28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Honza z podhůří 17.8.2007 11:46

Re: Víte,já jsem neřidič ...

ono na druhou stranu "díkybohuzato" - to byste chtěl zavést povinnost prásknout na sebe a své blízké cokoliv oč vás "orgán požádá"? Vy snad nemáte s "prací" Policie žádné zkušenosti? Tak to jste šťastnej člověk. Ono totiž i to ulehčování si práce plnoautomatickou kamerou nebo foťákem na každém rohu musí mít nějaké hranice - už teď policajta (z dopravky) prakticky nevidíte jinde než u výjezdu k dopravní nehodě. Zkuste se vymlouvat na osobu blízkou v situaci, kdy Vás Policie zastaví za to, že jste před nepřehlednou zatáčkou přejel plnou čáru (ohrožoval protijedoucí vozidla). S prominutím se pomocí kamer řeší zástupné nepodstatnosti a ne problémy bezpečnosti silničního provozu. Ale, jak je zde psáno, jde přeci o prachy, ne?

abc 17.8.2007 11:45

Re: Re: Re: semafory

Jistěže nemůžu. Však taky jedu, nebudu to přece z 50 na fleku zašlapávat jen proto, že naskakuje oranžová.

Akorát nevím (možná zbytečná obava), jestli někdo nemůže umístit nebo nasměrovat případnou kameru tak, že mě zezadu vyfotí už na červenou ještě v křižovatce. To jsou "drobnosti", které se běžný řidič nedoví.

Zatím jsem s uvedeným žádný problém neměl.

pavel 99 17.8.2007 11:42

Re: Re: Co navrhujete?

ono by to navíc chtělo vysvětlit ono "efektivně"  - mnozí si to překládají jako maximum pokut s minimem námahy - což právě vede na sedění v autě a měření rychlosti na nesmyslném omezení nějakého rovného úseku.

Honza z podhůří 17.8.2007 11:39

Re: Pane Vlku!

problém je, že snížit spotřebu nemůžete pod určitou úroveň - u nás např. žádný potůček neteče ;-(

pavel 99 17.8.2007 11:37

Re: Re: Je to možný?

Nejsem si jistý, zda pod pojmem "bezpečně" se rozumí také časový úsek v řádu sekund. Navíc od okamžiku, kdy začnete vjíždět do křižovatky, se může situace radikálně změnit. Chcete snad tvrdit, že každý musí před křižovatkou vyčkat, až vozidlo jedoucí před ním křižovatku opustí a teprve poté do ní může najet? To by moc vozidel křižovatkou neprojelo.

Pavel 17.8.2007 11:07

Re: Víte,já jsem neřidič ...

Pane nicku Ferry,škoda že tam místo Havla nebyl někdo jiný ,Vámi obdivovaný,který by Vás poslal na uran??????????????????

-ferry- 17.8.2007 11:04

Víte,já jsem neřidič ...

... naposled jsem řídil koloběžku a to už je přes padesát let.Možná i proto souhlasím s autorem J.G.Paškem.Ten,kdo navrhl a taky zvedl ruku pro zákon povolující prohlásit opilému,že neřídil,že řídila osoba blízká a on má  p r á v o  neuvést její jméno,takže jde vše do ztracena,je idiot a zasloužil denně mrskat místo oběda.V téhle zemi se opravdu udělalo hodně proto,aby se lumpům moc neublížilo.Je to podle mne pozůstatek Havlova myšlení.Jeho prezidentskou éru nám byl čert dlužen ...

nik 17.8.2007 10:55

Re: Re: Nechápu, proč máte . . . A bug up your ass = brouka v pr***li . . .

Nebo ještě lépe že parkujete někde, kde je to místní vyhláškou zakázáno. Protože neznalost místní vyhlášky samozřejmě nikoho neomlouvá.

Jura Jurax 17.8.2007 10:55

Re: Co navrhujete?

Co by se dělat mělo? Ouřady placené z našich daní by konečně měly pořádně a efektivně dělat to, co dělat mají a za co berou prachy.

Trochu z jiného soudku - takže by se třeba nemohlo stát, že ouřednice neumí pracovat s počítačovým systémem, co fotí žadatele o pas - po deseti minutách práce vytvoří fotku frankenštajna, kterou si vzápětí omylem smaže a začne nanovo; nesmělý pokus o požadavek, že by jeden chtěl mít v pase fotku, která se mu aspoň trochu líbí, je briskně odmrštěn s poukazem na předpisy EU (!!!) - jeden pokus a dost ... tohle se stalo mému potomkovi ... a přitom vím, že to jde, protože v našem městě to trvá pět minut a dají vám vybrat.

mel 17.8.2007 10:53

Re: Re: semafory

Pokutovat by se mělo až za vjetí na červenou. Možná že to vybírání pokut Slovici také "zdokonalili" ale logicky je právě ta oranžová proto, aby byl čas opustit křižovatku. Ale jinak souhlas. Ale to by si nemorální radní nesměli udělat z řidiče přispívatele do obecní kasičky.

darny 17.8.2007 10:45

Re: Je to možný?

Vážený neřidiči, do křižovatky můžete vjet jedině tehdy, pokud ji můžete bez problémů opustit. (řečeno lidštinou) V praxi by to mělo vypadat tak, že pokud nemůžete bezpečně opustit křižovatku, tak tam nesmíte vjet ani na zelenou. Zajeďte se podívat do Švícar, tam jsem vafasoval pokutu přesně za to, že jsem si do křižovatky najel v koloně vozů a nemohl jsem ji včas a bezpečně opustit. (Z mé strany i když jsem vjel na zelenou, potom svítila červená a já blokoval vozidla, která už měla zelenou.)

