27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

DOPRAVA: Rachot plechů na D1

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Zima 22.3.2008 9:54

Tak to vypadá,

že jste se po dlouhé době odvážil na dálnici a předjeli Vás s Wartburgem, co?

M. Zima 22.3.2008 9:44

To sice vysvětluje ledacos,

ale u toho Hřebíčka bych zcela nevylučoval, že ho někdo opravdu trefil pořádně na hlavičku. A s tím vedlejšákem nebude sám, nejenom ta nízkovýkonnostní politika, ale i média na mě dělají mnohdy takový dojem. A k tomu to české ledabylé machrovství, nechá se to často těžko vydržet.

Malý Aston 22.3.2008 9:44

Za bordel na silnicích si můžeme jen a jen my.

Kolik automobilů má navigaci? Kolik řidičů když začne pršet nebo sněžit dá nohu z plynu,kolik šílenců jezdí na našich silnicích?To jsou převážně naši občané,kteří se předvádí jak jim to šlape a když si namlátí držku svádí to na silnice,špatné informační tabule na policii a na všechny ostatní.Havárie na D1 byla zaviněna blbem v kamionu,který předjížel osobák,dostal smyk a ti magoři co jeli za nimi nalepení zadek na zadek prostě do nich narazili.Může být stokrát napsáno,že rychlost na dálnici je 130 km/hod. Stokráte je tabule 80 km/hod využita k tomu,že ti kterým to nejede v těchto úsecích dohání ty,kteří je předjedou neboť jim  to do kopečka prostě nejede.V zimě je normální,že sněží a je normální že mrzne.Kdo to nechápe,ten si zákonitě musí rozbít držťku.Jedině represe,represe a tvrdé vymáhání dodržování dopravních předpisů může nás všechny naučit pořádně a normálně jezdit. Havarii zavinili řidiči a ne dálnice a sněžení.:-D

westík 22.3.2008 9:43

Re: Autorovi,

oprava: jinak tento článek ......

Ridic 22.3.2008 9:42

D1 neni nic proti tomuhle

http://archive.gulfnews.com/articles/08/03/11/10196597.html

westík 22.3.2008 9:41

Autorovi,

nejsem sice odborník na pozemní komunikace, aler obecně po přečtení článku musím konstatovat, že je to žvanění o ničem.K čemu je popis dálnic v Rakousku či jinde? Proč autor  nenavrhl a) způsob  technického řešení na D1, b) alespoň hrubý rozpočet  na tyto úpravy, c) zdroj financování těchto úprav ? Jinak tyto články má stejnou úroveň jako moje brblání v místní hospodě na stav polních cest v  naší obci:-/

lm 22.3.2008 9:41

Ani čtyři pruhy u nás nepomůžou

Tři pruhy jsou od Mirošovic k Praze. Ačkoliv je na dálnici poloprázdno nikdo nejede v tom nejpomalejším. V Německu jsem neviděl na dvouproudé dálnici předjíždět kamion, tady běžně a to ze všech států. Problém není kvalita dálnice, ale to jak se na ni odreagovávají její uživatelé. Od jisté doby jezdím Pendolinem, opravdu pohoda přátelé. Ještě chvíli nechte ty šílence aby svoje řady pročistili.  

Flegmatik 22.3.2008 9:32

Fakt!

Plané řeči okolo. FAKT!!

Ten kdo v daném okamžiku šlápne na plyn nebo na brzdu je odpovědný za všechno, co se v následujícím okamžiku stane. To je nezvratitelná objektivní skutečnost, prověřená léty!!!!

