30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Předvolební jezy a zelené jezinky na Labi

Před pár dny jsem byl pozván na předvolební konferenci zelených v Ústí nad Labem jako zástupce Severočeského sdružení obcí. Na konferenci se debatovalo o „nebezpečné hrůzostrašnosti“ zvané výstavba jezu na Labi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R 26.5.2006 14:10

Re: Re: Re: Re: Ekoteroristé sázejí na podvědomý strach lidí

A tam je překládání kogické, protože u kontejnerů je maximálně zrychlené a zjednodušené.  navíc v železniční dopravě se jedn kontejner dává na jeden vagón a v silniční taky každý kontejner bude znamenat jeden kamión. Takže hlavně v zámořské dopravě, pokud se nespěchá na rychlost, bude asi výhodné ty kontejnery z přistavu převézt říční lodí pár stovek kilometrů do vnitrozemí  a teprve potom je rozvézt třeba kamióny.

Ladislav 26.5.2006 12:26

Všem zde přítomným "expertům na dopravu",zejména ok

Opravdová snůška keců.Kolik jste viděl,nebo provedl sám propočtů návratnosti,kolik jste provedl analýz  4.dopravního koridoru,kolik jste videl alternativních řešení a znáte vůbec technické detaily.Když někdo napíše na web,že investor chce vybetonovat labský kaňon ,tak je jen politováníhodný trouba,nebo cílevědomý zločinec,který záměrně dezinformuje lidi. Už jsem zažil jednu (rudou) totalitu a o další (zelenou) nestojím. Zelení lžou,jak když práská bičem,protože platné technické řešení je společným kompromisním návrhem dvou rezortů - dopravy a ŽP, území zkoumají přírodovědci ( nikoliv ekoteroristé bez vzdělání) a přírodovědci také rozhodnou,zda navrhované řešení je přijatelné či nikoliv. O dopravním trhu a tarifech,případně nízkoponorových lodích je škoda s hlupáky bez odborných znalostí vůbec mluvit, stejně to nemohou pochopit. Kdo se chce seznámit s fakty, má možnost je získat na MD, kdo je nechce slyšet,bude štěkat stejne jako ok a jiní anonymové.Na slepou ideologii už tato země jednou dojela,kolikrát si to lidi chcete zopakovat ?

ok 26.5.2006 13:08

Re: Všem zde přítomným "expertům na dopravu",zejména ok

Problem je v tom, ze betonari jsou vlivni a bohati, a jedinym argumentem proti je pouze to, ze ta priroda je pekna a je skoda ji znicit tak, jako je znicena podstatna cast severnich Cech.

Z pohledu betonare je to argument velmi slaby a snadno vyvratitelny presne tak jak navrhujete - vsechno se to zkalkuluje, a vypadne nam z toho bud ANO nebo NE.

K cemu takoveto kalkulace vedly je videt v celych severnich Cechach na zapad od Labe - s vyjimkou prave kanonu Labe. Ja proste takovouto kalkulaci odmitam.

Kalkulujte si i nadale na Mostecku, Sokolovsku, V Usti, v Teplicich, v Biline, v Litvinove, v Duchcove, v Chabarovicich. Co z tech ekonomickych kalkulaci vyslo vime vsichni - zdevastovane neobyvatelne uzemi, do ktereho se vam na desitky budoucich let nepristehuje jediny myslici civilizovany clovek !! . Treba vam z vasich kalkulaci jednou vyjde obyvatelna krajina - takova krajina, ktera se zachovala jen v kanonu Labe.

R 26.5.2006 13:50

Re: Re: Všem zde přítomným "expertům na dopravu",zejména ok

omyl takzvaných "ochránců přírody" jako ok je ten, že považují přírodní krajinu za něco posvátného, co se nikdy nemá měnit a z celkového prostředí kolem nás vybírají jen jednotlivé omezené území, které se snaží za každou cenu nechat ve stejném stavu.  V jakém stavu je ostatní krajina, kde lidi skutečně bydlí a žijou, to je jim jedno.  Takoví lidé se sjíždějí z široka daleka, aby třeba chránili jednu soutěsku a přitom v místě jejich bydliště se lidi zalykají automobilovou dopravou, proluky mezi rodinnými domky dříve zarostlé lesíky a podobnou zelení se rozprodávají na stavební parcely na další baráky,  potoky a bažinky, které unikly řádění za komunistů se opět začínají meůiorovat a zatrubňovat atd. Problém je v tom, že v takových místech zijí jen lidi, nežijí tam žádní vzácní živočichové a rostliny, znamenalo by to každodení práci a žádné viditelné ocenění z toho.

