19.5.2024 | Svátek má Ivo


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
baltahsar 19.3.2008 0:15

Re: Jeden velky omyl

No pokud nepoznáte rozdíl mezi horním polabím a vysočinou, to je právě tak ten jeden stupeň celsia průměrné roční teploty, tak to s váma asi už bude opravdu zlé. Ale mohu vás ujistit, že ostatní lidé, fauna i flora to poznají velmi přesně.

Petr 19.3.2008 0:08

Re: Re: Pane Jakle, vy jste prý rocker,

Nejhorší je, když o odborných tématech mluví lidé bez odborných znalostí, v tomto smyslu míním pojem "amatérský", pan Jakl samozřejmě své amatérské názory prezentuje profesionálně (v tom druhém významu - za peníze) a jako Klausova hlásná trouba musí názory svého guru všemožně propagovat, i kdyby byly sebehloupější.  Já odborníkem v ekologii nejsem, a tak své názory v tomto oboru zde neprezentuji, protože však pracuji v exaktních vědách, mám přirozeně absolutní nedůvěru k názorům laiků, bez ohledu na to, zda jde o prezidenta nebo jeho podržtašky.

Gaston 19.3.2008 0:00

Nevím, jakej je opravdu stav

ale pocit, že se klima otepluje mám i ze svého pozorování. Snažím se být nezaujatý. To, že ledovce tají rychleji, než kdy předtím, snad taky nikdo nezpochybnil. Proč je tedy pozorované oteplování zpochybňováno? Jakl varuje před náklady na zlepšení stavu. Jenže CO2 přece prospěšný zdraví není a nechápu proč by společnost neměla napřít snahu něco s tím udělat. Tak jako škodily elektrárny a doly s ničivou produkcí SO2, popílku a já nevím čím vším. Náklady na odsíření byly ohromné, ale efekt se dostavil. Ptám se Jakla? Co je na tom špatného?

D.M. 18.3.2008 23:56

Re: Pokud si matně vzpomínám, tak každý dynamický systém má atraktor

Jo, vzpomente si na hamiltonovske systemy - ty obvykle atraktor nemaji.

SelsklyRozum 18.3.2008 23:55

Jeden velky omyl

Zajimave, ale vetsina diskutujicich nepochopila predmet diskuse. Vubec tu nejde o nejake otepleni. Jednak bychom otepleni o 1C pri tech dennich vykyvech vubec nepoznali (a jak nekdo narazi, prumerna teplota je blobost ve vztahu k pocasi) a jednak vetsina cesky mluvicich lidi rada usetri za topeni. Pochopte uz, ze pohyb teploty je to uplne vedlejsi, o co jde. A tedy o co jde? O to, co je a bude videt - sucha, snizena uroda, mizejici ledovce, ohrozene zivocisne druhy, plusem mozna muze byt ustup vecne zmrzle pudy,... Jisteze, koho zajima jen pivo, ten da na Klause, protoze on vsechny postrasil, ze na nej nebude, kdyz pripustime, ze proti zmenam klimatu se muzeme branit. Jenze on ten neomylny narcista nevi, ze na snizeni zavislosti na rope se da hodne vydelat a ze je to zaroven jedina cesta, jak se branit OPECu.

D.M. 18.3.2008 23:52

Re: Pokud si matně vzpomínám, tak každý dynamický systém má atraktor

Co je dynamicky system je pomerne trivialni ..., atraktoru take ...viz Horak, Krlin, Raidl: Deterministicky chaos a jeho fyzikalni aplikace, nebo Horak, Krlin, Raidl: Deterministicky chaos a podivna kinetika.

wbgarden 18.3.2008 23:50

Re: Re: Re: Re: Vzhledem k věkům....

Nevím, jestli se chlubíte nebo si jen tak stěžujete, ale vysvětlím. Neznám pana Klause ani pana Jakla, ale vzhledem k mému věku je to snad poprvé kdy prezident, potažmo i jeho příručí se mnou souhlasí. Již v šedesátých letech jsem totiž drobátko oponoval TISákům v jejich snahách poroučet větru dešti. Nebyli sice tak agresivní jako brčálníci, ale flákačů a darmožroutů tam bylo taky dost... Nevím, co tehdy dělal pan Klaus, opravdu, věřte mi, nevím.....

