20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MarBal 19.12.2008 13:21

Re: Zakažme- no to snad už ne, ale aspoň nedovolme, aby

NAPROSTY SOUHLAS R^R^R^

tom 19.12.2008 13:20

Re: Je třeba, aby kamionová přeprava platila adekvátní část nákladu

Co to pláš za blbosti ??   Přis stavbě silnice / dálnice se počítá s zatížením na jednu nápravu, která je po celé evropě stejná (18tun na jedno zdvojenou návravu), že v ČR se šidí při výstavbě dálnic je jedna věc, v německu není problém se stavem dálnic.

Tvoje úvaha stojí asi na stejném místě jako, zavedení vyššího jízdného pro obézní lidi.

MarBal 19.12.2008 13:15

Re: Ach bože

Taky nechapu, proc je posledni dobou pan Jakl tak videt a slyset? Vzdyt on prece neni zadny uzasny myslitel, aby byla po jeho nazorech (na cokoliv) vyrazna poptavka. Prezentuje pohledy, ktere jsou velmi omezene a neprinaseji zadne nove navrhy reseni.

Ptam se, zda jeho vyplody mam povazovat za Klausovy nazory ??? Spojeni techto 2 osob je tak tesne, ze by snad mel pan Jakl nacas zmlknout z ohledu na prezidenta.. ne? 

čm 19.12.2008 13:10

Re: Pane Jakle...

To protestuji !!!!! Skutečností je, že se k němu po tý spirále jak jsme se vo ní učili jenom vrátil. Jenom je divný, že to u něj šlo tak rychle. Seniliní žvanění jako vývojově vyšší stupeň dětského žvanění se projevuje až v mnohem vyšším věku. Leda, že by byla senilní demence nakažlivá. To sme ale v pěknym průšvihu, zrovna ráno vanul z Hradu úplnej fičák....;-)

I. 19.12.2008 13:06

Re: Regulace kamionů

Naprostý souhlas. Celé je to o tom, že ta doprava je pořád moc laciná. Protože nezahrnuje veškeré náklady.A mezi náklady lze zahrnout i sníženou kapacitu kamionové dopravy vlivem zákazu jízdy v některých dnech.

Jenda 19.12.2008 13:05

Re: Já jsem pro zákaz jízdy

Ono casem treba dorazi.

MarBal 19.12.2008 13:03

Prateto, kdyz nemas co rict tak mlc, prosim

(Y)

Honza II 19.12.2008 13:02

Re: Omyl.....

...nic jste nepochopil....:-D

19.12.2008 13:02

Je to trochu absurdní...

... asi by bylo nejlepší zakázat Jakla :-D

I. 19.12.2008 13:00

To jsme nevděční!

Ubohé kamiony nám vozí hračky a rohlíky, a my je nemáme dost rádi. Na bilbordech nedávno bylo, že kamion veze mé ženě růži, ale mně  smrdí. Možná by stálo za zamyšlení, jak fungují dráhy, když všichni chtějí vozit vše po silnici. Kolik kamionů asi veze hračky a rohlíky, a kolik jich vozí třeba přiblblou minerálku ze Slovinska nebo z Rumunska, nebo pytlovaný cement  z Berliner zementwerk, vyrobený z českého popílku - vše po silnicích! Na dráze hnijí prázdné vagony a koloťuci se koušou nudou, protože díky geniální dopravní politice státu jde vše po silnici.  ČD jsou v pohodě, na své si přijdou ze státních dotací, tak co by staraly.  Ale nemusíme mít obavy - brzy splavníme Labe pod Děčínem, silnice osiří, vše do Německa půjde prý po vodě. 

Jenda 19.12.2008 12:59

Re: Omyl.....

Coz ovsem znamena, ze jich potrebujete mit vyrobenych vic prave o ty ktere se vam ty dva dny flakaji nekde na zeleznici.

V 19.12.2008 12:57

Re: Co takhle vlakem?

proboha, to myslel jako nadsazku, cili ukazat jak by to bylo blbe, a jen blbi tomu neporozumi, stejne jako je nebezpecne rikat nekterym lidem neco v zertu

MarBal 19.12.2008 12:56

Re: Nedostatky přirozené regulace

R^R^R^

V 19.12.2008 12:53

Re: Nejlepší přítel člověka - kamion?

no jo, ale je kratkozrake 'stekat' na kamiony, mate jit stekat na stat, vladu, tam je ten pes zakopany. Rozumim ovsem tomu, ze tam byste stekal marne. Prectete si muj prispevek tady vyse.

