2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
asnen@tele2.se 15.7.2008 19:13

Existuje někde na světě stejně "kvalitní"zabijácký úsek??

200 km tak zvané dálnice mezi Prahou a Brnem má nejvíce zabitých na  km v Evropě. Proč??

Kvetla 15.7.2008 0:26

Prosím,odpovězte mi někdo,na jakou přepravní rychlost byly knaše komunikace projektovány a stavěny.

Tedy tzv.dálnice byly za bolševika plánovány,projektovány s stavěny jako rychlostní komunikace dálničního typu ma max rychlost 110km/hod,s nosností tlaku na podloží pro nákladní auta do 20 tun.K určitým místním plusovým úpravám došlo až dloho po revoluci při dostavbě Plzeňské Ostravské a Ústecké dálnice.Podstané úseky tedy byly postaveny na výše uvedené podmínky.A neopomeňme prosímco všechno se kde"ušetřilo"v rámci různých soutěží o různé "Rudé prapory"tu ministerstva,tu vlády ,onde na přání různích tajemníků,kteří potřebovali vmáčknout do nákladů stavby úpravy cest tu k JZD,onde k rekreační oblasti,kde měli svou chatu,ap.A tak se šidily zemní práce,drenáže,hutnění,tlouštka podsypových vrstev,zjednodušeně řečeno ošidilo se vše,co nebylo vidět,takže vyjeté koleje a "vlny" na asfaltu byly a jsou dodnes zcela přirozeným důsledkem těchto "úspor". To že je vadné vlastní těleso vozovky,dnes již honosně nazývané dálnicí se dnes nemůže zachránit přidáním dalšího asfaltového povrchu a třetího pruhu.Ten je zpravodla v lepším technologickém stavu než původní těleso,protože si stavbu dnes nedovolí nikdo tak výrazně ošidit.Nicméně sklony a poloměry zatáček,klesání a stoupání zůstávají původní.Ostatně právě tohle se vymstilo již i mnoha papalášům,kteří se mylně domnívali,že jedou dálnicí.Vždyď si ji tak sami škrtem pera uzákonili.Že fysikální zákony působící v přírodě,nelze měnit pouým vydáním vyhlášky jim došlo, během havarie ,asi až v několika posledních vteřinách jejich života.Takže jen houšť a větší kapky.Proč ne rovnou 180.Smrt bude rychlejší a spolehlivější.Gravitační a odstředivé síly neožulíš vyhláškou,přibude sice křížků,ale ubyde starostí kam s vozíčkáři.A alibisticky se to zdůvodní pokaždé stejně-nepřizpůsobil svou rychlost stavu a povaze vozovky.Že to ten chudák nemohl tušit,byl jeho problém,měl číst důkladně Neviditelného psa.

Kdo by snad pochyboval,nechť zajde na Stavební fakultu ČVUT,nalezne tam v archivu bohatou dokumentaci.Jistě mu rádi poradí.

nobody 15.7.2008 15:05

Re: Prosím,odpovězte mi někdo,na jakou přepravní rychlost byly knaše komunikace projektovány a stavěny.

Nejen za bolševika, i teď je návrhová rychlost nejvejš 120 a často jen 100 km/h. To ovšem popíračům fyzikálních zákonů nemůže v rozletu překážet. ;-)

romadur 14.7.2008 21:53

neff pise tyto blaboly

pouze z duvodu ze mu ten jeho fichtl stejne vic jak sto padesat neda :-)

Pete 14.7.2008 21:26

Odborná úroveň českých ministrů dopravy je setrvale katastrofální.

Už několik let celkem vytrvale píšu o strašných nájezdech na dálnici D1 v Brně a okolí, na jednom je dokonce stopka! Světový dálniční unikát.  U blba Šimonovského jsem se ani nedivil že nehnul prstem, ale že Řebíček vytvoří po dvou letech vládnutí pouze komisi odborníků, která navrhne dát tři body za nezapnuté pásy a 160km na dálnici kde supí kamiony předjíždějící se minimálním rozdílem rychlostí třeba několik kilometrů, to jsem snad už ani nečekal. Realita vždy předčí veškerá očekávání.

