26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

EVROPA: Slepá cesta

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jakub S. 1.2.2010 18:50

Re: Evropský parlament

Bez odkazu na tohle plus na judaismus to opravdu tam nemá co dělat, samotný odkaz na křesťanství je pro mne zcela nepřijatelný. Přitom veškeré ty kořeny (chcete-li, nebo zdroje, prameny...) teprve jsou mohutným protipólem tomu neustále sílícímu a silnějšímu (ná)tlaku z jihu a jihovýchodu. Dohromady. tedy  m o h l y  b y  b ý t . Kdyby... jenže.

Jakub S. 1.2.2010 18:46

Re: Každé náboženství je základem totality a z principu nesvobody

Bohužel ano, kapitáne. Už před týdnem. Verba mihi absunt - nepochopitelné, absurdní, nesmyslné, blbé, kontraproduktivní - to hlavně, že!! Jsme v absurditě, už pomalu naplno,a přestává to bejt sranda. Kafka, Havel, Beckett, Ionesco, Albee... a ovšem - to už jako reálné líčení - Orwell.

Jaroslav Dostálík 1.2.2010 18:31

Děkuji autorovi

Napsáno s pokorou a důrazem. Více podobných článků..

Historik 1.2.2010 17:32

Re: My jsme ale hodni a myslime to dobre

Mnozí dnešní "nuzní" zasluhují chcípnout hladem, protože se jedná o vědomé parazity. Takoví parazité existovali už ve starověkém Římě. Nic proti těm, co se bezvýsledně snaží, mnozí se ale programově snažit nechtějí.

Dokonce i poměrně bohatý člověk by někdy zasluhoval být mnohem bohatší a mnohý "nuzák" zasluhuje pověsit.

EUGEN 1.2.2010 17:23

Re: Evropský parlament

OPRAVA:příspěvek výše uvedený.

EUGEN 1.2.2010 17:22

Re: Evropský parlament

a co nesouhlasné reakce židů a ještě ke všemu oprávněné.Kořeny evropské civilizace jsou daleko prestřejší než je pouze křesťanství-viz dobrý příspěvěk níže.

RZ 1.2.2010 17:21

Re: A jéje,

K tomu pokroku: Řeči o tom, že církev dusila vědu, je (až na výjimky) naprostý nesmysl. Věda se totiž pěstovala v klášteřích a vůbec církevních kruzích. Prostí lidé byli zpravidla negramotní, stejně většina aristokracie. Mezi známými vědci středověku a počátku novověku nebyl snad žádný laik.

westík 1.2.2010 17:18

"Víra je podstatou věcí,v něž doufáme,a důkazem věcí,které nevidíme "

(epištola sv.Pavla k Židům )

a v tom je zakopaný pes !

A. Ruščák 1.2.2010 17:09

Re: Evropský parlament

Já se muslimů nebojím, považuji islám v Evropě za problém a přesto bych to tam nedal. Považuji křesťanství ani ne tak za antitezi islámu, jako spíš jeho přijatelnější konkurenci, ale ne tak přijatelnou, abych se jí nějak zaštiťoval. Největšího rozmachu Evropa na dlouhou dobu dosáhla s Římem, který padl v době, kdy se christianizoval - no a pak se Evropa začala opět zvedat kdy? V době renesance a osvícenství, kdy se snažila o revizi křesťanství... spíš bych viděl jako kořeny evropské civilizace indoevropské dědictví antické (římské, řecké), keltské, severské a slovanské.

kašík 1.2.2010 17:04

Re: Motto: „Bez pokory a víry ve vyšší smysl existence zůstává člověk jenom zvířetem.“

jak píši níže, jezuité se velmi zasadili za lepší život původních obyvatel Ameriky

kašík 1.2.2010 17:03

Re: Výplach mozků ???

no s těmi indináni je to lež jako věž, genocida na nich rozhodně páchána nebyla, conquiastadoři je chtěli užít k práci, to, co je kosilo byly evropské choroby, ale o bacilech se tenkrát ještě nevědělo. Btw. byli to právě jezuité, kteří prosluli ochranou původního obyvatelstva, v Latinské Americe zejména

BERAN 1.2.2010 16:51

Re: Buďme k sobě poctiví a důslední

Křesťané nepochopili poselství Mohameda a jím sdělený nový (=úplný a konečný) obraz Boha. Toho samého Jahve a Hospodina, kterého, dnes bychom řekli, že politicky korektně, nazývá Aláhem.

BERAN 1.2.2010 16:43

Ani netušíte, jak jste dal autorivi za pravdu

RZ 1.2.2010 16:40

Re: Každé náboženství je základem totality a z principu nesvobody

Trochu zjednodušené přirovnání: V roku 1989 jsme získali svobodu. Pro leckoho to bylo vyhnání z ráje. Možnost volně používat rozum zkrátka něco stojí.

RZ 1.2.2010 16:33

Re: Každé náboženství je základem totality a z principu nesvobody

Ano, tomu se říká predestinace. Je to (u katolíků) hereze. To by byla ovšem diskuse, na kterou zde není prostor. Za tuto herezi byl mimochodem odsouzen Hus. (Na Jiráskovo povídání zapomeňte.)

