30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

DOPRAVA: Zvýšení trestů jako jediná cesta?

K návrhu změn v bodovém systému, který ministerstvo dopravy (MD) zveřejnilo 13. dubna na internetu k veřejné diskusi, se sešlo už 400 připomínek. Řekl to v pátek mluvčí MD Tomáš Neřold.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Krystlík 19.5.2016 9:19

Re: Je to marný

Jste ohrožen, protože každý řidič reaguje se zpozděním (reakční čas). Za 0,14 s je ve Vašem kufru.

B. Hančl 19.5.2016 9:26

Re: Je to marný

Proč by to ten řidič dělal? To byste musel být klasický magor,.který ve 130-ti na dalnici bezdůvodně zzačnebrzdit.

T. Krystlík 19.5.2016 9:57

Re: Je to marný

Ano, pravděpodobnost náhlého zabrzdění je menší než např. v městském provozu, ale ne zanedbatelná. Jízda 5 m za zadním nárazníkem je nepohodlná, předpokládám, že zadní řidič se tlačí v předjížděcím pruhu na předchozí vůz a chce ho v dohledné době předjet. Situace se může stát kritickou, když prvnímu autu náhle z pravého pruhu někdo vlekoucí se za náklaďákem vybočí a začne předjíždět.

Pro případ, kdy oba jedou v pravém pruhu: Někdo se vtlačí z najížděcího pruhu do pravého jízdního.

J. Lepka 19.5.2016 10:34

Re: Je to marný

Už jsem to komentoval výše. Otázka je věru blbě položena, protože je jednak sugestivní a jednak nedostatečně definovaná, např. jak mohu být ohrožen když jsem ho právě předjel 140 a přede mnou je rovný úsek nepředpokládající prudké omezení rychlosti. Dalšími variantami je zbytečné se zabývat, některé již nastínili ostatní. Tak snad jen : ano, jste ohrožen, pokud jste právě bezdůvodně dupl na brzdu, jelikož vám upadl mobil na kterém jste právě manželce psal SMS, co byste rád k večeři.

P. Švejnoch 19.5.2016 10:49

Re: Je to marný

Ještě bych k úvodnímu výpočtu pana Krystlíka dodal, že je sice matematicky správný, ale pro tento případ úplně irelevantní.

Předpokládá totiž, že "kufr", do kterého "pyrát" nabourá, zastaví na místě. Skutečnost je ovšem taková, že i kufr musí z nějaké (panem Krystlíkem nedefinované) rychlosti zpomalit. A pokud vezmeme v úvahu, že i "pyrát" sleduje situaci před "kufrem", lze i těch 5 metrů při dobré konstelaci takříkajíc ustát.

Je ale fakt, že ve 130 km/h je to zatraceně blízko...

R. Tichý 20.5.2016 11:40

Re: Je to marný

Takže přiznáváš, že meleš nesmysly, Švejnochu.

P. Švejnoch 19.5.2016 9:56

Re: Je to marný

Samozřejmě, že ano - přestože tak docela nevěřím, že někdo ve 130 km/h jede 5 metrů za Vámi.

Jen se vždy zkuste zamyslet, PROČ to ten dotyčný dělá. Zda jedete alespoň rychlostí, kterou v tom úseku jet lze, zda mu Vy necháváte dostatečnou mezeru mezi Vámi a autem jedoucím před Vámi, aby Vás mohl bezpečně předjet, zda mu obecně skutečně umožňujete bezpečné předjetí, tak, jak to ukládá nikoli možná zákon 361 (v předchozí vyhlášce toto ustanovení bylo, dnes si nejsem jist), ale jak velí zdravý rozum a respekt k ostatním řidičům.

Pokud je Vaše chování v pořádku, pak máte (5 metrů) za sebou možná skutečně toho mýtického "pyráta". ;-)

R. Dubravský 19.5.2016 10:14

Re: Je to marný

Pokud vy sám přitom jedete v levém pruhu na dálnici devadesát...

