1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Bartoš 17.11.2009 21:58

Re: Miloš Jakeš zanedbal základní nutnosti

Nejste mezi blbečky sám co nesnáší skutečně vzdělané lidi!A Mildo i s malou inteligencí  a pindíkem to snad přežijete!

Jura Jurax 17.11.2009 21:05

Re: Ty chytrej honzaku, a kde myslíš, že nakupujou jiná okupační vojska?

Vadíš, vole (Y)

Jura Jurax 17.11.2009 21:03

Souhlas

R^R^R^

S.P.Q.B 17.11.2009 20:33

Re: Souhlasím, ale pamatuji, jak se zvýšil zájem

Tenkrát se to bralo jako nedovolené podnikání,bo dotyčná majitelka toho robertka pújčovala za úplatu( dárek od přítele Roberta,který služebně často jezdil na Západ a přístroj jej měl nahrazovat v době nepřítomnosti).Prý to udal soused důchodce,kterému bylo podezřelé množství dámských návštěv v sousedčině vile.

S.P.Q.B 17.11.2009 20:23

Re: Jednu dobu dokonce nebyl toaletní papír!

Tenkrát frčel fór,zda může být prrdel ve straně.Míněno bylo,že nikoli,bo se stýká s Rudým právem pouze útržkovitě a to navíc pod nátlakem pravice

Patron Divný 17.11.2009 20:17

Re: Ty chytrej honzaku, a kde myslíš, že nakupujou jiná okupační vojska?

Ano, to bych u okupačních vojáků považoval za obvyklé.

S.P.Q.B 17.11.2009 20:17

Re: Tuzex

Závazky po býv.monarchii rakousko-uherské  nesly nástupnické státy.Takže třeba  důchody válečným invalidům  vyplácela čsl.občanům ČSR. (koukněte u jaké komise byl Douša Josef,hlídač č.47, ve stejnojmenném filmu). Rakouská republika byla stejným nástupnickým státem jako ČSR nebo Maďarsko či Království Srbů,Chorvatů a Slovinců.

Jiřina 17.11.2009 20:11

Re: Jednu dobu dokonce nebyl toaletní papír!

K Mard a kruc - příště nepředbíhat, umělci ......

CD 17.11.2009 20:10

Re: Ty chytrej honzaku, a kde myslíš, že nakupujou jiná okupační vojska?

Kde nakupuji okupacni vojaci v Afgh. nevim, ale v Nemecku nakupovali americti vojaci ve svych obchodech za us.dolary zbozi, ktere bylo pro ne dovazeno z USA. Taxy neplatili.  

Jenda 17.11.2009 20:08

Re: Za komunistů bylo líp

Je mi lito, jmena nebyvaji k dispozici a nicky si nepamatuji.

Patron Divný 17.11.2009 19:49

Re: No, ještě že jste nemusel vysvětlovat. Pro kyselinu.

A také různá "mírová hnutí".

Jiřina 17.11.2009 19:44

Re: Jednu dobu dokonce nebyl toaletní papír!

Jak to  tu pročítám, vrací se mi vzpomínky na mládí....... Díky kyselinko sírová za vzpomínky, i když ne příliš voňavé....Máte pravdu, toaletní papír se nahrazoval roztříhaným  novinovým papírem, navlečeným na provázek, měli to i ve školách......Já si myslím, že to mohla být  jistá obchodní strategie pro větší odbyt  Rudého práva, nebo možná politická strategie odpůrců režimu , kteří chtěli ukázat,  že se ty noviny hodí pouze k vytření (Y) .

Patron Divný 17.11.2009 19:31

Re: Za komunistů bylo líp

Promiňte, ale teď jste podle mého názoru napsal blbost. Třeba byste někoho z těch "zapšklých antikomunistů" mohl zkusit jmenovat (i s příkladem, kdy, komu a za co vynadal), já si žádného vybavit nedokážu. Mě i jiné samozřejmě vytáčí, když někdo vzpomíná na tehdejší "jistoty", "pořádek" apod. Pěkné vzpomínky z mládí mám pochopitelně i já.

kruc 17.11.2009 18:46

Re: No, ještě že jste nemusel vysvětlovat. Pro kyselinu.

Valná část valut, tehdy získaných za málo kvalitní a pod cenou prodávaných výrobků na západ, se soustřeďovala v Moskvě, odkud byly podporovány komunistické strany v západních státech včetně USA. Tak je nemohl dostat občan, který chtěl cestovat do kapitalistické ciziny.

