21.5.2024 | Svátek má Monika


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Stredocech 12.12.2007 11:23

Rakouské tunely byly na nátlak ekologistů !!! budovány jako jednotubusové

a tam je mnohem větší riziko nehod a obtížnější, nebo zcela nemožná je i evakuace osob, když se něco stane. Hoří samozřelmě auta či jejich náklad.

I.L. 12.12.2007 11:20

Re: Re: Re: Re: bezva

Honzaku, jen upresnujici dotaz, co mel chudak strojvudce  tehda nad tim Spalovem udelat, kdyz uvidel proti sobe nakladni vlak v momente, kdy  zrovna vjizdel na most?

zdeněk 12.12.2007 11:18

Re: Re: technicky zaostalé Rakousko

ano platí, platí dotace na sluneční elektrárny kde se vykupuje elektřina za 15Kč/KWh místo 4 Kč/KWh.

vita 12.12.2007 11:17

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechapu

Ekologie je věda o vztazích v přírodě. Rozhodně by neměla být o ohrožených broucích nebo čolcích. A už vůbec ne o "dobrém" životním prostředí. Nemá hodnotit. Má - a zkoumá vztahy.

Výskyt žlutočerné potvory znamená, že v tom potoce je málo látek, které by mu znemožnily tam žít a dostatek takových, které mu to umožňují - nic víc a nic míň. Pokud se zjistí, že stejné látky zabraňují v životě člověku, je reakce už věcí hygieny, ne ekologie. Pro ekologa by měl být výskyt nebo vyhynutí čolka kdesi jen údajem - ničím, co by měl ekolog hodnotit jako dobré/špatné.

Eutrofizace přehrady je dobrá pro sinice - takže špatná pro člověka, který je na ně alergický. Ale ekolog by neměl hodnotit. Změřit koncentrace, závislosti, trendy, navrhnout rozumná opatření, to prosím. Ale ne je vynucovat.

Ivan Brezina 12.12.2007 11:16

Re: Re: technicky zaostalé Rakousko

Pockejte, ona je podle vas solarni energetika nejakym technologickym krokem kupredu? Jako hracky na baraku slouzici k ohrevu par litru vody na sprchovani je to hezke (bez ironie), ale ekonomika bezici na slunce je nesmysl. Kdyby to fungovalo, nemusela by byt vykupni cena solarni energie cca desetinasobne povinne nadsazena (viz treba cesky zakon o podpore OZE).

Lájoš B. 12.12.2007 11:14

Re: Re: bezva

Už za bolševíka jsme měli průmyslovou převahu nad Rakouskem, dokonce i Japonskem a USA. Naši představitelé strany a vlády to tak tvrdili a Vy jste tomu asi uvěřil.

Ivan Brezina 12.12.2007 11:14

Re: Re: Nechapu

To je samozrejme problem. Oni to oznaceni zneuzivaji zcela cilene, aby pusobily dojmem "vedeckosti". Zadni odbornici v nich ale nejsou. Prikladem je treba Greenpeace - v ceske pobocce neni nikdo, kdo by byl sebemene formalne vzdelan v ekologii.

Ivan Brezina 12.12.2007 11:11

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechapu

Problem je, ze zamenujete ekologii a ochranu zivotniho prostredi. Ekologie studuje kvantifikovatelne procesy - treba toky energii a latek ekosystemem. Nehodnoti a nerika, co je dobre a co spatne. Pokud pouziju ten vas priklad s colkem, tak ekologie proste sleduje zmeny jeho populacni hustoty v case, ale zadny ekolog nezacne kricet: "Proboha, zachrante colky". To dela az ochrana zivotniho prostredi, ktera se na Prf UK  studuje jako samostatny obor. Teprve na teto urovni se zavadeji hodnoty, ktere uz nejsou zalezitosti ekologie, ale normalniho subjektivniho rozhodnuti, ze colek je proste hezky. Z hlediska ekologie se totiz nestane vubec nic, kdyz vyhyne - priroda ho proste casem nahradi jinym druhem. Dokonce se da z hlediska ekologie i rict, ze je dobre, kdyz colek vyhyne, protoze kdyby se vsechny ekosystemove niky zaplnily druhy, ktere by nevymiraly, evoluce by se zastavila.

