2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

ESEJ: Pod tlakem obrazu

Situace s covidem se, nepochybně v důsledku toho, že mnoho jednotlivců i institucí změnilo své chování, stabilizuje. Počty identifikovaných případů covidu v porovnání se stejným dnem minulého týdne v průměru stagnují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 5.10.2020 10:14

Testování je nsprostý nesmysl. Jestliže uplyne několik dní, než získají výsledek, tak je nějaké trasování jen iluze. Nakonec to (občas) i sami přiznávají. Zvláště pokud by byl počet "nakažených" tak velký, jak nám tvrdí. Na sledování postupu epidemie by stačilo sledovat počet nemocných, kteří vyhledají lékaře. Jenže u těch testů vůbec nejde o nějaké sledování postupu epidemie, ale nejspíš o něčí kšeft. Ty testy nejsou zrovna levné a při tom obrovském počtu se jedná už o velmi slušné peníze, které se z toho dají urvat.

R. Langer 5.10.2020 10:17

Přesně tak!

J. Vyskočil 5.10.2020 10:40

Když má někdo virus a nemá příznaky, ale roznáší to a test ho zachytí např po po max. 5 dnech, Tak nakazí půlku lidí než kdyby to roznášel 10 a více dnů a k doktorovi nešel, protože má mírný průběh.

Všude na světě kde to jakž takž úspěšně potírají je masivní testování základ.

J. Vintr 5.10.2020 10:52

Naprosto hloupá argumentace. Jednak se člověk setkává víceméně stále se stejnými lidmi, jednak je prakticky jedno, kolik lidí "nakazí" pokud je toto číslo větší než jedna, protože by se to stejně šířilo geometrickou řadou. Jenže je to samozřejmě jinak.

J. Vyskočil 5.10.2020 10:48

Síla epidemi se nejprve měří počtem pozitivních testů. Až jsou testovací kapacity přehlcené, přestane to vypovídat a měřítkem se stává počet lidí v nemocnici. Až se nemocnice přeplní, začne se používat počet zemřelých. Až začnou lidé umírat doma, protože se do přeplňené nemocnice nedostanou, začne se měřit nárůst úmrtí vůči předchozím rokům bez ohledu na příčinu.

Země typu Španělsko či severní Itálie si to zkusily na jaře až k těm pohřbům. Existuje nějaký důvod proč by se nám to mělo vyhnout?

J. Vintr 5.10.2020 11:03

Když si provnáte ty "horory" z jiných zemí s tím, co se dělo u nás, tak tam buď řádil úplně jiný virus, nebo byly ty zprávy vylhané.

J. Vyskočil 5.10.2020 11:24

Odpověď jedním slovem - exponenciála (geometrická řada). Hádat se s ní (což děláte) je jako se hádat s malou násobilkou.

J. Vintr 5.10.2020 11:53

Znáte tu historku o vynálezci hry šachy a zrníčkách obilí? Znamená to, že pokud se nějakými opatřeními nepodaří snížit "reprodukční číslo" pod hodnotu jedna, tak by se virus stejně rozšířil do celého populace a počty nemocných by stejně dříve nebo později narostly do neúnosných rozměrů. Nějakými karanténními opatřeními se možná může podařit zamezit šíření infekce v jejím počátku, kdy je lokalizována na jedno místo a pár nakažených, ale rozhodně ne v situaci, kdy jsou nakažených desetitisíce a ve všech místech. Pokud nenastává hororová situace, není to zásluha Primuly a jeho roušek, ale prostě tim, že se infekce nepřenáší tak snadno a proto, že velká část populace není na přenos infekce vnímavá.

P. Hatina 5.10.2020 10:42

Ono jde spíše o výběr lidí pro ty testy. Hygieniky se používá "hloupá karanténa", tedy že pokud se zjistí nakažený, tak všichni lidé z jeho okolí se pošlou ihned do karantény a na testy (tedy na testy ,až na ně dojde řada, což může být až za pár dní). Tedy jeho rodina, lidé z pracoviště, třídy, oddílu (sport, kultura), zjištění štamgasti z hospody. A jak správně citujete ta čísla , tak s jedním nakaženým se pošle dalších zhruba 20-30 lidí do karantény a na testy. Čistě pro sichr.

No, smysl by to mělo, pokud by šlo o rychlou likvidaci nějaké lokální nákazy. Ale za současné situace, kdy neustále přibývají tisíce nakažených po celé republice a ta lokální ohniska se už ani nedají vystopovat, už to větší smysl nemá...:-(

D. Polanský 5.10.2020 8:53

Jak pravil nějaký Karel Marx, dějiny jsou určovány způsobem produkce, tedy výrobou, používanými technologiemi. A ani není potřeba číst tento dlouhý traktát.