Roman 22.3.2008 9:31

Re: Pane Holásek,

Hřebíček je tam hlavně od toho aby sprivatizoval a rozparceloval železnici. Jeho mateřskou firmou je soukromý železniční přepravce Viamont. Zbytek jeho činnosti na ministerstvu je pouze na vedlejšák

M. Zima 22.3.2008 9:24

Pane Holásek,

dnes jste se vyjímečně dotkl i nového fenomenu, jistě, nejsou to pouze české organisační schopnosti ústící v český bordel, neschopný Hřebíček a spol., které způsobují, že Češi nedokáží ani nalinkovat silnice, o smysluplném posazení značek ani nemluvit, atd., je to i skutečnost, že Češi auta, která dnes jezdí neovládají. Většina Čechů zústala vývojově u toho trabanta a MB’čka. (Není to hanlivě míněno, i v takovém Německu bylo produkováno auto, na které by vlastně bylo potřeba speciální školení a přišlo se na to až po spoustě mrtvých) Na rychlejší auta nedisponují Češi dostatečně rychlou reakcí, ještě ztíženou stavem silnic a značení. Proto udivuje, že jste nepřišel na promyšlenější návrh řešení:

 

Toplánek a ti ostatní diletantští showmani se mají na předsednictví EU vykašlat a místo toho požádat Komisi o zřízení vývojového centra EU pro logistiku a dopravu v Česku. (Dali by na to část z těch tří miliard, které bez efektu spolkne to zbytečné předsednické šaškování a zbytek by dala EU) Má to velkou ekonomickou a ekologickou perspektivu, znamenalo by to vysoce kvalitní a smysluplnou práci na sofistikovaných projektech pro spoustu lidí a jsou s tím poměrně rychle dosažitelné signifikantní výsledky. Ale je to beznadějné, zmínění diletanti se budou raději fotografovat s internacionální parasitní klientelou, a Topolánek bude slabomyslně usilovat o centrum pro kosmické lety, nebo podobnou hovadinu a požadovat od EU peníze na rozšíření českých v každém směru předražených dálnic. Na víc dnešní domorodí Češi nemají, což platí bohužel i pro Vás, pane Holásek.

žaba(k) na prameni 22.3.2008 9:23

Velký omyl páně autora

Za hromadné havarie nemohou žádní silničáři ani jiní osobočlověci.

Za všechno zlo včetně těch havárií může glogální oteplení a emise CO2. . Pokud to nevíte, proštudujte dílka různých Al Magorů, nevládnete-li english, pak pastýřské listy jeho klimaapoštolů, jako např.   různých Prettelů či Metelků. Jako bonbónek doporučuji článečky velikého ekoguru pana Beránka - a to je síla - po přečtení jistě autor i ostatní lidstvo prozře.

Tak pr.  - ŘSD je f tom opravdu, ale opravdu nevinně..................(Y)

Roman 22.3.2008 9:20

Re: Re: Vybetonovat republiku

Čím víc pruhů, tím víc adidas........

Praktik 22.3.2008 9:19

Sliby politiků

http://www.rsd.cz/doc/Udrzba-komunikaci/Zimni-udrzba/situace-na-d1-v-dobe-retezove-havarie

Pokud si vzpomínám, tak před pár lety sliboval nějaký tehdejší ministr, že situaci na dálnicích budou kontrolovat motorky, které tehdy s velkou slávou nakoupili. Loni zase tvrdili, že situaci budou monitorovat Policisté z vrtulníku a tak dokumentovat trestat nebezpečné přestupky. Kdepak asi byli ti slibovaní policisté, když se tak rychle změnilo počasí jak je vidět na fotkách z ŘSD? A byli by tam něco platní? I kdyby tam jel v tu chvíli sypač, tak by to pravděpodobně nebylo nic platné. Kdyby tam bylo více informačních tabulí, stejně by to nepomohlo, tak rychle by to asi nestihli zjistit a zveřejnit. Na takovou situaci musí řidič reagovat i bez toho, že mu to někdo napíše na ceduli, kde by si to stejně v takovém počasí při rychlosti 130 km/h nestihl přečíst. Moc mě pobavil dnešní článek na novinkách, zejména odstavec: "O tom, co je na tabuli napsáno, navíc velkoberanovští policisté

ani údržba dálnice nemají ani potuchy. Museli by si k tabuli sami dojet

anebo zavolat do Ostravy." Kdyby se podívali na tuto stránku ŘSD, tak by to věděli. Jenže možná vůbec netuší, co je to internet.

