II. svět.válce někdo vyhrál volby (jiní politici odstoupili -věděli asi proč) a začal realizovat svoji politiku. Znárodňovalo se i v jiných zemích - Anglie atd.)

Prvorepublikoví politici ( 16 vlád ?) nedokázali účinně řešit sociální problémy. Prokop Drtina (V Pamětech) napsal : v letech 1930 až 1935 nebylo v lidských silách si najít práci. Jak žít ???

Pro některé rodiny v Praze byl únor 1948 možná pohromou - ztratily levné služky a pradleny. Na někoho čekal později jen sociální důchod, bylo to velmi složité..

PS bohatí legionáři (poklad z Ruska -základ Legio banky) stavěli v Praze vily, vdovy na venkově (tisíce pomníků v Čechách i na Moravě) braly někdy jen žebračenky a oplakávaly své manžele.

jirka.s. 28.10.2009 10:21

Re: Nesprávná otázka - 14 zůstalo po odstoupení z vlády

Do (Y), Chocholoušku, kde se zase flákáš ??? 8-o

M. Zima 28.10.2009 7:50

Ke stejnému článku nejprve stejný komentář:

Pokud vím,:

Autor: M. Zima IP: 80.140.181.xxx Datum: 24.10.2009 11:15

není označení "dekrety prezidenta republiky" zcela korektní. Beneš se nevrátil do ČSR jako president, (sám odstoupil a Háchovi pogratuloval), ale de facto jako Stalinův komisař. Až do opětovného zvolení byl tudíž Beneš právně soukromá osoba, maximálně exilový aktivista. 

i.h. 28.10.2009 9:44

Jo, presne takhle to formulují

náckové. Zas ti v hospode nenalili, ze mas spatny prizvuk ?

Marat 28.10.2009 11:58

Re: Jo, presne takhle to formulují

Tak v tom má vyjimečně Zima pravdu !  Beneš opravdu v 38 abdikoval pogratuloval Háchovi a odjel do zahraničí jako soukromá osoba. Až během války se sám prohlásil za presidenta, byl tedy samozvanec. To že ho nakonec neradi jiní za presidenta uznali,tak to bylo čistě jen z nouze. Ná práva se během války nikdo neohlížel. Samozvaný president jmenoval vládu z emigrantu ve které dominovali komunisté a nechal najemnovat parlament a táto poslanecká pimrlata ho zvolila za presidenta. Volený Ústavodárný parlament  začal učinkovat až v roce 1946. Takže všechno co se stalo do té doby, bylo dílem samozvancu. Ten nadekretovaný parlament byl složen s každé strany po padesátí pimprlatech.

Marat 28.10.2009 12:01

Re: Jo, presne takhle to formulují

 A ty i.h. a tobě podobní tak těmi nácky jste vy !  Němci nebyli sami nacionáolní socialisté. Těmi jste i vy čeští "vlastenci" ! Jste českými šovinsty a socialisty !

Emil XX 28.10.2009 21:54

Re: Ke stejnému článku nejprve stejný komentář:

Hácha byl právoplatný president do 15.3.1939. V té době přednášel Beneš v USA na univerzitě. Po zabrání zbytku Československa se vrátil do politiky vytvořil postupně exilovou vládu, která byla uznána vítěznými mocnostmi a to dlouho před koncem války. Po vyvraždění Lidic odvolali Britové i svůj podpis na Mnichovské dohodě. Slovensko bylo uznáno za součást Československa (jako vítězného státu !!) v důsledku Slovenského národního povstání.

Kdyby ovšem Hitler nezačal válku, prošel by mu nakonec i ten Protektorát.

huhu 28.10.2009 7:37

znárodňovací dekrety předpokládaly náhradu majetku

znárodnění v r. 1945 dle dekretů prezidenta republiky bylo provedeno západním stylem, tak jako třeba v Anglii. Předpokládalo, že majitelé dostanou náhradu. To, že náhradu nedostali, bylo způsobeno nejdříve poválečným nedostatkem a potom komunistickým pučem.

Co píše autor je jen hloupost nebo záměrné štvaní proti dekretům. Na dekrety není třeba šahat, pokud by byla vůle platit nějaké náhrady, musela by se posunout hranice restitucí na 24.10.1945, ale - kdo nebyl komunismem postižen ? To bychom si skoro všichni museli navzájem vyplácet restituce...