Jimmi 26.5.2006 14:13

Re: Re: Re: Všem zde přítomným "expertům na dopravu",zejména ok

Jasně, třeba ze zámku Jezeří je teď nádherný výhled na funkční hnědouhelný důl, zatímco dříve to bylo jen fádní údolí. Jak by bylo krásné tam vodit děti na exkurze, zabily by se dvě mouchy jednou ranou ;-)

Ale jinak s tím ostatním máte vlastně pravdu. Jakási krajinotvorba či jak to nazvat jde opravdu do někam, zvláště v hustě obydlených místech. Je to ale asi dáno nízkou kulturní úrovní nás všech, dále těch co mají moc politickou i těch, co mají momentálně moc ekonomickou. Za to ale zelení nemohou.........

ok 26.5.2006 14:27

Re: Re: Re: Re: Všem zde přítomným "expertům na dopravu",zejména ok

R^

R 26.5.2006 14:27

Re: Re: Re: Re: Všem zde přítomným "expertům na dopravu",zejména ok

Mohou nemohou ale nedá se upřít, že svými akcemi preferují jakési "hrozinky na dortu" na úkor ostatního.

Ono totiž to funguje tak, že když v nějaké krajině jde krajinotvorba do háje, tak lidi, co tam bydlí a mají na to, a to je většina, se o víkendech, prázdninách a dovolených houfně seberou a jdou "opruzovat" v závorce tam, kde ta krajina v pořádku je.  Takže co se stalo.  My jsme pracně upravili a vybetonovali krajinu pro lidi, aby se jim tam lépe žilo, jak tvrdí zastánci těch úprav, ale jak mají lidi trochu volno, utečou odtamtuď a jdou zatěžovat a devastovat  do té neupravené krajiny.  Výsledek může být ten, že budeme mít část krajiny devastovanou bydlením, betonem a tu druhou část krajiny devastovanou masovými nájezdy veřejnosti.

Jimmi 26.5.2006 14:41

Re: Re: Re: Re: Re: Všem zde přítomným "expertům na dopravu",zejména ok

Myslí,že tou nejzávažnější chybou je házet všechny kteří mají cosi jako jiný názor do jednoho ekoteroristického pytle. Pokud se někde sebere občanské sdružení např. proti výstavbě nějakého monstra v normální obytné zástavbě, je to spíše občanská než zelená společnost. Ale jsou části krajiny, které stojí za to zachovat, a kde (logicky) nikdo nebydlí. Tam jsem občas rád, že se té krajiny zastanou nějací aktivisté a mohu jen doufat, že za tím nejsou jiné zájmy. Např. trasa dálnice přes Středohoří tak jak je aktuálně vytyčená se mi nelíbí vůbec. A za chvíli se bude házet na nějaké imaginární zelené, že lidé ve Velemíně mají děsné životní podmínky (což mají), přičemž pravé příčiny jsou někde úplně jinde......

R 26.5.2006 14:36

hnědouhelný důl

Ale zas na druhé straně, kdyby tam ten hnědouhelný důl zůstal na stejném místě takových 30 - 50 let, objevili by se tam časem specifičtí  a chránění živočichové a rostlinstvo a nakonec by ten důl klidně mohl být prohlášen nějakou přírodní chráněnou oblastí.  Kdyby tam zůstaly i ty rypadla, tak i technickou památkou, jak tady na severní Moravě třeba Vítkovické vysoké pece v Ostravě. Na Jezeří jsem nikdy nebyl, ale kdyby tam zůstal i ten výhled z Jezeří na důl a rypadla, časem by se z toho stalo určitě obrovské lákadlo pro turisty a zdroj obživy pro hodně lidí.

Jimmi 26.5.2006 14:44

Re: hnědouhelný důl

http://cestovani.idnes.cz/jezeri-opet-vzdoruje-casu-i-uhli-zatim-dhs-/igcechy.asp?c=A060516_135922_igcechy_tom

V reálu je to ještě mnohem horší než na obrázku a NIKDY z toho nevznikne zpátky hodnotná krajina. Elektřina se vyveze do Německa a je to ;-€

ok 26.5.2006 14:47

Re: hnědouhelný důl

Jasne, neni nad vyhled na rypadla ;-D Jen musite pocitat s tim, ze v te dobe v te oblasti bude zit uz jen  velmi specificka vrstva obyvatelstva (pauperizovani chudaci), pri kochani vyhlidkou na rypadla si nezapomente drzet penezenku a dobre si zamknete auto.