PetrH 18.3.2008 23:48

Re: Klaus + HEARTLAND "institut": Opakované zneužívání prestiže úřadu prezidenta ČR:

Jistě by se vám daleko více líbilo vystupovat ve filmu levicového hulváta Michaela Moorea, ale na to ne každý má žaludek...

Magor Milda 18.3.2008 23:38

Re: Re: Re: Re: Vzhledem k věkům....

Páni oteplouši, jsem už ve věku, kdy má člověk raději teploučko. Mně ta přírodní iniciativa docela vyhovuje, pár tisíc let tu byla zima, i když třeba Královské Vinohrady jaksi nepřípustně sugerují možnost, že před 500 roky u nás bylo tak teplo, že v Praze rostlo víno. Takže s Pánem Bohem, ať tam roste zase, rád okoštuji vinohradský malvaz!

Takže se těším na to oteplení a nemám naprosto nic proti tomu, abych si na zahrádce mohl zasadit vavřín nebo rozmarýn. Co bych ale nechtěl, aby se kvůli nereálným představám o zastavení oteplování spálily poslední zbytky zásob fossilních paliv. Aby se peníze na aktivity proti oteplování sehnaly, musí se zvýšit využívání fossilních paliv, jinak se produkce zboží a tím i peněz nedostane na nutnou úroveň.

milan007 18.3.2008 23:26

Re: Pane Jakle, vy jste prý rocker,

Názory pana Jakla jsou amatérské, podle toho soudím , že ty Vaše jsou profesionální :-)

hi 18.3.2008 23:19

Re: Re: Re: Vzhledem k věkům....

Jak ti je na vlastních vidlích milý DM oteplouši....

hi 18.3.2008 23:07

Re: Re: Re: Vzhledem k věkům....

Jak ti je na vlastních vidlích milý DM oteplouši....

pbla4024 18.3.2008 23:06

Pokud si matně vzpomínám, tak každý dynamický systém má atraktor

Ale můžeme probrat definici dynamického systému a definici atraktoru. Horák, Krlín, strana 139 až  156.

L.Metelka 18.3.2008 23:05

Re: Re: Re: Vzhledem k věkům....

Hezké. A to ani nechápu, jak to souvisí s článkem pana Jakla...

wbgarden 18.3.2008 22:50

Re: Re: Vzhledem k věkům....

Ano, jsem velmi senilní, ale zkus tohle brčálníku....

text

text

Petr 18.3.2008 22:36

Pane Jakle, vy jste prý rocker,

v životě jsem od vás ale nic neslyšel, tak alespoň papouškujete amatérské Klausovy názory, abyste upozornil na svou existenci. Hloupými výplody si ale moc nepomůžete. 

jízlivec 18.3.2008 22:30

Re: Re: Podobný názor s výhradou.

No a to je přece nezpochybnitelná pravda - pokud se něco nestane...

D.M. 18.3.2008 22:28

Re: Vzhledem k věkům....

Vzhledem k vasemu veku si myslim, ze uz jste dost senilni 8-o

wbgarden 18.3.2008 22:22

Vzhledem k věkům....

Vzhledem k svému věku si dovolím konstatovat že pan Klaus je zatím asi nejlepší prezident, kterého jsem zažil, i když se občas pitvoří. Vzhledem k svému věku si dovolím konstatovat, že klima je rovněž neobyčejně skvělé, občas svítí slunce občas zaprší. Vzhledem k svému věku si dovolím konstatovat, že lidé berou rozum, sice pomalu, ale berou..., takže vzhledm k svému věku si dovolím konstatovat, že co nevidět se pokus o globální oteplovací manipulaci zřítí jako.., chtělo by se říct domeček z karet, ale řítící se ledovce vám asi víc pasujíí, ne ?

