1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 4.6.2024 9:20

Melete naprosté pitomosti. :-P

M. Šejna 4.6.2024 9:23

V čem konkrétně?

J. Vorlický 4.6.2024 9:42

To jako se k baterii toho elektromobilu připojí kávovar, kterým budou v motorestu pro jeho řidiče dělat kávu? Nebo pizzu?

Nebo, když si stejný řidič bude chtít po služební cestě uvařit kafe doma sám??

Nebo já, jeho soused, s obyčejným autem se připojím prodlužovákem za pár korun na jeho baterii?

M. Šejna 4.6.2024 9:47

Zjednodušeně jste to popsal celkem přesně.

Automobilka Škoda láká kupce elektromobilů Enyaq i na tuto věc. Tedy že pojedete někam stanovat a Enyaq vám zajistí zdroj elektřiny.

R. Langer 4.6.2024 11:59

Aha, a nabíjet ho budu jak? To tam píšou taky? 8-o ;-D

M. Šejna 4.6.2024 13:56

Nabíjet budou stejně jako dnes. Ten systém využití akumulace energie je proto, aby se vyrovnala spotřeba a omezily se špičky.

Dělalo se to i v minulosti, jen vy jste to ještě nepochopil.

J. Jurax 4.6.2024 13:24

Jo.

55 kWh baterka toho Enyaqu přijde na půl miliónu. To si ssebou radši budu vozit ve spalováku čundrácký vařič na pevný líh ... :-)

M. Šejna 4.6.2024 13:53

Nikdo vám v tom nebrání

J. Jurax 4.6.2024 14:50

Mohl by. Spalovaný pevný líh produkuje emise zločinného oxidu. A ten spalovák taky!

V. Petr 4.6.2024 17:10

To je ovšem něco docela jiného.

J. S. 4.6.2024 9:52

Tomu zařízení se říká měnič. Změní stejnosměrné napětí baterie na střídavé 230 V.

Mají ho třeba kamioňáci, vaří si tak kafe.

P. Diviš 4.6.2024 10:00

Dokud si ho ovládáte sám, dle svých potřeb, je vše OK, užitečné zařízení.

Ale pan Peksa píše o něčem jiném: Že nabíjení či vybíjení vaší připojené baterie bude řídit, dle momentálních potřeb sítě, někdo jiný. Takže se klidně může stát, že přijdete k autu, které mělo být nabité pro vaše potřeby a baterie bude (polo)prázdná.

M. Šejna 4.6.2024 10:27

Takže technicky je to zcela reálné, ale vám vadí jen to, že vám do toho bude chtít někdo kecat. Tomu rozumím.

ale podle Langera je to technicky nemožné

L. Novák 4.6.2024 10:55

To víš, Šejno, ZELENÝ KOMUNISMUS se zamlouvá starým bolševickům jako jsi ty, kteří nemají ponětí o tom, do čeho kecají... :-P

R. Langer 4.6.2024 11:51

Ne, vy tomu totiž absolutně nerozumíte, ale o to větší furt melete hovadiny. A já naopak přesně vím, co je technicky MOŽNÉ, na rozdíl od těch vašich Zelených pytchovin. :-P

R. Langer 4.6.2024 11:49

Ehm - a doma taky? 8-o

V. Kuhaj 4.6.2024 10:13

No fakt je, že když jsem asi před půl rokem koukal na nějaký super hyper...elektromobil, je tam reálně zásuvka na 220, ze které PRÝ i uvaříte. Jestli kafe nebo oběd pro celou rodinu, to už si nevzpomínám. Zásuvku tedy už mají i některá normální auta, ale jejich baterka utáhne kulové, musel byste mít zapnutý motor. Ale u těch elektroaut prý je ta kapacita opravdu vysoká. Otázka ovšem je, čím si pak nabiju to elektroauto.

R. Langer 4.6.2024 12:01

U NĚKTERÝCH je kapacita opravdu vysoká. Také se ještě zkuste zeptat na cenu. Stačí na cenu jenom té baterie. Kolik byste si tipnul, že asi stojí? Co myslíte? :-P

M. Šejna 4.6.2024 13:58

Kupte si jaderný reaktor. Ten je určitě levnější než baterie.

M. Kocián 4.6.2024 15:13

Je, když se na něj složí hodně lidí. Proto se lidé sdružují do různých komunitních celků, aby si mohli dovolit i to, co by jednotlivec nikdy "neutáhl". A teď někdo objevil Ameriku, že se to po celou dobu lidského vývoje vlastně dělalo špatně a je třeba, aby měl každý všechno svoje (kromě toho, přirozeně, co naopak chce stát od něj).

