Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
DOPRAVA: O jedné značce na D1
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Pepa 14.11.2008 22:39Ještě jsem neviděl zimní pneumatiku pro TIR Už vidím jak přijíždí na zimních špalkách určených na Tatru třeba do španělska. Problém asi bude spíš v údržbě silnic |
drak 12.11.2008 22:44Značka je naprosto správně Provoz nám dávno zhoustnul na několikanásobek toho, nač jsme bývali zvyklí před rokem 1989. Toto sebou samozřejmě nese i jiné nároky na to, jak bude vůz vybaven, včetně penumatik. Dle mnoha předchozích příspěvků je vidět, že řidičská veřejnost u nás, je v mnoha případech rozumu mdlého, protože kdyby nebyla, v životě by podobné nesmysly nemohla vypustit z huby, respektive z klávesnice. Je poněkud nešťastné, že se umístění značek ukládajích povinnost mít na voze zimní obutí, schvaluje na poslední chvíli, doslova pár dní před jejich instalací. Takovéto hulvátsví je u nás bohužel dost rozšířeným zlozvykem. Stejně rozšířeným zlozvykem ale bývá nezodpovědné chování mnoha řidičů, kteří s letním obutím na mnoha místech naprosto zbytečně působí kalamity, či rovnou škody. Zkrátka a dobře, nedával-li někdo na hodinách fyziky ve škole pozor, či přes veškeré marné úsilí pedagogů zůstal vzděláním nepoznamenán, nezbývá, nežli mu popřát, aby mu patřičnou lekci uštědřila matička příroda při nějakém tom karambolu se škodou na jeho vlastním vozidle, kdy bude-li mít on a jeho okolí štěstí, takže nezabije ani sebe ani někoho jiného a škoda na jeho vozidle bude tak kolem cca 20 kKč, kdy je velmi snadné si spočítat, že zimní obutí vyjde přeci jen o dost levněji. Je tedy jen správně a dobře, že za ně ten rozum projeví úředník, na ministerstvu dopravy. Jak tak pozoruji své okolí, tak musím konstatovat, že počet lidí, kteří dobrovolně svůj vůz na zimu obují na zimní pneumatiky přibývá a když si tak orientačně spočítám kolik vozů je přezuto na zimní pneu, tak je to cca 65 - 70%. Před 5-6 lety to bývala sotva třetina, což je jen dobře, přesto je ale skupina ignorantů poměrně hodně početná. Proto bych uvítal, aby se vše vyřešilo jako v Rakousku, kde jsou zimní pneumatiky na vozidlech povinné během celého zimního období a nějkými objízdnými trasami si tudíž zcela správně nikdo neláme hlavu.
|
Ladislav N :-))) 13.11.2008 1:00Re: ...za ně ten rozum projeví úředník, na ministerstvu dopravy Haha! Na jejich rozum je tedy spolehnutí... Hlavně na jejich schopnost předvídat, kdy začne sněžit a mrznout a kdy roztaje poslední sníh.... |
Martin 12.11.2008 20:57Hovadina Žil jsem nějakou dobu v Kalifornii. Je tam průsmyk Donner pass ve výšce asi 2300 mnm. V průsmyku napadne za zimu několik metrů sněhu. Když je tam několik dní v roce kalamita, dálnice je pod horama uzavřená pro auta, která u sebe nemají sněhové řetězy nebo zimní pneumatiky a náhon na všechny čtyři kola. Kdo nemá řetězy, může si je v podhůří koupit nebo půjčit a po návratu do údolí je zase vrátit. Podél celé dálnice jsou odstavné pruhy, kde si osobní i nákladní auta mohou kdykoliv nasadit řetězy. Žádný vůl nejezdí na zimních pneumatikách při 20 stupních nad nulou. Při několika zimních kalamitách může být dálnice uzavřená pro ty kteří nemají zimní pneumatiky nebo sněhové řetězy. Při letních teplotách nemusí nikdo buzerovat. Když to jde někde kde napadne spousta metrů sněhu a dálnice je v některých místech čtyřproudová, tak to půjde i v Čechách kde napadne pár desítek centimetrů sněhu a dálnice má dva pruhy, teda když se dálnice opravuje tak má někdy i jeden. |
Michaela 12.11.2008 20:56Vysočina Článek napsaný krásně, a také naprosto pravdivě. My, co v těchto místech bydlíme a projíždíme tudy, se už teď dohadujeme, kudy se asi kam dostaneme, až budou tyhle objížďky dálnice ucpané kamiony na letňácích. |
