17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
AAA 22.3.2006 16:06

Re: myslite,

Treba tady: http://www.igenus.cz/pda/pdaview.php?link=2005021009&PDAkatNazev=Ekonomika Fakt vyzivny kydy :) Pro rejpave - jizdenka za korunu byla zavedena jako odplata pote co CSAD odmitalo pustit busy SA na autobusove nadrazi (ani za uplatu). Pro vice rejpave - toto nesmi majitel nadrazi dopravci s platnou licenci odmitnout i kdyby se mu stokrat nelibilo (dle zakona).
ok 22.3.2006 15:52

Re: Pávek a autobusová válka

Jasne, ta cena 50Kc zahrnovala veskere naklady vcetne odpisu autobusu, platu ridice, silnicni dane, servisu... jestli se nemylim, tak presne takhle se argumentuje proti Pavkovi.
pavel 99 22.3.2006 15:56

Re: Re: Pávek a autobusová válka

on už vyšel zákon, že se musí povinně cestovat autobusem?
Lucius Malfoy 22.3.2006 15:57

Re: Re: Pávek a autobusová válka

Student Agency byla na tu linku příjemcem státní dotace ?
ok 22.3.2006 16:02

Re: Re: Re: Pávek a autobusová válka

Skoda, ze tak dusledne nejdete take po polostatnim CEZu. Jedna osoba jmenem Pavek, a tolik nenavisti. To neni normalni. Existuji tisice, osob, ktere prekracuji ZAKONY. Nenavidite je taky tak?
Lucius Malfoy 22.3.2006 16:09

Re: Re: Re: Re: Pávek a autobusová válka

Ale prosím vás, proč do toho taháte osobní věci ?  Petr Pávek jako fyzická osoba je mi osobně zcela lhostejný,  za manželkou mi nechodí, peníze mi nedluží a některé jeho aktivity na postu starosty dokonce považuji za přínosné a zajímavé. Povšimněte si, prosím, že veškerá má kritika jeho konání se týká výlučně jeho obchodních a veřejných politických aktivit ...
tonda 22.3.2006 16:09

Re: Re: Re: Re: Pávek a autobusová válka

Tohle se mě osobně týká, často jezdím z Prahy do Liberce. ČEZ mi vadí také, ale na ten nemám sílu, pokud víte o nějakém rozumném spolku (NE greenpeace ani jihočeské matky), dejte vědět a já se zapojím. Nejsem ani Zelený (nevolím) ani březinovec, mám rád čisté životní prostředí (jsem pro jaderné elektrárny) a nemám rád vyhazovaní peněz na ekonomické nesmysly navíc poškozující to prostředí (jezy na Labi).
tonda 22.3.2006 16:03

Re: Re: Re: Pávek a autobusová válka

Pokud vím, tak ta linka není dotovaná, je velmi zajímajá, podobně jako Praha-Brno (do Lbc se navíc nedá jet vlakem, trvá to asi 3 trojnásobek doby autobusu). ČSAD pobírala krajskou dotaci na zajištění dopravy do okolních obcí. St.A. nabídla konkurenční projekt, že dokáže, že i v této oblasti lze podnikat s (malým) ziskem. Pokud je mi známo, St.A. neuspěla.
tonda 22.3.2006 15:59

Re: Re: Pávek a autobusová válka

Majitel St.A. tvrdí, že 50 Kč opravdu pokryje náklady. Tahle společnost leží v žaludku řadě konkurentů, bude si na účetnictví dávat pozor. Autobusy mají o 16 sedadel víc, jsou modernější, náklady na jednoho pasažéra jsou určitě menší. A St.A. neživí ani představenstvo, ani dozorčí radu z politiků, ani zaměstnance pozůstalé z bývalého státního podniku.
ok 22.3.2006 16:04

Re: Re: Re: Pávek a autobusová válka

Tak to musi byt opravdu bajecne aerodynamicky autobus s  vahou tak 100 kg a se spotrebou blizici se nule...
Lucius Malfoy 22.3.2006 16:25