Jura Jurax 26.5.2006 14:29

Re: Re: Re: Všem zde přítomným "expertům na dopravu",zejména ok

R^

František 26.5.2006 15:29

Re: Všem zde přítomným "expertům na dopravu",zejména ok

Je známou skutečností, historicky prověřenou, že se společností, stejně jako s firmou to jde buď z kopce nebo naopak nahoru. Nic mezi tím. Vzestup společnosti je dán investičním rozvojem ve všech rentabilních směrech. Selekci skutečně dělá neviditelná ruka trhu, ať se to líbí, nebo ne. Můžeme ignorovat objektivně působící zákony ekonomiky, ale nemůžeme způsobit, aby tyto zákonitosti ignorovaly nás. Nakonec si obchod a průmysl prorazí cestu nejefektivnějším směrem. Červení mravenci tady 40 let budovali v isolovaném prostředí antiekonomiku, která se nakonec rozpadla jako zetlelý pařez a stačilo pár let, aby se vše vrátilo do správných kolejí. Někdy kol roku 1992 jsem publikoval, že na plzeňské Škodovce mají cenu jen pozemky a sítě. Slyšel jsem hodně vyhrůžek a lání, jak si dovoluji psát o rodinném stříbru. Skutečnost je dnes taková, že to stříbro se ukázalo jako sbírka šrotu a zájem o pozemky je slabší, než se čekalo. Pro ekomagory dodávám řešení, které navrhovala majitelka jedné cestovky z Německa. Zachovat současný stav, udržovat a zvát turisty na prohlídku průmyslového a dopravního skanzenu.

Jimmi 26.5.2006 15:54

Re: Re: Všem zde přítomným "expertům na dopravu",zejména ok

Vidím, že toho o plzeňské Škodovce moc nevíte............ ;-(

Ladislav N. 26.5.2006 20:01

Re: Ladislav: Opravdová snůška keců....

Tuším loni byly na NP zveřejněny výsledky ekonomických propočtů návratnosti jezů na Labi. Výsledek? Naprostý ekonomický propadák. Ovšem jestli nemáte jak utratit své miliardy v bance, jistě najdete výhodnější příležitosti, jak své peníze investovat... ;-)

Franta 26.5.2006 12:04

Greenpeace pred 12 lety podporovali lodni dopravu

Výstava Greenpeace na lodi Ruebezahl (tuším kolem roku 1994 v Praze) propagovala čistší zdroje (přesněji technologie přeměny) energie, bohužel i "boj" proti jaderné energii. Výstava byla na lodi i z toho důvodu, aby demonstrovala výhodnost LODNÍ dopravy z hlediska dopadů na životní prostředí. Takže by měli zelení za jezy (doplněné MALOU vodní elektrárnou neboli OZE!) bojovat ze všech sil ... ... bohužel, včerejší pravdy jsou dnes zapomenuty.

VladaPing 26.5.2006 11:53

Mám nepříjemný dojem, že po otevření desetiletí(!!) budovaného

kanálu, propojení Rýn - Mohan - Dunaj, propojení, které se začalo budovat na začátku minulého století, nezavládla v Německu nijak veliká euforie a tento propoj používají spíše výletní lodě s turisty. Zaslechl jsem i něco o tom, že dnes by se na tu stavbu vykašlali...... 

terra 26.5.2006 16:06

Re: Mám nepříjemný dojem, že po otevření desetiletí(!!) budovaného

Máte nepříjemně správný dojem, ale kromě úplně pochroumaného hydrologického režimu na horních tocích zmiňovaných řek (a tedy častých a zdánlivě "nelogických" povodní) je mrzí hlavně technické vybavení toho kanálu - ona zdymadla, vyrovnávající hladiny jednotlivých úseků (mám dojem, že je jich asi sedm, ale hlavu za to nedám - tu mám jen jednu) stačí spotřebovat pro svůj provoz elektřinu z jedné střední elektrárny...

Em 26.5.2006 11:26

Kdyby jste rovnou napsal, že bojujete za lidi co vám přispívají na volební kampaň , tak by jste byl alespoň upřimný.

Nebo jste snad odborník na dopravu? Zase nám vnucujete problémy, které hejsou na pořadu dne;-O.

Občan 26.5.2006 11:19

pár postřehů

hmmm

- jak jinak než po silnici se přepravovaný materiál dostane na ty lodě ? (všechny podniky mají možnost naložit zboží rovnou na kamion, ty velké mají rovnou železniční vlečku)

- kolik ta sranda bude stát ? není vhodnější vynaložené prostředky dát na modernizaci silnic a železnic, kde jsou využitelnější pro více lidí než jen rejdaře ?