Pokud jde o vaseho colka velkeho, tak podle popisu zrejme nemate na mysli colka, ale mloka skvrniteho (Salamandra salamandra, http://amphibia.webzdarma.cz/Mlok.htm). Jeho pritomnost indikuje ciste zivotni prostredi.

Meritelny prinos ekologie pro zivot spolecnosti si hodnotit netroufam stejne jako meritelny prinos zadne jine vedy:-)). Jde mi jen o to, aby media (a vy) nezamenovali vedce s fanatiky, poutajicimi se k branam Temelina. Rozdil mezi ekologii a ochranou zivotniho prostredi jsem podrobne popsal v techto dvou clancich:

http://virtually.cz/?art=14940

http://virtually.cz/?art=15217

Flasi 12.12.2007 11:11

Re: Re: Re: Re: Re: bezva

Tak metro bylo stavěno na více než tisíciletou vodu. Bylo stavěno jako kryt CO pro případ jaderné války, počítalo se, že Američané zničí vltavskou kaskádu, aby smetli všechny mosty přes Vltavu a zpomalili tak "protiútok" Varšavské smlouvy směrem k La Manchi.

Že se v metru nikdo neutopil je veliké štěstí, že nebylo potřeba ho jako kryt CO použít. Já milý pane nedělám takové nesmyslené logické vývody jako vy (nebyl nikdo potrestán => znamená  to, že předpisy neexistují), takže mě laskavě z kulhání v logice neobviňujte.

Moc hezká teorie. I když v metru nikdo nezemřel, tak došlo k šíleným materiálním škodám. A někdy by papírově měl být zodpovědný, že systém vodotěsnosti metra nefungoval, tak jak měl podle projektu. A nikdo potrestán nebyl. Chápete, že se vysmíváte Rakušákům za věci, které tady nejsou o nic lepší?

vita 12.12.2007 11:08

Re: Re: Re: Re: bezva

Ale kromě toho ta lanovka byla vybavena předměty z hořlavých a hoření podporujících materiálů (u nás musí být aspoň odolné, když ne samozhášecí - na rejkinstrukci metra musely vydržet 40minut hořák než přepážka prohořela). Dále ty materiály vyvíjely při hoření jedovaté zplodiny.

Máte pravdu s tím debilním předpisem o zastavení, ale kromě toho tam taky byly dveře, které se zablokovaly v poloze "zavřeno" a nebylo je možno ručně odblokovat a okénka byla z nerozbitného plexiskla, takže lidi zůstali uvěznění v konzervě, kde mohli jenom čekat, až shoří. Jenom jednomu oddílu (asi tam byli mimořádní siláci) se podařilo pomocí lyží vytlouct postupně po malých kouskách okno a snad se zachránili...

Jistě - bez svémocně instalovaného topení by k zahoření nedošlo, ale ty hrůzné následky byly výsledkem šlendrijánu od konstrukce přes schvalovatele po provozovatele. Zřejmě nepostihnutelného, tedy ne protipředpisového šlendrijánu.

Zúčastnil jsem se schvalování pár drážních vozidel, tedy vybavení pro ně - a vím, jak je u nás šechno jištěno předpisy a jak pánové z DSÚ buzerují/ovali. A oprávněně.

Al 12.12.2007 11:03

Re: Re: Re: Re: Nechapu

R^R^R^

qwert 12.12.2007 11:01

Re: technicky zaostalé Rakousko

Vzhledem k tomu že na jednoho Rakušana připadá 100x větší plocha solárně-termických systémů než na 1 Čecha , hovořil bych, pane Březino, spíše o zaostalém Česku, kde se valná část obyvatel ještě neprobrala z narkózy, kterou téhle zemi udělilo 40 let budování socialistického ráje a jako poslušné ovečky platí a platí a platí, aniž by je napadlo, že za teplo by platit vůbec nemuseli.

