Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
GLOSA: Ekonomika, nebo zdraví?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Petr 20.1.2021 13:04To říkáte VY! Ale ani Heydrich by neobětoval lidské životy v zájmu prosperity hospod, to by neudělal ani sám Hitler. Jejich další činy nerozporuji. Mimochodem, v USA se již počet obětí covidu blíží počtu obětí celé WW2! |
V. Petr 20.1.2021 13:01Kdyby vláda nerozhazovala peníze vidlema kde komu (naposledy taxíkářům!) měla by na více vozidel MHD! Už dává peníze nejen těm, co jim něco zakázala ale skoro každému, kdo si řekne. To vše hradí tiskem inflačních peněz na úkor občanů! |
R. Langer 20.1.2021 12:59Takže vlastně můžeme klidně tvrdit, že za Heydrichiády tady byl zdravější režim než dnes? Co se dneska jeden nedozví... |
V. Petr 20.1.2021 12:56Mimochodem, počet obětí covidu již u nás překročil i počet obětí Heydrichiády! |
V. Petr 20.1.2021 12:53Termín úmrtí "s covidem" je naprosto podvodný termín! Žádný z lidí, kteří zemřeli "s covidem" by bez covidu NEZEMŘEL. Podvodníci vycházejí manipulativně z toho, že NA COVID umírají více lidé s oslabeným organizmem. NIKDO by ale neumřel na to oslabení organizmu, kdyby neměl covid! Toto hlásá lobby majitelů hospod, kde se covid šíří /pokud jsou otevřeny/ daleko NEJVÍCE! |
V. Petr 20.1.2021 12:47Existuje několikaměsíční americká studie. Daleko největší riziko nákazy představují hospody, na druhém místě (3x méně) jsou fitcentra. Naproti tomu riziko nákazy v samoobsluze je malé! Mimochodem, počet úmrtí v lednu u nás PŘEVYŠUJE i data z konce roku 2020! To je důsledek prosincového "rozvolnění!" |
V. Petr 20.1.2021 12:44
|
R. Langer 20.1.2021 11:54No, tak to máte pane autore velice jednoduché - všude jezděte taxíkem, nejlépe limuzínou, tam dokonce na zadním sedadle budete od řidiče deklarované dva metry. Jsem si jistým že vás od toho žádné ekonomické překážky nemohou odradit, ani vám v tom zabránit, když se přece jedná o VAŠE zdraví. Mou radu máte zcela zdarma, není zač. |
M. Boháček 20.1.2021 10:34A počty odchodov dobiehajú počty mŕtvych z rokov 90-tych a 80-tych. Je to logické a nevyhnutné. Zatvárať kvôli tomu deti, zdravých ľudí a celé ekonomiky, je absurdné. A zločinné. Strana 18. Roky 1980, 1990 - 130 000 mŕtvych v ČR ročne. https://www.uzis.cz/sites/default/files/knihovna/ZdrRoc95.pdf |
M. Boháček 20.1.2021 10:27
|
M. Boháček 20.1.2021 10:27
|
M. Boháček 20.1.2021 10:26
|
L. Harvánek 20.1.2021 10:23Ale úmrtnost se neřídí nějakými statistikami. Takže i zmiňovaný statistický průměr může vykazovat odchylky. |
L. Harvánek 20.1.2021 10:20Praktické řešení má jeden zádrhel: Ne každý dopravce má sto a víceprocentní zálohu vozidel |
Š. Hašek 20.1.2021 10:07??? |
M. Šejna 20.1.2021 9:46pane Houso, nemáte pravdu. Posledních 5 let (2015-2019) se roční úmrtnost pohybovala okolo 106 tisíc lidí. V roce 2020 ale zemřelo za prvních 50 týdnů 121 tisíc lidí, takže za celý rok se očekává zhruba 129 tisíc mrtvých. To už je statisticky dost výrazný růst úmrtnosti. Zhruba o 20 procent. |
M. Šejna 20.1.2021 9:41Pokud chce autor článku zůstat naživu, tak ať neleze do hromadné dopravy. A nebo si může objednat samostatný vagón metra či tramvaje. Zaplatí cenu za celý vagon, a zůstane naživu. Asi ta tramvaj pouze pro autora bude dost drahá, ale na ekonomiku přece autor nebude hledět. Zdráví je přednější než ekonomika.