Leoš 1.2.2010 16:22

Evropský parlament

nezakotvil do ústavy křesťanské kořeny evropské civilizace, protože se bojí nesouhlasných reakcí muslimů. Kam jsme to dopracovali?

mira 1.2.2010 15:58

Re: My jsme ale hodni a myslime to dobre

Ano. Kdepak je ten požadavek sociální rovnosti?

A propos, myslíte, že projde pan Paroubek uchem jehly, anebo snad přímo do království nebeského?

Nemo 1.2.2010 15:12

Re: My jsme ale hodni a myslime to dobre

"Běda vám bohatým, nebo vy již máte potěšení své... Běda vám, kteříž jste nasyceni, nebo lačněti budete... Běda vám, kteříž se nyní smějete...Snáze vejde velbloud uchem jehly než bohatý do království nebeského...

A jiní křesťané:

"Boháč je buď nepoctivec, nebo nepoctivcův dědic...Přebytky boháčů jsou na úkor nezbytných potřeb chudých. Ti, kdo mají přebytečné věci, mají statky, které patří druhým...Když dáváme nezbytné věci nuzným, neudělujeme jim naše statky; my jim vracíme jejich vlastní; plníme spíš závazek spravedlnosti nežli milosrdenství."

Historik 1.2.2010 15:11

Re: Každé náboženství je základem totality a z principu nesvobody

Okrást jste mohl pouze lidi, nepatřící do Vaší party. To bylo dokonce bohulibé, zvláště, když kněží dostali z toho tučný podíl.

.

Historik 1.2.2010 15:06

Ještě by nám autor mohl doložit, jak s vládou rozumu souvisela třicetiletá válka,

pro nás ničivější, než obě světové. Občanská práva existovala už ve starověku, týkala se ovšem pouze občanů. Snaha rozšířit je "křesťansky" o "práva" sociální a z občanů na všechny, vede ke katastrofě.

mira 1.2.2010 15:01

Re: My jsme ale hodni a myslime to dobre

Ježíš, na rozdíl od lupičů kazajících o solidaritě (se sebou samými) alias socialistů či komunistů, nic NEPOŽADOVAL, nýbrž učil a nabádal.

Vzdělávejte se občas.

Cíňan 1.2.2010 14:54

Re: Každé náboženství je základem totality a z principu nesvobody

On to psal. 7 leden dostal ban. A tak víc nepsal. Ale Vlastenec wode péngyou, Cíňan taky komunista, ale málo. Cíňan za kapitaismus.

RomanL 1.2.2010 14:50

Re: A jéje,

Možné je všechno, pane. Ale co bylo, to bylo...

JaS 1.2.2010 14:45

Re: Každé náboženství je základem totality a z principu nesvobody

To podobenství o jablku (=získání rozumu) bylo taky po zásluze potrestáno! Proto byli podle té pohádky vyhnáni z ráje! Pánbůh nechtěl, aby získali rozum! Pánbůh chtěl, aby poslouchali! Ve skutečnosti to chtěl ten, kdo si pánaboha vymyslel a založil na tom celé náboženství.

janoryna 1.2.2010 14:42

Re: Každé náboženství je základem totality a z principu nesvobody

a to i Vaše náboženství milý JaSi. A je jedno, jestli věřím v pánaboha nebo nevidtelnou ruku trhu. koho bůh miluje, toho křížkem navštěvuje. a koho trh miluje, toho krizí navštěvuje. ale žádné náboženství nehlásalo, že mohu někoho klidně okrást. když na to hned nepřijde - s výjimkou tržního. peníze přece nesmrdí !

Nemo 1.2.2010 14:41

Re: Každé náboženství je základem totality a z principu nesvobody

Vlastenec dostal ban?

Už tady opravdu začíná být nebezpečno.

JaS 1.2.2010 14:40

Re: Pane Hofhanzle, přijeďte do Polska

Hrůza je v tom, jak se u nás snaží to pánbíčkářství šířit - hrůza je v tom, že nikdo jiný než církve nekritizuje úpadek morálky. To, že církev kritizuje úpadek morálky, je v pořádku - špatné je ale to, že hlásá možnost nápravy jedině pod opětnou nadvládou Boha (myslí tím církve). Jsem rád, že Česko je ateistické a byl bych rád, aby se k morálce přiblížilo zdravým rozumem. Slušní křesťané jsou mi blíž než vyprázdněná hovada.

A. Ruščák 1.2.2010 14:39

pro Harpyji

podívejte se, prosím, níže.

JaS 1.2.2010 14:30

Re: Pane Hofhanzle,

Mně ten článek zas tolik nerozčílil - hned na začátku pan Hofhanzl říká, že náboženství a Boha si vymysleli lidé - to odpovídá! Z toho vyplývá, že Bůh je jen jakási substituce za lidské úvahy. Pak už se nemusím zabývat tím, jestli existuje nebo ne, ale jen tím, kdo ho zneužívá a koho vede ke slušnému chování! Koho vede ke slušnmému chování, tak s takovým věřícím se dá vyjít i když věří. Proto se často dá vyjít s věřícím líp než s prázdnými nevěřícími makovicemi.

Nemo 1.2.2010 14:29

Re: My jsme ale hodni a myslime to dobre

Ale sociální rovnost už přece požadoval Ježíš.