5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Dolly 2.2.2009 22:03

Divila bych se

kdyby někde v tomto "právním státě" nebyli občané tímto státem okrádáni.

P 2.2.2009 21:16

Lumpárna to je

V tomto týdnu byla ve sdělovacích prostředcích zpráva, že nějaké město (České Budějovice?), chce provozovat kamery. Ale protože zákon není jasný, přichází tím ročně o mnoho miliónů. Před několika lety jsem zažil v tramvaji, jak jeden cigán vykřikoval, dnes bylo málo peněženek. Vůbec se za to nestyděl, stejně jako někteří politici.

O víkendu jsem byl ve Vídni. Tam když končí zelená, tak několikrát zabliká. Co tuhle jednoduchou věc zavést u nás. Další zcela nezvyklou věcí bylo, že policisté jsou večer skutečně vidět tam, kde je třeba (u nás ve srovnání s nimi berou peníze za nic). Také jsem viděl, jak se tam v sobotu večer opravoval kanál na vedlejší silnici. Vzhledem k tomu, že na silnici ležela vstva sněhu, jsem jen nevěřícně zíral. Je to o přístupu k řešení problémů. Zdá se mi, že arogance našich politiků, je podstatně vyšší, než například v sousedním Rakousku.

Kanuk 2.2.2009 21:31

Re: Lumpárna to je

K té opravě kanálu - to není arogance politiků, ale arogance unií a stavebních firem, jejichž zaměstnanci chtějí pracovat od devíti do pěti jako ostatní, a ne se hamižnit někde po večerech, případně nocích. A dovedete si představit ten řev obyvatel z okolí, kdyby jim v noci pod okny rachotila sbíječka? Ony by stačily i náklaďáky dopravující materiál..

P 2.2.2009 21:59

Re: Lumpárna to je

Ta sbíječka tam opravdu rachotila, měl jsem to před okny. Prvně tam stálo auto technických služeb s majákem. Koukali na to, zjistili, že to sami nejsou schopni spravit, za hodinu přijela další dvě auta, včetně sbíječky. Dokonce dovezli beton. Za dvě hodiny to spravili (asi od 18 do 20 hodin).

Jaromir Hromádka 2.2.2009 20:36

semafory jinde

Tak jen pár slov ze semaforu ze země švédské. Tam nejen zavedli něco, čemu se říká zelená vlna - takže když jedete križovatkou na zelenou a jako člověk...tak vám na další křižovatce naskočí zelená. to za prvé.Tohle bych rád viděl např. zde v Sokolově.... Za druhé...Sverige poslední léta šetří kde se dá a tak místo světel dali na všechny 4 ulice značku Stop, dej přednost v jízdě...a je to. Neměl jsem s tím  problémy. A za třetí...nevím jak si to pan Pašek představuje, ale čára nečára, na takové stopce zastavím tak, abych měl do křižovatky přehled - ale zastavím tak, že kola stojí.Nejen proto, že za to je mastná pokuta, ale protože ta značka tam není na ozdobu. Napsal bych quo vadis český automobilisto, ale nevím jak se latinsky řekne kam spěcháš...

Kanuk 2.2.2009 21:24

Re: semafory jinde

Pane Hromádko, tak za prvé, je-li zelená vlna v jednom směru, nemůže být ve směru protějším. Bylo by ovšem možné udělat zelenou vlnu ve směru, kterým v danou denní dobu jede většina vozů, zhruba ráno do města, odpoledne ven. Ale má to i další háček, jak sesynchronizovat  celou uliční síť. Náznak k něčemu takovému jsem viděl na nábřeží pod Letnou, kde jsou, nebo aspoň byla, návěštidla ukazující řidiči, jak rychle má jet, aby k příštím světlům dojel na zelenou. Ale to je úsek s minimem křižujícího provozu, část křižovatek je mimoúrovňová. Za druhé, kdyby všude byly místo světel čtyřsměrné stopky, tak by projetí Prahou při jinak nulovém provozu trvalo nejmíň hodinu. My je máme tady v Kanukistánu, a pokud vím, tak také v USA, ale ne na hlavních křižovatkách. Nejlepším "automatem" pro řízení provozu na křižovatce je pořád SCHOPNÝ dopravní strážník. Vídal jsem jednoho takového v Praze na Můstku. Ten to tam řídil jak dirigent orchestr, a provoz mu odsejpal. A tehdy tam ještě jezdily tramvaje.