J. Lukavsky 5.10.2020 13:11

"Jak pravil nějaký Karel Marx" Je to ten samý Marx co předpověděl, že proletářská revoluce začne v Anglii (neb má nejvíc dělníků a jsou organizováni v odborech) a že v socializmu zmizí prostituce? V posledním měl pravdu, prostitutky dávaly každému kdo zaplatil, tuzexové slečny jen za bony. J.L. end

K. Wágner 5.10.2020 8:28

Koronavirus se celosvětově prokázal už u více než 35 milionů lidí. Vyplývá to z údajů na webu americké Univerzity Johnse Hopkinse (JHU). Hranice 34 milionů nakažených přitom byla podle JHU překročena 1. října, tedy před pouhými čtyřmi dny. Přes polovinu případů přitom hlásí tři nejhůře zasažené země, kterými jsou Spojené státy, Indie a Brazílie. Tedy celosvětová pandemie na síle zatím neztrácí.

J. Jirka 5.10.2020 9:14

Rčení "kec mec lívanec" má stejnou vypovídací hodnotu...

J. Vyskočil 5.10.2020 9:38

Hádat se s evidencí a statistikou, to už můžete rovnou začít zpochybňovat třeba malou násobilku.

R. Langer 5.10.2020 10:18

Statistika má ovšem při srovnání s malou násobilkou ve spolehlivosti výsledků přece jenom značné rozdíly, že? :-P

J. Vágner 5.10.2020 8:28

Ne, Ne a Ne. Zavedení cenzury není řešením. Dobře, Číňané zvládli covid pomocí cenzury a totalitního státu efektivně a lacino. Jejich systém náhodně na konci osmdesátých vyprodukoval vedení, které bylo schopno nasměrovat zem na 10, 20 let správným směrem. Ale k tomu neodbytně patří 80 let neuvěřitelných vlád, protože protože produkovat takové, je vlastností systémů bez zpětné vazby. S cenzurou. To, že jako Západ covid nezvládáme není způsobeno tím, máme málo cenzury. Naopak naše neschopné vlády jsou produktem médií, které ztratily schopnost fungovat jako účinná zpětná vazba, protože jsou vlastněny těmi samými (pro natvrdlé, to není o Babišovi) co nám dosazují ty, co volíme. Nepotřebujeme méně demokracie a cenzuru, ale demokracii bez přívlastků a bez cenzury. A liberální demokracie s cenzurou v zádech? Se všemi zelenými, gender, queer, BLM, MeeToo zákazy a příkazy? Tak vůči tomu by byl Duceho korporátní fašismus vánek.

Z. Lapil 5.10.2020 9:40

Přesně tak.

Čínský systém vyprodukoval jak nepřijatelného Mao C.Tunga, tak solidně přijatelné současné vedení. Nikdo neví, kdo další je na řadě. Demokratický systém, USA jako příklad za všechny, dosazuje do vedení taky lecjaké exoty (Trump JE exot, ne že ne), ale právě skrze demokracii jsou jejich extempore jak dočasná (opakované volby), tak omezená (parlament v jakékoliv podobě). Když si sundáme rudý hadr z očí, uvědomíme si, že Trump i Biden možná budou průšvih, ale nebudou katastrofa. Ne že by nutně byli lepší než Stalin (jsou), jen nedostanou tolik prostoru ani času.

Nutnou součástí jakéhokoliv rozhodování, včetně rozhodování koho volit, je svobodná informovanost. Osobně nedokážu přijmout představu, že vedení (jakékoliv - můj šéf, Babiš, Havel) dokáže poctivě informovat lidi, na jejichž hlasu závisí jejich pokračování ve funkci. Ne že by v tom vedení nutně byli lháři či lumpové. JÁ to samozřejmě dělám dobře, a proto je jedině správné, že budu zvolen do dalšího období.

J. Vintr 5.10.2020 13:35

Trump není žádný exot. Je to správný člověk na správném místě. Má jedinou "vadu", stal se prezidentem mimo systém, který si do prezidentského úřadu dosazuje svoje loutky. Proto vyvolal obrovskou snahu jej z toho úřadu vystrnadit nebo mu alespoň znemožnit cokoliv smysluplného udělat. Součástí této snahy je dehonestační kampaň v médiích, které hloupější lidé slepě věří.

Z. Lapil 5.10.2020 13:57

Toho jsem se přesně bál, totiž že označení exot bude pochopeno hanlivě. Trvám na tom, že je exot, ale naprosto souhlasím i s tím, že je to správný člověk na správném místě atd.

Inu, měl jsem formulovat pečlivěji.

