29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

FACEBOOK: Ideologické dusno kolem Milionu chvilek

Téměř od počátku jsem členem facebookové skupiny Milionu chvilek pro demokracii. Skupina se v současnosti jmenuje Chvilková skupina. Členem jsem se stal z důvodu, že aktivita spolku je mi sympatická a podporuji ji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Podracký 3.9.2019 20:56

Typické

Za každým lidovým hnutím už čekají hyeny, které se zmocní jeho výdobytků. Obyčejní lidé, většinou zmanipulovaní, se vyřvou a odpadnou. Zůstanou ti, kteří se toho nějak uchopí. Majdan je toho nejlepším důkazem.

H. Šindelová 2.9.2019 0:05

A právě proto jsem ukončila

svou spoluúčast v této partě na FB. Banda křiklounů bez vzdělání jedním dechem mluví o slušnosti v politice a uráží lidi s jiným názorem, je vidět, že jsou to akorát sebestřední egoisté neschopní diskuze s lidmi s jiným názorem.

H. Šindelová 1.9.2019 23:54

Re:

moje řeč

J. Kanioková 1.9.2019 20:49

:)))))))))))

J. Kanioková 1.9.2019 20:44

Výborně, autore, díky

J. Poživil 1.9.2019 14:39

Je to milion chvilek pro ti jedinou, správnou a pokrokovou demokracii. Všechno ostatní je zle, špatné, xenofobní a homofobní. Ono o tom svědčí i lidi na tento spolek nalepení - Hřebejk, Kartous, Mádl, elfové a další pakáž. Byť mi Babiš vadí, ještě víc mi vadí tahleta sebranka.

P. Zinga 1.9.2019 14:37

Autore,

už se stalo, ještě před počátkem...

L. Zach 1.9.2019 13:04

@Chvost - Ten příměr, myslím, nesedí. Nůž je nástroj. Jako pila, sekyra, zapalovač, cirkulárka, atd.

Facebook je komunikační platforma, která sdružuje za určitým cílem lidi ("make money", nemylme se) a probouzí v nich - tím na jakých principech je založena (aby plnila svůj primární cíl) - určité tendence, zvýrazňuje a podněcuje určité vlastnosti. Jak jsem četl v jedné knížce - je to taková "héééj můj život je lepší než Tvůj" (a)sociální síť.

Facebook (Instagram - koupen Facebookem v r. 2012 za 16 mld Kč / WhatsApp - koupen Fcb v r. 2014 za 420 mld Kč) bych přirovnal spíše k nějaké organizaci, sdružující lidi. Ta může mít spíše bohulibý charakter (včetně vlivu na hodnotovou orientaci jejích členů) - např. Skaut.

Anebo je "pro všechny", nemá žádné hodnotové ukotvení a podporuje v lidech (když si nedají pozor) spíše to horší, co v nich je. Rozhodně vás spíše podněcuje než brzdí v tom, abyste se hned po probuzení chopil telefonu a zkontroloval zda jste dostal nějaký "Like" - ještě než se vymočíte a uvaříte si kafe. Díky detailním informacím o každém uživateli (až do úrovně rozepsané zprávy v Messengeru, kterou jste nakonec smazal a nikam neodeslal) lze velmi přesně cílit reklamu - proto Facebook vyvolal "zemětřesení" na trhu s reklamou. Proto lze skrz něj tak efektivně manipulovat s hlasy voličů...

Obrazně: Hele - "Fotky z dovolené v Dubaji" "Můj krásný zdravý syn" "Moje nová Tesla" "Můj nový iPhone X" "Moje nové tetování" "Můj nový účes" "Můj nový manžel" "Můj nový byt s terasou, vnitřním bazénem a saunou"

L. Zach 1.9.2019 12:20

@Kusák Co ale víme celkem dobře je, kam tečou prachy. A kolik jich je. Příjmy Facebooku za r. 2018 - 56 mld USD (* 24 Kč/USD ... 1,3 bilionu Kč - tj. 1.300 mld Kč). Pro srovnání příjmy České republiky v r. 2018 - 1.400 mld Kč). Viz odkazy níže.

A taky už celkem dobře víme, co v uživatelích (a)sociální sítě podněcují a podporují. Kritické myšlení, vzdělanost, tolerance a jiné ctnostné vlastnosti to, bohužel, nejsou.

Viz 4 odkazy v L. Zach 1.9.2019 10:51 o tom, co Facebook v lidech probouzí a podněcuje a z čeho ty miliardy generuje.

https://connect.zive.cz/clanky/facebook-rapidne-zvysil-prijem-i-zisk-na-uzivateli-prumerne-vydela-54-kc-mesicne/sc-320-a-197010/default.aspx

https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2019/pokladni-plneni-sr-33898

D. Mach 1.9.2019 11:54

Re:

Takže když hradní pán nadává lidem do zm*dů a při rozhovoru s ruským imperátorem vyzývá k zabíjení novinářů, tak je to normální? To bylo ještě před Milionem chvilek a asi i před Hřejkem, i když o těch prasatech jsem to neslyšel, takže nevím.

L. Zach 1.9.2019 10:51

Že (a)sociální sítě jsou spíše zlo a mají negativní dopad na duševní zdraví výrazné většiny jejich uživatelů je už celkem dobře zdokumentovaná a popsána skutečnost.

https://refresher.cz/67836-Jak-nas-socialni-site-zavedly-do-neznama-vytvorily-evolucni-nesoulad-a-zdevastovaly-komunikaci

https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/spolecnost/neurolog-stransky-mozek-rozhovor-facebook-twitter-socialni-site-dopamin-lajk_1904210700_och

https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/spolecnost/lukasz-krol-socialni-site-algoritmus-facebook-instagram-youtube-rozhovor_1906291900_och

https://kechlibar.net/2019/08/01/depese-ze-svobodnejsiho-sveta/

L. Zach 1.9.2019 10:40

@K.Kouk V každé skupině lidí jsou blbci, se kterými se nedá mluvit a diskutovat (i když se člověk opravdu upřímně snaží) a i lidé rozumní.