vincenzo 2.2.2009 21:37

Re: semafory jinde

Co by nemohla, budou prostě fázově posunutý ;-)

Kanuk 2.2.2009 21:45

Re: semafory jinde

Vincenzo,, já jsem o tom nikdy moc nebádal, ale ono to asi bude o něco složitější. Oni ti pánové na dopravních úřadech, nebo jak se kde jmenují, nejsou takoví blbci, jak vy si myslíte.

vincenzo 2.2.2009 23:26

Re: semafory jinde

Jo, na rozdíl od vás uměj síťový grafy ;-)

J.G. Pašek 2.2.2009 17:48

Stopka u křiřovatky? . . .

Zastavím u cedule, pomalu popojedu ke křižovatce, zastavím  rozhlédnu se, dám podle předpisu přednost a potom pokračuji . . .  vymlovat se, že tam byla špatně viditelná čára? Na co se pan Vlk vymluví, když padá sníh a tlustá, normálně viditelná čára není vidět?

Od slušného řidiče se očekává, že má intuici a zkušenost odhadnout jak je daleko od křižovatky, když přišla zelená a kdy asi příjde žlutá a po ní červená . . . na žlutou se do křižobvatky nevjíždí . . . 

O parkování nemá cenu se bavit, protože k tomu jsou placené parkoviště a garáže . . .

Větruše 2.2.2009 20:26

Re: Stopka u křiřovatky? . . .

Vlk je vlk a vlkem zůstane.

Jaromir Hromádka 2.2.2009 20:38

Re: Stopka u křiřovatky? . . .

mila vetruše - tak se pojd´te podívat k nám do Sokolova na křižovatku u soudu jezdíte taky autem anebo jenom s trakařem

Větruše 2.2.2009 21:03

Re: Stopka u křiřovatky? . . .

Já ano. A s čí vy?

nosál 2.2.2009 21:24

Re: Stopka u křiřovatky? . . .

a co se naučit porozumět přečtenému ?

Kanuk 2.2.2009 21:50

Re: Stopka u křiřovatky? . . .

na žlutou se do křižobvatky nevjíždí . . .  Pane Pašku, v tomto s vámi souhlasím. Ale kolik procent řidičů toto pravidlo dodržuje? Myslím, že 10 by bylo moc.

J.G. Pašek 2.2.2009 23:19

Re: Stopka u křiřovatky? . . .

Když vidím, že je křižovatka plná = zácpa stojících aut přede mnou, tak do takové křižovatky nevjedu, ani když mám zelenou . . . 

cc 2.2.2009 23:47

Re: Stopka u křiřovatky? . . .

1. Zastavit máte ve výhledu do křižovatky.

2. Svislé značení má přednost před vodorovným.

toogood 2.2.2009 15:47

Fotografie z krizovatky jsou dukazem ceho?

signál se žlutým světlem "Pozor!" povinnost zastavit vozidlo ... před světelnýmsignalizačním zařízením; je-li však toto vozidlo při rozsvícení tohoto signálu již tak blízko,že by řidič nemohl vozidlo bezpečně zastavit, smí pokračovat v jízdě.

Jsou dve moznosti:

1) jsem vyfocen v krizovatce a na semaforu sviti cervena. To ale neni dukaz toho, ze svitila kdyz jsem do krizovatky vjizdel.

2) jsem vyfocen tesne pred krizovatkou a na semaforu sviti orandzova nebo cervena. To ale neni dukaz toho, ze jsem vjel do krizovatky

Jinymi slovy fotka z krizovatky nic nedokazuje. Museli by me natocit na video. jinak se budu hadat.

chk 2.2.2009 15:58

Re: Fotografie z krizovatky jsou dukazem ceho?

A co takhle dvě fotky: jedna před křižovatkou v určité vzdálenosti a svítí červená, druhá v křižovatce a svítí červená. K tomu údaj o čase, aby nebylo možné, že se jedná o dvě různé červené.

toogood 2.2.2009 16:01

Re: Fotografie z krizovatky jsou dukazem ceho?

a to se dela? ja myslim, ze oni vzdycky udelaj jen jednu. dve fotky, to uz je vlastne to video.

