5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

GLOSA: Game changer

Proč lidé ztrácejí zájem o epidemii? Svou roli hrají psychologické argumenty. Jarní uzávěru jsme přečkali s odhodláním, podzimní se zaťatými zuby i švindlováním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kouřil 18.12.2020 9:21

Nevěděl jsem že má pan Petráček tak jednoduché myšlení, že dvě vládou nabízené a médii propagované možnosti budou opravdu jediné a zcela bez pochyb na 100%. Zklamání.[>-]

P. Milan 18.12.2020 9:44

Na 100% nebudou, zajisté.

Co navrhujete vy?

J. Nevrkla 18.12.2020 9:04

Demagogicky článek. Účinnost rousek zpochybňuje mnoho lidí, jejich efekt se na počtech nakažených těžko hledá. A ta nezbytnost 70% vakcinace pro potlačení pandemie se vzala kde? Chripkove epidemie přicházejí a odcházejí, souvislost s každoroční vakcinaci neprokazana ani po desetiletích. Ať se nechá vakcionovat, kdo chce, pak přece bude v bezpečí a ostatní ho vůbec nemusí zajímat.

P. Milan 18.12.2020 9:45

Máte nějaký nápad, jak jinak na to?

R. Langer 18.12.2020 10:22

"Ať se nechá vakcionovat, kdo chce, pak přece bude v bezpečí a ostatní ho vůbec nemusí zajímat."

P. Milan 18.12.2020 15:39

Neonemocní, ale stejně bude muset strpět různé zákazy a příkazy, pokud se epidemii nepodaří zvládnout. Takže tu minimálně 70ti procentní proočkovanost by to chtělo.

J. Novotny 18.12.2020 16:05

Jste produkt nedostatku exaktního vzdělání. Vakcína nedává 100 procentní ochranu jedinci, ale při dostatečném proočkování zabraňuje šíření v populaci.

J. Nevrkla 18.12.2020 10:26

Vakcinace dobrovolná, restrikce v oduvodnenych případech na základě faktů o počtu nakažených, osobní odpovědnost při podezření na vlastní onemocnění, nikoliv plošné zákazy hlava nehlava. Pokud se bojím jít do hospody, pak do ní nejdu, i když už tam stejně bývalo pár lidí. Když lyzuji, budu potřebovat se někde ohřát, napít, najíst, dojít na toaletu, když bude vše zavřeno, pravdelodobneji onemocním atd.

J. Jurax 18.12.2020 15:52

No, když bude vše zavřeno, nepůjdu lyžovat, abych snížil pravděpodobnost onemocnění ... :-)

V. Braun 18.12.2020 11:30

Než začnete někoho obviňovat z demagogie tak si zjistěte fakta. Třeba že proočkovanost proti chřipce se pohybuje kolem pěti procent. Pak nebudete psát takové bláboly a vymlouvat se, že souvislost s výskytem chřipky a vakcinací je "neprokázána".

J. Nevrkla 18.12.2020 11:52

Tak tedy poskytnete čísla.

J. Nevrkla 18.12.2020 11:52

Tak tedy poskytnete čísla.

J. Novotny 18.12.2020 14:23

Na potřebu proočkovanosti jsou matematické modely. Jedním ze vstupů je i účinnost vakcíny. Dalším je reprodukční číslo (ve společnosti bez omezení). Nic složitého.

J. Nevrkla 18.12.2020 16:31

Takže kolik % se musí naockovat, aby bylo po covidu? Když je to tak prosté.

J. Novotny 18.12.2020 16:02

https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/rousky-srazi-riziko-infekce-o-45-procent-tvrdi-nemecka-studie-40345147

J. Nevrkla 18.12.2020 16:39

Moc bych tomu nevěřil, nákazy postupují v čase, někde dříve jinde později, kde bývala situace nejlepší, je pak nejhorší a naopak.

Dobrou studii udělali v Dánsku, 3000 lidí měly být s rouskami, 3000 bez. Ze skupiny s rouskami onemocnělo 54 lidí, že skupiny bez rousek 63., rozdíl tedy 0,3%. Možná taky statistická chyba.

J. Kadeřábek 18.12.2020 16:34

Papírové ústenky a doma šité hadry mají nulovou ochranu. Respirátor FFP2 lépe FFP3 to je jiná káva. Autor článku ovšem netuší nebo záměrně ignoruje fakt, že dobu účinosti nových vakcín žádný výrobce neuvádí. Proč asi?

D. Rajninec 18.12.2020 8:43

Myslím , že sme si už vybrali ! Oplačeme tie desať tisíce obetí . Lebo každý z nás chcel aby rúšku nosil ten druhý , testoval sa ten druhý , očkovali všetci okrem mňa !

