Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
FEJETON: Neruším?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K. Oldřich 9.10.2013 16:30Není chybou zeptat se Volám kamarádovi v jeho zájmu a přece se zeptám. Protože jestli zrovna řídí zavolám mu později. Ještě mi za to nikdo nevynadal. Kdyby kvůli mým kecům měl skončit ve škarpě asi bych si dal pár facek. První se představuje ten, kdo volí číslo, neboť ví komu volá, ale volaný to vědět nemusí. Ovšem takhle se to dělalo za Rakouska. Pamatujete? :o) |
Z. Kulhánková 9.10.2013 20:34Re: Není chybou zeptat se Při řízení auta se telefonovat nesmí, takže tahle starost odpadá. |
K. Oldřich 10.10.2013 12:24Re: Není chybou zeptat se Při řízení auta můžete telefonovat třeba celou cestu. Jestli mi nevěříte, zeptejte se někoho, komu věříte a je to řidič. :o) |
J. Dvořák 9.10.2013 15:34I stalo se že volám zpět na zmeškaný hovor a ozvalo se: Kdo jsi,kdo k čertu jsi ?Tak jsem zapěl:To jsem já,svoboda mladá,v červený květ rozkvetlá !Už nevolal. |
M. Jarausch 9.10.2013 15:15Výdej Na hlášku "příjem" používáme odpověď "výdej" a hned víme, že sú to naši. Pokud se nezobrazuje tel. číslo volajícího, bývá to Finanční úřad, a proto zvedám všechny hovory, je to jednodušší, než jet na poštu pro doporučený dopis. Nezvaného volajícího lze šokovat jednoduchou hláškou "trolejbus" s následným mlčením. Na děvčata z průzkumů není třeba být nepříjemný, dělají jen svoji práci a tel. číslo koupil na černém trhu jejich zaměstnavatel, není třeba jim dělat z práce očistec. Někdy se stačí podivit, "odkud máte moje číslo"? - obvykle okamžitě zavěsí. Sbírka různých funění a hekání nevychovanců by určitě zabodovala v žebříčcích |
J. Vyhnalík 9.10.2013 15:34Re: Výdej Je pravda, že různé klientské db se různě prodávají a vyměňují, ale to je záležitost agresivního přímého marketingu. Bohužel se tyto firmy často maskují tvrzením, že dělají "průzkum". Ve skutečnosti Vám žádná skutečná firma zabývající se průzkumy nenabídne žádný výrobek ke koupi, to jim zakazuje oborový standard a takový firma by byla ze společnosti solidních výzkumných agentur vyloučena. Takovéto firmy db nekupují, ale telefonní čísla buďto náhodně generují a automat operátorům přepojuje pouze volání, kde dojde ke spojení. Někdy, v případě průzkumů zákaznické spokojenosti, dostane agentura db kontaktů od klienta a jméno klienta neuvádějí jenom proto, aby odpovědi předem neovlivňovali. |
P. Háse 9.10.2013 10:51Teleshoping Myslím, že jse naprosto zásadní rozdíl mezi hoborem ze známého a neznámého čísla. Já nejsem novinář ani jiná známá osoba. Takže pokud mi volá cizí číslo, na 90% je to nějaký teleshoping. V takovém případě trvám na tom, ať se "oni" představí jako první. Já pak mohu zvážit, jestli s nimi chci ztrácet čas, či ne. Jednou to probíhalo docela úsměvně: - Ano? (Má alternativa "slyším", "příjem" atd.) -Já bych chtěla vědet, kam jsem se dovolala? (To už mi přišlo vyloženě drzé, jsem já mimoň, či ne?) -Vzhledem k tomu, že vaše číslo nemám v kontaktech, váš hlas neznám, tak to bude asi omyl. Sbohem! (Moje číslo dávám jen opravdu dobrým známým, na výměnu a s tím, že ho nemají šířit dál ... Telefon je pro mě především kombinace digitálek, budíku a poznámkového bloku, nikoliv nástrj, kterým mě může otravovat kdokoliv čímkoliv, na to mám e-mail, kde si mohu vybrat čas já ...) |
V. Vérosta 9.10.2013 7:42Já se ostýchám většině lidí jen tak nadrzo zavolat, raději předem pošlu sms "můžu zavolat?" a teprve po kladné odpovědi zavolám. Zvlášť běhěm dne, kdy většina lidí má co dělat jjiného než se vykecávat. |
V. Vaclavik 9.10.2013 2:13Prvni etika je jak nalozite s lidmi se kterymi jste prave mluvil nazivo, kdyz vam zazvonil telefon. Me nakrkne kdyz volany neco jen omluvne rekne, s tim ze je to predem srozumene, ze nas hovor prerusi. Vubec nepocita s odmitnutim, tedy nepovolenim aby ten hovor vzal. A malokdo se jen podiva kdo vola a hovor odlozi, anebo kdyz ho vezme, tak jen kratce rekne, ze ted nema cas, ze zavola zpatky. To snad jedine kdyz mluvi s nejakym opravdu kapem, ale pak si mel telefon na takove setkani vypnout. Me kdyz nekdo takhle odstavi, odejdu a hotovo. Pak mu reknu, ze mu zavolam, ze jedine tak mam jistotu, ze domluvime az do konce bez preruseni. |
M. Roesel 9.10.2013 0:54Nemohu si pomoci Hola hola, tam Cimrman. |
J. Vozábalová 9.10.2013 0:46Já se ptám! Tedy jestli má dotyčný chvilku, jestli neruším. Mám zdvořilé syny, snachy i spoustu mladších (a úplně mladých) bývalých kolegů, většinou telefon zvednou a může se stát, že se jim to zrovna nehodí. Nikdy telefon nenechávám zvonit příliš dlouho - tak 4-5 zazvonění - a pokud není mé sdělení kratší, než by bylo vyjasnění, zda se jim hovor hodí či ne, ptám se. Pokud vím kdo volá mně, nehlásím se, ale rovnou zdravím, pokud je to neznámé číslo, volím neutrální "prosím" - nabízeči čehokoli si nějaké nadšené uvítání nikterak nezasluhují. Ovšem v zaměstnání, tehdy samozřejmě na pevné lince, jsem měla už někdy od začátku osmdesátých let takový drobný rituál - hlásila jsem se jménem organizace, svým příjmením a pozdravem "dobrý den" - ujišťuji Vás, že i ti nejarogantnější "souzi" byli tak vyvedení z míry, že začátek hovoru se vyznačoval obvykle mírným zakoktáním. Ani později, už v éře mobilů a mailů, jsem ten rituál neopustila a nikdy toho nelitovala - zdvořilosti není nikdy dost. |
J. Vozábalová 9.10.2013 0:27Já se ptám! |
L. Krajicek 9.10.2013 1:04Re: Já se ptám! Eee ? |
J. Vozábalová 9.10.2013 1:26Re: Já se ptám! No, povedlo se mi klepnout po napsání nadpisu "enter" - ne, že bych z toho byla nadšená, ale stalo se, co nadělám - budu holt tentokrát za blba. |
L. Krajicek 9.10.2013 1:32Re: budu holt tentokrát za blba. Ale kdepak. Mně to bylo hned jasné. Ale proč si trochu nepopíchnout, že? :-)) |
J. Vozábalová 9.10.2013 8:24Re: budu holt tentokrát za blba. No jasně - s tím by měl jeden počítat - za blbost se platí. Kéž by to bylo vždycky jen malou špičkou. Hezký den! |