Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
FEJETON: Pepa s lopatou
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M. Pivoda 22.9.2021 10:37Agresivní hlupáci mají dnes svůj den. Dopřejme jim to. Ostatní Pro funkční náhradu Pepy s lopatou bychom potřebovali robota s již pokročilejší umělou inteligencí, který by se dokázal bezpečně pohybovat i ve 3D prostoru. Pro laika to možná zní paradoxně, ale dnes (tj. v roce 2021) je pro umělou inteligenci snadnější nahradit drahého právníka, než levnou uklízečku (která se pohybuje ve 3D prostoru a nic nerozbije). |
R. Langer 22.9.2021 13:39No, ty jsi zatím jenom normální hlupák, ty naše malá hloupoučká UI, agresivní zatím moc nejsi. Ale blbá jako troky, to zase jo. |
R. Langer 22.9.2021 13:40... patří pochopitelně pod naši malou hloupoučkou UI. |
R. Gramblička 22.9.2021 8:24"Režim praskl a staré časy se vrátily v tom smyslu, že Pepu opírajícího se o lopatu neplatí za flákárnu stát, ale soukromník." Ale platí, Astone, ale platí. Soukromníci to dělají pro stát. Když staví či opravují pro soukromý sektor, tam to vypadá jinak |
R. Langer 22.9.2021 10:24Přesně tak! |
K. Salajka 22.9.2021 6:33Dávno před sametem jsem se dozvěděl, proč desítky let bylo lešení na Karlštejně. Za instalované lešení se platí, ať se na něm maká, nebo ne. Proto se naše dálnice zásadně zavírají v délce 12 -15 km. |
P. Dvořák 22.9.2021 7:32Tomu o dálnicích moc nerozumím. Jaký vliv na cenu za pronájem lešení má délka uzavřené dálnice? |
K. Salajka 22.9.2021 9:10Rozdíl mezi cenou za vyznačení uzávěry v délce 2 nebo 15km je podobný. Též se vyplatí dlouhé trvání uzávěr. Beneficentem jsou firmy pronajímající signalizaci a dopravní značení. |
R. Dubravský 22.9.2021 10:47Ono je to ještě trochu jinak. Tam, kde jsou na silnici zátarasy nebo na budově lešení, je to tzv. otevřená stavba. Při otevřené stavbě již investor platí zhotoviteli zálohy, i když se fakticky nic neděje. No a taky, ono by to vypadalo blbě, kdyby oprava dálnice za miliardy byla hotová za tři týdny (což v součtu asi tak odpovídá skutečně odpracovanému času). |
T. Kubín 22.9.2021 6:12https://www.hrad.cz/cs/pro-media/tiskove-zpravy/aktualni-tiskove-zpravy/otevreny-dopis-prezidenta-republiky-primatorovi-hl.-m.-prahy-16092 |
P. Hatina 22.9.2021 1:32To se nebojte, on i ten kapitalista si dokáže ohlídat nižší staff aby nestáli, ale makali, když mu o to jde. Nakonec, ono stačí, když se podívat třeba do hypermarketu, tam si nestihnou pokladní dojít ani na ten záchod. Takže ta otázka stojí, proč se tak neděje právě na veřejných stavbách. No a ta odpověď zase není tak překvapivá. Právě tam se totiž ten vybraný kapitalista může chovat ryze socialisticky - "vysoutěžené " peníze za stavbu přece dostane, i když to bude pozdě(ji) a nekvalitně tak proč by mrhal svými zdroji. Takže ty dělníci tam nejsou, makaj jinde, kde si to objednavatel ten postup stavby líp ohlídá. A přes noc či víkend už vůbec, eště aby jim platil nějaké příspěvky, nebo co, copak snad majitel té firmy krade? |
J. Vorlický 22.9.2021 7:25A druhá otázka hned stojí, proč se kapitalista na veřejných stavbách může (smí) chovat ryze socialisticky? To proto, že kvalita a termíny veřejných staveb jsou kontrolované veřejnou - státní - správou, které se daří si udržovat socialistické manýry. A proč se jí daří udržovat socialistické manýry? To proto, že v ČR je právo na její straně. A proč je právo na její straně? To, proto, že parlament tento socialistický systém nenapravil. A proč ho nenapravil? To proto, že nechápe (nechce chápat) podstatu věci. Atd, atd. |
M. Šejna 22.9.2021 0:40Pan Neff je dost nespravedlivý, protože mu nic neříká technologie výstavby. I já jsen zažil na dálnici v Německu ve tři ráno cvrkot dělníků a techniky pod rozsvícenymi reflektory. Za dva dny jsem jel zpět a na stavbě nebyla ani noha, natož lopata. Ten v noci položený beton totiž tvrdnul a nikdo po něm nesměl chodit. Takže nekritizujte, když nevite, v jaké fázi se stavba nachází. |
P. Dvořák 22.9.2021 6:28Tak konečně vím, že třeba i na odfrézované silnici, kde se celé dny nic neděje, tvrdne beton. |
M. Šejna 22.9.2021 8:12Já jsem několik dní odfrézovanou silnici, kde se nic neděje, nezažil. Nesmíte mít tak bujné sny. |
P. Dvořák 22.9.2021 8:30Spíš vy byste se měl probudit a nejspíš i začít jezdit. Naprosto běžné je, že se v pátek něco odfrézuje, dají tam cik-cak semafory a další se začne dít až po víkendu. V mém okolí v posledním měsíci byla takto obsloužena jedna hodně zatížená křižovatka a pět minut jízdy od tohoto asi 2-3 km silnice. A poblíž už rok neprůjezdná rozkopaná a uzavřená silnice v délce 800 m, kde se občas objeví nějaký stroj. Kdo nezná místní situaci, je doslova chudák, protože pořád někde stojí. |
V. Petr 22.9.2021 11:29Je to ještě horší. Oni tam ty uzávěry a fungující cik cak semafory dají třeba v neděli před dopravní špičkou. A pracovat se začne v nejlepším případě v pondělí... |
Z. Lapil 22.9.2021 14:53Asi jak kde. Já znám D11 a tam se při delších uzavírkách opakovaně děje podivuhodná věc: třípruhový provoz je uprostřed týdne a uprostřed víkendu přesměrován tak, že dva pruhy jedou tím živějším směrem. |
P. Labaj 22.9.2021 0:10Protože Pepů je málo. Rodiče nechtějí mít z dětí Pepy, ale studované jedince. A ti Pepu dělat nepůjdou, to by bylo pod jejich úroveň. No a protože Pepů je nedostatek, a protože on přece jen sem-tam tou lopatou hrábne, tak si ho ten soukromník musí držet. |
J. Pankovic 22.9.2021 7:19Proto taky s tou lopatou maká Vasil z Ukrajiny za podstatně víc peněz, než by dostal Pepa |