Mezi ANOnisty, zemanovci, chvilkaři, pražskou kavárnou, mezi knězi, mezi bojovníky proti změnám klimatu, u komunistů, v ODSce, v Trikolóře, v SPD, na Facebooku, v práci, ve škole...

Chyba kterou mnozí dělají je, že šmahem "odsoudí" celou tu skupinu. A kvůli jednomu pomatenci píšou "jasně a tací jsou všichni xxxx (dosaďte dle libosti)".

Tomu se říká černobílé vidění světa. Binární vidění: nula / jednička, dobře / špatně, pravda / lež. A nic mezi tím. To je pěkná blbost. Takhle to nefunguje. Mezi tou 0 a 1 je milión jiných hodnot.

Takovéto vidění světa jen prohlubuje příkopy ve společnosti. I masový vrah má nějaké pozitivní vlastnosti anebo měl chvíle v životě, kdy se choval "podle desatera". Je to možná k nevíře, ale ani pan prezident nebo premiér nejsou jen "černé figury". A na druhé straně totéž lze říci o Halíkovi, Hřebejkovi, Hrušínském, Kalouskovi, Hermannovi ...

K. Wágner 1.9.2019 9:58

Nechoď Vašku s pány

Inu, autor zapomněl na staré dobré - Nechoď Vašku s pány na led...a pak se všemu diví.

R. Langer 1.9.2019 7:56

Re: Furt stejný

Aha, takže Miliónu chvilek jde o to, abychom si přímo volili premiéra, soudruhu? Zajímavé, to jsem nevěděl. Takže se vám tedy naše demokratické uspořádání nelíbí a není podle vás v pořádku. Tak proč tvrdíte že proti němu nic nemáte? Každým dalším příspěvkem si protiřečíte s tím předchozím, furt jste si toho nevšiml? :-D

R. Langer 1.9.2019 7:48

Re: Nesouhlasím s Milionem chvilek.

Od soudruha jako vy je to jedině výsměch a provokace. :-P

R. Langer 1.9.2019 7:45

Re: Nesouhlasím s Milionem chvilek.

No právě... ;-)

V. Čermák 31.8.2019 23:38

Re:

Máte pravdu, ale ta agresivita je kontraproduktivní. Příští volby nevyhraje miláček médií Kalousek s podporou Hřbejka, ale zase Babiš, kterému k tomu napomohou Kalousek s Hřebejkem....

J. Kouk 31.8.2019 23:19

Agresivita neni znakem jen Milion chvilek. Zacalo to podle meho nazoru v den vyhlaseni vysledku prezidentskych voleb v primem prenosu, kdy Hrebejk prohlasil volice Zemana za ruda a hneda prasata a nic. .. ligicky se to stupnuje. Prezident svine, kterou je nutne podrezat... Nejveztsim omylem je i ten zdejsi nazor, ze stbak, ci donasec, je povolene jakkoli urazet... Muze se ten, kdo nema sanci se urazkam branit soudne, branit fackou? Je to prece chlapske... Nejspis ano, ale musi to byt z te spravne strany, jako treba Kalousek, nedejboze, aby dal nekomu facku Babis... Co myslite, bylo by ticho jako u Kalouska, nebo deminstrace v kazdem meste a vyzvy opozice, aby ihned slozil mandat?

V. Čermák 31.8.2019 22:23

Kdo se s Oslem kamarádí

Sám se Oslem stává....

V. Čermák 31.8.2019 22:12

Re: No jo, co ale dělat, když..

Osle Richtere s nápisem na čele Su Ten Blb, to nemusíte včem hlásit. To všichni vidí....

J. Uzel 31.8.2019 21:27

Re: Řešení je prosté.

Je to kšeftman. Má bobky, aby mu nezarazili biznu, tak líže levičákům perdel.

K. Janyška 31.8.2019 20:32

Re: Nesouhlasím s Milionem chvilek.

Jenže vy nezdravíte, vy provokujete a posmíváte se lidem... Dzp.

K. Janyška 31.8.2019 20:30

Re: No jo, co ale dělat, když..

Ano, Nohavica je takový... Dzp.

J. Kombercová 31.8.2019 20:00

Re: No jo, co ale dělat, když..

Jo, o takových hovadech jako vy ten článek je.

J. Richter 31.8.2019 19:56

No jo, co ale dělat, když..

...Jarek Nohavica je„práskač“, co převzal od Putina cenu, „ubožák“, co „líže prdel Zemanovi“ ????

Má se napsat, že nepráskal STB a nepřevzal cenu od Putina a nelíže prdel Zemanovi?

S. Chvost 31.8.2019 17:51

Re: FB je taková špinavá záchodová stěna

FB je nastroj jako kterykoli jiny. Vzdy zalezi na tom, jak ho pouzivate. Nevycitejte nozi, ze jste se porezal.

V. Čermák 31.8.2019 17:39

Re: Hezky to autor napsal.

Taky zdravím, Ferdo 1. Škoda, že jste se tak natrápil, ale sám jste to chtěl. Tak zatím....

F. Kusák 31.8.2019 16:27

FB je taková špinavá záchodová stěna

socialistického WC, na kterou každý napíše, co chce. Dávno jsem se s touto stokou výkalů, která teče nevíme odkud a nevíme kam, rozloučil.

J. Jurax 31.8.2019 15:44

Zbytečně reagujete na trolla odkláněče.

J. Jurax 31.8.2019 15:39

Zbytečně krmíte trolla odkláněče ...