1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R 20.9.2008 20:37

Re: Re: R IP: 85.71.1.xxx

Kanály přímo ne, ale  vodní díla nutná ke kanálům povodně zmírní.

Chris Kelvin 21.9.2008 1:33

Re: Re: Re: R IP: 85.71.1.xxx

Jste na omylu, milé R. Poslední velké povodně (to co proteklo nakonec Labem) převýšily celkovou(!) kapacitu nádrží asi šestkrát. Navíc, každá umělá nádrž v dlouhém údolí zrychlí nástup povodňové vlny. Prostě to co na jedné straně natéká, na druhé téměř ihned vytéká. Takže při tom strašném objemu se navíc ještě neotupí špička té vlny.

opravdu? 21.9.2008 5:22

Re: Re: Re: Re: R IP: 85.71.1.xxx

existuje cosi jako manipulační řád vodního díla. V roce 1997 se ukázalo, že tyto řády byla nastaveny (případně vykonávány) špatně. V roce 2002 pak manipulace na Vltavské kaskádě pomohla "oříznout" špičku povodňové vlny.

Stavba zmíněného kanálu je jen taková "hladová zeď". Neexistuje komodita, jejíž přeprava by takovou investici ospravedlnila. Kanály v západní Evropě veměs svoji přepravní funkci neplní, byly přestavěny na turistické atrakce. Stejný cíl má i snaha splavnit Vltavu pro turistické lodě mezi Prahou  Budějovicemi. Něco mi říká, že v tomto případě k obnovení voroplavby nedoje....

petr 21.9.2008 12:30

Re: Re: Re: Re: Re: R IP: 85.71.1.xxx

mluvíš o něčem, co znáš možná jenom z televize nebo turistického zájezdu. Postav se v Kolíně nad Rýnem. v Rotterdamu nebo v Basileji na most a v životě tento blábol už nenapíšeš.

Ti a Tobě podobní tvrdí že se do severního moře vlévá Rýn. Tak klidně ty své pravdy hlásej dál.

8o)

R 21.9.2008 9:43

Re: Re: Re: Re: R IP: 85.71.1.xxx

Nádrže jsou jen menší část z celkové zadržovací kapacity povodí. mnohem více se zadrží v půdách a porostech než v nádržích.  Právě tato kapacita se úpravami krajiny za posledních 30 - 50 let zmenšila.  Je to taky vidět na povodních, ty velice často nastanou až tehdy, když po větších deštích je jímací kapacita krajiny už v podstatě zaplněná, vodní toky jsou ještě víceméně v pohodě, ale potom po krátkém čase, kdy ta voda z krajiny nestihne odtéct, přijde další, stejně velká nebo jen o málo větší vlna deštů a z ní už prakticky všechny spadaná voda jde rovnou do řek a je průšvih. Takhle to bylo třeba na Moravě v roce 1997, přišly deště a napršely během týdne nějaké centimetry vody, půda byla nasáklá, ale vůbec nic se nedělo, pak přišly další deště a během tří dnů napršelo dvojnásobek toho, co předtím a už to bylo.

Ladislav N 21.9.2008 10:16

...Re: R IP: 85.71.1.xxx

Takže žádné kanály za stovky miliard problém povodní nevyřeší. Povodně byly a budou a postavit si dům v (dočasně) vyschlém řečišti je nebetyčná blbost.

AdVy 21.9.2008 14:01

Re: ...Re: R IP: 85.71.1.xxx

R^

Talián 21.9.2008 15:03

Re: Re: Re: Mell IP: 88.102.231.xxx

Vodohospodářství nerozumím, ale pozorně jsem si přečetl informace o jímací schopnosti slatí na Šumavě. Zachytit to, co spadne z nebe na místě samém v největší možné míře, by patrně mělo být začátkem jakéhokoliv řešení.

Stoura 21.9.2008 15:12

Re: Re: Re: Re: Mell IP: 88.102.231.xxx

Zkuste popsat svou představu o tom, kolik procent rozlohy republiky by mělo být pokryto podla Vás slatěmi. Připomínám jen, že například jistý pan Krčín slatě v jižních Čechách dost systematicky likvidoval - měl by se podle Vás kraj vrátit před jeho zásahy?

Pete Brich 20.9.2008 13:44

Kanál už měl být v dávno v provozu. Je jimi protkána celá západní Evropa.