nepolitik 12.11.2008 17:15Mnohem jednodušší by bylo stanovit období, kdy se bude v celé republice jezdit na zimních gumách a šmytec. Kdo je nemá nejede, dostane pokutu, ztatí body a za příslušný obulus bude odtažen k nejbližšímu servisu. V tomto případě by žádná jiná možnost volby neměla být povolena. |
Hell 12.11.2008 17:22Re: Mnohem jednodušší by bylo stanovit Správně, přísnost musí bejt! Dalším zákonem se zimě stanoví povinnost sněžit, a pokud nebude, tak ji zlikvidujeme z kalendáře. Nic jiného se nepovolí!!!!! |
Ladislav N :-))) 12.11.2008 20:28Re: Dalším zákonem se zimě stanoví povinnost sněžit... Ochlazovače klimatu už tady máme... |
Guma 12.11.2008 20:55Re: Mnohem jednodušší by bylo stanovit To by bylo předčasné. Naše skupina právě v poslanecké sněmovně lobuje pro zavedení dvanácti různých druhů pneumatik s některými poddruhy. Namátkou to budou pneumatiky lednové (pro 1. leden speciální sada odolná proti smyku na zvratcích, dále již klasická lednová sada), únorové (ty budou dále členěny pro rok přestupný či nepřestupný), dále pneumatiky březnové, dubnové, květnové, červnové, pro červenec a srpen bude povolena jednotná sada (oba měsíce mají 31 dnů), zato v září bude povolena pouze tzv. školní sada (minimální výše vzorku 260 mm), v říjnu bude speciální předzimní pneumatika (řidiči si musejí zvyknout na přechod mezi létem, podzimem a zimou), listopadová pneumatika, jak již název napovídá bude speciálně upravena na jízdu po spadaném listí, v prosinci budou sady dvě (předvánoční a pobožíhodová). Mluvčí komory výrobců pneumatik a pneuservisů - Vitalij Guma.toto bude kurzívou |
5P 12.11.2008 20:57Re: Mnohem jednodušší by bylo stanovit Tak nějak jsem si to představoval. |
Forstmeister 12.11.2008 15:11Klasická byrokratická demence Zbytečné diskuse, na "klystýrech" vždy stála monarchie a potažmo i země Koruny české. Jakožto dědicové tradice klystýrové byrokracie, naši byrokraté nakonec i předepíší povinné klystýry v termínech "od do" všem, i když nebudou mít zácpu. Vše pro "Bono publico", dí moudrý byrokrat. Běda ale těm, kteří klystýr odmítnou, pak začne platit prevence , eh "četnické právo". Mohu se mýlit. |
Honza42 12.11.2008 13:58tak už se s tím smiřte. Překonat vysokohorský průsmyk mezi Prahou a Brnem prostě na normálních gumách nelze. Také si všimněte, že to funguje. Za těch pár dní co to platí nebyl ve sjízdnosti ani jeden problém. A teď vážně. Bydlím v 600mnm a domů jezdím proti kopci úvozovou polní cestou. Zimní jsou super na zimu. Ale teď jezdím samozřejmě na letních gumách, protože zima taky do Vánoc vůbec přijít nemusí. Až nachumelí, D1 bude nesjízdná jako vždy a nic na tom se nezmění. První poctivě naložený kamion to zastaví, guma neguma. Pár let jsem jezdil s pluhem po Vysočině.... Jinak průměrný řidič bude odsouzen jezdit prakticky pořád na zimákách, protože zbytkové 4 mm akorát tak přes léto sjede na holo a na zimu si koupí zase nové. Ve teplém Finsku je předepsaná zimní guma od prosince do března kdežto v zimou trýzněných Čechách od listopadu do dubna. |
honzak 12.11.2008 14:21Re: tak už se s tím smiřte. Když oni Finové nemají tak rozvinutý ÚŘAD! C.a k. byrokratická tradice se u nás nezpře. |
Ladislav N 12.11.2008 14:29Re: tak už se s tím smiřte. Kdyby tahle kravina vypadla z úřadu řízeného lidovcem Šimonovským, tak bych chápal, že ta blbost je přímo zákonitá. Ale že tohle leze z úřadu řízeného ministrem ODS , to je na zoufalství |
Jindřich 12.11.2008 18:07Re: tak už se s tím smiřte. A víte, že se ani nedivím? |
R. 12.11.2008 16:42Re: tak už se s tím smiřte. Taky se divite, jak mohou Finove bez nasi milovane c. a k. buzerace stastne zit? |
Homolka tobolka 12.11.2008 19:55Re: tak už se s tím smiřte. jo jsou roky,kdy se koncem dubna už koupem na pískovně.Ale na autě budem mít zimáky. |