Jan Ven 19.12.2008 12:52

á - pan hradní bavič

1) u nás vlak nejezdí, takže jet vlakem nemůžu, to bys moh Jakl vědět dyž si tak chytrej

2) autem jezdim do práce a ne z rozmaru, což bys moh Jakl vědět. Za co si asi kupuješ pišingr?

3) vsaď se Jakl, že když se kamionová doprava omezí na 10% tak to přežiju

Dezider 19.12.2008 12:50

Dobrý nápad

Ono v tomto státě je těch příkazů,zákazů a nařízeních tak žalostně málo,jak by řekl Švejk:..o jeden navíc,přijde to prakticky nastejno.My Češi jsme disciplinovaný narod,necháme si líbit prakticky všechno a ještě si budeme říkat v jaké pěkné demokracii to žijem.

V 19.12.2008 12:49

dobra uvaha

ale jen dobra, nikoli vyborna.

"komunikace, infrastruktura. Je to skoro to jediné (kromě obrany a bezpečnosti), o co by se měl starat stát... Ne na špatnou sociální a zdravotní politiku. Na infrastrukturu."

Nenapadlo vas pane Jakle, proc nyni mame tak ubohou silnicni infrastrukturu (stavem a rozmachem)? Je to jen nahoda ze je to infrastruktura rizena statem? Rekl bych ze nikoliv, ale prave naopak - tu mizernou silnicni infrastrukturu mame presne proto, ze je rizena statem. Stat se ma starat je o ty oblasti spolecenskeho zivota, ve kterych je to z definice nevyhnutelne, soukroma policie ani soudy ani vojsko nejsou myslitelne v dnesnim state, soukroma silnici infrastruktura mozna je a to velice dobre.

Jinak argumentace pro volny provoz nakladnich a jinych vozu ma byt vedena v rovine lidskych svobod - prece za tou nakladni prepravou jsou nejake osoby, ktere maji stejne pravo na vyuzivani silnicni site, jako ja s malym automobilem. Proc by mela byt komercni kategorie nejak odlisovana, jen proto ze je provozovana podnikateli? Jsou to nejaci podlide, ci co? To uz bysme taky mohli rozlisovat lidi co jezdi do prace a pracovne a nejak je omezit jako ty nakladaky a dat plne povoleni jen tem, co jezdi pro radost, treba na chatu, ci projet to ferrari o vikendu. Tim nerikam, ze nakladak nema mit trochu odlisna pravidla silnicniho provozu, ale ktere dny smi vyjet, to do toho nepatri.

Pavlína 19.12.2008 12:44

Nejlepší přítel člověka - kamion?

Mám drzý dotaz. Asi nebydlíte u silnice I.třídy, která pamatuje ještě druhou světovou, a na které se za ta léta pouze látaly nejhorší díry. Já ano. A když se pod Vámi třepe postel, praskají okolo Vás zdi, cinká sklo v lince a rezonuje v oknech, řeknete  si na adresu řidiče, který rozhodně nejede čtyřicítkou, k čemuž  jej vybízí dopravní značka, bodejď by se chtěl někde "vysypat". A to máme pár set metrů od domu dálnici.

Ne, pro nás takto postižené obyvatele obcí je kamion opravdu veřejný nepřítel. Nadneseně řečeno, ale se vším důrazem.

Ostatně, to úžasné zboží, které nám ti dobráci vozí, by nemohlo putovat po železnici?

AdVy 19.12.2008 12:37

Pane Jakle...

...Váš způsob myšlení zůstal sotva na úrovni žáka základní školy. :-/

Minutus 19.12.2008 12:34

To je ale imbecilní zkratka.

Nic lepšího jste nevymyslel?

vrissky 19.12.2008 12:34

takhle ne

Vážený pane Jakle, tak jak s Vámi obvykle souhlasím, tentokrát jste vedle jak ta jedle. Pokud by náklady na dopravu kamiony byly skutečné a tedy by obsahovaly i náklady na údržbu dopravní cesty, budu s Vámi souhlasit. Zde však platí , že náklady na údržbu jsou hrazeny nikoli dopravci, ale státem a v tom případě je nutné přiznat, že nákladní automobilová doprava je tedy dotována a proto cenově pokřivená. Tím vzniká možnost nesmyslně cestovat zbožím tam a zpět a ještě na tom vydělávat.