Čtyčicet let sbírám stromy a v posledních letech si můžu dovolit být na poli, potažmo v lese, od rána do večera a musím, říct, že vzhledem k mému věku, nikdy nebylo líp,no, a klidně na mě nahažte teď všechny ty vaše povedené grafy, atraktory atd. Je mi to docela jedno Ja na rozdíl od vás si musím počasí dost hlídat, takže nezlobte se na mě, vím jaké je...Někdy svítí slunce a někdy zase prší, a někdy víc a jindy zase míň.....

text

fakta 18.3.2008 22:11

Klaus + HEARTLAND "institut": Opakované zneužívání prestiže úřadu prezidenta ČR:

O tom , jak před znovuzvolení - zase slibujíci "důstojnost, vážnost, perstiž a obhajobu národních zájmů" - Klaus za půl roku již podruhé vědomě zneužíval a zase za úplatu nechal zneužívat propagandistickým nástrojem tabákových a naftařských firem, Heartland "institutem" (který je isntitut jako naše CEVRO je "akademie") viz. obsáhlý faktografický komentář "archiváře" v iHned.cz pod článkem "Spokojenost s prací prezidenta je rekordně nízká" zde:

http://domaci.ihned.cz/1-10070920-23358370-002000_d-68

s odkazy včetně zvacího dopisu na "konferenci" Hearlandu, "prestižní" interview s pravicovým hulvátem Glenn Backem, atd. atd.

L.Metelka 18.3.2008 22:09

Re: Těm, kteří se nejvíce ohánějí "bojem proti globálnímu oteplování"

Většina klimatologů je zcela jasně pro jadernou energetiku. Ale rozhodovat o tom nemohou a nebudou.

jízlivec 18.3.2008 22:01

Re: znáte to,

Kyslíku je momentálně (tzn. milióny let žádní míra) dost výrazný nadbytek...

jízlivec 18.3.2008 21:59

Re: Těší mne, že nemám za prezidenta impotenta

Ta letuška?!!!

Vědec - profesionál 18.3.2008 21:45

Těm, kteří se nejvíce ohánějí "bojem proti globálnímu oteplování"

se jaderná energetika nehodí do krámu. To je prověřené, funguje to, je to laciné, nic pro zelené podvodníky. Dokonce je to strategie, ke které se hlásí president Klaus.

Asi se k těmto řešením budou muse klimatologové hlásit sami. Pak ovšem budou ekotuneláři zatraceni.

D.M. 18.3.2008 21:43

>> jasan

Kdybyste mel tak dobrou povest jako dr. Metelka, tak byste vystoupil z  anonymity, at si Vas muzu na Web of Science proklepnout :-D

Vědec - profesionál 18.3.2008 21:39

Chcete nějaké číslo?

Přes tři sta podle WoS. Ještě nějaký dotaz?

qwert 18.3.2008 21:36

Re: Re: Re: D.M. - "...u nas z Klause maji legraci i 2-haci, kteri za sebou "jen" zakladni kurz fyziky..."

je-li vesmír nekonečný... pak Země klidně může být jeho středem. Není-li vesmír nekonečný, pak je vyloučena existence přímky, protože přímku lze definovat jako kružnici se středem v nekonečnu.;-P

Vědec - profesionál 18.3.2008 21:34

Myslím, že většina diskutérů tomu projektu Apollo nejen rozumí, ale

dokonce ho pamatují. Tam nebylo nic nesmyslného, na rozdíl od "boje proti globálnímu oteplování."

D.M. 18.3.2008 21:34

Re: Re: Re: Re: D.M. - "...u nas z Klause maji legraci i 2-haci, kteri za sebou "jen" zakladni kurz fyziky..."

asi moc ctete Danikena ;-D

D.M. 18.3.2008 21:33

Re: Re: Re: Re: D.M. - "...u nas z Klause maji legraci i 2-haci, kteri za sebou "jen" zakladni kurz fyziky..."

Kdybyste mel tak dobrou povest jako dr. Metelka, tak byste vystoupil z  anonymity, at si Vas muzu na Web of Science proklepnout :-D