17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Uhlich 25.10.2010 7:55

Myslím, že řešení ja a není nereálné.....

....vyplývá totiž z něčeho tak jednoduchého, že ho musí pochopit i poměrně průměrný školák. Jde o fyziku víme? Celý automobilismus má jednu zásadní nevýhodu - naprosto mizernou účinnost. Jestliže průměrný automobil naprostou většinu energie spotřebovává jen na to , aby se sám hýbal, je to věru neefektivní. K čemu je stroj který váží 1700kg a veze 50kg slečinku...nebo 120kg chlapa. Stále jsme jen u naprosto ubohoučké efektivity. Domnívám se, že auto jako takové bude muset projít naprosto zásadní "odtučňovací" kůrou...myslím, že optimum bude někde pod 500kg (prázdné) tím se na pohyb spotřebuje tak 1/3 energie - to už je opravdu velmi citelná úspora. Tím bude možné auta osadit naprosto novými motory, které budou moci dosahovat velmi nízkých spotřeb a tím i emisí. Je zajímavé, že toto nikdy nikoho jako nenapadlo, nechápu proč. Přitom je to jediné rozumné řešení - vše ostatní je jen nesmyslným čekáním na zázrak. Elektromobil je z tohoto pohledu ještě víc k ničemu - tam je ta efektivita úplně k ničemu. Myslím, že elektromobil jako takový bude mít svůj smysl opravu jen tam, kde je nutné dodržet nulové emise. Bohužel vývoj baterií je zatím v takovém stadiu, že ještě dlouho nepůjde "natankovat" do auta zásobu třeba  1MWh - což je u normálního auta úplně běžné.

  Proto se nenechme oblbovat technickými diletanty, kteří nás neustále obšťastňují svými "úžasnými" nápady. Automobilismus další řešení má a není zas tak složité, vyplývá to jen z běžných znalostí. Je potřeba jen prosadit určité změny jak v samotné dopravě tak v hlavách lidí - co do přístupu a svoboda cestovat vlastním prostředkem zůstane zachována.

V. Kolman 25.10.2010 10:21

Re: Myslím, že řešení ja a není nereálné.....

Pane Uhlichu, domnívám se, že to, co jste napsal vědí i výrobci automobilů. Že ale není "politická vůle" takový opravdu úsporný automobil zkonstruovat a vrhnout do výroby. Patrně ze strachu, co by to udělalo se zaběhnutým systemem těžařů ropy, světovém obchodu s ropou, možnou politickou nestabilitou ve státech produkujících ropu (snížený příliv peněz za méně ropy a navíc pokles její ceny při přebytku nabídky nad poptávkou).

       Věřím, že technicky je úsporné vozidlo už dnes řešitelné. Dokazuje to dnes již cca 15 let starý model turbodieselu WV Lupo. Tento "starý" automobil zatím v deklarované spotřebě 3 l/100 km nepřekonalo žádné moderní auto. Snad jenom nejmodernější WV Blue Motion se 3,3 l/100 kombinované spotřeby (2,9 l/100 km na dálnici).

M. Prokop 25.10.2010 15:04

Re: Myslím, že řešení ja a není nereálné.....

Deklarované .....

Ale pokud chcete auto, které málo žere, uveze a málo jezdí, seženete ho i dnes.

R. Langer 25.10.2010 10:27

Re: Myslím, že řešení ja a není nereálné.....

No, ono to nebude tak jednoduché, jak jste nastínil...

B. Uhlich 25.10.2010 10:39

Re: Myslím, že řešení ja a není nereálné.....

Jo, souhlasím...já jsem spíš chtěl jen poznamenat, že cesta vývoje elektromobilů mě nepřipadá jako ta úplně správná i když připouštím, že budou taková místa kde bude elektromobil jediným řešením. Vývoj úsporných aut na normální běžná paliva nebo jiná paliva jako např. různé alkoholy, mě připadá smysluplnější....ale je fakt, že by se ruku v ruce s tím muselo řešit i dost jiných problémů jako pasivní bezpečnost těm malých aut a pod.

Ale je fakt, že v tomto světě se na opravdové úspory dost málo slyší...dokud jsou veškeré modely hospodářství postaveny na totální spotřebě, je asi dost bláhové chtít nějaké reálné úspory. Navíc by to znamenalo katastrofu i pro běžné výrobce aut, kteří by pak dost těžko měli na autech takový zisk jako nyní, kdy v rámci vozidla vnutí zákazníkovi cokoliv.

 A taky faktem je, že my to tady nevyřešíme....   :-)

P. Joch 25.10.2010 10:35

Re: Myslím, že řešení ja a není nereálné.....

Pane Uhlich, chcete nám demonstrovat Vaši technickou zdatnost, nebo neznalost?

To, že by samohyb vážící 500kg žral míň pochopí i malé dítko, problém jest jinde. Kde? No přece v lidech! A ne jen jeden, ty problémy jsou dva. Pýcha a potřeba demonstrovat svoje postavení. Lidé, pokud na to mají, nechtějí jezdit v Smartech, ale v Mercedesech. Proto si koupí to největší, nejlepší, nejrychlejší... auto, na které jim stačí rozpočet.

Ten druhý problém je neopatrnost a lehkovážnost. Auta jsou dnes tak těžká hlavně kvůli pasivní bezpečnosti. Bez výztuh karoserie, deformačních zón a 10 airbagů, auto nedostane 5 hvězdiček v CrashTestu a nikdo si ho nekoupí. VW Golf v první generaci měl 750kg a bylo to mrštné autíčko a kde je dnes?

Bez použití naprosto nových materiálů nelze postavit stejně velké, pohodlné a bezpečné auto, které by mělo třetinovou hmotnost. A bohužel ani použití nových materiálů zatím není v dohledu, protože by výrobu neúměrně prodražili (viz hliník u Audi).

Svododa cestování vlastním prostředkem bude u nás omezena naprosto přirozeně. Už nyní není dost peněz na prostou obnovu silniční sítě. Ještě předloni se cesty alespoň přefrézovali od nejhorších kolejí, letos se tak již nestalo. Přístí rok už nebude ani na zalepení děr po zimě. Dostaví se rozestavěné a hotovo.

B. Uhlich 25.10.2010 10:50

Re: Myslím, že řešení ja a není nereálné.....

Pane Jochu, jen jsem si dovolil napsat svůj názor, když dovolíte...zda Vy to pokládáte za mojí zdatnost nebo neznalost je mi naprosto jedno...soudě podle Vašeho příspěvku se stejně domnívám ,že byste to nebyl s to rozhodnout.

 Jde tady o fyziku, tedy něco co platí pro všechny (bohudík) velká a těžká auta budou mít prostě v budoucnosti smůlu. Můžete se vztekat, kopat nožičkama..lomit ručičkama, ale je to prostě tak....buď budeme jezdit v nějakých "skořápkách" nebo nebudeme jezdit vůbec, věřte mi. Ten vývoj jde naprosto jasně tímto směrem. Mě se to taky nelíbí, ale pokud bude vývoj dál směřovat k tak úděsným spotřebám - bohužel nic jiného nezbyde.

M. Prokop 25.10.2010 15:02

Re: Myslím, že řešení ja a není nereálné.....

Vývoj směřuje k stále menší spotřebě .

M. Prokop 25.10.2010 15:01

Re: Myslím, že řešení ja a není nereálné.....

Proč to nikoho nenapadlo? Napadlo, viz Smart.

Ale ta lehká řešení jsou drahá, pokud mají být bezpečná (relativně).