Josef K. 14.7.2008 20:29

V Nizozemí

s nesrovnatelně hustší sítí dálnic (tříproudých minimálně) platí max 100 a 120, všichni jedou, zastaví se výjimečně a krátce.  Státní silnice - zákaz přejíždění zdůrazněný betonovou zdí mezi protisměrnými pruhy či  vydlážděnými pruhy, přejezdy přechodů ždy zvýšené, a všichni jedou...jedou a jedou a jedou a jedou. Matematické moduly mluví o nečem jiném, jakmile je narušena plynulost pak nejdete, a tu právě narušuje třeba příliš rozdílná rychlost jednotlivých vozů.

Myslím, že by bylo dobré, aby pan ministr a čeští milovníci rychlosti navštívili dvakrát do roka Rusko, tam mohou jezdit i 200 po městě, ale v takové Moskvě právě proto nejdou a nejedou.

V Čechách totéž. Ono to není v řidiči, ale v tom, jaké jsou nastaveny limity a jak jsou podpořeny stavebně i morálkou. Ovšem ten požitek 200 km/ hod, ten nahradí jakýkoliv jiný pocit, že.

Talián 14.7.2008 22:11

Re: V Nizozemí

V zemi s bohatou tradicí v dopravě se jezdí jedna radost, pokud vám nevadí že se rozhlížíte na druhou stranu. Počet kruháčů je tak obrovský, že často ani nestačíte řadit rychlosti do konce a už zase nohu z plynu. Jsou skutečně všude a i v odlehlé čtvrti na "T" křižovatce je vyroben kruháč namalováním bílého kotouče o průměru cca 1m na asfalt. Cedule ordinují jen tři možnosti: 30, 40 nebo 50 mil/h. Převažuje 40. Pokud je někde náhodou moc rovný a delší kus cesty je tam cedule se symbolem fotoaparátu, což značí fotoradar. Aby to bylo ještě lepší jsou silnice lemované živými ploty a protože se silně klikatí, musíte počítat s tím, že nevíte co bude za nejbližším meandrem. Za pár dní potom na rychlejší pohyb zapomenete a přijmete způsob jízdy jako láhev v plnírně pivovaru. Je až překvapivé, jak rychle i při tomto courání cesta uteče. Asi je to tím, že se jede pořád. Nikoliv  to naše ric a potom nic.

Honza42 14.7.2008 17:12

160 km/h je pohodová cestovní rychlost, žádné bláznění

Dokud jsem na to měl auto, jezdil jsem tak standartně. Nevím co se komu zase nezdá. Podobným tempem jsem absolvoval 1200km tam a zpět v dodávce a je to samozřejmě na čas a únavu znatelný rozdíl. Úvahy o spotřebě jsou pitomost. Benzín si každý platí sám a ostatním je po tom kulový. To už je stejný jako nařizovat, jak často se kdo smí třeba osprchovat teplou vodou. I když ještě chvíli budeme budovat světlejší zítřky v EU a možná se dočkáme i toho.

Azchab 14.7.2008 17:28

Re: 160 km/h je pohodová cestovní rychlost, žádné bláznění

Už jsem tu psal před chvilkou - právě že docela hodně z těch Schumacherů, kteří se řítí po dálnici, si ten benzín samo neplatí, jedou služebním autem a benzín platí zaměstnavatel, tak proč nezapřít plynový pedál o podlahu trvale? Kdyby si platili benzín sami, určitě by zpomalili.

Honza42 14.7.2008 18:33

Re: Re: 160 km/h je pohodová cestovní rychlost, žádné bláznění

Ještě aby ho platili, když jedou pro firmu. A jak si která firma hlídá náklady je její věc. Váš problém to bude, až to bude vaše firma.

Double_K 14.7.2008 19:30

Re: 160 km/h je pohodová cestovní rychlost, žádné bláznění

Taková rychlost je pohodová jen tehdy, když jste na silnici sám. Můžete mít nejlepší auto, ovšem při rychlostech nad 150 narazíte na nepřekročitelný limit - rychlost lidských reakcí. Zkuste si spočítat, kolik ujedete, než proběhne reflexní oblouk. Pokud pak všichni dodrží tuto bezpečnou vzdálenost, tak se na dálnici nevejdou. Další věcí je riziko srážky v takové rychlosti - vaše tělo by chtělo dál rychlostí 160, ale auto už trčí ve svodidlech. To věděl už Newton!