Re: Re: Re: Re: Pávek a autobusová válka

No, pokud jsou to nějaké modifikované Bova futura, tak mají spotřebu 200g/kWh, což při hodinové cestě do Prahy (na skoro plný plyn) dělá asi 57 litrů nafty, čili necelých šestnáct stovek i s daní. Počítejme 53 míst po padesátikoruně, to je 2650 na tržbě, zbývá tisícikoruna na další náklady ... Ten autobus se denně otočí možná desetkrát, musel bych se podívat do jízdního řádu ... To jde :-)
tonda 22.3.2006 16:28

mista

61 míst. To je také rozdíl oproti karosám s max. 45 (psal jsem to hned v prvním příspěvku). Značku nevím, obrázek je na http://studentagency.cz/
Lucius Malfoy 22.3.2006 16:48

Re: mista

Tak to zpřesníme - za den jezdí 18 párů, což vyžaduje 5 autobusů, jízda opravdu trvá hodinu a pět minut a v průměru se jezdí  "na půl plynu", budeme brát na 3/4, tedy 200 kW.  Takže :
1.08 hodiny x 200 kW x 200 g/kWh měrné spotřeby  = 43.2 kila nafty na jednu jízdu
Měrná hmotnost nafty je  0.87 kg/l, takže na jednu jízdu to bude 49.6 litrů, čili 1390 korun s daní. Krát 36 jízd je 50052 korun. Berme 50000.  Proti tomu tržba, vezmeme průměrné obsazení 55 míst, i když to jezdí dost plné, 55 x 50 x 36 je 99000, bereme devadesát, tedy za den je to 40000 z linky.  To není špatné ...
Lucius Malfoy 22.3.2006 17:07

Platy řidičů a silniční daň

Za den se točí dokola 5 autobusů, tedy berme deset řidičů. Nevím přesně, kolik StA platí, ale mnoho přes dvacet to jistě nebude, takže i s odvody 30000 na řidiče měsíčně.
30000 mzda a odvody x 12 měsíců x 10 řidičů je 3 600 000 ročně, tedy na den, berme jako průměrný údaj 300 dnů je to 12 000 na mzdách.
Silniční daň pro trojnápravový autobus do 20 tun činí 17400 korun ročně, tedy pro pět autobusů 87 000 korun ročně, na den (rok má u nás 300 dnů) tedy 290 korun.  Na odpisy a servis pořád ze 40000 zbývá skoro 28000 korun denně :-)
míša mýval 22.3.2006 15:25

zlatý řez

Z doby, kdy jsem se zabýval fotografií trochu hlouběji, vím že na člověka emotivně působí liniové stavby, vyfocené z určitého úhlu. Znám krásné fotografie vedení vysokého napětí zářivě ubíhajícího k zapadajícímu slunci. V padesátých letech byly nejkrásnější fotografie dýmajících komínů jemně zastírajících slunce. Děkuji, nemusím. Nemusel jsem ani krásné vítkovické senážní věže vedle kostela. Chápu, že jsou lidé, kteří považují obrovské vrtule za nejkrásnější ozdobu krajiny a přitom jdou demonstrovat na Boubín, kde je rozhledna trochu čouhající nad les. My staří nevrlí mývalové ale dáme přednost té rozhledničce. Ty technické artefakty opravdu nemusím
tony 22.3.2006 15:18

vývoz energie

Pane Březino, proč nenavrhnete někoho z ČEZU, vždyť vyváží 30% el. energie vyrobené z uhlí, které nám bude později chybět?
ČEZu rekordně stoupá zisk a přitom zdražuje.
To Vám připadá normální?
Ivan Vitula 22.3.2006 15:15

Jak je možno podpořit?

Jak  je možno Váš návrh podpořit?
Ivan Brezina 22.3.2006 15:31

Re: Jak je možno podpořit?

Netusim, protoze navrhy prochazeji ideologickym filtrem Deti Zeme. Mozna byste mohl poslat stejne navrhy jako soukroma osoba – proste jen moje navrhy nalit pres schranku do wordu a podepsat se pod ne. Kdyby to udelalo vic lidi, asi by se jim to hur vyhazovalo.
ok 22.3.2006 15:02

nema cenu ztracet cas s Brezinou

Nema cenu ztracet cas s Brezinou, na tomhle webu ma od Neffa dvere vzdy otevrene
Panove si rozumeji.
Jmeno Brezina vsichni dobre zname, a pokud ma snad v pripade vetrnych elektraren momentalne (=tady jen do dalsiho zdrazeni energii) pravdu, je to pouha nahoda, presneji receno vyjimka z pravidla.
Pan Brezina neinformuje, pan Brezina zpracovava verejne mineni. Ale nesmime se na nej zlobit, patri jen mezi typicke ceske novinare, kteri "formuji" misto aby poctive "informovali".
Karel 22.3.2006 15:54

