20.10.2019 | Svátek má Vendelín


Diskuse k článku

DOPRAVA: Skandál okolo D 8

Špatná legislativa, schválená a udržená proti změnám dřívějším ekologistickým ministerstvem a nevládními organizacemi, způsobuje státu miliardové škody. Bohužel náprava mnoha špatných zákonů se dnes i přes určitou snahu řeší značně liknavě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 29.1.2012 10:43

Re: Včem je věcný problém legislativy?

Podstata věci je jednoduchá. Ekologičtí aktivisté jsou ze zahraničí placená "5. kolona", jejímž úkolem je zničit konkurenceschopnost naší země (ochromit dálnice, vodní cesty, turistiku...) a vytváření precedentů pro vládu svých "bruselských pánů" (např. vytváření chráněných oblastí, boj proti "radaru"...). Doufám, že se dočkají své zasloužené "mzdy".

F. Doušek 27.1.2012 23:26

Re: pane Šimku

a ticho.

J. Šimek 27.1.2012 19:18

Re: Proč stát platí ekologické organizace ?

Aha, takže stranický klíč všude, kam stranické pazoury dosáhnou považujete za virtuální realitu. Kdo z nás je mimo mísu pochopí i blbec.

J. Boleslav 27.1.2012 18:27

Re: pane Šimku

To je poměrně smělá myšlenka, máte pro ni třeba  taky nějaké důkazy?

J. Boleslav 27.1.2012 18:25

Re: Proč stát platí ekologické organizace ?

Nevím, jestli je p. Šimek soudruh, ale intelektuálně utlumený nesporně je, v tom máte 100% pravdu. A debata s ním je zjevně zbytečná. Žije evidentně v nějaké své virtuální realitě, nepříiš utěšené.

J. Schwarz 27.1.2012 18:14

Re: Chytá Vás fantas,

Tak zkuste někde polít vozovku olejem a postavit tam ceduli " 10 km/h". Kdo se tam vymázne,  prostě "porušil předpis, že".

K. Filek 27.1.2012 16:34

Re: Proč stát platí ekologické organizace ?

soudruhu Šimku,hlupák zůstane hlupákem a nemá cenu se s takovým bavit.Ať staví dálnici kdokoliv,ale ať už je postavená.

E. Heusinger 27.1.2012 15:41

Re: a co autorizovaný inspektor?

V BRD nejsou tak tupí a neschopní ouřadové jako v ČR.

E. Heusinger 27.1.2012 15:40

Re: pane Šimku

A co vyděrači v ŘSD? Ti trasují silnice tak aby co nejvíc uškodili přírodě.

M. Šejna 27.1.2012 15:29

pane Šimku

vy evidentně vůbec netušíte, o čem je řeč. Autorizovaný inspektor musí respektovat stavební zákon, ale má výhodu, že nemusí brát v úvahu ekologické vyděrače. Inspektor musí respektovat jen přímo dotčené účastníky stavebního řízení a nikoli samozvané ekologické vyděrače. V tom má inspektor oproti stavebnímu úřadu výhodu. Ekologičtí vyděrači mohou rozhodnutí inspektora napadnout jen u soudu. Jenže u soudu to funguje jinak, než u stavebního úřadu. U soudu musí ekologický vyděrač prokázat, že stavební povolení je proti zákonné. U stavebního úřadu nic prokazovat nemusí, protože tam vyděračovi stačí donekonečna se odvolávat.

J. Šimek 27.1.2012 14:31

Re: Pro začátek by stačilo

ŘSD ale hlavně krade, respektive organizuje rozkrádačky. Vaše nenávist k ekologickým hnutím na tom nemění nic.

J. Šimek 27.1.2012 14:28

Re: Proč stát platí ekologické organizace ?

No odpověděl jste na něco jiného, protože co jsem napsal je pravda. Ekologické organizace jsou poslední překážka tomu, že o stavbách začnou rozhodovat "okresní tajemníci", jako to bylo za bolševíka. Žádná odbornost, klidně ho.no místo mozku, jen partajní knížka.

J. Šimek 27.1.2012 14:25

Re: a co autorizovaný inspektor?

Nojo, ale neřekl jste za jakých podmínek a to je klíčové.

J. Boleslav 27.1.2012 14:00

Re: a co autorizovaný inspektor?

No ono leckde ve světě (např. v Německu) je třeba vyvlastňování pozemků při stavbě dálnic tzv. ve státním zájmu a není s tím žádný problém. Tam si žádní zelení magoři moc neškrtnou.

J. Boleslav 27.1.2012 13:57

Re: Pro začátek by stačilo

ŘSD je tady hlavně od toho, aby stavělo silnice a ne aby se do nekonečna dohadovalo s nějakými zelenými magory. Aby byla přitom dodržována legislativa, od toho jsou tady stavební úřady, které tak i činí. 

J. Boleslav 27.1.2012 13:53

Re: Proč stát platí ekologické organizace ?

Obávám se, že ta vaše síla nebrání stavět podle nějakých klíčů, ale brání stavět vůbec. A to lidé většinou vidí docela dobře. Zkuste třeba jít povídat o vašich klíčích do těch obcí, kterými kvůli zeleným pomatencům, kterých se stále zastáváte, denno denně projíždí pod okny desetitisíce aut. Vezměte si ale k tomu hodně velkou a dobře ozbrojenou ochranku, jinak Vás tam přizabijou.

J. Šimek 27.1.2012 12:42

Re: Pro začátek by stačilo

A to je ospravedlňuje stavět, jako dobytek ?

P. Rada 27.1.2012 12:42

Včem je věcný problém legislativy?

