7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

FEJETON: Už se nic nevyrábí

„Kromě auťáků už se u nás nikde nic nevyrábí, všechno je rozkradený,“ oznámil ve výčepu onen muž, který už napohled zřejmě nebyl zbaven volebního práva, takže volič. Jsem pro brát ho vážně. Spíš se pokusme zjistit, odkud pramení jeho chmurné informace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Kusák 6.8.2020 10:28

Ať autor uvede alespoň deset velkých výrobních firem, výhradně v českých rukou a s českým kapitálem, jejíž produkty jsou na technicky srovnatelné světové úrovni. Pokud se mu to podaří, klobouk dolu. A hlavně ať mně tady zase nějaký chytrolín neškolí, že výrobu budou výhradně zajišťovat tiskárny 3D s nasazením průmyslových robotů a vše pod taktovkou nedefinované elity vyškolené zejména v oblasti AI.

V. Mokrý 6.8.2020 10:26

No, že se občas něco po republice povedlo, by mohli ukázat.

J. Jirka 6.8.2020 10:14

No, nevím, jaké máte přímé zkušenosti s německými imigranty vy, ale já mám polovinu příbuzenstva v Německu, takže mám osobní zkušenost a další informace takříkajíc z první ruky, nikoli z tisku.

J. Ziegler 6.8.2020 9:52

Výborný článek

H. Rybnická 6.8.2020 9:30

Máte asi pravdu. Odpovídala by tomu první část Vašeho příspěvku. Děkuji za odpověd.

J. Jirka 6.8.2020 9:26

> 99 procent imigrantů žije pokojně a slušným životem <

===

Ovšem jen do doby, než těm novým přestanou přicházet sociální dávky a a těm starým se německá policie začne dívat pod prsty na jejich "podnikání" s bílým práškem a sušenou trávou a prodejem zboží "nejasného původu".

> Proč se noviny a media nestarají o prosperující ale celkem neznámé firmy v Česku? <

===

Myslím, že majitelé těch firem jsou šťastni, že o nich "(s)prostý lid" neví, protože by se jinak museli potýkat s klasickou českou závistí a nenávistí ještě mnohem víc, než dnes.

H. Rybnická 6.8.2020 8:53

Je to jako vždycky. A dost a dost k zamyšlení. O slušných lidech a příkladných podnicích se normální člověk, který zrovna k dennímu vaření oběda nepotřebuje elektronický mikroskop nic nedoví. Xakru proč? Proč to musí být jenom ty senzace o změně ve vedení největší autofirmy (určitě k horšímu) nebo jediné bláznivé noci mladistvých někde za horami (podle těch zpráv je celé město v sutinách). Teprve před několika dny psal největší a nejrozšířenější bádensko-wuertt. deník "Stuttgarter Zeitung" úplně maličkou zprávou, cudně a malým písmenem že 99 procent imigrantů žije pokojně a slušným životem. Proč se o nich nepíše? Protože je to nezajímavé a žádná senzace. Proč se noviny a media nestarají o prosperující ale celkem neznámé firmy v Česku? A neudělají jim reklamu zdarma? Řekněme nějakým zveřejněným rozhovorem s představiteli nebo dokonce i s rodinou nějakého zaměstnance? Fotoreportáží? Zprávou o zajímavých výrobcích? Atd. Motivace dalších konkrétním příkladem je přece jen a jen v našem zájmu, nebo ne?

Z. Ukolébavka 6.8.2020 7:57

To je i můj přístup. Reklama nabízí předražený šmejd. Teď třeba nejvíc frčí ta na lichvu.

P. Selinger 6.8.2020 7:51

Reklama mne informuje, který výrobek nemám kupovat. Dobré zboží se totiž chválí samo bez reklamy.

J. Lukavsky 6.8.2020 7:36

"kde už překročili plán" nicméně sehnat kolo Favorit, traverzu nad okno, cement, vepřová žebírka.... bylo mnohdy nadlidský problém. Takže to byly pouze kecy v kleci. Dnes je všechno rozkradený, nic nevyrábíme... ale lidi vyhazují třetinu potravin a Charita má přeplněný sklad použitých obleků, neb "to už se letos nenosí" ... J.L. end

V. Braun 6.8.2020 7:15

Nevím, chybí vám informace o boji o zrno a o kolik tisíc tun oceli a betonu jsme předehnali prohnilý západ? Myslím, jak píše autor, že by to na hlavní zprávy bylo na dnešní dobu přece jen dost nudné. Jiných pořadů je o tom dost.

V. Mokrý 6.8.2020 6:46

No, nemělo by to být alespoň občas v hlavních zprávách ?

V. Braun 6.8.2020 6:36

Jen se podívejte, o regiobálních potravinách je na ČT pořadů dost a dost, viz příklad v odkazu.

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10614805433-herbar/219544160300010-herbar-vii/obsah/740348-biopotraviny-z-kravskeho-mleka-regionalni-potravina

V. Braun 6.8.2020 6:33

No vida, od p.Nováka po dlouhé době rozumný informativní příspěvek (skoro) bez osobních urážek, i když ani tady si alespoň jednu neodpustil.

V. Mokrý 6.8.2020 6:19

Pro televize ( ČT v čele ), je přednější vysílat přímé přenosy z duhových průvodů, či přivazování zelených šílenců ke stromům a podobné věci, než ukazovat pravidelně dovednost lidí z celé republiky. Tím by mohli podporovat regionální potraviny, například. Co by se potom dováželo, kdyby je lidi kupovali.

Nic proti subdodávkám, když jsou dobře zaplacené. Většinou je to bohužel tak, že to stačí tak na přežívání.

L. Novák 6.8.2020 3:49

Pěkně napsáno. Jeden notorický osel tady vylepuje stále žvásty dokola o tom, jak Česko pohřbilo jakýsi nejasný projekt umělé inteligence (Češi, kteří o UI něco vědí, na ní za královské peníze pracují v zahraničí), a jeho vyhodili z místečka vyhřátého za komunistické totality, které měl jisté díky spolupráci s StB... Prý jsme jen montovna... ;-D

Pracuji v jedné takové "montovně". Kromě toho, že zaměstnává české lidi, má vliv i na rozvoj firem v ČR. Vyrobit některé subdodávky je levnější v Česku než je zbytečně dovážet odkudsi z tramtárie. Také pružnost na spec. požadavky se tím výrazně zvýší. No a ty části, na které jsou ve světě zavedení výrobci s tradicí, ty se dovézt musí.

Jsou i firmy, které u nás vůbec nemusí inzerovat, protože zákazníci z celého světa se staví do fronty, aby si jejich (např. elektronový mikroskop) mohli koupit v té nejlepší světové kvalitě. Reklamu jim dělá zadarmo jejich dobrá pověst...

No a reklama v českých médiích? Stačí se podívat na "podfukářský" formát, které řada webů jako NP nebo Lidovky používají. |Je založena na skutečnosti, že při rolování stránky nahoru či dolů občas ujedete z posuvníku mimo a nechtě klepnete na reklamní plochu... To se vydělávají peníze! Bannerová slepota a rychlé zrušení načtené reklamy to při troše cviku vyřeší... Ale kdo tu reklamu je ochoten platit, nad tím kroutím hlavou. Asi to bude ta polovina vyhozených peněz, o kterých Ogilvy psal, že se dá těžko v reklamním mixu omezit... ;-)