7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

FEJETON: Fígl na reklamu

Vydávám dva webové deníky a kdyby nebylo reklamy, nu, pak bych je nemohl vydávat. Zároveň dostávám od čtenářů dopisy a v nich stížnosti, jak je ta reklama obtěžuje. Moc dobře to chápu, mě taky obtěžuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ś. Svobodová 9.2.2017 20:49

Ale žádný generátor pane Nefe netřeba

Prostě zakažte v nastavení internetu cookies třetích stran a zvolte povel "po ukončení prohlížeče smazat historii". A máte klid.

V. Kolman 9.2.2017 20:44

JE TO NEREÁLNÝ NÁPAD?

Vyčlenit jednu TV stanici POUZE! na reklamy? Kdo by se chtěl dozvědět, jaké nové výrobky jsou na trhu, podíval by se tam. Ostatní by nebyli znásilňování proti své vůli otravnými a vlezlými reklamami. Já osobně zboží z reklam bojkotuji - reklama mě od koupě "reklamovaného" zboží spolehlivě odradí.

J. Veselý 9.2.2017 14:06

Na soukromé TV reklamy beru jako nutné zlo,

z čeho jiného by vysílání financovali? Ale veřejnoprávní TV, které platím konces. poplatky, by si mohla reklamy ušetřit. Bývaly časy, kdy alespoň na ČT2 reklamy nebyly, to už je také minulost. Zatím ČT nepřerušuje kvůli reklamám pořady, ale co není, může brzy být. Oni nám už vysvětli, že bez toho nelze TV provozovat.

M. Malovec 9.2.2017 11:37

Fígl na televizní reklamu zní

alespoň pro uživatele O2TV. Sledujte programy se zpožděním jednoho programu a můžete reklamy posouvat 16 krát rychleji bez zvuku a jejich otravování.

A. Alda 9.2.2017 10:57

Mně nevadí reklamy, mně vadí

•hloupost a stupidida

•lži

•pokusy o manipulaci s vědomím a vůlí

•trapnost

•úmorná opakovanost

G. Kovář 9.2.2017 10:53

Reklama

Současný způsob reklamy je obzvlášť protivný, díky velkému přelidnění kreativci, kteří se snaží uplatnit. Zvlášť odporná je mi reklama "Alza cz", protože na mě útočí jako na dětinského debila a nikdy si proto od Alza nic nekoupím. Krásná byla kdysi reklama na něco s tím Bobíkem, líbila se mi, byla vtipná, ale vůbec už nevím co propagovala.

Zato staré, dnes vysmívané, reklamy jasně říkaly na co jsou a dodnes si pamatuji:

Farářova hořčice, chutná ze všech nejvíce. Už jsme se dohodli, nejlepší lahvové pivo doma. Jen tři slova v hlavě nos, od Fafejta Primeros.

M. Prokop 9.2.2017 11:11

Re: Reklama

Jo. Já už to Alze i napsal, že dokud na mne bude ten trpajzlík skřehotat, nekoupím od nich nic.

J. Kraus 9.2.2017 17:54

Re: Reklama

O pár ulic dál v Mironetu to mají většinou levnější.

P. Rudolf 9.2.2017 10:44

Autore

přečtěte si toho Orwella ještě jednou. Snad vám ten rozdíl k dnešní reklamě dojde.

J. Lepka 9.2.2017 11:05

Re: Autore

Teda vyzývat pana Neffa k opětovnému přečtení Orwella je taky dobrá diagnóza. Opět jste nezklamal.

P.S. A vy jste ho četl?

M. Prokop 9.2.2017 11:11

Re: Autore

Pokud četl, pak nepochopil.

J. Hajský 9.2.2017 9:07

Reklama

Trochu si zafilozofuji:

Začínající podnikatel, kterého nikdo nezná začne vyrábět výrobek nebo poskytovat službu, o které je přesvědčen, že by ho (ji) mohli zákazníci potřebovat. Jak se o tom potenciální zákazníci dozví?. No reklamou!

Ale myslím, že ta reklama by měla být věcná tj.: 1.) Popis výrobku nebo služby a co dovede a k čemu je dobrý(á); 2.) Kde a jak výrobek či službu získám; 3.) Kolik to stojí. V tomto případě je reklama na místě, jinak by o podnikateli neštěkl ani příslovečný pes.

