27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

GLOSA: Bůh a Marx

Možná vám budou moje dnešní řádky nejdřív připadat hodně malicherné a komunální, ale nevypínejte rádio. Brzy se dostanu k dalekosáhlým, širokosáhlým a bystrozrakým závěrům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Kusák 20.11.2020 13:04

O dotacích nemluvím, to bezvýhradně souhlasím, jen si myslím, že se to hned tak někomu nepovede. Já jsem jen přesvědčen, že většinu výrobků už nejsme ani schopni vyrábět. On ten tzv. západní blahobyt odnaučil mnoho lidí pracovat. A my v Česku jsme dopadli tak, že většina průmyslových firem má zahraničního vlastníka, zejména v Německu. Není divu, že pak není co vyvážet, resp. proč už tu nikdo nechce investovat, není tu know-how ani pracovní síla, a výjimkám se omlouvám.

I. Pávek 20.11.2020 7:37

Zkušenosti mě nutí s Astonem tentokrát souhlasit.

L. Písařík 20.11.2020 6:20

Pamatuji takový věčný vysavač u mých rodičů, myslím že značky LUX, od toho v rodině vznikl termín luxovat. Vysavač byl opravitelný, asi 2x se spálil motor a byl převinut, jo, tenkrát ještě byli řemeslníci. Nyní nejsou - u auta CLIO II, co používá žena se zasekává tlačítko na zap/vyp. výstražných blikačů, odborná firma Renault: už se nedělá, co chcete - 10 let staré auto. ( skoro mohlo následovat - kupte si nové). Naštěstí schopný amatér tlačítko "vydlábl" a namontoval jiné. Není sic tak estetické, zato funguje.

J. Kovaříček 20.11.2020 5:14

Panta rei! Vše se mění. Kde jsou ty doby, kdy zákazník byl náš pán, pokrok přinesl jinou zásadu: Zákazník, naše dojná kráva. Dnes těžko najdete ekonomický systém svobodného podnikání, svět se přeměnil v korporátní socialismus.

K. Kovařovic 20.11.2020 4:56

Pan Neff je jako šípková Růženka - 30 let spal a teď ho nějaký princ probudil ? A kouká na ten kapitalismus.

R. Langer 20.11.2020 5:52

Ale to není kapitalismus...

P. Zinga 20.11.2020 10:17

A co to tedy je?! Právě toto JE kapitalimus.

J. Kouřil 20.11.2020 11:04

No kapitalismus to není, ten byl, než demokraticky pustil k pádlu levičáky a pitomce.[>-]

L. Novák 21.11.2020 1:40

;-) R^ !!EU

Z. Koutecký 20.11.2020 3:48

Inu, pane Neffe, podnikaní je nutno podporovat, to Vám řekne každý ekonom. A obrátit se na stát? Ten Vám asi moc nepomůže. Do takového televizního přijímače lze zřejmě jen těžko vpašovat dneska nějaké obtížně vyměnitelné kurvítko, televize Vám vydrží dlouho i po záruce. Jak by asi dopadli výrobci TV-přijímačů, setoboxů a pod., kdyby stát v potřebných lhůtách neměnil třeba vysílací frekvence. S odbytem aut už taky začíná být problém. Tak se ta se spalovacím motorem začnou zakazovat. A na to, kolik bude stát výměna vadných baterií umístěných třeba ve Škoda Enyaq iV pod podlahou ani radši nemyslete.

M. Krátký 20.11.2020 2:46

naprostý souhlas s každým písmenem !!považuji se za kvalifikovaného pracovníka v oboru strojírenské výroby a užití v praxi - za pár dní končím jako OSVČ s prodejem valivých ložisek a jejich příslušenství. i zde jsou vidět ta Astonem popisovaná zvěrstva. například vana obyčejné pračky je nyní vyráběna z odolného plastu a valivá ložiska, ve kterých se točí buben jsou v tom plastu vany zalitá na věky bez možnosti jejich výměny. koupi náhradního akumulátoru k aku vrtačce jak popisuje Aston je šílenost. ložiska v nábojích kol "moderních" automobilů jsou těžce vyměnitelná až nemožná ( s trojnásobnou cenou ) a navíc jejich životnost je trapně mizerná - výměna po cca á 80.000 km, protože jsou kuličková a ty kuličky běhají po hranách středu i tělesa toho ložiska - dříve se tam montovala dvě proti sobě stažená kuželíková ložiska se životností půl milionu km - atd atd - v pátek odpoledne mizím v lese a vracím se v pondělí ráno - hezký víkend všem R^R^R^

