4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

ESEJ: Ženská síla a ženská slabost

Předem musím upozornit, že všechny ženy nejsou stejné a já si nedělám nárok, ba ani naději, že bych ženám porozuměl. Jsou to, aspoň pro mne, mystické bytosti dávající život a život rozvíjející.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 9.10.2016 23:33

Výborný článek!

Panu Mocovi za něj děkuji!

P. Vaňura 9.10.2016 20:54

Jak mnoho sociologů říkalo, "dnešní žena neumí vytvořit

domov."

M. Bílý 9.10.2016 20:24

Odevzdávání výplaty ženě

Autor uvádí: Nebylo neobvyklé v mém mládí, když chlap doma odevzdával celou výplatu, z které dostal "kapesné" ... na benzin do auta, na pivo a na cigarety.

Já jsem odevzdával celou svou výplatu ženě po celý aktivní život. Pokud byla výplata bez premií položil jsem ji na obvyklé místo, vzal jsem si na závodní kuchyni a na svačiny (do hospody jsem nechodil a nekouřil jsem) a upozornil ženu na ni.

Pokud byly premie (a stejně tak když jsem dostal zaplaceno za melouch - byl jsem projektant) zavolal jsem na ni a s průpovídkou "Nastav dlaň" jsem ji celý obnos odpočítal na ruku. Pak jsem si vzal obvyklou částku a podle výše premií ještě nějakou tu stovku. Z toho jsem pak platil benzin a různá jiná vydání a příležitostně jsem jí to vyúčtoval.

Ze zůstatku jsem kupoval dárky, různé technické potřeby a pod. Na vydáních na investice do domácnosti, na společnou dovolenou a pod. jsme se vždy snadno dohodli. Stejně tak na potřeby dětem. Problém výdajů na oblékání ženy (jako v mnohých domácnostech) u nás neexistoval. Žena měla zásadu: oblékám se draho (šila u Rosenbaumů) ale nosím to mnoho let, protože to nevychází z módy a je to kvalitně ušité a tak ušetřím.

Naše hlavní zásada pro hospodaření byla: kupujeme až když na to máme, dřív ne!

J. Kanioková 9.10.2016 18:05

Trošinku souvislost - „Neznáme dobře druhé významy slov,

která nesou hlavní sdělení“... skvělá 2 část článku -

TAJEMNÁ M. A DRUHÝ VÝZNAM SLOV

„Víš, proč se většina lidí dobře nenaučí cizí jazyk,“ zeptal jsem se M., o níž vím, že kdysi žila s boyfriendem dva roky v Londýně. „Proč?“ odpověděla a v očích jsem jí viděl něco v tom smyslu, co za nesmysl jsem to zase objevil. „Neznáme dobře druhé významy která nesou hlavní sdělení,“ odvětil jsem. „A to je jako co?„Neznáme dobře druhé významy“ zeptala se znovu ?

BLOG Bohumila Pečinky: Nahá PL., utrápené vítězství ANO a šance pro miliardáře - http://www.reflex.cz/clanek/komentare/75193/blog-bohumila-pecinky-naha-pl-utrapene-vitezstvi-ano-a-sance-pro-miliardare.html

J. Švub 9.10.2016 14:02

Ano...

...tak to je. Tradiční role ženy, tradiční role muže a tradiční (čti tisíciletími funkčně ověřená) rodina jsou cílem nejprudších a nesmiřitelných útoků levicových intelektuálů, kteří jsou zhoubou civilizace.

Osobně jsem mírný skeptik, pokud jde o možnost obrácení společenského pohybu o 180°, ale držím se naděje (jak ji chápal Václav Havel), že má smysl proti tomuto zlu bojovat, vzpírat se mu a nesmiřovat se s ním.

V. Braun 9.10.2016 9:58

Co žena to levicový intelektuál

Esenci myšlení autora vystihuje tato věta:"Když vezmeme v úvahu, kolik dnes sedí žen a levicových intelektuálů ve všech těch..... vidím budoucnost černě" Skoro si říkám, že jsem to už někde slyšel - Běda muži, kterému žena vládne. Pan autor by evidentně kněžnu Libuši považoval za stejné zlo, jako levicového intelektuála.

P. Vaňura 9.10.2016 20:49

To jako myslíte tu švédskou ministryni, co se

ROZBREČELA, když jí došlo, že její představy "nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce????" To je snad stejná zrůda, jako jistý Hitler. Jenže jsme "v roce 1938" a tak to zatím netluče do očí...