R. Szewczyk 19.5.2016 10:58

Re: hahaha

já vás plně chápu, čili takto, dědci v klobouku nemají právo jezdit, ti, co se nějak spletli , třebas plně nepopchopili značky jako výjezdy a pod, proto jedou v onom mytickém levém pruhu pomalu, protože vy pražáci jste geniové a chápete provoz najlépe, prostě vidláci nemají právo jezdit, nejlépe ihned zastřelit, na zazmatkovaného řidiče, který má za sebou třebas tu užasnou dálnici odněkud od Ostravy , který chcá ještě dojet někam na Dobříš, ostřílení pepíci ráno prostě lynčujou, akorát není jasné, proč se ti pepíci stěhujou za prahu, aby pak do ní jezdili, ha ha ha , je interesantní, že u nás na dědině nefunguje navigace, nebo nepřesně, jednoduchou křižovatkou denně neprojede správně desítky , převážně pražáků, z toho několik kamionaku, a vjedou do slepé ulice mezi baráky, příčinou je návěst, kde ta požadovaná odbočka je označena jako po 500metrech, ale odbočka do slepé je po 100metrech, z toho vyplivá , ano, je vyplivnuto, že proto pražáci jsou le-piči na kufry, protože neumějí odhadnout vzdálenost, ha ha ha

P. Švejnoch 19.5.2016 11:03

Re: hahaha

Vám nějaký pražák chodí za ženou, nebo oč tu jde? :-)

R. Tichý 20.5.2016 11:09

Vubec si me neber do ust Svejnochu. Vis o mne a mem zpusobu rizeni velke nic.

F. Egerer 19.5.2016 7:41

Díky stavu silnic a dálnic,

který autor zmiňuje v posledních dvou odstavcích, mně v posledních týdnech stále více napadá slovo tak oblíbené minulým režimem:"sabotáž". Podle mě je celé ŘSD banda sabotérů! Přeložit dálnici (kteroukoli, v poslední době D5) na příjezdu do Prahy do pouze jednoho jízdního pruhu a to na několik dní, to je buď těžký diletantismus anebo je to schválně!?

B. Hančl 19.5.2016 9:33

Re: Díky stavu silnic a dálnic,

To je řešení. Co si máte jezdit autem jak chcete? Vše nahnat na.jednu kkomunikaci a postůj si. Po ostatních ulicích se prohaneji ccyklisté

J. Lepka 19.5.2016 10:39

Re: Díky stavu silnic a dálnic,

A to jenom proto, že se na dálničních známkách vybralo málo a nejsou love na budování cyklostezek. Anebo, ta drzost, majitelé pozemků je odmítají věnovat na bohulibou ekologickou dopravu a zatrvzele a zpátečnicky lpějí na svém vlastnictví. To je EKOROUHÁNÍ!

R. Dubravský 19.5.2016 10:17

Re: Díky stavu silnic a dálnic,

Vzhledem k tomu, že se tak děje opakovaně, po mnoho let a se stále rostoucí vynalézavostí, jsem přesvědčen, že se jedná o úmysl. Před lety se prostě jen zavřela silnice. Dnes to bývá doplněno promyšleným systémem omezení i na objízdných trasách.

J. Lepka 19.5.2016 10:46

Re: Díky stavu silnic a dálnic,

Také jsem měl to podezření, ale po bližším seznámení se s dílem jistého pana Murphyho, hlavně jeho teze, podle níž v kariérním žebříčku každý postupuje, až dorazí na místo na které nestačí, čehož důsledkem je, že na všech vedoucích místech jsou jedinci na něž nestačící, jednoslovně diletanti, jsem nabyl přesvědčení, že jsme se jen dočkali, a to i na místech nejvyšších.

Z. Lapil 19.5.2016 18:59

Re: Díky stavu silnic a dálnic,

Podle mě to není srandista Murphy, ale realista Parkinson.

R. Tichý 19.5.2016 7:22

Myslim,ze autor zamerne dovadi priklady ad absurdum.

Na lidi je potreba bic. V dobe, kdy se znovu zavedl bodovy system, jezdili vsichni velmi obezretne. Po nejake dobe jim otrnulo a nyni je situace opet spise tristni.

Z. Lapil 19.5.2016 18:57

Re:

Myslíte-li, že je na mě potřeba bič, tak si dejte pozor, aby někdo nevzal bič na vás. Jezdilo se obezřetně asi tak čtvrt roku, než se ukázalo, že o policajta zavadíš tak nanejvýš na parkovišti. Je-li ovšem přiměřené počasí.