Re: nema cenu ztracet cas s Brezinou

Hmm, souhlas. Zvlášť ten odstavec o zelených perlách na mě působí velmi neseriózně. Líbivost větrníků je opravdu subjektivní - mně zrovna se líbí.
Enik 22.3.2006 16:05

Re: Re: nema cenu ztracet cas s Brezinou

Tak se zkus k nim nastěhovat. Třeba v létě pod stan tak 200m od takového fofrníku, to je panečku nádhera. Hned změníš názor!
Mysch 22.3.2006 16:23

no me se treba cerna studnice libi

kdyby dole v tom fofrniku tocili pivo, treba by se mi taky libil.
ale nevim, proc bych pod nim mel stavet stan.
opet poznamka pro koutek krivaku, ze toto je muj nazor a nic jineho.
Loki_F 22.3.2006 16:14

Copak ok, došly argumenty?

Na rozdíl od Vás I.Brezina argumentuje. Čtení jeho článků nepovažuji za ztracený čas, i když v jednotlivostech s ním někdy nesouhlasím. Mám však vyzkoušeno, že ochotně bude o sporných bodech diskutovat a umí přiznat omyl nebo změnit názor.
Chápu, že pro Vás s Vaším způsobem 'argumentování' dogmatem (viz. ve středověku se to osvědčilo, jdeme do toho! Tady o kousek níž... Chachacháááá) o Vás také leccos prozrazuje.
A Vaše nekritická obhajoba nesmyslů produkovaných zelenými lumíky Vás přímo a jednoznačně zařazuje! };-D
vita 22.3.2006 16:52

Re: Copak ok, došly argumenty?

Copak ok kdy používal argumenty? Nějak si nevzpomínám...
Směs uražeností a urážek, to jo. Ale argumenty?
Kde?
VladaPing 22.3.2006 14:50

Re : J.KOTEK...Záložní elektrárny jsou vždy tepelné.

Re: Re: Re: energetická náročnost : Autor: VladaPing IP: 193.86.31.xxx Datum: 22.03.2006 14:47
Proboha, člověče, vraťte školné!
 
P.S.
Nebo uveďte jednu jedinou uhelnou elektrárnu, která topí pod kotlem a točí "naprázdno" generátorem, aby se, v případě nutnosti "rychle" připojila k síti.
Tedy rychleji, než elektrárna vodní, u "které náběh trvá moc dlouho".
Moc dlouho je, pokud mne paměť neklame, u vodní elektrárny v řádu minut.
Moc rád bych chtěl vidět tu uhelnou elektrárnu, která by dokázala zvýšit svůj výkon z 0 (naprázdno?) na 100% nikoli v řádu HODIN!
Pavel Budil 22.3.2006 15:18

Re: Re : J.KOTEK...Záložní elektrárny jsou vždy tepelné.

No tak třeba v téhle chvíli nejspíš druhý a třetí blok na Prunéřově II. Horká rezerva se tomu říká. A ono je potřeba odlišovat tepelný a elektrický výkon, rezerva má roztopený kotel a odbuzený generátor. Samozřejmě, že roztopení kotle trvá dost dlouho, ale  přifázování z horké rezervy je o vteřinách.
VladaPing 22.3.2006 15:20

Re: Re: Re : J.KOTEK...Záložní elektrárny jsou vždy tepelné.

Jo, a pára burácí nad strojovnou z pojistných ventilů, že?
Pavel Budil 22.3.2006 15:24

Re: Re: Re: Re : J.KOTEK...Záložní elektrárny jsou vždy tepelné.

a pára ohřívá topnou vodu pro VS elektrárny a kus Kadaně ...
ptakopysk 22.3.2006 15:39

pára ohřívá topnou vodu pro VS elektrárny a kus Kadaně ...

a v Kadani v pět ráno zazvoněj budíky, celá Kadaň rozsvítí, začne se holit, vařit kafe a v tu ránu začnou baby ve sprchách řvát, protože jim teče voda ledová jak sviňa :o))) Já vím, je to blbost, ale představa takovejch spojenejch nádob je krásná...