- když už mám silně ovlivněnou krajinu (dálnice, železnice) je opravdu potřeba zničit (zajezovat, kanalizovat, pravidelně bagrovat) i tak významný prvek, jakým je řeka ? Podívejte se, jak vypadá Labe u Střekova :-(

- jaká bude splavnost po úpravě v případě povodní či naopak extrémního sucha ? nevychází rejdaři z mírného chodu počasí v posledních sto letech ?

Kylchap 26.5.2006 10:24

Zase ty žvásty

o nedostatečné kapacitě železnice. Kam se na ty nesmysly chodí?

Lojza Kohos 26.5.2006 10:20

Nezoufejte, pane Tošovský,

ono i mezi ekology a environmentalisty jsou lidé, kteří nejsou "brčálově zelení" a dovedou si představit pro přírodu dostatečně citlivé řešení splavnění Labe mezi Střekovem a státní hranicí se SRN, vyhovující i dopravě a s oběma potřebnými stupni. Jen si musí dát tu práci jak projektanti, tak úředníci obou křesťansko-demokratických ministerstev (MD+MŽP), poslouchat skutečné odborníky a věcné argumenty a přestat populisticky odezírat ze rtů anarchistickým křiklounům, kteří jsou proti všemu novému i proti zdravému rozumu a tím i životnímu prostředí. Howgh. 

terra 26.5.2006 11:13

Re: aby to bylo složitější

 Souhlasím, že při zapojení šedé kůry mozkové lze mnoho, a možná i podpořit lodní dopravu na Labi, aniž by se cokoliv krásného a přírodovědně cenného nevratně porušilo. Elegantní technické řešení je však obvykle drahé - proto se všichni uchylují k tunám betonu, které jsou nejlevnější. Navíc - už 10 let běží mezinárodní projekt návratu lososa (tažná ryba, tříve v Čechách obvyklá) do Labe a jeho přítoků. Projekt spotřeboval mnoho práce, peněz a invence odborníků - a JE ÚSPĚŠNÝ. Aby se to všechno nevyhodilo komínem, je třeba zachovat prostupnost toku Labe pro tyto ryby. Rybí přechody taky leckde fungují, dokonce i u nás - např. na Labi pod Střekovem. Jsou odborně a technicky náročné a tedy drahé. Hic Rhodus, hic salta! Připusťme, že technicky a odborně bychom všechno zvládli. Ale co cheme zaplatit? Co je pro nás cennější? Máme na dobré řešení, chceme na mě mít? Pokud ne, přimlouvám se, abychom si chuť na necitlivá a hloupá řešení nechali zajít a na jezy zapomněli, dokud... Krásný den:-)

vita 26.5.2006 11:20

Re: Re: aby to bylo složitější

Pokud jsem správně pochopil článek, nemělo by jít o "tuny betonu", ale o sklopný jez, který po tu část roku, kdy je dostatečný průtok, by ležel na dně. Tedy by jen udržel hladinu na této výši po delší část roku.

Ale argumentujte věcně, když na vás vybafnou "Sice s klimatickým zvratem nikdo nepočítá, ale stejně může nastat". A pak z této fantasmagorie odvozuje dlaší chování...

Občan 26.5.2006 11:24

Re: Re: Re: aby to bylo složitější

ten jeden jediný sklopný jez bude jistě vážit kilogramy, a hlavně stát pár haléřů :o)

František I. 26.5.2006 11:25

Re: Re: aby to bylo složitější

Na co budovat jezy, když řeka pod nimi je díky nánosům stejně hluboká, jako u nás bez jezů? Než Němci odbagrují nánosy z předcházející i letošní povodně, uplyne hodně let. A dokud tam budou se na moci podílet melouni, je zbytečné vydávat peníze na jezy. Vyřazené šífy přece mohou sloužit po kutilské úpravě jako netradiční holobyty. Například do nich sestěhovat Chánov.

ptakopysk 26.5.2006 11:32

Re: Re: Re: aby to bylo složitější

a kdyby bylo odbagrované Labe, tak by se mohla jednou v noci sama od sebe odvázat lana, celníci by zrovínka pospávali a ty lodě by odpluly do Hamburku i s nákladem...

tony 26.5.2006 10:03

zvrat

To, že nikdo neočekává klimatický zvrat neznamená že nepřijde. A i při méně výrazném bude vody méně a objeví se další kritické úseky jinde. 

honzak 26.5.2006 13:35

Re: zvrat

a to tiřekl kdo? Ambrozek?Kuchtová? Nebo klimatologové v CHMU?

Jimmi 26.5.2006 15:56

Re: Re: zvrat

Kuchtová je náš společný nepřítel ;-)