Maqgor 28.10.2009 8:23

Re: znárodňovací dekrety předpokládaly náhradu majetku

Podle Vás bylo komunismem postiženo i těch 2 270 000 lidí kteří byli v roce 1950 v KSČ.Na Slovensku to bylo jen 400 000 lidí(celkem v ČSR 2 670 000).To byl každý 2-3 dospělý.

karas 28.10.2009 9:34

Re: znárodňovací dekrety předpokládaly náhradu majetku

Ano, vzpomeňte třeba na Slánského - nejprve tajemník KSČ, pak popraven.

eze 28.10.2009 12:21

Re: znárodňovací dekrety předpokládaly náhradu majetku

Dekret 100/1945 o znárodnění zestátněním velkých průmyslových podniků  zaručoval náhradu všem, kromě Němců, Maďarů a zrádců a dále těch, kteří, jako např. Baťa, nedeponovali akcie podle dekretu 95/1945. Náhrada měla být vyplacena do šesti měsíců ode dne, kdy ministr průmyslu stanoví její výši. Rozdíl oproti zestátnění západním stylem spočíval v tom, že žádný ministr průmyslu nikdy ani nepomýšlel na to, že by výši náhrady stanovil. Proto akcie zůstaly deponovány v bankách a majitelé těchto akcií platili za depositum až do doby, kdy po únoru 1948 byl na ministerstvu financí zřízen odbor pro likvidaci kapitalistů a jeho vedoucím se stal bývalý kolaborant Otto Fischl. Tento odbor pak prostřednictvím krajských finančních soudů nechal za vymyšlené trestné činy odsuzovat majitele deponovaných akcií k peněžitému trestu rovnajícímu se jmenovité hodnotě deponovaných akcií a, protože tito již neměli čím by pokutu zaplatili, dovolil jim ji zaplatit deponovanmi akciemi  pod podmínkou, že prodají všechny  pojistky své i své rodiny a výtěžek, spolu se všemi rodinnými vkladními knížkami odevzdají státu.  

To, že náhrada nebyla vyplacena před únorem 1948, nebylo způsobeno nějakým nedostatkem, protože tehdy bylo Československo nejbohatším státem Evropy a mělo dostatek prostředků k uhražení jmenovité hodnoty akcií těm,kteří nebyli z úhrady vyloučeni. Úmysl náhradu nevyplatit byl do dekretu vtělen již předem, a to při postupném přeměňování smyslu připravovaného dekretu ze znárodňovacího, kterým se měl majetek, během okupace převedený z českých a německých židovských rukou do německých nežidovských rukou, převést zpět, na dekret zestátňovací, kterým se měl všechen velký majetek převést do rukou státu a ten pak do rukou vládnoucí strany. Byl proto ponechán jen název "znárodnění", ale v preambuli bylo řečeno, že "znárodnění" se provede "zestátněním".

RK 28.10.2009 3:26

Predstava, ze se nekomu preda nejaky majetek

je asi hodne nerealna. Po takove dobe a restitucich v roce 1989 ma skoro vse (snad s vyjimkou lesu a nejakych pozemku) pravoplatneho vlastnika. Takze pokud je opravdu ve hre navraceni nejakeho majetku tak pouze ve forme nahrady za vyvlastneni (tak to ostatne i formuluje Listina prav EU). Jinak by muselo jit o vyvlastneni stavajicich vlastniku - u nas myslim zatim porad nejde, Listina EU udava vyvlastneni ve verejnem zajmu za kompenzaci. V obou pripadech bude danovy poplatnik ne EU ale CR platit veskere naklady tohoto majetkoveho valkotransferu nebo velkokompenzace. To by myslim meli ti co tuto cestu pozaduji rici a nemanipulovat historii starou sedesat let, kterou znaji maximalne z vypraveni.

Karel 28.10.2009 2:12

Dobrá úvaha.

Kdyby nebyla LS sama o sobě tak špatná, asi bych tomuto vysvětlení také věřil.

huhu 28.10.2009 7:41

Re: Dobrá úvaha.

nevěřte, autor jen lže a štve. Používá i sudeťácké názvosloví dekretů prezidenta republiky. Dekrety určovaly, že znárodněným bude vyplacena náhrada. Proč nebyla je snad každému jasné. Dnes po totalitě nacistů a komunistů bychom si , museli vyplácet restiituce skoro všichni sami mezi sebou.....prostě 50 ztracených let, díky socialistům nacionálním i internacionálním. Němci/Sudeťáci to obojí sem přitáhli - nejprve Hitlera a pak tím, že prohráli válku i Stalina

WWW 28.10.2009 7:48

Re: Dobrá úvaha.

No jo, jsou to potvory.

Zmanipulovali zajiste i volby v r.1946, to jste mel dodat, jinak to vypada, ze jsme si sami a jeste k tomu s jasotem (zvitezila KSC) navlekli komunistickej chomout  !

Minutus 28.10.2009 9:48

Re: Dobrá úvaha.

Udeřil jste hřebík na hlavičku. Výsledek voleb 1946 je následkem okupace fašisty a sudeťáci byli fašisté SKORO všichni.

Jan 28.10.2009 11:17

Re: Dobrá úvaha.

A proč se Poláci zachovali jinak, přestože utrpěli stokrát větší škody od nacistů.Hlavním důvodem byla socialistická přiblblost většiny českého národa.