Jakub Roth 12.12.2007 10:59

Re: Re: Technicky zaostalé Rakousko

No, možný to je! ;-D Tak nějak nevím. Naznačte. Ale krásná je, což vo to.

vita 12.12.2007 10:57

Re: Re: Re: Re: bezva

Ohrozilo zatopení pražského metra někoho? Bylo metro stavěno na tisíciletou vodu? Je nějaký předpis, který by nutil (a tak umožňoval) budovat stavby s ohledem na tisíciletou vodu?

Drobátko kulháte v logice vy.

Kdyby někdo povolil provoz kolejového vozidla se všemi chybami, které kaprunská lanovka měla, bylo by pod tím povolením jeho osobní razítko. A už by se dokazovalo jen to, že on povolil něco jiného, než jezdilo - jinak by šel sedět natvrdo, do 10 let. Vzhledem k počtu mrtvých, tak blíž k těm 10 letům. Pokud by někdo provozoval kolejové vozidlo bez povolení DSÚ, šel by sedět on.

Jo, koleje a veřejná doprava - to není jako když nechají "kantoři" skoro utopit kluka a udělají z něj doživotního idiota...

Flasi 12.12.2007 10:55

Re: Re: Re: Re: bezva

To jste to tedy vylepšil jen o fous. Průmysl v rakouských zemích byl rozvinut hodně nehomogenně, ale bylo ho tam hodně.

cca1 12.12.2007 10:50

Re: Re: Technicky zaostalé Rakousko

jak prosím hoří dalniční tunel ??? :-/

cb 12.12.2007 10:49

Re: Technicky zaostalé Rakousko

To je ta krasna puska, co je ve Far-Cry, modifikace Matto?

fep 12.12.2007 10:49

Re: Re: Re: bezva

Dobrá, tedy téměř veškerý. Je to tak lepší :-)?

Flasi 12.12.2007 10:39

Re: Re: bezva

Jistě, rakouský atomový průmysl jsou hodně staré sněhy. Ale to přece neznamená, že Rakousko je technicky zaostalý stát. To je přece úplná blbost.

honzak 12.12.2007 10:38

Re: Re: Re: Re: Re: Nechapu

dovolím si  oponovat. Ekologie je mezi vědy zařazena, ale pro mě má stejnou váhu jako např. divadelní historie. I tam je hafo docentů, PhD, ale kdyby naráz všichni zmizeli i s divadelní historií, tak by to nikdo nepoznal. U ekologie je to stejné. Sleduji pořad na ČT2 o vzácných druzích fauny a flóry v ČR. Můj technokratický rozum mi říká, že je něco špatně. Jak může být přítomnost nějakého druhu ovlivnit životní prostředí a kvalitu života, když ve srovnatelných podmínkách evidentně zdravého prostředí (Norsko) ten druh nežije a Norové si vesele užívají života?

Několi ekologů znám dlouhá léta, nejsou blbí a nejsou to ekologisti. Jen mi stále chybí měřitelný přínos této vědy pro život společnosti. Ale možná nemám všechny informace.

Otázka závěrem - co měřitelně indikuje přítomnost čolka velkého (žlutočerná potvora) v životním prostředí? Vím o lokalitě u Prahy (mám i fotky) a rád bych si to ověřil. Naměřím-li, odvolám a EKOLOGŮM se na stránkách tohoto listu omluvím.

cb 12.12.2007 10:35

Re: Ovšem proč je nazýváte fanatiky?

Nahore kseftari, dole fanatici.

Flasi 12.12.2007 10:33

Re: Re: Re: bezva

No to jste trochu vypustil v logice, ne?

To, že nikdo nebyl potrestán znamená, že se nikomu nepodařilo nic dokázat. Což se mimochodem tady u nás u soudů stává v případech, kdy je něčí vina podstatně zjevnější.

