27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

ESEJ: Zánik myšlení

Člověk v těchto dnech často nevěří svým očím (a uším), jaký nesmysl slyší. Zejména ve veřejnoprávních médiích a na sociálních sítích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Farda 11.4.2022 11:46

Škoda, že jste se jím nestal Vy, už jsme tu mohli, s povinnou ruštinou ve školách, opět obecně govotiť po-russki ... :-/

M. Valenta 11.4.2022 11:37

Jestli Vám nestačí zcela bezdůvodně rozbitá Ukrajina a tisíce mrtvých, tak Vám v utváření vašeho postoje opravdu nepomohu

J. Karza 11.4.2022 11:33

Škoda, že se mu podařilo vás zastínit a nestal jste se po revoluci předsedou vlády. Kde jsme už dneska mohli být!:-)

M. Valenta 11.4.2022 11:32

Co je Klaus zač mělo bylo jasné od doby, kdy snažil všemožně snažil zabránit stavbě Ingolstadtu a u jemu spřátelených bolševiků skončily majetky velké privatizace.

P. Pepax 11.4.2022 11:29

:-) proto z obrazovky na nás tak hulákají abychom neusli

P. Dvořák 11.4.2022 11:25

Titulek bych upravil:

Zánik myšlení Václava Klause. ;-D

P. Dvořák 11.4.2022 11:24

Jako počátek všeho je Prognostický ústav. Kam byl umístěn dvojitý agent Karel Köcher, když byl v USA odhalen a vyměněn za Ščaranského.

A tento pán pak učil soudruhy v Prognosťáku, jak budovat tu správnou demokracii.

Současné události dokazují, že jistá (konspirační) teorie není daleko od pravdy. Jde o novou aplikaci NEP (Novaja Ekonomičeskaja Politika). Zničené hospodářství svěříme (na čas) kapitalistům, aby je postavili na nohy, a až se dostane na evropskou úroveň, tak to zase ukradneme (znárodníme).

Proto ta viditelná Václavova orientace na východ. Diskreditace pravicové politiky. A záměr Kremlu? Schlamstnout opět to, co zase vypadá jako dobré sousto.

Před Klausem jsem varoval už od začátku 90. let.

M. Grundmann 11.4.2022 11:11

Dnes s panem profesorem nemohu souhlasit. Informací je naopak velký nedostatek. Většina lehce dostupných informací jsou jenom prázdný informační šum, který nic zajímavého ani užitečného neobsahuje. Užitečné informace musím velmi obtížně aktivně hledat a ne vždy se mi je najít podaří. Televize mě vůbec informacemi nezahlcuje, pořád jenom opakuje více méně totéž a velmi dobře se u ní spí.

L. Kuča 11.4.2022 10:52

Jo, ale to je prostě názor. Já si v otázce Covidu myslím pravý opak. Ale zase v 90% jiných věcí s ním souhlasím. I v tom jeho silném odporu k progresorům. Jen si myslím, že ten navzdory své téměř 'poker face' nemá emocionálně pod kontrolou. To ovšem mic neumenšuje na faktu, že jako myslitel je skvělý a umí výborně verbalizovat své myšlenky, což obdivuji, protože třeba já to neumím, i když se to snažím cvičit.

J. Karza 11.4.2022 10:44

Informace sama o sobě má hypotetickou hodnotu. Reálnou získává v procesu zpracování a začlenění do dosavadní summy poznání.

Je-li zpracována ledabyle, roste pravděpodobnost chyby. CHyba v úsudku vede k chybné strategii.

R. Langer 11.4.2022 10:41

Ne, ani s kovidem nebyl mimo. :-P

R. Langer 11.4.2022 10:39

Vodní mlýn a hamr se dá zvládnout, s jadernou elektrárnou už je to ale horší. :-(

R. Langer 11.4.2022 10:37

Tak to bys ale musel vystoupit z EU, bruselouši. ;-D

R. Langer 11.4.2022 10:36

Takže nic, co? :-P

P. Pepax 11.4.2022 10:25

R^ neschopnost skupiny lidí přemýšlet a chovat se v souladu s vlastními zájmy je neuvěřitelná.