Lodní doprava je stále dosud nejlacinější a dokonce i ekologická. A propojení tří moří lodní dopravou je na životní prostředí méně náročné než kamiony.

PB

para 20.9.2008 14:37

Re: Kanál už měl být v dávno v provozu. Je jimi protkána celá západní Evropa.

A nekonkuruje tomuto kanálu s úspěchem železnice? A s tím životním prostředím si jsi P.B.  jistý? Je tu větší převýšení jak v rovinách Francie.... Objem přeložené zeminy, rozdělení krajiny rýhou a řadou nutných přemostění, množství betonu.... to taky něco stojí..... A když nezaprší a nezaprší pak to ve finále může "stát" na místě dost dlouho... - viz problémy i na Labi. A u kterých produktů by takové zpoždění dnes nevadilo? Nejsem si vůbec jistý, že by se investice rychle vrátila a kdoví jestli vůbec a komu?

Pete Brich 20.9.2008 16:44

Re: Re: Kanál už měl být v dávno v provozu. Je jimi protkána celá západní Evropa.

Samozřejmě že na převoz zabijačky nebo čerstvých ústřic lodní doprava zrovna vhodná není. Na to, když nezaprší jsou tu přehrady. A nemyslete si, že kanály by se plánovaly, vyměřovaly a budovaly za pomoci Ministerstva životního prostředí. Na to musí být odborníci vzdělaní a rozumějící svému oboru. Ne nějaké rychlokvašky, které kvůli nějakým broučkům nebo žabičkám svým kulatým razítkem páchají nedozírné škody.

PB

Ladislav N 20.9.2008 19:48

Re: Kanály nanic

Jasně, ať žije socialismus a velké stavby pětiletky.... Poručíme větru, dešti.

A kdo že ty kanály vlastně potřebuje a chce stavět? ;-P Pokud vím, ani v západní Evropě vodní kanály netrpí velkým zájmem o pomalou lodní přepravu velkých objemů hmoty.

huhu 20.9.2008 21:42

Re: Re: Kanály nanic

byl jste někdy se podívat jak je intenzivní vodní doprva po Rýně ? lodě jedou jak po dálnici, dvě vedle sebe

Chris Kelvin 21.9.2008 1:44

Re: Re: Re: Kanály nanic

Jak to ti skopčáci jenom dělají, že....? U nás je veškerá logistika vázána na kamiony a kašle se i na relativně rychlou železnici. Že by se u nás nějak více začala využívat lodní doprava, v našich podmínkách zcela nevyzpytatelná, o tom bych si dovolil úspěšně zapochybovat.....

krmič 20.9.2008 18:47

Re: Kanál už měl být v dávno v provozu. Je jimi protkána celá západní Evropa.

Ta vyplýtvaná energie na výrobu milionů tun cementu a přemisťování milionů tun zeminy se nemůže nikdy vrátit. Vliv hotového průplavu na životní prostředí, to je otázka pro opravdové ekology, ale jako dopravní cesta je to v našich podmínkách nesmysl.

Ladislav N 20.9.2008 19:49

Re: Re: Kanál už měl být ...

Přesně.

R 20.9.2008 20:46

Re: Re: Kanál už měl být v dávno v provozu. Je jimi protkána celá západní Evropa.

Kanál je podle mně, teda podle mého odhadu nevhodné stavět jen čistě jako dopravní cestu, to se vyplatit nemůže.  Ale když dopravní funkce kanálu bude jen jedna z více funkcí kanálu, už to s tou rentabilitou bude mnohem lepší.

Ladislav N :-))) 21.9.2008 10:18

Re: R IP: 85.71.1.xxx

A jak tu vaši "rentabilitu" chcete počítat? ;-P

Jakub S. 20.9.2008 13:08

Podřevnický kníže Čuba uspořádal ve své konferenční síni v Zádveřicích

- těsňoučce před před 17. listopadem velikou konferenci o tomto kanálu. Nepřijít změny,  bylo by to vzápětí vyprojektováno, schváleno, realizováno. Velice se (mj.) tomu věnoval. Vedle plánů na obnovu černostrakatého skotu, montáže - kompletování počítačů, pořádání dostihů, restaurace v letadle, podnikání v pivovarnictví, vlastního letišťátka a vlastního hotýlku se stewardkami u kapřího rybníčka a dalšího hotelu s koupalištěm atd. Pak bleskově (no měl zprávy z nejvyšších míst, že) ještě v půli prosince převedl právní kontinuitu na dosud dceřinou firmu v Prešpurku - a k novému roku bylo pokluzené. Ze starých aktivit a plánů - nic. Blesková transformace, všecko v rychtyku. Právník, kterému se po nástupu 87 něco nezdálo, nalezen ráno pod oknem italského hotelu, kde v pátém patře bydlel. Tož tak... I Valaši jsou různí.