jezevec 12.11.2008 12:05jediná logicky přípustná objízdná trasa je ZPÁTKY domu do boudy. objíždění dálnice po silnicích 2.řídy je nesmysl. |
R. 12.11.2008 11:33Z Norska Predpis uklada ridici povinnost mit pneumatiky, ktere zabezpeci "adekvatni zaber a brzdeni." Ale beda vam, pokud byste na snehu bourali na letnich Obecne se vyzaduje v zime guma s alespon 3 mm vzorku, drtiva vetsina ridicu vsak prezouva rovnou na gumy s hrebikama. Podobne reseni zavisle na aktualni situaci vozovky je pro oblast byvaleho Rakouska-Uherska prilis komplikovane. Zde je nutno mit befehl, ordnung, hodne znacek a jeste vic razitek! |
Ladislav N 12.11.2008 11:38Re: Z Norska U nás, pokud vím, byla jízda s pneu s "hřebíkama" zakázána už dávno za komunistické totality. Předpokládám, že zákaz platí dodnes, neb "gumy s hřebíkama" nikdo nenabízí. |
R. 12.11.2008 11:46Re: Z Norska Nejde o hrebiky ( ty jsou u nas zakazane), ale o pruznost upravy. Mas povinnost mit adekvatni zaber a sam se starej o to, jak ho dosahnout. Nabouras na suche silnici na letnich? No problem. Nabouras na letnakach na brecce? Zaplatis sakra hodne.... |
Ladislav N 12.11.2008 11:58Re: Z Norska / v Česku je to jinak Ale ano, postihovat viníky nehod za nedodržení základních zásad bezpečnosti je OK. U nás vás ale policie bude spíš buzerovat za "prošlé" obvazy v lékárničce, ale jestli máte u sebe mobil na přivolání pomoci v nouzi, nikoho nezajímá... |
portwyn 12.11.2008 13:03Možná nám k té norské zdpovědnosti chybí Norové? Vámi citovaná úprava je skvělá pro řidiče, kteří se chovají jako dospělí lidé. Naše silnice jsou plné přerostlých fracků Ale třeba to jednou českým řidičům taky dojde... |
Ladislav N 12.11.2008 13:14Re: Možná nám k té norské zdpovědnosti Pokud policie ČR bude buzerovat řidiče při různých Paroubkovských "Kryštofech", tak se nic nezmění. Až jednou začne vychytávat skutečně nebezpečné řidiče, tak začne mít její existence smysl. |
honzak 12.11.2008 12:27Re: Z Norska pár tisíc kilometrů jsem po Norsku najel a troufám si tvrdit, že s hřebíkama po silnicích bez ujeté vrstvy sněhu Norové nejezdí. To by bylo sakra vidět! |
R. 12.11.2008 13:31Re: Z Norska Dovolil bych si oponovat, na zimu vetsinou prezuji na hrebiky a jezdi snih-nesnih (spise tedy snih). A ono je to videt, treba na prasnosti ve vetsich mestech. Jadrem meho prispevku nicmene byla primerenost zakonne upravy. |
PAVEL 12.11.2008 11:27A co takhle, pane ministře,když má někdo JEEP a pneu Goodyear Wrangler,na kterých ovšem není napsáno M+S.Taky tam nesmí?(a ty blbci na tom jezděj po Aljašce...) |
jezevec 12.11.2008 12:21Re: A co takhle, M+S stačí dopsat fixkou - vyhláška nestanuvuje, kdo má to označení napsat (neříká že "označení" musí být už z výroby) viz článek na d-fens |
AAA 12.11.2008 10:57Uvázl jsi v zimě někde na letních gumách? Nebo dokonce způsobil nehodu? To by mělo být drahé a zvlášť pro náklaďáky! - to by ovsem analogicky mel stat platit tem, co v zime nekde uvaznou na zimnich gumach, ne? A melo by to byt drahe! |
Larus ridibundus 12.11.2008 10:55Sakra, je to jakési celé podivné. DOTAZ: Jak se pozná "zimní pneumatika" ?? Je to tím že je na ní napsáno M+S ?? No tak si to tam napíšu, vyfrézuji či nalepím.... K čemu jsou potom "univerzální pneumatiky" (All wheather") ?? Jsou to zimní, nebo letní ??? Som volaaký zmatený z teho.... Co je zimní výbava ?? Je to lopatka, kyblík s pískem a sněhové řetězy v kufru ?? A pokud je potřeba nasadím ??.... A průser: Když mám čtyřkolku, (4x4)tak jsem na tom vždycky lépe na letních, než jakákoli dvokolka na těch nejlepších a nejnovějších zimních. Zimní pneumatika nákladní? Kdo ji viděl, tak mi dejte tip.... Tak s tímhle článkem jděte laskavě do zadele, je to kyd a průjem..... |