Rozhodně neznám rakouské konstrukční normy a bezpečnostní předpisy, ale že by žádné neměli je nesmysl. Já už jsem tady u nás viděl pár hrubých konstrukčních chyb. A že bych chtěl dát ruku do ohně za všechno co tady funguje od 70. let? Tak to tedy ani omylem.

Kdo byl tady potrestán za zatopení pražského metra? Znamená to, že tady snad neplatí žádné bezpečnostní předpisy?

honzak 12.12.2007 10:28

Re: Re: Re: bezva

podle mých informací se přihodilo toto - řidiči lanovky si SVÉPOMOCNĚ instalovali elektrické topení POD hydraulický rozvod a neměli to schválené. Rozvod prasknul a začalo hořet. Zareagovala požární čidla a podle C. A K. ZABEZPEČOVACÍHO SYSTÉMU se vozidlo ZASTAVILO (PŘEŠLO DO "BEZPEČNĚJŠÍHO" STAVU). A byl průser!!!!

Díky obětem zmíněného neštěstí jsou nyní nouzové brzdy drážních vozidel a lanovek podřízeny lidskému činiteli, který rozhodne, zde je ÚČELNĚJŠÍ zastavit, nebo pokračovat v jízdě do vhodného místa.  Vzpomeňme obětí požáru M810 na mostu přes Kamenici ve Spálově, abychom furt nenadávali Rakušákům.

O tom, že lidová tvořivost prochází i českým DÚ bych mohl vyprávět i dokládat fotkami. Ale my nesmíme ani naznačovat.

Ivan Brezina 12.12.2007 10:25

Re: Pane Brezina, mea culpa, mea maxima culpa!

Sumavaku, moc velky mladoch nejsem a NF si samozrejme pamatuju (stejne jako jeji volebni vysledky 99,9999% a rany zasazene imperialistickym valecnym stvacum), ale jinak diky za doplneni:-))

Ivan Brezina 12.12.2007 10:21

Re: Technicky zaostalé Rakousko

Tak to jo...:-)) Ale lanovky delat neumeji a dalnicni tunely taky ne - porad jim to tam hori...

Ivan Brezina 12.12.2007 10:20

Re: Re: Re: Re: Nechapu

Honzaku, vetsinou s vami souhlasim, ale tohle zase prrr! Ekolo?ie JE veda, dokonce "tvrda" bezhodnotova prirodni veda. Co veda naopak NENI je ekologismus - to je cira ideologie a nabozenstvi, jak spravne uvadite. Ty dve zcela odlisne veci ale bohuzel zamenujete. Osobne v Cesku neznam zadneho ekologa, ktery by byl zaroven ekologistou. Neco malo o tom vim, jsa sam formalnim vzdelanim ekolog.:-))

Flasi 12.12.2007 10:18

Re: Re: bezva

To není pravda. Dolní Rakousy a okolí Vídeňského Nového Města byly úplně stejně průmyslově vyspělé jako průmyslové oblasti českých zemí (ne-li více). V Rakousku holt bylo více oblastí průmyslem nedotčených, než u nás ale to neznamená, že veškerý průmysl byl soustředěn v českých zemích, to je opravdu omyl.

Jakub Roth 12.12.2007 10:17

Technicky zaostalé Rakousko

Přeci jen bych Ivana opravil - Rakušané mají firmu Steyr, která vyrábí technicky naprosto skvělou útočnou pušku AUG 11 v systému bull pup, která se nám jednou proti zeleným Khmerům bude sakramentsky hodit.;-D

vita 12.12.2007 10:15

Re: Re: Re: A ku.va !

Mně zejména nechybí schopnost realistického zhodnocení mé moci proti kvasizelené lobby. Hlavně když jsou její příslušníci ve vládě.

vita 12.12.2007 10:13

Ovšem proč je nazýváte fanatiky?

Fanatik je člověk, který je oddán myšlence - až k ničení a sebezničení.

Nepotřebuje peníze a nebude se o ně hádat - jsou hluboko pod jeho rozlišovací shopností a mohly by zašpinit čistotu jeho Přesvědčení.

Tohle jsou kšeftaří.