To se s článku pana Hanzlíčka sotva kdo doví. Nedoví se ani jaký protinávrh pan Hanzlíček preferuje.... a to je pak svým způsobem škoda diskuse - problé totiž zřejmě tkví jinde.

Příznačná okolnost - v článku rovněž neuvedená - je fakt, že české dálnice jsou všeobecně proti evropskému průměru předražené zhruba p 40%. Pak není divu, že stavební firmy vlastně námitky a s tím obvykle související nárůst nákladovosti, svým způsobem vítají - to je ale jen jedna stánka problému.

Mámeli chorobně provázanou politiku, státní zprávu a zřejmě i legislativu s firemním kapitálem, není pak divu, že dochází k tomu jevu co autor líbivě kritizuje slovy "zaplatíme to všichni". Platíme tedy důsledek toho, že všechny stavby ze státních peněz investované jsou pravidelně předražovány a s  každým dalším oddálením tuplovaně.

Podstata tedy není u jednotlivých aktivistů či organizací podporovaných státem i když i tam se zřejmě najdou vykukové k pohledání.. - jak je naznačováno, ale v tom, že v případě dálnic jde o státní zakázku - tedy s veřejných prostředků o které se firmy rády podělí. Protože všechny parlamentní strany mají a hájí naprosto neprůhledné účetnictví, mohou během voleb být financovány skrytě od sponzorů.... Firmy si pak skrze takto nastrčené figurky přihrávají předražené zakázky - tedy  vracejí se jim s úrokem peníze investované do voleb. Zkrátka přijde stát, Evropské fondy... tedy my skorovšichni... a kdo by to žaloval?.

Proti této zásadní systémové změně legislatyvy, zákoně nařizující transparentnost financování pol stran, stanovení limitu na volební kampan.... panuje ve všech dnešních parlamentních stranách vzácná shoda a je POKRYTECTVÍM od autora vinit s tohoto podstatného faktu a jeho následků, dřívější ekologistické ministerstvo a nevládní organizace. Kouskem pravdy jen je, že dřívější legislativa je dnes se značnou chutí zneužívána a to jak k zisku soukromému tak navíc k propagaci proti mimoprlamentní opozici..

J. Šimek 27.1.2012 12:40

Re: a co autorizovaný inspektor?

To je ono. Vykašlat se na všechno a prostě to nařídit. Pěkně jako za bolševíka.

J. Šimek 27.1.2012 12:38

Re: Proč stát platí ekologické organizace ?

To chápete opačně. Je snad jiná síla, která brání stavět podle "stranického klíče" ? Bez ekologických aktivit by dávno partaje na základě nějakých proporcí rozhodovaly bez odbornosti tak, jak to předvádějí na všech úrovních státu a státní správy. Jestli o tomhle nevíte, pak žijete někde jinde.

M. Šejna 27.1.2012 11:50

a co autorizovaný inspektor?

Kdyby ŘSD používalo místo stavebních úřadů autorizovaného inspektora, nemělo by s ekologickými fašouny problém. Proti rozhodnutí autorizovaného inspektora se nelze odvolat, zatímco proti rozhodnutí stavebního úřadu ano. Proti inspektorovi lze jen podat žalobu a v žalobě zdůvodnit, co je v rozhodnutí inspektora nezákonného.

E. Heusinger 27.1.2012 11:47

Chytá Vás fantas,

nehoda vzniká porušením předpisů. To Vám nedocvaklo?

E. Heusinger 27.1.2012 11:45

Re: Pro začátek by stačilo

ANO, svojí neschopností a svým lajdáctvím.

Stavba D8 je krystalickým příkladen salámové metody.

J. Boleslav 27.1.2012 11:05

Re: Pro začátek by stačilo

Kdyby to tak dělalo, tak v případě dálnic nepostaví vůbec nic. Legislativa není v tomto směru úplně dokonalá a na jejím doladění se pokud vím pracuje.

J. Boleslav 27.1.2012 11:02

Re: Proč stát platí ekologické organizace ?

Pane Šimku, máte zvláštní schopnost spojovat jevy, jejichž korelace je podle mého názoru malá nebo žádná. Můžete mně prosím vysvětlit, jak v tomto konkrétním případě chtějí zelení zabránit stavění podle stranického klíče? To mně fakt zajímá. Podle mně se snaží naopak nastavit "stranický" klíč  na sebe.

J. Kadeřábek 27.1.2012 11:02

Re: Pro začátek by stačilo

kdyby ŘSD zahajovalo jen stavby s kompletním stavebním povolením. Nikoho by asi nenapadlo stavět 30 patrový dům se stavebním povolením na první, osmé a jedenácté patro. Silnice se ale takto staví běžně.

J. Boleslav 27.1.2012 10:55

Re: Pro začátek by stačilo

Myslíte snad, že tu stavbu brzdí ŘSD a stavební úřady? To snad nemyslíte vážně. Je přece evidentní, že je to naopak pár zelených parchantů, jak správně napsal kdosi v jednom příspěvku, kteří si na tom honí v lepším případě svoje ubohé ego, v horším se z toho snaží rýžovat peníze. A v každém případě štvou zatím bezmocnou normální většinu populace, která v důsledku jejich sviňáren trpí.

L. Šarina 27.1.2012 10:41

Za blbost

se platí a je až s podivem co tupých hlav máme a jak stršná je česka mentalita.

J. Šimek 27.1.2012 9:31

Proč stát platí ekologické organizace ?

Protože to je poslední šance, jak zabránit tomu, že se bude stavět podle "stranického klíče".

J. Stejskal 27.1.2012 9:09

Re: No, tedy:

Vaši reakci o protestu nechápu. Všiml/a jste si úvozovek?