Liberta 2.2.2009 20:32

Re: Fotografie z krizovatky jsou dukazem ceho?

Ale musí to být BAREVNÉ fotky , žejo? ;-D

vincenzo 2.2.2009 21:39

Re: Fotografie z krizovatky jsou dukazem ceho?

Proč? To že tam svítila ta či ona může být zdokumentováno i jinak. Nakonec i barvoslepej to pozná, podle polohy světla na semtamforu 8-o

pavlik 2.2.2009 15:41

o co jde

Když dojíždíte a v protisměru je červená, to není nic proti ničemu, podstatné je že v tom čase už do križovatky nikdo nevjíždí. Přejet křižovatku trvá několik sekund, za 5 sekund lze většinou pohodlně zastavit. Jde o to, jak dlouho je na semaforu "oranžová" (nejsem si teď jistý zda to dle předpisů není žlutá).  Aby to byla opravdu past, musí oranžová svítit kratší dobu než těch 5 sekund ... Ideální by bylo, kdyby se časy na semaforech prodlužovaly taky když jsou špatné podmínky (mlha, kluzko, atp.).

Článek byl zajímavý, otázka je nakolik to bylo s tou konkrétní křižovatkou podložené.

Vera 2.2.2009 15:44

Re: o co jde

Mate to presne! Nedavno v US si overili, ze kdyz se prodlouzi zluta ze tri na pet vterin, pocet aut projizdejicich na cervenou klesne o 70%.

chk 2.2.2009 16:00

Re: o co jde

Existují inteligentní země, kde před oranžovou blikne zelená. Také by to šlo řešit tím, že by se napřed rozsvítila oranžová spolu se zelenou, pak by svítila jenom oranžová, posléze jen červená.

Existuje i druhý extrém, třeba v Rusku, kdy při zelené na displeji svítí časový údaj, odpočítávající vteřiny do červené :-)

cipísek 2.2.2009 18:22

Re: o co jde

Tak možné zavedení tohohle zablikání (běžné v Rakousku) se před delším časem u nás diskutovalo na netu , byl to jakýsi chat s tehdejším ministrem- odpověď páně ministra tehdá byla,že ne,protože by řidiči šlápli na plyn a bylo by to prý horší než lepší.Nevím.Já v tom Rakousku jezdil denně dva roky a něčeho podobného jsem si nevšiml - snad jen toho,že před takovou křižovatkou nikdo "negumoval"ani se nelisovaly plechy za studena, jak to někdy bývá u nás.

eteran 2.2.2009 18:47

Re: o co jde

To je vše tím, že vysoce odborné činnosti řídí naprostí laici, kteři se mylně domnívají, že tomu rozumí. Naprosto regnantním případem je "smrdící hlava" pan Langr. za jeho účinkování nenastalo žádné zlepšení, jak při každé příležitosti tvrdí on, ale situace se trvale a rapidně zohoršuje. Excelentní jsou hlavně monstr akce jako prezentace aut na brněnském autodromu a hasičské techniky v jeho rodné Olomouci. To nebyla ani za komunistů. Pan ministr se předvádí, ať to stojí co to stojí. 

Větruše 2.2.2009 20:29

Re: o co jde

To nic není. Už v sovětském svazu ověřili, že kdyz je oranžova 2 minuty a červená jen 30 vteřin, pocet aut projizdejicich na cervenou klesne o 92%.

Kanuk 2.2.2009 21:39

Re: o co jde

Ona je ovšem také otázka, o kolik se tím zmenší průjezdnost křižovatky, t.j. kolik vozů může projet za určitou dobu (v průměru).

nup 2.2.2009 14:17

Nebudu policajty obecně bránit,

ale jaká jsou řidiči neskutečná svoloč, je vidět každý den na I.P.Pavlova. Z Nuseláku fronta jako bejk, k muzeu jen tak popojíždící, ale jenom málokoho napadne najet do křižovatky až když vidí, že bude mít volno i za ní. A když to někoho napadne, vjede mu do volného prostoru mladý a progresivní z vedlejšího pruhu. Pak padne červená a kolmo stojící tramvaje jsou v háji, protože musí čekat, až jim mladí a progresivní vyklidí koleje a semafor seřízený na jedno projetí přes oba směry magistrály je tak rovněž k prdu. Tam by se uživilo policajtů deset. A věřím, že to není jediný místo v Praze.