Roman 22.3.2008 8:57

Re: A bude hůř!

Základní problém je v hustotě nákladní dopravy. Ta zahušťuje, spomaluje dopravu a u spousty šoférů tato situace vyvolává stres. O devastaci silnic nemluvě. Jeden spěchající blbec v osobáku nemůže napáchat tolik škod, pokud se do nehody nepřipletou kamiony. Pokud ano, tak většinou nastává obratem problém. Uzavírky, hledání objízdných tras po okreskách pro množství dalších kamionů, které mnohdy způsobí problémy i na objízdných trasách.

Jirous 22.3.2008 8:52

Tendenční článek

Když jsem si přečetl tento článek, došel jsem k závěru, že za vše mohou silničáři a ŘSD. Opak je ale pravdou. Ono je to těžké být okamžitě na místě, když se počasí změní tak rychle jak se teď stalo. A pak řada řidičů jede stejně agresivně a rychle (150 i více) bez ohledu na stav silnice.Pak se diví, když před překážkou nestačí zabrzdit. No kamionáři to je kapitola sama pro sebe, zejména jsou známí s tím jejich předjížděním (kolik nehod bylo tím způsobeno).Podle poslední informace tady to má být zarodek celé katastrofy. Takže vše by se mělo hodnotit v celkovém kontextu a ne stále házet vinu jenom na někoho. PS. Možná že komunisti měli postavit víc dálnic jim to šlo s nikým se nebavili a stavěli a vždy k výročí Lenina, Gotwalda, Stalina atd.(pokud měli peníze a těch se nedostávalo kvůli internacionálním pomocí Syrii, Lybii Iráku apod.), dnes musíte každého přesvědčovat, že je to nutné, platit za pozemky atd. Ptal se někdo proč není doposud dobudována dálnice na HRadec a navazující paralelní rychlostní silnice. Možná, že nějaký brouk nebo zelení tomu brání.

maty 22.3.2008 8:37

hřebiček

prý pravil  bezpečnost jizdy na dalnici zajistí zvýšení rychlosti na 180km v hod jedině tak se dosahne rychle obměny vozoveho parku zvýšení stavu pohřebaku odtahovek opraven atd a tim dojde i komlazení stavající populace a nakonec i k vítězství naší nej nej ods    škoda že nikoho nenapadlo prorazit ten chumel super naloženym tahačem to by bzlo vimailovano

batys 62 22.3.2008 7:54

Re: Nasazovat psí hlavu ŘSD je nesmysl,

když o zimních gumách pro kamiony nic nevíš, tak o tom nepiš,pak to nejsou diskuse, ale jen takové hloupé plácání!

JaS 22.3.2008 7:38

Re: A bude hůř!

Dokonalé auto s řidičem blbcem. Bohužel příklad toho, jak technický pokrok umožňuje, aby populace blbla. Dokonalé zařízení umožňuje, aby je obsluhoval blbec. A tak se taky děje, nejen na silnici.

Talián 22.3.2008 7:32

Re: Nasazovat psí hlavu ŘSD je nesmysl,

ŘSD má sice svůj podíl, ale stát reagoval pozdě ( pokud vůbec ) na rostoucí hustotu provozu ( počet aut na běžný km silnic ) S rostoucí hustotou se zmenšují vzdálenosti mezi vozidly až pod brzdnou dráhu. Pak stačí jeden krizový moment a je z toho řetězová havárka. Při poklesu adhezního koeficientu pod hodnoty za sucha je nezbytné adekvátní snížení rychlosti. V praxi to znamená dudržovat vzdálenost mezi vozidly a optimální rychlost. Ve vyhlášce to je zakotveno, byť obecnou formou. Pokud se nemůžeme spolehnout na racionální jednání řidičů, musí nastoupit řízený provoz. Stejně, jako jsou řízeny křižovatky, musí být podle povětrnostních podmínek řízeny rozestupy a rychlost. Technicky to možné je. ( poznámka: výzkum a vývoj již dlouho pracuje na systémech, kdy některé věci za řidiče řeší procesor. Podle průběžné analýzy tření lze odvodit brzdnou vzdálenost, maximální rychlost a bezpečný odstup. Pokud řidiči nepostačí výstražná informace, převezmě řízení rychlosti a odstupu procesor. Řidiči zůstane jen kroucení volantem. ) 

Yarda 22.3.2008 7:22

... proc myslite, ze se politici tak perou o to, kdo bude u vesla?