Ladislav N 20.9.2008 15:08

Re: Podřevnický kníže Čuba uspořádal ve své konferenční síni v Zádveřicích

;-D Čuba na ten kanál měl v JZD Slušovice peníze, a nebo spoléhal na kapsy daňových poplatníků (státní kasu), že mu nasype?

Jakub S. 20.9.2008 16:05

Re: Re: Podřevnický kníže Čuba uspořádal ve své konferenční síni v Zádveřicích

Tam se nikdy nevědělo, a nebylo velice radno vědět, odkud které prachy jsou či mají přijít. To bylo průběžně a je i dodatečně dokonale temné. Dvojí účetnictví - ne, to není chyba, ne podvojné, nýbrž dvojí. Z okna se dá vypadnout nedopatřením i dnes.

R 20.9.2008 17:32

Re: Re: Podřevnický kníže Čuba uspořádal ve své konferenční síni v Zádveřicích

Slušovické peníze, dalo by se říct, že byly všechny z kapes tehdejších daňových poplatníků. Čubovi se totiž povedlo v tehdejším Československu získat monopol na dneska obvyklé kapitalistické podnikání, ale v socialistickém prostředí. Nemuseli tedy ani podnikat nijak zvlášť dobře a přitom z každého obchodu mít na tehdejší i dnešní poměry obrovský zisk.

karbet 20.9.2008 17:39

Re: Re: Re: Podřevnický kníže Čuba uspořádal ve své konferenční síni v Zádveřicích

Tak nevím, znali komančové slovo zisk ? Nebylo ono to trochu jinak ?...

R 20.9.2008 17:43

Re: Re: Re: Re: Podřevnický kníže Čuba uspořádal ve své konferenční síni v Zádveřicích

Znali ho ve Slušovicích.  Komančové ho znát nemuseli.

karbet 20.9.2008 17:48

Re: Re: Re: Re: Re: Podřevnický kníže Čuba uspořádal ve své konferenční síni v Zádveřicích

V tom případě Čuba docela porušoval platné předpisy, takže se nedivím, že po revoluci rychle utek, když jej začali prověřovat ...

R 20.9.2008 18:00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podřevnický kníže Čuba uspořádal ve své konferenční síni v Zádveřicích

Z toho, co jsem četl a co jsem viděl na asi dvou tehdejších exkurzích do Slušovic jsem pochopil, že Čuba už od začátku postavil to družstvo na baťovských zásadách. Logicky se družstvo začalo vzmáhat a jak překročilo okresní či krajské měřítko, Čubovi hrozilo vyšetřování od tehdejších místních papalášů kvůli těm baťovským metodám. Jenže Čuba je přeskočil a šel přímo k nejvyšším komunistickým papalášům. Ti udělali ze Slušovic výkladní skříň socialistického hospodářství a zemědělství, ovšem založenou na kapitalistických baťovských metodách. Takže nikdo jiný to podle něho dělat nemohl, protože by šel za katr za porušování socialistického hospodaření či jak se to jmenovalo. No a po převratu se vyrojila spousta takových firem, co podnikaly stejně jako Slušovice nebo možná ještě lépe, protože byli mladší a poučili se z případných Čubových chyb, takže Slušovice padly.

huhu 20.9.2008 18:46

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podřevnický kníže Čuba uspořádal ve své konferenční síni v Zádveřicích

nebylo to tak, že při neexistenci trhu a množství různých zákazů a omezení, mohly Slušovive podnikat tržně a bez omezení. Takový monopol dělat co jiným zakázáno a to na hladovém trhu.....vy se nepamatujete jak ostatní nedostali devizy na dovoz, museli "plnit plán" atd.

Ladislav N 20.9.2008 19:52

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podřevnický kníže Čuba uspořádal ve své konferenční síni v Zádveřicích

A hlavně museli všichni odvádět prakticky celý zisk (pokud se vydařilo ;-P) do státní pokladny. A o peníze na investice žádat stát.

R 20.9.2008 20:38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podřevnický kníže Čuba uspořádal ve své konferenční síni v Zádveřicích

Přesně tak to myslím.