J. Pankovic 5.10.2020 22:34

Je exot. Prostě šílená doba žádá šílené vůdce, aby mohli udržet zdání normalnosti. Držím mu palce :-)

H. Paculová 5.10.2020 6:36

Tak bývalý guvernér ČNB by chtěl promořovat. Asi nečetl vyjádření prorektora Karlovy univerzity, biochemika Jana Konvalinky: „Z literatury se zdá, že covid může mít velmi vážné neurologické a kardiovaskulární následky. Je to svým způsobem choroba cévního epitelu. Zatím to ještě neumíme kvantifikovat, ale zřejmě je to dost četné a může to být i u lidí s relativně mírným průběhem nemoci. A to je další argument proti promořování.“

Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/biolog-konvalinka-pojdme-z-covidu-ruznymi-metodami-jako-je-vakcina-ci-dokonale-testy-udelat-chripku.A200926_100317_ln_domov_likv

F. De Winter 5.10.2020 2:46

Panu Singerovi uniklo, že v žádné kapitalistické společnosti nežijeme. Žijeme v byrokratickém socializmu a ty byrokratické aparáty musí vykazovat činnost, aby obhájili svou existenci. To jen poznámka na okraj.

D. Polanský 5.10.2020 8:54

Viz např. kraje, které bohužel občané volily s takovým nadšením.

V. Sember 5.10.2020 0:55

Koronavirus ONLINE: ČR je v nouzovém stavu, Prymula dál přitvrdí a tisíce nakažených „zmizely“

http://jdem.cz/fgr2x7

A k tomu ještě zakázal zpěv. Okamžitý odvoz do Bohnic;-D

J. Vintr 5.10.2020 10:08

Situace je taková, že deset milionů lidí poslouchá rozkazy jednoho magora ....

J. Pankovic 5.10.2020 22:40

Horší bude, až rozkazy toho magora bude poslouchat JežíBabiš. To víte, plukovníkem si zadek nevytřete:-)

V. Sember 5.10.2020 0:27

Naprostý souhlas.

Tenhle komentář jsem před chvíli zaznamenal pod včerejším článkem Přehledně: Jaká opatření začínají platit od pondělí na Novinkách (https://www.novinky.cz/diskuze/40338221)

Vlasta Příhodová, Rychnov nad Kněžnou

Lidi, opravdu jste někteří tak zmanipulovani,že věříte všemu,co vám naserviruji?

Několik lidí (už i vlastní zkušenost jen ze zvědavosti) se objedná na testy,ale z nějakého důvodu nedorazí a stejně jim přijde zpráva,že jsou pozitivní. K tomuto závěru došli jak? Z křišťálové koule?

Pokud by pan Josef Klíma souhlasil, vystoupíme v jeho pořadu a uvedeme věc na pravou míru.A že nás takto "testovaných" je dost.

Ta čísla jsou smyšlená a nikdo nezemřel na Covid,ale s Covidem.

Stejně jako lidé umírají s rakovinou nebo CHOPN atd. ale bohužel obyčejná chřipka je dokáže zabít. Proč tady nejsou grafy a čísla takto nemocných?

Na rakovinu se hledá vakcína několik desetiletí a na úplně neznámý a "nebezpečný" vir je téměř hotová za pár měsíců.

J. Jirka 5.10.2020 9:12

> Několik lidí (už i vlastní zkušenost jen ze zvědavosti) se objedná na testy,ale z nějakého důvodu nedorazí a stejně jim přijde zpráva,že jsou pozitivní. K tomuto závěru došli jak? Z křišťálové koule? <

Tohle rouškomilové až do nedávna hystericky popírali (jeden mi dokonce vyhrožoval trestním oznámením pro šíření poplašné zprávy).

Dnes, když už se podobná praxe nedá zatajovat, mají rouškomilové výmluvu odpovídající jejich způsobu myšlení: že člověk, který se na test objedná, nejspíš pociťuje příznaky onemocnění a takže je zřejmě nakažený.

Téměř všichni jsme asi okusili nemocniční chaos, kdy se i při zcela běžném provozu jsou zaměňovány nebo se ztrácejí biologické vzorky a stejně je tomu i s rentgenovými snímky - dnes tedy spíše daty. Jak pak věřit, že podobný chaos nevládně i při odběrech vzorků na test koronaviru, když vyhodnocení takového vzorku trvá často týden i déle (https://bit.ly/2GDQPnM)? Pak je samozřejmě jednodušší než přiznat, že se vzorek ztratil, označit dotyčného za pozitivního. A je to!

J. Vintr 5.10.2020 10:46

A kde máme jistotu, že si ty výsledky přímo nevymýšlí.. Zkontrolovat to nikdo nemůže.

J. Pankovic 5.10.2020 22:43

Máš si nosit sebou USB :-)