Řešením by bylo nastavení mýtného systému, který by představoval poplatek za skutečné opotřebení přepravní cesty.

Navíc ještě jedna poznámka - jel jsem služebním autem k zákazníkovi a vlekl jsem se za skupinou kamionů, které tedy omezovaly moje podnikání a do toho mi z rádia mluvčí česmadu vysvětlil, že nemám právo omezovat jeho podnikání, (on moje zřejmě  ano, protože má větší auto a mediální prostor....)

LS 19.12.2008 12:31

Je to tak

Čekal jsem po přečtení Vašeho článku tyto reakce, neboť jsem tušil, co pseudoodborníků má tato země nejen na MDČR, ale i mezi prostým lidem. Jistě je už na čase zavést to co požadují občané této země a nechat je pořádně vyhladovět, aby neskákali na lep populistickým politikum a byli nuceni se zamyslet a volit ty co se budou snažit makat jak je potřebné a ne pro své nízké zájmy a lobby v pozadí. Pak ještě pár zelených mozků do toho a rohlík za 0,90 Kč je okamžitě za 2,30 kč (obrazně)

fo-ol 19.12.2008 12:24

zakazte jakla

nejen na psu ale vsude :)

VladaK 19.12.2008 12:11

Co takhle vlakem?

Vážený pane Jakle, píšete, že by lidé místo autem mohli jet vlakem. Nenapadlo Vás, že stejně to platí i pro to zboží? Před nedávnem jsem jel právě vlakem po Německu a tam byly běžně vidět kontejnerové vlaky. Kolika kamionům odpovídá jeden takový vlak? Přitom jede po vlastním drážním tělese, takže to může být i rychlejší než na ucpané silnici. Tady u nás jsem takové vlaky prakticky neviděl. Nejsem ekonom, nevím, co yjde v tomto srovnání lépe. Zeptejte se na to, prosím, příležitostně Vašeho  nadřízeného.

Honza II 19.12.2008 12:05

Omyl.....

většina lidí nemá nic proti kamionům jako takovým,ale proti způsobu přepravy absolutně úplně všeho zboží a surovin.Právě věci,které nepodléhají zkáze,které při rozumném naplánování mohou být přepraveny s 2 denním předstihem po železnici,která je využita jen ze 40%.

Ignác 19.12.2008 12:05

Re: Jejda, pán nemá ponětí, co je mýtné :-)

Železnice se snad postavila a udržuje sama? Dálnici stát postavil a udržuje, a to stojí nemalé peníze. Pokud by měla být zdarma i pro kamionovou přepravu, proč by státem postavená a udržovaná železnice neměla být zdarma pro vlakovou dopravu, jinak je to nerovná konkurence.

tosek 19.12.2008 12:05

Re: No tak sem s ní, Vy normalizátore :-)

Vcelku se to dá spočítat, dá se to i změřit, ale pro vás je to zbytečné, stejně byste to nepochopila.

stepankova 19.12.2008 12:00

Regulace kamionů

Vážený pane Jakle! Já poslední dobou nedělám, nic jiného, než si přečítám na zboží "zemi původu". Doporučuju Vám to počteníčkot taky. Odhaduji, že asi tak 9O% výrobků jezdí po dálnicích křížem. Já bych ocenila, kdyby na každém kamionu bylo povinně napsáno, jaké zboží převáží. Na rakousko-českých hranicích se potkávají vepřové půlky. Ččeské mléko "jede" do Německa. Objevila jsem cucavé bombony z Australie, sušenky z Italie atp. Někdy stojí zato, studovat mapu světa a naplánovat si v duchu celou trasu všech dovážených nesmyslů. Že se tyto transakce dopravcům vyplatí,taky o něčem svědčí. Koukám, že se od pana presidenta vzorně učíte, taky už do všeho mluvíte.

ZW 19.12.2008 11:54

Re: kamion

Kéž by to bylo tropické ovoce!

Jenže ty kamiony k nám z ciziny převážejí mrkev, brambory, zelí nebo cibuli. Ne proto, že bychom je u nás nedokázali vypěstovat. Ne proto, že jsou jinde levnější. Ale prostě proto, že obchodní řetězce a jejich dodavatelé mají smlouvy se svými zahraničními partnery.

Podobně to gunguje i v rámci ČR: Stojí-li Mattonka v Brně stejně jako v Olomouci a totéž platí i pro jogurt z Olmy, je někde něco shnilého.

nup 19.12.2008 11:50

Re: zakažme chodce

R^R^R^