Co ale nepochopím: V USA jistě zná Coca-Colu každý od kolébky až po máry. A pevně věřím, že by ji znal i bez reklamy - je v jejím pití vychováván rodiči, přáteli atd. Přesto Coca-Cola vydává miliardy dolarů ročně na reklamu. Má to zapotřebí?

P.S. Před 55 léty nám na učňovské škole říkal pan učitel Jásek - starý praktik, který si nebral servítky: Viděli jste někdy reklamu na Plzeňský? Vidíte a chlastá ho každý!

P. Rudolf 9.2.2017 10:38

Re: Reklama

Pan učitel byl vtipálek. Před 55-ti lety v ČR žádná skutečná reklama neexistovala. Prazdroj ale i vyvážel a tam by bez reklamy neprodal ani půllitr.

G. Kovář 9.2.2017 10:58

Re: Reklama

To je omyl. Reklama existovala, nebyla tak protivná a nebyla to taková "umělecká" díla jako dnes, ale pouze informovala.

P. Rudolf 9.2.2017 11:06

Re: Reklama

Jasně, pan Vajíčko a slogan "Sana - vlastná sestra masla", ping, ping, ping! Nic nebylo víc odrazující. Ale já píšu, pokud jste přehlédl, skutečná reklama. Neb reklama má lákat.

J. Prečuch 9.2.2017 14:24

Re: Reklama

Náhodou... "Mám Vineu rád, po nej si dám pre každý prípad ešte mušt" od Elánu byla snad první případ v ČSSR o spojení pop music s produktem, k tomu ještě socialistickým!

Jinak hot se jmenuje "Mám chuť na niečo chladené" což byl i TV záznam nebo profil v ČST o jarních prázdninách 1983 (?) 1984

P. Rudolf 9.2.2017 14:49

Re: Reklama

Mne na těch bolševickejch pseudoreklamách fascinovalo to, že člověk přišel do krámu a stejně tam nic jiného neměli. V lepším případê ještě jeden, podobně odporný výrobek. Ale podniky (ty velké) to měly v plánu na příslušný rok a tak by byly hloupé, kdyby to nevyužily.

Fascinovala mě reklama "S Čedokem na kraj světa". Nejen, že tady jiné cestovky v podstatê nebyło, ale ten kraj světa si každý určitě představoval jinde, než na bulharském Slnčev brjagu či na Rujáně. Jo, a ještě "S Čedokem za hranice svých možností". Tak to už jsem řval.

A. Alda 9.2.2017 11:02

Buď se mýlíte, nebo lžete.

Před 55 lety byla reklama i u nás. A Prazdroj vyvážel i do "kapitalistické ciziny" jen s minimální reklamou.

Prazdroj reklamu nepotřebuje, protože je to Plzeň, která dala pivu jméno. Na celém světě se určitý druh piva označuje jako "plzeňské" a všude, kde toto "plzeňské" znají, je skutečné pivo ze skutečné Plzně obdivováno a uctíváno.

A i komunisti ne jen před 55 lety, ale i předtím, provozovali reklamu. Ovšem nebývala tak agresivní a stupidní, jako dnes.

P. Rudolf 9.2.2017 11:24

Re: Buď se mýlíte, nebo lžete.

Dobrý příspěvek.

S těmi blbostmi, které píšete, nemíním polemizovat, ale zadarmo vás trochu dovzdělám: označení piva "PILS" neznamená pivo plzeňské, nýbrž typ piva, vyráběný v celém světě. To, že tento název byl skoro před 200 lety přijat díky bavorskému sládkovi vařícímu pivo v Plzni, nás sice může těšit, nicméně s označením piva, vyráběného v Plzni, to už dávno nemá nic společného. Ale jestli mi nevěříte, zajděte si do nějaké hospody v Německu, Anglii či Americe (jen namátkou) a objednejte si Pils. Uvidíte, co všechno vám přinesou.

A. Alda 9.2.2017 12:01

Vy jste zcela evidentně nevzdělaný hlupec.

Nejen že nerozumíte pivu, ale navíc máte i potíže s gramotností.

P. Rudolf 9.2.2017 12:57

Re: Vy jste zcela evidentně nevzdělaný hlupec.