|
J. Ganaur 20.1.2021 9:34Tedy parazit! |
J. Ganaur 20.1.2021 9:33I ten p.Housy. |
J. Ganaur 20.1.2021 9:32Dík za Váš příspěvek! |
V. Němec 20.1.2021 8:34Naprosto souhlasím, navíc statisticky počet zemřelých po letech stále mírně roste. Holt věková struktura v ČR (i Evropě) se blíží velkému domovu důchodců. Věk se prodlužuje, to je super, ale s přibývajícími roky jsme taky více různě "sdrátovaní" a drženi na různých práškách. Tedy zranitelnější různými vůči různým agens. Počet odchodů tedy poroste dál, jsme asi blízko limitu možností. Bylo mi 72 a sám užívám troje medikamenty. Přesto se snažím být v přiměřené formě a fyzicky aktivní. Ale na nesmrtelnost nemám ani já ani nikdo jiný žádné "základní lidské právo." Víc mají právo žít děti a mladí lidé, a ne živořit, jak se děje teď! |
J. Nevrkla 20.1.2021 8:20A co třeba pro každého samostatný vagon? Jste si ovšem jistý, že by pak babička nezemrela? Demagogie ad absurdum. |
I. Mertl 20.1.2021 8:13Protože nižší zaplněnost by vyžadovala větší počet spojů - víc zaměstnanců, víc elektřiny, víc peněz, mudrci. To by měl pochopit i hlupák... . |
L. Harvánek 20.1.2021 7:59chytáte za slovíčko. Autor tím pochopitelně myslel náklady na jednoho cestujícího. Jede-li v celé soupravě jeden jediný, nemůže cena jízdenky zaplatit náklady na použitý spoj. Bude-li jich ale stokrát více, vyjde to mnohem příznivěji. |
V. Mokrý 20.1.2021 7:32
|
A. Forman 20.1.2021 6:54Při vyšší zaplněnosti veřejných dopravních prostředků jsou náklady na dopravu nižší ? A jak jste na to přišel ? Jinak doprava, obecně, je odrazem, reakcí na ekonomiku. To by měl pochopit i sociolog...... |
D. Zítko 20.1.2021 6:54Nevšimnul jsem si, že by existovala nějaká relevantní data o riziku nákazy v prostředcích MHD. Naopak se tvrdí, že nejčastější nákaza je v práci a doma. Tudíž přestaňme chodit do práce a rozežeňme rodiny ať konečně zvítězíme |
J. Housa 20.1.2021 6:45Operovat 14 000 mrtvých je podpásovka a demagogie. Ročně běžně zemře cca 110 000 lidí, naprostá většina prostě stářím, ti, co byli přecjen mladší, umírají především na kardiovaskulární potíže (špatná životosprýva) a rakovinu. Tyto dvě vymoženosti civilisace naprosto vše válcují. Chřipky, zápaly plic či Covid jsou, bohužel, nebezpečná onemocnění, ale stále marginálie. nehledě na to, že 14 000 lidí nezemřelo NA Covid, alébrž S Covidem. Stačí se podívat na směrnice MZČR o tom, jak vyplňovat úmrtní listy. NIKDE nefiguruje možnost, jak určit Covid jako přímou příčinu smrti. Lékař to napsat nesmí, naprostý laik takto tlachat může? |
J. Pankovic 20.1.2021 4:27Autor je prý "praktický" sociolog. Ještě, že ho nenapadlo, že by ti "oni" měli každému přidělit taxíka |
J. Jurax 20.1.2021 1:55"Praktické řešení problému spočívá například ve větším počtu vagonů u vlaků a častějších spojích u vytížených autobusů." Ano, jenže ekonomika zapláče nehledě na to, že to narazí na technické limity - počet disponibilních vagónů, autobusů, vlakových čet, řidičů, únosné délky vlaků (délka nástupišť) a tak dál a podobně.. A někdo to musí zacálovat, stejně jako musí zacálovat léčení nakažených. Nalézt rovnováhu mezi těmito požadavky není jednoduché. jak ostatně patrno z tohoto článku i diskusí kolem koronaviru. A balík peněz na tohle vše i přes ohromné zadlužování není nekonečně veliký, |