30.6.2024 | Svátek má Šárka


Diskuse k článku

DŮVĚRA: Věřte nevěřte

Máme přece tak doslova šílené vzpomínky na Úřad pro tisk a informace, že nikoho příčetného nemůže taková myšlenka napadnout? Lidi si takovou instituci okamžitě spojí s neblahým úřadem, pilířem minulého režimu. Spojovali by si to, i kdyby byl osazen anděli. Ne, tomu nemůžu věřit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Kocián 27.7.2023 17:28

No, já bych začal tím, že budeme mít alespoň nějakou dálnici, která vede odněkud někam (a tím nemyslím od uzavírky k uzavírce). Tyhle frajeřinky bych nechal až na pak.

O. M. 26.7.2023 20:43

Což o to, 150 km/h si dokážu představit např. na části D11 (beztak už to tam někteří takhle valí), ale proti tomu by hned měl vyskočit Hladík, je to rozhodnutí proti trendům doby. Spotřeba při takovém navýšení rychlosti naroste o 30 % (neb odporová síla roste s kvadrátem rychlosti), odpovídajícím způsobem narostou i emise sodovkového plynu. V USA za ropné krize v 70. letech zavedli dost drastické rychlostní limity, u nás na to jdeme opačně. Beztak si nedovedu představit, že se někdo s elektrokárou bude po dálnici řítit 150 místo 130 (a ani tolik dneska elektromobilisti nejezdívaj, obvykle tam maj 110 - 120), když tím zkrátěj cestu možná o 10 minut, které prozměnu ztratěj na nabíječce, protože si brutálně zkrátili dojezd.

J. Ticháček 26.7.2023 21:22

Já to tak valím nejen na D11, ale i po polovině Evropy. S vozíkem typovaných na 130. Tedy když je naložen na předek. Ale jen někdy. Musí na to být podmínky. Bez přívěsu umím za vhodných podmínek jezdit í rychleji. Vidím, znám. Jde

K. Wágner 26.7.2023 17:05

Obrovský požár vypukl v noci na středu 26. července na nákladní lodi, která převážela téměř 3 000 automobilů, u nizozemského ostrova Ameland v Severním moři. Jeden člověk zahynul, dalších 22 se zachránilo skokem do vody nebo pomocí vrtulníků, píše web týdeníku Focus. První výsledky vyšetřování hovoří o tom, že požár vznikl v jednom z elektromobilů a vzápětí se velmi rychle rozšířil na ostatní náklad.

K. Wágner 26.7.2023 21:16

Jak se ukazuje, ani několikadenní monitoring nemusí být u elektromobilů, které se spontánně vzňaly, dostačující. Tuto neděli 23. července v Arizoně v ústředí automobilky Nikola vypukl požár. Ten byl naštěstí velmi rychle uhašen, přičemž nikdo při incidentu nebyl zraněn. Společnost pak oznámila, že příčinou byl nejspíše nějaký nejapný žertík či případně vandalismus. Jenže pohled hasičů je o hodně jiný - dle nich za vznikem požáru stál jeden z poškozených elektrických tahačů značky. Ten byl přitom stejně jako tři další kusy na místě kvůli pozorování - před měsícem je totiž zachvátil jiný požár.

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/skladove-elektricke-tahace-zacaly-znovu-horet-mesic-pote-co-je-poprve-zachvatil-pozar/

F. Navrátil 26.7.2023 15:29

Vládní úřad pro informace je pouhým formalizováním boje proti dezinformacím, které vedou za státní peníze parazitické neziskovky a dobrovolní informační domovní důvěrníci. Přitom za dezinformátora je považován každý, kdo nezastává názory stanovené fialovou vládou a předežvýkané Českou televizí.

J. Majzlík 26.7.2023 18:31

R^

V. Šťástka 26.7.2023 13:40

Toto je trefné.

V. Kolman 26.7.2023 11:09

130 MIL za hodinu stačí;-D

J. Rejzek 26.7.2023 10:47

Pane Neffe, nedobře mluvíte o vládě, kterou jste volil. Tomu se říká pozdní lítost.

V. Mokrý 26.7.2023 11:46

:-):-):-)

J. Anděl 26.7.2023 12:36

Nepřipadá mi, že by litoval, že si radši nevzal Pištu Hufnágla.

L. Písařík 26.7.2023 10:05

Dálnice na 150? Pamatuji si, že úsek Brno - Bratislava byl projektován na 150, zato část D1 na Vysočině z technických důvodů pouze na 100 kmh, jinak na 120 kmh. Tomu odpovídají i poloměry zatáček a příčné i podélné sklony. Zvýšení rychlosti na 150 je nesmysl, převážně a mnohde nemůžete jet trvalou rychlostí ani 130.