Zkuste tedy to, co jsem napsal, nějak relevantně zpochybnit. Pak se ukáže, kdo je zde lhář a nevzdělaný hlupec, mající potíže s gramotností. Jsem jedno ucho (oko)!

J. Hajský 9.2.2017 14:19

Re: Buď se mýlíte, nebo lžete.

Já netvrdím, že za komunistů nebyla reklama - byla. Ale na zboží, které celý národ znal (třeba to Plzeňský) asi ne. Asi ve smyslu jakéhosi prvorepublikového hesla: "Dobré zboží se chválí samo".

P. Harabaska 9.2.2017 17:47

Re: Buď se mýlíte, nebo lžete.

Bla, bla. V Německu mají místní Plzeňské - Pilsner v každém druhém městě. Pilsner je (dnes) typ piva. Proto je možno psát plzeňské s malým počátečním písmenem jako slovo jeep, byť není nutně na mysli značka Jeep. Vadí mi spíše to, že dříve se u nás prodávalo pivo Plzeňský Prazdroj (na vinetě v azbuce Pilzenskij Prazdroj), zatímco dnes je to všude Pilsner Urquell. Plzeňský Prazdroj se dnes jmenuje jenom ten v cizích rukách se nacházející plzeňský pivovar, kdysi údajně rodinné stříbro, které si nenecháme zcizit! (Tak jako všechno ostatní)!

V. Vaclavik 9.2.2017 2:52

Reklamam se uspesne vyhybam

Po silnicich temer nejezdim, aspon ne v Praze a okoli, kde jsou reklamy opravdu vsude, noviny nekupuji, na internetovych si reklamy vypnu, ani o tom nevite.

Na to je ve Firefoxu addon NoScript a Adblock Plus, s temi dvema si naprosto vystacim.

V. Vaclavik 9.2.2017 3:00

Re: Reklamam se uspesne vyhybam

A v televizi prepinam jinam na dobu reklamy, popripade vypinam zvuk a delam neco jineho. A hodne nahravam a pak reklamy jednoduse prejedu povsuvem nahravky pres to misto. Musi se nechat, ze ty reklamni bloky nasledovane reklamami na budouci filmy jsou velice masivni. Ale lepsi tak, nez jako za morem, kde reklamy nekdy tak dlouho nebezi, ale zato kazdych snad pet, deset minut, coz je uplne pro debily. Nez se do neceho zakoukate, uz zase bezi reklama.

Nasinec sledujici vselijake ty dokumentarni porady, ktere hodne bezi na Prima Zoom, si tech predelu muze vsimnout - v nekterych dokumentech dokonce i nabiha nazev poradu a zbezne se zopakuje co slo pred tim, aby se divaci chytli. Kazdy takovy predel znamena v Americe a Kanade pet minut reklamy. Nekdy ty reklamni predely jsou poznat jen podle tonu zakonceni vety a chvilkoveho zatmeni obrazu. Tady mivame reklamy jen jednou v puli poradu myslim, nebo tak nejak a s tim se jeste da zit.

Kazdemu, komu se u nas dela spatne z reklam bych doporucil zkusenost za morem a uz si tady nebude vubec stezovat.

J. Hajský 9.2.2017 9:11

Re: Reklamam se uspesne vyhybam

To, co děláte Vy, dělá jistě spousta lidí. Dovoluji si říci, že pro drtivou většinu lidí je reklama (kdekoli) jen šum, který prakticky nevnímají. Stojí firmám fy miliardy za reklamu vůbec za to?

M. Těhanová 9.2.2017 9:47

Re: Reklamam se uspesne vyhybam

Stojí, oni ji neplatí. zaplatí se z vyšší ceny výrobku, ale to si většina lidí neuvědomuje. Jak kdysi napsal pan Ludvík Vaculík -výrobky, na které je reklama zásadně sabotovat.Dá se to, jen nesmím chtít všechno, co mě někdo vnucuje.

P. Rudolf 9.2.2017 10:32

Re: Reklamam se uspesne vyhybam

U výrobku, na který není reklama, máte jednu jistotu - je mizerný a brzy ze světa zmizí. Ale kupte si ho, budete mít unikát.

A. Alda 9.2.2017 11:05

Žádný podnikatel nevyhazuje prachy do luftu.

To dělají jen státní úředníci.

Jestliže soukromé firmy vrážejí prachy do reklamy, můžete si být jistá, že se jim to vyplatí.