Olin 14.7.2008 17:05

Pozoruhodná diskuse...

pozoruhodné je obzvlášť to, kolika lidem vrtá hlavou, jak rychle mají jezdit ti druzí: kuli úspoře minut, kuli emisím, kuli nehodám...ale ve vyhlášce máme 130 na dálnicích A 90 mino dálnice, a kdyby to někdo vyměnil za limit 160 na dálnici a 110 mimo - co by se asitak stalo? Nic. Nebezpečí vyjádřené ve statistikách  - o to asi úřadům jde, neboť to stojí šéfičky pozice - ovlivňuje zaprvé kvalita komunikací, zadruhé hustota dopravy, zatřetí úroveň řidičů, možná něco začtvrté, ale rozhodně ani za dvacáté nejvyšší povolená rychlost. Její sama existence je čirý úřední alibismus, jak je dokázáno v Německu, kde to není, a v Itálii, kde se podle toho (prý) nejezdí.

Chris Kelvin 14.7.2008 17:10

Re: Pozoruhodná diskuse...

Pokud vím, tak se podle toho nejezdí hlavně u nás.

Olin 14.7.2008 19:33

Re: Re: Pozoruhodná diskuse...

Hlavně? Těžko hlavně. Italové prý jezdí rychleji a bezpečněji. Ale připisoval bych to hlavně jejich dokonalým silnicím.

A u nás? Skutečně neznám žádný rozumný důvod pro univerzální rychlostní limity. Dobrý řidič jezdí s citem, špatný jezdí blbě.

eh 14.7.2008 17:01

pane neff

i vy brebto, po D1 se 160 jezdí celkem normálně, když to podmínky dovolují. a když to nedovolí nepomůže ani značka. jestli myslíte, že zrovna tohle zvýšení max. povolené rychlosti bude mít nějaky špatný dopad, tak ve skutečnosti jen malujete čerty na zeď ... odborník je tu každý, koukám ... jak lidi horovali pro bodový systém a jeho účinnost a výsledek? pár lidí nemá řidičák, ale nehod neubejvá a neubejvá ...

Bohata 14.7.2008 17:17

Re: pane neff

Přestante mě vyřazovat z diskusí jen proto,že se Vám moje názory nelíbí.

Bohata 14.7.2008 17:18

Re: Re: pane neff

Bohata 14.7.2008 17:22

Re: Re: pane neff

Jediným skutečným faktorem havárií je duševní úroveň českých státních příslušníků a především vládních činitelů a t.zv.celebrit.

Pane Neffe,prosím ,přestante dělat censuru.

Tomáš 14.7.2008 16:21

Emise a kinetická energie

Jede-li moje auto rychlostí 100km/hod, bere asi tak 6l/100km. Jede-li 160km/hod, je to asi 10l/100km. Mám dojem, že úměrně se spotřebou paliva rostou i emise. Podle mne zvýšení rychlosti jízdy za ty emise nestojí. Co vím ale přesně je, že kinetická energie roste s druhou mocninou rychlosti. A právě tato kinetické energie je v případě kolize tou "silou", která způsobuje úrazy i smrt.  Myslím si, že úrazy a úmrtí za tu rychlou jízdu opravdu nestojí. Řekl bych, že rychlá jízda, které kde kdo holduje především navozuje určité opojení z rychlosti a je pro nás něčím jako drogou.  Mohu říci za sebe, že toto už mám za sebou. Jezdím od roku 1982, dnes mám auto 2,9 turbo, které umí více, než 200km/hod, ale jedu 100km/hod po normální silnici a 130-140km/hod. po dálnici. Nadbytku výkonu používám například pro kompenzaci chybného odhadu při předjíždění nebo když se na mne někdo nalepí... Fakt si myslím, že takto je to lepší. Malá chyba řidiče při 100km/hod je ještě bez následků. Při 160km/hod vede tatáž chyba k nezvládnutelné situaci a škaredé nehodě. A ani ty emise nesmíme brát na lehkou váhu.

Azchab 14.7.2008 16:28

Re: Emise a kinetická energie

To jsou ta služební auta... Kdyby národ jezdil za svoje, tak tvrdím, že okamžitá spotřeba paliva na displeji je nejlepší regulátor rychlosti.

Tomáš 14.7.2008 16:49

Re: Re: Emise a kinetická energie

... já jezdím za svoje

Azchab 14.7.2008 17:04

Re: Re: Re: Emise a kinetická energie

Já jsem to taky nepsal o vás, vy jezdíte velice rozumně, pokud jezdíte tak, jak jste to popsal;-)

Jura Jurax 14.7.2008 16:32

Re: Emise a kinetická energie

No, jezdím od roku 1972, zato mám auto s maximálkou toliko 190 a plně s Vámi souhlasím.

hufv 14.7.2008 15:54

Nesouhlasím, jsou to blbosti.