Je to vidieť v záujme o testovanie . V počte spôsobe testovania . Telefonický sa objednať na test ? Pri tom v okrese je jedno miesto ? To skôr vyzerá na sabotáž testovania a nie záujem štátu aby sa ludia otestovali .

30000 za deň ? To je 75000 -800000 za mesiac ! Potom to vyzerá , že Babiš bude na 1. májovej manifestácii hlásiť národ - Hotovo ! je otestované ? ;-D

P. Milan 18.12.2020 9:46

Od testování si moc neslibuji, viz Slovensko. Hlavní zájem by měla být vakcinace.

J. Brei 18.12.2020 8:09

Autor líbivě "opomenul" Rusko. Tam očkují (na rozdíl od nás) také. A bez nich válku s virem nepůjde vyhrát, jako nešlo tu druhou světovou. Ať se nám to líbí, nebo ne, svět je propojený a Rusové jsou jeho součástí. A to, že nemají vakcínu pořádně odzkoušenou? Eto ich dělo.

D. Rajninec 18.12.2020 8:46

Prečo chcete trestať už aj tak ťažko skúšaný národ !

Sovietské zdravotníctvo náš vzor ! ?

PS. Keď majú vakcínu , potom prečo sa Putin nenechá očkovať pred kamerami ! A nejde ako Geroj v prvej línii ! Hovorí , že počká , na amerikáňsku ?

J. Brei 18.12.2020 9:20

Ačkoli Rusko není zrovna můj šálek kávy a Voloďa už vůbec ne, tak tohle primitivní rusobijství mne už dávno přešlo. Samozřejmě by se mi, jako možná mnoha dalším na Západě, líbilo, kdyby Voloďa skákal, jak my pískáme (a jemu by se určitě moc líbilo, kdyby tomu bylo naopak), ale realita je taková, že se spolu asi budeme muset naučit žít. Ať se nám to líbí, nebo ne. Představa, že jeden druhého ovládneme, je naprosto mimo realitu a k ničemu dobrému nevede.

P. Milan 18.12.2020 9:50

" Představa, že jeden druhého ovládneme, je naprosto mimo realitu a k ničemu dobrému nevede."

Ano, jistě. Jen technický dotaz, jak to chcete vysvětlit Rusům? Protože ovládnout nás chtějí tradičně oni. Ne my je.

Také by mne zajímalo, co to je "primitivní rusobijství"? Letité zkušenosti, velící "od Ruska co nejdál"?

J. Brei 18.12.2020 10:30

S tím "tradičně" bych byl opatrný. Stačí si vzpomenout na Napoleona, nebo Německo. Mnoho zla na Rusy přišlo ze Západu a dodnes se s těmito otřesnými zkušenostmi nevyrovnali a Západu prostě nevěří. Vy se jim divíte?

Co je primitivní rusobijství? Pro mne třeba toto: "Sovietské zdravotníctvo náš vzor ! ?" Nebo páteční komentáře "renomovaného komentátora" Saši Mitrofanova před 19. hodin na Českém rozhlase Plus.

P. Milan 18.12.2020 15:41

Ano, i Napoleon, i Německo měli ovládací tendence, nejen Rusové. Ale tady jste nanesl je.

Mně to připadá dost reálné, ne primitivní.

J. Jurax 18.12.2020 15:55

Pozoruhodně rozumný názor. Bude Vám spíláno.

P. Milan 18.12.2020 9:48

Ano, očkují. Ano, nevyzkoušenou vakcinou.

Jen nechápu, proč by to u nás nešlo bez nich.

J. Brei 18.12.2020 10:36

Já jsem rád, že očkování jde bez nich (i když to, kdy se budu moci nechat očkovat, je ve hvězdách). Vzhledem k tomu, že jich u nás docela dost žije a ještě víc jich sem jezdí na dovolenou, tak si myslím, že i pro nás bude lepší, když budou zdraví. I oni musí přispět svým dílem k tomu, aby tato planeta byla zdravým a dobrým místem k životu. Vy si skutečně myslíte, že tomu je jinak?

K. Machala 18.12.2020 2:41

Autor zapomnel pocitat s lidmi, kteri uz jsou imunizovani prodelanym covidem. Proto urcite bude stacit i tech 40 %. kteri se ockovat chteji a to za predpokladu, ze ucinnost nebyla nadsazena. Epidemie tak jako tak opadne, nekdo to pripise promorenosti a nekdo vakcine.

J. Kadeřábek 18.12.2020 16:36

Jedna věc je účinnost a druhou pak doba ochrany. O té se výrobci raději nezmiňují.