Mezi námi - jak moc jste si jist, že neděláte žádné přestupky?

R. Tichý 20.5.2016 11:42

Re:

Takže jste mi nevědomky dal za pravdu. Chvíli to vypadalo slušně, pak řidiči zjistili, že jim nic nehrozí a zase se spustili.

Nejsem si jist, ale snažím se. Od toho je bodový systém. Když udělám přestupek, třeba nevědomky, tak dostanu třeba pokutu a přijdu o body. Příště už si dám pozor.

Z. Lapil 20.5.2016 12:21

Re:

Jestliže se zavede nový systém, který má na skutečný provoz vliv jen pár týdnů, je to systém nefunkční. Nebo máte nějaký důvod k tvrzení, že nastaví-li se drsnější parametry, bude ten systém fungovat? Žádný takový důvod neznám, ptám se.

O sobě bych řekl, že nevědomých přestupků dělám minimum. Ale třeba párkrát (jednou za 100 000km? Tak nějak) jsem jel na červenou, protože jsou situace, kdy se v té nictině vteřiny rozhodnu, že je to bezpečnější. Buď mám někoho těsně za zadkem, nebo - taky už se mi jednou stalo - že byla silnice o tolik kluzčí, než jsem si myslel, že jsem prostě sundal nohu z brzdy a šlápl na plyn. Typická pro nás - nezávodníky je taky jízda po krajnici, v situaci, kdy 100 na tachometru je těm vzadu málo a prostě se rozhodnou, že v zákoně je ustanovení "nepřekážet rychlejšímu". Všichni to pak děláme, když se k předjíždění rozhodne někdo v protisměru.

Vážně - máte představu, jak těmhle situacím odpomůže bodové a pokutové přitvrzení?

Jen pro Vaši informaci: omezení rychlosti bylo stanoveno v době ropné krize v 70. letech za účelem úspory benzínu. Fakt, já to pamatuju.

R. Tichý 21.5.2016 12:17

Re:

Systém je nefunkční, protože jeho dodržování "nikdo" nepostihuje. Je to stejné jako se zákony-máme zákon o každé sirce, ale nikdo je nevymáhá. Polovina policistů je zalezlá v kanceláři, případně si vozí zadky autem "na hlídce".

V téhle zemi lidi slyší jedině na peníze. Je to nejlepší "výchovný" prostředek. Upřímně-líbí se mi výše pokuty podle výše majetku.

Z. Lapil 21.5.2016 16:01

Re:

S tím souhlas. Ale pak je třeba zlepšit chytání zlotřilých řidičů, nikoliv zvýšit bodové sazby.

A nebo - ó hrůzo - uznat, že řidiči jsou dospělí lidé, dopravní předpisy omezit na ty technologické (po které straně silnice se jezdí; kdo má přednost) a minimalizovat ty administrativní (90km/h je na některé silnici sebevražedná, na některé nesmyslně nízká). Příklad? Ve Smečně mají náměstí přepůlené důležitou silnicí. Občas tam jsou houpačky, kolotoče a příslušný rumrejch. Objet se to nedá. Myslíte, že tam dávají omezení na 30, nebo na 10km/h? Ne. Přijde tam velká cedule VE MĚSTĚ JE POUŤ. A funguje to.

T. Krystlík 19.5.2016 1:19

Autore, proč má Německo

nejnižší pokuty v Evropě?

P. Dvořák 19.5.2016 7:36

Re: Autore, proč má Německo

Protože to jsou vycepovaní Němci. Když jim führer(ka) pokyne nebo vydá rozkaz, jsou připraveni ho splnit i kdyby měla shořet nebo být zamuslimovaná celá Evropa.

Takže nejsou třeba drakonické sankce. Jsou jak krysy jdoucí samy za krysařem.

J. Lepka 19.5.2016 10:50

Re: Autore, proč má Německo

Nechtěl bych vám brát iluze :

http://dfens-cz.com/jak-se-jezdi-v-nemecku-bericht-von-d-fens/

A. Holík 19.5.2016 0:38

Bodovy system

Neni vule .. lidi chteji jezdit jako hovada. Policajti zase chteji v prve rade nastroj na uplatky. Body asi nestaci.