Minulý týden jsem jel z Prahy do Mnichova. Naprosto celou cestu jsem jel max. 130, většinou 120. Proč jsem jel takhle pomalu nechám stranou, měl jsem proto jiný důvod, než je dodržování rychlosti nebo že bych nechtěl "dávat všanc život" (což je samo o sobě blbost, protože pokud bych takhle uvažoval, tak nemůžu vylézt na chodník, aby na mě náhodou nespadl komín).

Asi před měsícem jsem tam jel také a jel jsem co jsem mohl - i na místech s omezením rychlosti (jak v Německu tak u nás) tak cca o 10 km rychleji. Omezená rychlost je na Německé straně tak na polovině trasy, na české všude. Celá trasa dělá téměř 800 km (počítám tam i zpět). Rozdíl v čase byla víc než hodina - cca 3.45 jedna cesta rychle a 4.20 pomalu.

Mám-li strávit na cestě v autě řízením o víc než o hodinu času, tak to pro mě je hodně podstatné.

Chápu, že pro strejdu, co najede po dálnici 50 Km za měsíc, to opravdu není podstatné. Pro lidi, kteří jezdí 2000 za týden to je rozdíl hodně velký. V Německu není problém jet 250 (když vám jede auto a když je na to provoz). U nás je problém z toho, že by se mohlo jet o cca 100 km pomaleji?

A ještě jednu poznámku - nejvíc samozřejmě křičí majitelé různých obstarožních škodovek nebo tzv. městských autíček - oni mají max. rychlost kolem 120 a proč by někdo jiný měl jet rychleji. Tohle je hlavní důvod pro odmítání této rychlosti - závist a ubohost čecháčků.

Chris Kelvin 14.7.2008 15:58

Re: Nesouhlasím, jsou to blbosti.

Zvláštní je, že v tom Německu stejně jede většina lidí kolem 140, i když by mohli více. Zvláště je-li hustší provoz.

Nicméně ta pasáž o závistivosti.... už jste s tím někde byl? 8-o

Počtář 14.7.2008 16:10

Re: Nesouhlasím, jsou to blbosti.

4h 20 minut minus 3h 45 minut je 35 minut, tedy něco málo přes půl hodiny. K hodině se to ani zdaleka neblíží. Pokud člověk jen na cestě tam a zpět stráví něco přes 8 hodin (+- půl hodiny), možná by bylo jednodušší vůbec nejezdit a uspořádat třeba on-line meeting přes internet (např. www.webex.com), což by ušetřilo mnohem více času i peněz. Navíc by to bylo rychlejší i bezpečnější.

hufv 14.7.2008 17:27

Re: Re: Nesouhlasím, jsou to blbosti.

je docela smutné, že nedokážete číst. Napsal jsem hodinu na cestě - samozřejmě tam a zpět (nebo spíš neumíte počítat?)

Ono ne vše jde vyřídit meetingem on-line, třeba doklady nebo náhradní díl se tak posílají dost blbě. A právě proto, když už mám strávit 8 a více hodin na cestě, je hodina rozdíl dost podstatný.

Vyzkoušejte.

Azchab 14.7.2008 17:36

Re: Re: Re: Nesouhlasím, jsou to blbosti.

Jo, taky jsem blbě počítal, ale to je přece jedno. Víte co? Vybodněte se na předpisy úplně, perte to 200 - 250 dálnice nedálnice, obec neobec - a budete v Mnichově a zpátky za 4 hodiny! Budete za volantem o 4hodiny méně než dnes! Anebo - jestli vás to sezení za volantem skutečně tolik unavuje - najděte si jinou práci.

Anděla 14.7.2008 22:22

Re: Re: Nesouhlasím, jsou to blbosti.

35 min.... no, když chvilku počkáme........ tak je to ta hodina.

Azchab 14.7.2008 16:11

Re: Nesouhlasím, jsou to blbosti.

Nevědomky potvrzujete má slova, že lepší je jet pomalu a vyrazit o trochu dřív. Rozdíl mezi časy 3.45 rychle a 4.20 pomalu je půlhodina a 5 minut k tomu. Na 800 kilometrech. A určitě byla ta pomalejší jízda bezpečnější, než když jste jel, co to dá...