Spíš u kormidla. U vesla se musí makat.

protivný 22.3.2008 6:47

A bude hůř!

Když jsem druhý den viděl v ČT reportáž z dálnice, kde sněžilo, vozovka byla mokrá, a v pozadí za redaktorkou šíleně jedoucí auta, tak není potřeba hledat neustále příčiny nehod mimo lidský faktor! Mnozí řidiči jsou neskuteční a nepolepšitelní blbi! Pak je vám houby platné, že vy se na silnici chováte podle stavu počasí a jízdních podmínek. jediná možnost je se takovému nebezpečnému prostředí vyhnout.

Pišta 22.3.2008 6:37

Re: Nasazovat psí hlavu ŘSD je nesmysl,

Ty skutečně věříš tomu, že úplně všichni co tam bourali měli letní gumy? Zkus se někdy s tím zázrakem projet po kluzišti. Na náledí jsou ti zimní gumy platné jak mrtvému zimník. To bys potřeboval leda tak hřebíky.

PetrM 22.3.2008 6:21

ŘSD

Debilové to asi nejsou, to je trochu silné, ale o podivnosti jejich plánů se rozhodně mluvit dá. Kupříkladu když před půlrokem líným tempem dostavěli protihlukovou stěnu na D1 u Brna, přestože za rok ji budou bourat, kvůli rozšíření dálnice o 1 pruh. :-/

O informačním systému podél dálnic nemá smysl mluvit - k čemu je řidiči informace o tom, že pro bližší info si má naladit Radiožurnál?

mol 22.3.2008 6:07

ale co náklady

Této, v pravdě geniální a objevné analýze chybí malililinkatý detail: srovnání peněz, které jsou na údržbu vydávány. Silničáři budou klidně jezdit 24 hodin denně celý rok v pětimetrových odstupech, když jim to někdo zaplatí. Já osobně si myslím, že ta silnice zjevně sjízdná byla, když jste ji sjel...

68 22.3.2008 4:36

Re: Vybetonovat republiku

Opravdu se domníváte, že čtyři pruhy v obou směrech je dost? Těch nikdy není dost. Čím víc pruhů budeme mít, tím lépe. (Budou se na to jezdit dívat. Po nich!)

Novák 22.3.2008 4:21

Re: Kamionová doprava - USA

Tady v USA, konkrétně v Mississippi, moc kamionů na silnicích nevidím. Rozhodně ne tolik, jako u nás. Železnice má speciální pločinové vozy, na které postavíte jednoduše návěs bez tahače, na vagonu je totiž stejná točna jako na tahači, a teprve v cíli ho zase jiný tahač doveze na místo určení. inak IS20 má zhruba stejný povrch jako naše D1

Historik 22.3.2008 3:10

Vybetonovat republiku

takhle jednoduché to je a nikdo na to zatím nepřišel.

Alfons 22.3.2008 2:58

2 pruhy je málo!!

Rozšířit o další dva. ;-D

Bohata 22.3.2008 2:04

Zbavi t se pražských ůředníků lze jenom oddelením Pahy jako samoststného státu EU

Nové hlavní město by se našlo.

Roman 22.3.2008 1:59

Re: co cítí vedení Ředitelství silnic a dálnic?

Samozřejmě. Poslanecké platy jsou pouze nynější kapesné. Skutečné platy i s doplatkem za období, kdy museli kvůli veřejnosti pobírat pouze kapesné, dostávají většinou po odchodu z funkce.