L. Písařík 20.11.2020 6:28

Díky, teď jste mi objasnil, proč bylo třeba v 65ti tis. km u toho Renaultka, co popisuji výše, nutno postupně vyněmit všechna 4 ložiska. Já bloud si myslel, že kůželíková ložiska se montují dodnes. Jedno z mých bývalých aut byl Nissan kombík, vydržel 450 tis. km, motor bral na 15 tis. km litr oleje i v tom stáří a do šrotu šel pro prorezivělou karoserii. Bejvávalo.

M. Krátký 20.11.2020 9:15

jen to celé ještě doplním o další zvěrstva - ještě před 10-15 ti lety se do všech kamionů montovaly do nábojů kol klasická kuželíková ložiska - to již také skončilo - dnes si tam všechny firmy montují kuželíková ložiska v různě speciální úpravě, která se ale do volné obchodní sítě nedostanou a musíte si ten kamion nechat opravit za desetinásobek ceny u nich ve značkovém servisu - atd atd R^R^R^

A. Jaroš 20.11.2020 19:21

Pane Krátký, vraťte se nám z toho lesa , neztraťte se, těšíme se na ty vaše zvěrstva co z lesa přinesete!;-D

V. Kolman 20.11.2020 2:23

Pan Neff to popsal naprosto přesně.

Starý (dejme tomu fén z šedesátých let) šel rozebrat za pár minut pomocí obyčejného šroubováku. Potom výrobci začali používat šrouby, které se daly povolit křížovým šroubovákem. Nedosti na tom, pak se vyrojilo několik desítek různých, běžným i křížovým šroubovákem nepovolitelných šroubů. A když jsem se vybavil patřičnými bity, kterými ty šrouby jdou povolit - výrobci přestali šrouby téměř používat a kryt přístroje je zaklapovací. Pokud nevíte, KDE a JAL zapáčit nožem/šroubovákem, přístoj nerozeberete. Takže třeba kvůli přelámané síťové šňůře musíte vyhodit jinak bezvadný výrobek.

Dovětek: Zrnkové kafe si melu na stařičkém nástěnném ručním mlýnku, možná ještě z dob Rakousko-Uherska. Funguje bezvadně do dnešních dnů.

Naproti tomu různé, téměř nové, moderní elektrické kafemlýnky vídávám (včetně dalších elektrospotřebičů) vyhozené v kontejnerech elektronického odpadu. Naši předkové tomu říkali "turecké hospodářství".

L. Písařík 20.11.2020 6:36

v r. 1967 nám můj otec dovezl z Vídně US patent No. ......, ruční strojek na krouhání brambor, cibule, č. řepy, okurek, atd. Koupil ho na ulici, potěšen tím, jak strojek dobře fungoval. Máme ho dodnes, strouháme hlavně brambory na bramboráky, šikovná, jednoduchá, trvanlivá mašinka.

I. Lyčka 20.11.2020 13:50

Teď jsem se musel rozesmát, i když to je smích přes slzy. Zrovna včera jsem potřeboval zašroubovat asi 20 vrutů s křížovým zářezem. Mám v krabičce plno bitů různých norem, ale všechny mi při šroubování akušroubovákem přeskakovaly. Nakonec jsem je musel šroubovat klasickým ručním šroubovákem. Proč je nutno vymýšlet tolik ptákovin, když by postačily dva, tři vzory.

V. Kolman 20.11.2020 16:47

Odpověděl jste si pane Lyčko sám. Aby se co nejvíce ztížila (v "ideálním případě" zcela znemožnila) oprava mírně porouchaného, ale opravitelného, výrobku.