Všimli jste si, jak po zániku RVHP zanikly i tyto komunistické strany, když přestaly přicházet peníze  z Moskvy?

Patron Divný 17.11.2009 18:44

Re: Tuzex

Ale já to pochopitelně vím. Já jsem jen narážel na to, že to jejich "ulehčení" bylo dáno ne tím, že se oni sami měli lépe, ale že se přestal mít lépe někdo jiný. Prostě závist jak vyšitá.

Mgr. Milda 17.11.2009 18:42

Miloš Jakeš zanedbal základní nutnosti

stejně, jako náš president, si mohl objednat doktorát, CSc., profesůru, vše by mu poslušné školy dodaly. Jinak je stejně inteligentní, jako náš pan president, ani ten bez papíru nic souvisle nepřednese.  Také by býval získal několik desítek čestných doktorátů, jako oba Václavové, stačilo je pouze objednat a třeba v Kazachstánu, Uzbekistánu nebo Čechistánu už by se krásně malovaly diplomy.

Hm 17.11.2009 18:37

Re: Zdravím všechny ty, kteří se o převratu 89 nepodělali strachy a nemysleli jen na sebe, ale také na své děti a jejich budoucnost ! Tím, že měli v první řadě na zřeteli svobodu, tedy kapitaismus !!! A takových nás bylo setsakramentsky málo !!! Dzp.

Jak to Franku vis ? Tys v tech Bohnicich byl ?

kruc 17.11.2009 18:32

Re: Tuzex

Ne, to co dostávala, byl asi vdovský důchod, který zanikl její smrtí. Měl jsem jednu vzdálenou příbuznou, její manžel, oba Češi, padl v 1.WW a ta po roce 1960 dostávala  vdovskou penzi po padlém manželovi, jako rakouském vojákovi, z Rakouska. O penzi se muselo žádat, tehdy jí to vyřizoval můj otec. Také po její smrtí přestal být důchod v TK vyplácen.

kruc 17.11.2009 18:25

Re: Tuzex

Pane, vlast je mnohem vznešenější pojem, než nějaký Hitler, vládcové se mění, ale vlast zůstává. Kdyby se jim bylo podařilo, o co usilovali, sahala by jejich vlast od Portugalska až po Kamčatku.  Že se to nepodařilo, je jedno z mála, za co jsem vděčný Sovětskému svazu a všem spojencům. Ne za tu okupaci, která v r. 68 nastala. Stejně si myslím, že celé Pražské jaro, Dubček v čele, okupace v srpnu byla řízenou akcí politbyra CCCP, aby vytvořili nárazníkové pásmo proti SRN a nástupní prostor pro  nastolení vlády komunismu v Evropě. Vzpomeňte na silné podporované komunistické strany v Italii, Francii, Španělsku, atd. Snad jediné, co je odrazovalo od 3.WW, byla existence nukleárních zbraní, to taky byl jejich jediný mírový účinek.

Patron Divný 17.11.2009 18:19

Re: Tuzex

A když ta "německá bába" umřela, tak oni začali ty marky dostávat místo ní, nebo co? Pokud ne, tak proč to pro ně bylo ulehčení, když jejich situace se nijak nezměnila?

kruc 17.11.2009 18:08

Re: Souhlasím, ale pamatuji, jak se zvýšil zájem

o Zemědělské noviny, které napsaly o neobvyklém trestném činu skupiny žen, které se tajně scházely, a kolektivně užívaly ROBERTEK, dovezený z kapitalistické ciziny, k perverzním hrátkám. Náš čacký SNB jejich protistátní činnost odhalil, Robertka zabavil, a ženy obvinil z trestného činu podvracení státu pomocí Robertka. Jak to nakonec dopadlo, už si nepamatuji, ale vím, že Zemědělské noviny skoro nebyly k sehnání. Úspěchy zemědělců při výstavbě socialismu jistě nebyly hlavním důvodem zájmu.