T. Marný 9.10.2016 5:15

Od svých předků jsem slýchával toto ( ale vulgárně ) :

dámské přirození utáhne tři lodě proti vodě. Ti byli ročníky -1900/1920.

B. Novacek 9.10.2016 1:04

Bravo, pane Moci

...dik za precisni rozbor zenskeho rozkladneho elementu v soucasne, uz skoro rozlozene, zapadni spolecnosti...suma sumarum je to vse ve starem ceskem Jiraskove prislovi: "Beda muzum, kterym zena vladne!"Lidove receno; pokud o nas budou rozhodovat kdejaka dezerterka od skopku a plotny, dopadne to s nami vsemi dost spatne...

V. Braun 9.10.2016 10:00

Re: Bravo, pane Moci

A hele, někdo si také vzpomněl, ovšem pan Nováček z toho vyvodil opačný závěr, než já výše. Taky nemáte rád kněžnu Libuši jako pan Moc?

J. Kanioková 9.10.2016 1:04

Perfektní zhodnocení

"pokroku" naší civilizace ! Odvrat od zdravého rozumu, od tradičních hodnot.. a ten feminismus, škoda mluvit. Holky přestaly být vychovávány k diplomacii, k taktice. Nikdy nezapomenu na vyprávění Vladimíra Menšíka o jeho rodičích - perfektní popis, jak to tehdy holky uměly. Ne nadarmo vzniklo moudro - muž je hlavou rodiny, ale žena krkem, který hlavou otáčí.. Zdejší článek vyzněl, jakoby víc viny dnes bylo na mužské straně. Nevím, možná to někde tak je, ale co vnímám ve svém okolí, tak to až tak není. Feminismus si vybírá daň..

Jak pračka rozbila rodinu a dala vzniknout feminismu - http://kucik.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=198823

V. Husák 8.10.2016 23:44

Skvělé, díky.

Velmi zajímavá, pravdivá úvaha.

T. Kohout 8.10.2016 22:32

CDU

Jak udělala Angela z pravicové CDU levicovou stranu? Jak něco takového bylo možné? Jediné vysvětlení je, že to je pomsta NDR na NSR.

M. Prokop 8.10.2016 23:17

Re: CDU

CDU už dlouho není nijak moc pravicová.

K. Janyška 8.10.2016 10:35

Ano, levice je zkázou lidstva. Je základní anticivilizační

silou... Dzp.

M. Malovec 8.10.2016 10:07

zenskaprava@nesehnuti.cz

Hlavně svoje názory nedávejte na plakát, jinak budete označen za "sexistické prasátečko". Stojí za to se podívat na stránku dobroserů z uvedené adresy.

V. Braun 9.10.2016 10:08

Re: zenskaprava@nesehnuti.cz

Podíval jsem se tam a opravdu považujete reklamu na dodávku bukového dřeva, na které je fotka ženy a slogan "nejvíce se zahřejete s tvrdým" za adekvátní?

Na tom je ještě zajímavý fakt, že podobné reklamy moc neplní svůj účel, tedy propagovat dané zboží. Pamatuji si případ 20 let starý, tehdy Velkopopovický pivovar měl reklamu s ženami v negližé a sloganem "Užij si svého Kozla". Často jsem se v té době setkával s lidmi z marketingu z firmy, která marketing značek kdysi vynalezla, a ti tomu prorokovali neúspěch. A měli pravdu, prodeji velkopopovického piva to tehdy nepomohlo. Současný kozel v reklamách na pivo rozhodně sexy není, ale prodej piva podporuje. Jaký je závěr? Mít sexistickou reklamu, t.j. s ženou nebo i s chlapem a sexuálním podtextem bez vztahu k produktu, je špatné obchodní rozhodnutí.

P. Vaňura 9.10.2016 20:53

Jen idiot bude chlapům zakazovat dávat si na stěnu

fotky nahatých holek. To projde jen na těch humanitních univerzitách!

B. Volarik 8.10.2016 8:27

Moc...moc dobrý!!!

Jako obvykle. Tentokrát dokonce na vážné téma.

T. Marný 8.10.2016 6:16

?

!

T. Marný 8.10.2016 6:15

Děkuji za precizní příspěvek - popsání současného

světa v euroatlantickém prostoru. Jde jen o to, aby, až si ženy uvědomí, co je jejich posláním ( co všechno dokázaly jejich předchůdkyně, spíše od babiček dále dozadu ), nebylo pozdě. Dá se říci, že je za 5minut 12.