F. Kusák 11.4.2022 10:22

No to je pěkné přirovnání. A podobně jako s penězi, získáte za ně stále méně a méně. Takže z těch informací už dávno nejsou informace, tady ta ztráta hodnoty je velmi rychlá, téměř skoková. A pak inflační deflace asi neexistuje. Prostě něco je informací nebo není, ale teď to už vulgarizuji svým technickým myšlením.

J. Karza 11.4.2022 10:20

Dobře, ale čím jiným má ten "správný" pohled na Rusko získat, když ne kvalitním zpracováním informací, k čemuž má nadstandardní vlohy? Co je podle vas tím nástrojem utváření správného postoje?

M. Valenta 11.4.2022 10:18

Např. pohled na to co Rusko právě koná.

F. Kusák 11.4.2022 10:16

Aktivisti nadávají Polsku a Maďarsku, že tam nejsou média svobodná, ale že jsou provládní. Je zajímavé, že tady jsou doslova manipulována vládní a státní mocí, a dokonce tajnými službami a podivnými provládními soukromými firmami. A nic. Jediná zbraň je doslova to ignorovat. A také to dělám. A pokud se budu držet obecné definice, co je informace, pak jich tak zas moc není. Zato jakýchsi komentářů, názoru a stanovisek, snažících se nás manipulovat tím správným směrem, tak těch je víc než dost.

J. Nevrkla 11.4.2022 10:10

No právě že se ukazuje, že ty svinsrny jsou především na ukrajinské straně.

J. Karza 11.4.2022 10:07

To jo. Má v nadstandardní míře to, co umožňuje kvalitní zpracování informací. Vzdělání a zkušenosti, včetně high level politických. Přesto ......

To znamená, že podle vás jsou k zaujetí správného, kvalitního postoje potřebné jiné předpoklady a kompetence, než ty dva výše uvedené.

Prosím vás, jaké to jsou podle vás předpoklady? Co tedy podle vás umožňuje zaujetí toho "správného" postoje? Moc mě to zajímá.

M. Valenta 11.4.2022 10:05

Kdybyste měl opravdu respekt k faktům, tak se tu nebudete zastávat rusáckých sviňáren.

M. Valenta 11.4.2022 9:52

Klaus měl času hababaděj, má i vzdělání a měl a jistě stále má i přístup k nadstandardním informacím. No a stejně skončil v Putlerově náručí.

L. Kuča 11.4.2022 9:30

Počkejte, vy myslíte, že čtu interpretace jeho textů? Čtu je v původním znění, nemám tedy načtené všechno, tak velký fanda nejsem. Ale připadá mi, že pokud jde o všelijaké pofiderní aktivisty, nesmyslnou sebezničující energetickou politiku, atd., tak vpodstatě měl vliv na můj současný názor. Ale občas se prostě utne. Třeba s tím covidem byl vyloženě mimo (i když je mi jasné, že plno lidí s jeho rebelantským postojem souzní) a to ne že bych měl slepé bezvýhradné porozumění pro všechna ta chaotická opatření.

D. Polanský 11.4.2022 9:20

Je fakt, že nadprodukce kdejaké literární, ekonomické, manažerské, náboženské, filozofické apod. tvorby je u nás obrovská. Ovšem dodnes nemáme příliš kvalitních učebnic z přírodovědy a techniky. Nojo, tam žvanit nestačí.

J. Nevrkla 11.4.2022 9:10

Netrpim nějakými obdivy, nepodsouvejte mi svůj model myšlení, já mám respekt k faktům.

J. Kovaříček 11.4.2022 9:04

Hle! další husička zakejhala. A k tomu ještě zde neslavně proslulý bolševik. S takovými demagogy vézt diskuzi bylo by ztrátou času. Holt váš obdiv k plukovníkovi KGB Putinovy je nehasnoucí!

J. Nevrkla 11.4.2022 8:49

Vy jste jedna z obětí demagogie. Co takhle krutosti ukrajinských nacistů? Co těch 14 tisíc mrtvých Rusů na Donbase za osm let před invazí? Vše ukazuje na to, že za barbarstvím v Buce a Kramatorsku jsou zase oni. Především z propagandistických důvodu. Stejně jako v případě MH17.

P. Kmoníček 11.4.2022 8:47

Malá rada, pane Klausi. Na šachovnici nehledejte Ž 32, případně Ř 17. Nejsou tam. To jen pro Vaše lepší využití volného času.

J. Plzák 11.4.2022 8:44

Omyl, nepochopí. To je nad jeho chápání.