Emanuel 17.11.2009 18:08

Re: Tuzex

Akorát by tam správně mělo být "padli za Hitlera" a ne za vlast. Padat za vlast u Stalingradu je totální nesmysl. Padli za Hitlera u Stalingradu/Leningradu/Moskvy atd - to chápu a bylo to dobře, že tam padli. Nikdo je tam nezval. Asi tak. Konec konců, ani Napoleona tam nikdo nezval, tak bylo jen dobře, že nedopadl dobře. Ale nazývat to že "padli za vlast" je hrůzný nesmysl. (Žádnou vlast u Stalingradu neměli...atd)

Jenda 17.11.2009 18:07

Re: K Poučení

S temi pribuznymi obeti narkomanu jste mi pripomel. Pred casem davali v televizi nejaky dokument o opalenych fetacich a jakysi Dežo otec rodu si tam stezoval, ze mel dceru obvinit z neceho vetsiho nez jen z kradeze, protoze kdyby ji zavreli na dlouho tak by do ted byla ve vezeni a ziva. Kdezto takhle ji za par dni pustili a ona se mu predavkovala. Jo jo, jedno voko nezustalo suchy.

Krasne to dokumentuje pristup nasich milych opalenych. At se stara stat!

Bereniké 17.11.2009 18:05

Re: přidal bych

Taky si pamatuju na turnovský ruský panelák - v oknech noviny místo záclon, místní "magazín", a hlavně  na ruské báryšni na místním koupališti, to člověk poznal už z dálky, všechny měly jednotnou barvu rtěnky a smrděly "duchy" na sto honů. ;-)

Jenda 17.11.2009 18:01

Re: Za komunistů bylo líp

Coz ovsem spousta lidi nedokaze rozlisit a klidne jim vynada i za to kdyz vzpominaji jak chodili na chmelove brigade do hospody a za holkama :-(

Nekteri zapskli antikomuniste nesnasi jakoukoli kladnou zminku o cemkoli z te doby a byli by nejradsi kdyby vsichni jen plakali a zoufali si jak jim komuniste ublizovali.

Patron Divný 17.11.2009 18:00

Re: Ty chytrej honzaku, a kde myslíš, že nakupujou jiná okupační vojska?

Ale to spíš v tom výše zmíněném krámku na rohu.

kruc 17.11.2009 17:59

Re: Jednu dobu dokonce nebyl toaletní papír!

Ale vedla se zcela vážně diskuze o tom, zda je správné si stranickým tiskem, tedy Rudým právem, oficiální hlásnou tribunou jediné vedoucí strany, vytírat onu část těla.

Bereniké 17.11.2009 17:59

Re: Za komunistů bylo líp

Vím, o čem mluvíte. Máme něco podobného v rodině, tchán a tchýně. O to smutnější je, že tchán je vysokoškolák a oba dva byli minulým režimem postižení - přesto dnes vzpomínají, jak krásně se jim žilo. Přitom ani dnes se nemají špatně, důchod mají slušný, každý rok lítají na dovolenou k moři, žijí ve vlastním bytě, jídla mají dost, mají chatu, auto. Přitom otci tchýně komunisti znárodnili mlýn a rodinu vyhnali z vily, tchánovi napsal kdosi kádrový posudek takový, že pak sedm let musel dělat závozníka a k odborné práci si jako vysokoškolák ani nečuchl, až v roce 1968 mu někdo ony kádrové materiály ztopil a on pak nastoupil do výzkumáku, kde se flákal až do předčasného důchodu. Přesto jsou dnes schopni volit komunisty. Je to až k pláči, jak jsou nepoučitelní. Manžel jim často připomíná, ať si vzpomenou, jak žili jejich rodiče z komunistického důchodu a ať si to srovnají s tím, jak si žijí oni. Naprosto zbytečná diskuze to je.

Jenda 17.11.2009 17:56

Re: Ty chytrej honzaku, a kde myslíš, že nakupujou jiná okupační vojska?

Ovsem takovy rucne vyrobeny samopal AK-janevimkolik afghanske vyroby by si tam koupit mohli. Jinak to asi bude horsi.

kruc 17.11.2009 17:53

Re: Tuzex

Vysvětlím: Tomu odbojáři, který honil Benderovce a měl jistě i jiné zásluhy o stát, platil stát, za který on bojoval. Tedy měl, co chtěl.

Té bábě důchodkyni, platitl důchod kapitalistický stát SRN a měla to, co jí podle práva a zákonů té země náleželo. Její muž i synové padli za vlast. Jestli nevěříte, tak až se dostanete do jižního cípu Bavorska, do Berchtensgabenu, zajděte na hřbitov - je hned vedle náměstí - a pohleďte zevnitř na hřbitovní zeď. Najdete tam nápis: Padli za vlast: U Stalingradu, u Leningradu u Moskvy, a dlouhý seznam jmen.

K těm závistí zeleným dětem: Měl jim to politicky vysvětlit.

A k té důchodkyni, která konečně umřela: NIc tak nepotěší našeho člověka jako neštěstí bližního.