24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

FEJETON: Soudruh Sádlo

Za čtrnáct dní bude jednadvacátého, to je doba, kdy za minulého režimu přicházeli do novin soudruzi z Úřadu pro tisk a informace (byly dva, český, respektive slovenský a federální), aby osobně dohlíželi na vše, co bude tištěno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Alda 10.8.2017 10:44

Vždyť jsem to sám napsal špatně!

Česká abeceda má pořadí:

a á b c č d ď e é ě f g h ch i í ...

německá pak

a ä b c d e f g h ...

Ś. Svobodová 10.8.2017 10:42

Re: Těžký úlet

Pane Rudolfe Sádlo, alespoň byste mohl vědět, že žlutá hvězda se na koncentračních mundůrech nenosila. A i kdyby, a kdyby Zara přímo vyrobila kopii mundůru a s hvězdou s nápisem Jude, kde berete tu jistotu, že si jí zákazník nechce koupit jako připomínku nacistických zvěrstev? A proč by židovské obce protestovali, když existují i přímo židovské eshopy, kde rtička s hvězdou prodávají?

A. Alda 10.8.2017 10:38

Nejabsurdnější je,

že jde o pořadí písmen anglické abecedy, která se v oblasti nacisty kdysi ovládané neužívala tehdy ani teď. V němčině ani v češtině ta čísla nedávají smysl, který jim dnešní nacistobijci přikládají. Například 18: v češtině to je AE. Nebo 88: to v češtině znamená EE. Tedy dětské vyjádření kakání a jeho výsledku. A české soudy za to klidně někoho zavřou.

P. Švejnoch 10.8.2017 10:33

Re: Těžký úlet

Analogická situace:

Soused má červené auto, a nějaký soudruh Sádlo ho nařkne ze skryté podpory komunismu. Řeknu soudruhovi, že hledá spojitosti tam, kde nejsou, a soudruh se mě zeptá: "A co vám říká slovo "komunismus"? Asi nic, co?".

Geniální argument, soudruhu Sádlo! :-D

B. Rameš 10.8.2017 10:26

Boj s tričky

by Sádlům šel. Boj se skutečně škodlivými věcmi již méně. Samozřejmě, že genocida Židů bylo jedno z největších svinstev novodobé historie, ale takové hysterické reakce mně přijdou kontraproduktivní. Obzvlášť když stejní Sádlové nadšeně podporují internacionální pomoc teroristům v Palestině.

P.S. Já bych to tedy děcku nekoupil, přijde mi to na první pohled hnusné.

A. Alda 10.8.2017 10:25

Soudruhu Sádlo,

mohl byste nám to slovo vysvětlit?

A. Alda 10.8.2017 10:15

Jo.

Je třeba stále si dávat pozor, abych i já nebyl občas Sádlo.

Astonovi se to už několikrát podařilo.

P. Rudolf 10.8.2017 9:51

Re: Těžký úlet

Chtěl bych napsat: A co vám říká slovo HOLOCAUST? Ale podle těch pár příspěvků, které jsem tady od vás četl, jsem si téměř jistý, že nic.

R. Langer 10.8.2017 9:45

Re: Těžký úlet

Vtip je v tom, že se o žádný problém nejedná, ale někdo z toho problém dělá. A v tom je ten problém, soudruhu Rudolfe. Ale chápu, že vy to nechápete, protože dělat ostatním problémy je zřejmě vaše práce. :-D

R. Langer 10.8.2017 9:42

Re: Aston MÁ pravdu.

Jasně, svislé / vodorovné, modré / černé, holinky / hodinky, všechno je to stejné, viďte. Na to fakt musí být oči, máte pravdu. :-D

P. Rudolf 10.8.2017 9:38

Re: Těžký úlet

Konstatovat, že v každém režimu jsou lidé nátury práskačské, je stejně hodnotné, jako napsat, že v noci bývá na zemi tma a ve dne světlo. Navíc to, že někdo na tento problém upozornil, je naprosto o něčem jiném. Byl-li to žid, pak pochopitelné, byl-li to někdo jiný, potom chválihodné.

M. Dvořák 10.8.2017 9:34

Sádlo

Znám několik osob pomazaných sádlem. Naprosto se mi nedaří je umýt, utřít, vysvětlit jim vhodný jiný "nátěr" , tedy pohled na svět. Ale to už tak bohužel bývá.

F. Kusák 10.8.2017 9:12

Re: Těžký úlet

No, já si zase myslím, že pan Neff má pravdu, že statistické rozložení takových "Sádlů" je ve společnosti stále stejně, totiž, pravděpodobnost, že narazíte na takového pitomce, je plus mínus konstantní. Snad jen, že v totalitě se ti blbci více projevují a mají větší moc. Jenže, zdá se mi, že přechod od demokracie k totalitě je docela snadný, a v tom spočívá to nebezpečí.

P. Švejnoch 10.8.2017 9:07

Re: Těžký úlet

Jsem rád, že jste mě ujistil, že můj názor je správný - protože se diametrálně liší od toho Vašeho... :-)

P. Švejnoch 10.8.2017 9:02

Re: Jsou jisté věci, kde žerty moc na místě

... tak trochu prdel, ze které si lze dělati srandu...

To by se skoro hodilo ke článku pana Vítka o pleonasmech... :-)

P. Rudolf 10.8.2017 9:02

Těžký úlet

Tak tohle se Neffovi těžce nepovedlo.