Z. Lapil 26.7.2023 10:42

Prvně ze vseho: maximální rychlost je rychlost maximální, nikoliv přikázaná. Jsou spousty úseku, kde se maximální rychlost běžné nevyužívá, od ctyrpruhu až po okresy, kde pokusit se jet 90 znamená skončit na poli.

A druhá vec: to, nač byla či nebyla dálnice projektována, byla pravda v případě D1/D2 před půl stoletím. To byla doba, kdy MW vzal strejda do auta, a - považte - jeli jsme stovkou! To každé auto nedokázalo a ve škole se chlapecké shlukli a záviděli. Dnes aby si v té rychlosti člověk pustil rádio, aby neusnu nudou.

Mnohým to přijde divné, ale naprostá většina řidičů jezdí rozumně a na blbce je každý předpis krátký.

V. Mokrý 26.7.2023 11:47

:-):-P:-)

M. Hoblík 26.7.2023 9:58

Založení takového ústavu by si zasloužilo poslat jeho zakladatele do jiného ústavu!

V. Mokrý 26.7.2023 10:29

:-);-)

P. Maleček 26.7.2023 9:33

Nejen pro Neffa - dezinformace je cokoliv co ohrožuje moc aktuálně vládnoucích. I kdyby to byla pravda jako řemen. A zvláště v době kdy je vládnutí na lživé ideologii postavené.

Viz bruselský neomarx-progres fanatismus, s jeho multikulti, gender, LGBT či eko-klima mocichtivým ohlupováním, průhledně směřující k socialistické totalitě.

Na jehož vlně naše prý pravicová, ve skutečnosti socialisticky totalitní (direktivně přerozdělovací) vláda jede.

J. Bárta 26.7.2023 9:37

Georg Orwell: „Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více nenávidí ty, kteří ji říkají.“

S. Rádl 27.7.2023 7:52

Asi nečtete pana europoslance Zdechovského. Ten jasně definoval dezinformaci jako opak informace.

J. Bárta 26.7.2023 9:09

Aston neví, že úřad pro dezinformace tady na Psu obstarává neinformovaný pan L. Novák. V předstihu tvoří seznamy, že by mu Stb mohla závidět.

J. Majzlík 26.7.2023 23:32

Buďme v klidu. To, co Aston potřebuje vědět, ví. To, co nepotřebuje vědět, neví.

R. Gramblička 26.7.2023 7:57

Souhlas až na tu 150-ku na dálnicích. Sám občas jezdím 150 a se mnou spousta dalších. Žádný problém v tom nevidím

R. Vacek 26.7.2023 7:26

Je sranda sledovat, jak tato vláda dosáhne úplného dna, aby svou následnou akcí ukázala, že to dno je ještě níže.:-)

M. Šejna 26.7.2023 7:23

Mě tedy těch 150 na dálnici připadá rozumné. Stejně většina luxusních vozů takto po dálnicích jezdí.

Ovšem tvrdit o našich dálnicích, že jsou to poslepovane fragmenty, může jen pisal3k Neffova formátu, neboli dezinformator a dezolát.

D1 má po opravě výborné parametry. D3 s výjimkou úseku u Tábora také. To samé celá D8 , D5 od Plzně k hranicím nebo D35 od Lipníku do Olomouce. Tam se všude dá jezdit bezpečné 150 km/h.

Ještě by mohli zvýšit rychlost v dálničních tunelech aspoň na stovku.

R. Gramblička 26.7.2023 7:58

souhlas, co kdo proti tomu má, fakt nechápu

J. Pokoutný 26.7.2023 8:33

Odkdy je u vás Oktávie luxusní vůz, pane Šejno? Na trase Brno-Praha a zpět je 150ka dost běžná, dtto na plzeňské, či na Vyškov.

M. Šejna 26.7.2023 8:52

Tak nějak netuším, s čím polemizujete. S tou stopadesátkou, nebo s pojmem luxusní vůz?

Jestli s tou stopadesátkou, tak se velmi omlouvám a prohlašuji, že kromě trabantu tu rychlost zvládne každý vrak.

V. Kolman 26.7.2023 10:44

Helejte se pane Šejno!

Neurážejte "ve své třídě svižný a temperamentní automobil!";-D;-D;-D

(pozn.: citát z příručky, dodávané spolu s vozem Trabant.)

L. Písařík 26.7.2023 10:08

Ve většině zemí je rychlost v tunelech omezena a to z důvodu přizpůsobení zraku při přechodu ze světla do šera.