K. Dvořák 4.6.2024 11:10

Hlavní problém přece nejsou domácnosti, to za prvé. Za druhé, 8 kWh je možná průměrná spotřeba domácnosti, která elektřinou netopí, nejvýš ohřívá vodu nebo vaří, ale sotva obojí. Jakmile začnete uvažovat vytápění, jste v háji. Nemluvě o dobíjení elektromobilů.

Je to prostě o zdrojích, Šejno. Stabilní odstavujeme nebo se odstavovat chystáme. Novými je nenahrazujeme. Místo toho se vymýšlí, jak to málo, co máme, ale hlavně budeme mít, vyšmelit a přeprodat.

M. Šejna 4.6.2024 11:45

A co jste mi tím chtěl sdělit, Dvořáku?

Problém OZE je v jejich občasnosti, zatímco jejich instalováný výkon je mimořádný. Chcete-li tuto občasnost vyrovnat, pak jedinou možností je akumulace vyrobené energie.

Máte s tím problém technický, logistický nebo ideologický, Dvořáku?

R. Langer 4.6.2024 11:55

Ano, je to jenom takový malý problém - JAK A KAM KUVA TU ELEKTŘINU AKUMULOVAT? Ale pan Šejna už to má přece dávno vyřešené. Říkali mu to v televizi. ;-D

To je ale blb. :-P

J. Vorlický 4.6.2024 12:33

k M. Šejna 4.6.2024 11:45

Čistě logicky mám pan Šejna pravdu. Vezměme potřebu vody (elektřiny) s tím co naprší (sluneční svit, vítr).

Je-li moje spotřeba vody 40m3 za rok, přičemž v létě vůbec neprší, byť za rok naprší tolik, že jsem schopen vody shromáždit pro svůj účel řekněme 80m3, pak mi stačí mít nádrž na 70m3 a jsem tzv. v suchu.

Vidím však dva problémy: a) jsem schopen si takovou nádrž udělat, opravovat (třeba aby netekla), a bezpečně provozovat? (aby se třeba nekazila?) b) co když nenaprší aspoň těch 70m3? c) takovou nádrž musí mít ale každý jehož spotřeba je těch 40m3. Jinak se stane, že vodu sice já budu mít, ale někdo bude bez vody; hrozí pak, že mi tu vodu někdo bude brát/krást.

J. Vorlický 4.6.2024 12:59

k M. Šejna 4.6.2024 11:45

Teď jsem se ptal v autoservisu Škoda. Baterie do jedné elektroškodovky, výkon 55kWh (padesátpět) stojí 565.000,-Kč vč. DPH. Baterie se dá dělit na články, jeden 85.000,-Kč vč. DPH. Takže ta baterie je tak na jedno použití. Kdyby tzv. odešla nebo mi ji někdo ukradl, mohu auto vyhodit. Koupit ojeté elektroauto by myslím bylo dost riziko. Tedy asi jen jako nové. Pochybuji ale, že na baterii bude dobrá záruka (asi jako na ostatní elektronické součástky).

J. Jurax 4.6.2024 13:11

Inu, zatím technický a hospodářský. Nemáme levná úložiště patřičně kapacity. Přečerpávačky ani bateriová úložiště problém neřeší kapacitně a už vůbec ne ekonomicky. Ani když se využijí baterie elektroaut momentálně nejedoucích.

To ještě pomíjím, že díky zeleným magorům vbrzku nebudeme mít ani použitelné zdroje. Soláry a fofrníky jimi budou, až bude vyřešen problém úložišť.

J. Jurax 4.6.2024 12:59

Ano.

Jenže domácnosti jsou marginální. Při pořádném blackoutu se zhroutí MHD a vlaková doprava, zastaví se bankomaty i kasy v hypersuper a zakrátko přestane téct voda, jít plyn a sesypou se komunikace včetně internetu. Taky u pump nenatankujete.

Majitelé elektroaut a solárů na střechách si na to ovšem budou moci posvítit. Chvilku. Majitelé dieselagregátů taky.

J. Plzák 4.6.2024 8:56

Pozor na Neffa! Podkopává digitalizaci.

V. Kuhaj 4.6.2024 10:14

To je dobře.

M. Kocián 4.6.2024 8:53

Abychom se vrátili do reality - žijeme v zemi, kde nejsme schopni dostavět dálnice a obchvat hlavního města, kde každá digitalizace státní správy znamená nárůst byrokracie a kde se elektrizace děje při stále stoupajících cenách el. energie pouze díky tučným dotacím vysávaných formou daní z kapes občanů.