Dovedu si silně představit, že protestovala nějaká židovská obec a ne novináři Spiegelu. Na ty by Zara nejspíš hodila bobek. A protestovali po právu, neb to je až neuvěřitelné, že někdo mohl s něčím takovým přijít. Totální nedostatek vkusu a zpětné vazby. Ale ať každý posoudí sám.

https://www.novinky.cz/ekonomika/346084-zara-stahla-tricka-se-zlutou-hvezdou-ktera-pripominaji-mundur-z-koncentraku.html

D. Stirský 10.8.2017 8:58

Jsou jisté věci, kde žerty moc na místě

nejsou. Možná byl návrhář odkudsi z USA. Má neteř tam rok pobývala a vyprávěla mně, že byla docela vyjevená z toho, že bylo velmi "in" přijít na nějakou oslavu (párty) v mundůru SS. Vyplývalo to z jisté dětské naivity některých Američanů: V dějepise se učili především o 20. století a o holokaustu a oni si to představovali jako tak trochu pr...l, ze které si lze dělati srandu.

M. Pivoda 10.8.2017 8:50

Ne zakázaná trička, ale zákonem zakázané funkce

Který soudruh Sádlo vymyslel český zákon, dle kterého se Karel Srp (teoreticky) může stát prezidentem České republiky, a tím současně i vrchním velitelem vojsk, ale současně nesmí ze zákona zasedat v jakési komisi či radě?

Na to musíte mít oči, soudruzi! No a taky žaludek.

P. Švejnoch 10.8.2017 8:42

Re: Řekl bych,

Ještě je třetí možnost: Že návrhář nepředpokládal, že se na světě najde člověk, obdařený tak nízkým intelektem nebo tak vysokou měrou zlé vůle (případně kombinací obojího), který bude dětské tričko vydávat za prezentaci antisemitismu.

Ale jak vidno i v této diskuzi, najde se takových poměrně dost, viďte, pane Stirský? :-)

P. Švejnoch 10.8.2017 8:36

Re: Aston MÁ pravdu.

Já odmítám hledat skryté významy tam, kde nejsou.

A dokonce je odmítám se zaujetím hledat i tam, kde pravděpodobně jsou (různé ty "88" a "18" a Bůh ví, co ještě).

Znáte rčení: "Není sprostý ten, kdo sprostě mluví, ale ten, kdo sprostě myslí."? ;-)

P. Švejnoch 10.8.2017 8:32

Re: No já jsem na tom ještě hůř

Na "Satanovo číslo" je odkaz už v Bibli - Zjevení Janovo 13:18: "Toto si žádá moudrost: Nechť ten kdo má znalost zváží číslice té šelmy. Je to číslo člověka, to číslo je šest set šedesát šest." To bych ještě chápal, je to přinejmenším jakási tradice.

Ale různé ty zakazované "88" a "18", to mi přijde srandovní... :-)

P. Kolar 10.8.2017 8:26

Re: Aston MÁ pravdu.

Na video jste nekouk, co, pane Švejnochu?

Bacha na to abyste se ve snaze nebýt soudruh Sádlo nestal soudruhem Máslo.

:)))

D. Stirský 10.8.2017 8:16

Řekl bych,

že jste, pane Neffe, dosti přestřelil v zájmu (nyní je to tak módní) postěžovat si na politickou korektnost, atd. Tričko jsem si prohlédl a první, co ne nepadlo, že bych s ním ve 3. říši uspěl. Stačilo by jen doplnit JUDE. Navíc pruhy trička lze chápat i jako vězeňský mundůr. Je to opravdu dosti, dosti podobné a lze učinit tento závěr: 1. Buď byl návrhář totální blb a nikdy o holokaustu neslyšel, 2. Nebo o něm slyšel a byl to takový malý nácíček, který nemá Židy rád.

P. Kmoníček 10.8.2017 8:16

Re: Aston MÁ pravdu.

Kdoví, zdali to není Sádlo originál a Kolář krycí jméno?

P. Švejnoch 10.8.2017 8:09

Re: Aston MÁ pravdu.

a Vy jste jeden z těch dnešních soudruhů Sádlů, o kterých se v článku píše.

P. Kolar 10.8.2017 7:56

Aston má a nemá pravdu.

Měl by pravdu, kdyby to nebylo příliš podobné. Tady je link:

http://www.cnn.com/2014/08/27/living/zara-pulls-sheriff-star-shirt/index.html

Je tam video, kde se obě trika porovnávají, a musím říct, že svislé nebo vodorovné pruhy, přijde mi to silně podobné. A ta hvězda, ať jakkoliv šerifská, vypadá na první pohled silně jako ta nacisty vymyšlená židovská.

Takže bych řekl, že skandál i omluva je na místě. Téměř mi to přijde jako pěkné antisemitské chucpe.

Z. Rychlý 10.8.2017 7:54

Měli vyrábět trička

s Che Guevarou. To je pořád tutovka a nikomu zjevně nevadí. A trička se Stalinem by v Rusku určitě zabodovala. Jenže na Stalina má asi Putin kopyrajt.

J. Kohoutek 10.8.2017 7:34

Re: Jako dřív i dnes

Muž s koženou brašnou nesmí projít.

P. Boublíková 10.8.2017 5:16

No já jsem na tom ještě hůř

Donedávna jsem vůbec netušila, že existují jakási zakázaná čísla, které když má člověk na tričku, tak se tím stává příznivcem Hitlera nebo Satana či koho.

J. Jurax 10.8.2017 2:12

Jako dřív i dnes

blbost vykvétá rudými květy. Dnes někdy i zelenými.

Bdělost musí být, soudruzi!