Chris Kelvin 17.8.2007 10:27

Re: úředníci ne

Jenže rada města je složena z politických stran a politické strany jak známo potřebují penízky do svých pokladniček. Ono se stačí podívat na některé zjevně provařené představitele i větších měst nebo částí Prahy, kteří tam stále sedí a neodvolá je ani rada, ale hlavně ani vlastní strana, kterou nutně musí poškozovat svým několikerým účinkováním např. v publicistických pořadech v TV.....

Chris Kelvin 17.8.2007 10:22

Re: Re: Co navrhujete?

Souhlasím s Vámi. Motivací policie nikdy nesmí být výše vybraných pokut, ale např. snížení nehodovosti v daném úseku. Vždycky, když jedu plus mínus podle předpisů se najde někdo, kdo se mě pokusí (a další v protisměru) sejmout na nebezpečném místě (a to určitě nejsem brzda provozu). Nebo při předjíždění řady kamiónů na dálnici se mi jiný přilepí metr za zadek a snaží se mě tím popohnat (už jsem se naučil v podobných situacích zpomalovat na přesných 130). Stačil by policejní vůz s kamerou a spřaženým rychloměrem a dálkoměrem. Možná by za den nechytil 400 nešťastníků na čtyřproudovce za Prahou, kteří jedou 90 místo 80. Ale odchytli by třeba jen deset těch skutečně nejnebezpečnějších. A pak by stačilo si je pozvat, promítnout záznam a chtít vyjádření. A stačilo by oddělit vyhodnocení přestupku: úředník shlédne záznam a stanoví pokutu, druhý úředník tu pokutu vybere. Občas porovnám databáze a zjistím, kde se fixlovalo a jak moc. Úředníci nebudou přetížení a budou moci na projednání přestupků zvát podstatně dříve než půl roku po spáchání....

JE 17.8.2007 10:20

Re: Re: semafory

Sakra kdo vám řekl, že byste měl vyjíždět z křižovatky před červenou? To je blbost. nemůžete vjet na červenou - to ovlivnit můžete, jestli je červená když vyjíždíte, to ovlivnit nemůžete.

JE 17.8.2007 10:19

Je to možný?

Neříká náhodou zákon o provozu na silničních komunikacích, že nemůžu VJET do křižovatky na červenou? O tom, že bych měl OPUSTIT křižovatku před červenou tam není ani slovo, a taky by to byla totální kravina!!

tomáš 17.8.2007 10:07

Re: Co navrhujete?

samozřejmě, že to není to správné. Ale šikanou, zastrašováním a buzerací řidičů stav nezlepšíte. Naopak - dnes je stav takový, že většina řidičů pojímá provoz na silnici jako soutěž mezi nimi a policií - chyť mě, když to dokážeš. Je třeba především změny v chování policie - neschovávat se za bukem a číhat, kdo pojede na bezpečném úseku o 5 km/h více než je povoleno. 1. Naopak policie musí být vidět na místech, která jsou opravdu nebezpečná. 2. Dále udělat revizi dopravního značení na silnicích - odstranit nesmyslná omezení a nadbytečné a vzájemně si odporující dopravní značky (zkuste si jich někdy všímat pozorně a nevyjdete z údivu). 3. Změnit stávající systém projednávání dopravních přestupků - pokud se dozvíte o jeho spáchání po půl roce, jaký je potom výchovný účinek udělené pokuty a odebraných bodů? Samozřejmě nulový - trest musí následovat okamžitě a na aby vám po roce úředník sdělil, že máte odevzdat řidičák, protože jste nasbíral 12 bodů, aniž s vámi byl jediný přestupek projednán. 4. Změnit zákon - dát řidiči možnost umazat body za to, že absolvuje nějaký dopravní kurs, jako je tomu v civilizovaných zemích. 5. Samozřejmě podstatně zlepšit stav silniční sítě.

Je mi jasné, že to nejde udělat ze dne na den - zejména bod č.5 - ale je třeba začít ihned (včera už bylo pozdě), dokud jsou ještě nějací šoféři naživu :)

pavel 99 17.8.2007 9:55

Re: Co navrhujete?

co by se dělat mělo? Je to prosté - stávající zákon dává dostatek prostředků a stíhání skutečně NEBEZPEČNÝCH přestupků a přesto se tak neděje. Snad každou jízdu vidím někoho předjíždět přes plnou čáru před horizontem - podle mého doslova životy ohrožující přestupek - a policie raději měří tam, kde je to pohodlné a "výnosné". Stejně tak obce, přesněji městská/obecní "policie".

jirka.s. 17.8.2007 9:48

Pane Vlku!

Vámi popisované "spojení" úředníků se soukromými firmami nefunguje jenom v dopravě! Zkuste si popátrat, jak to nyní chodí se "zprivatizovanými", původně obecními vodohospodářskými společnostmi! Též se tvrdilo, že obec nemá na to aby "zainvestovala" za čtyřicet let polorozpadlé sítě a tak se úředníci rozhodli, že vodovody a kanalizace "prodají". První reakce soukromého vlastníka byla, že drasticky zvýšil vodné a stočné! Další reakce přišla od uživatelů a to, že drasticky omezili svou spotřebu. Tento cyklus již proběhl několikrát a zřejmě to skončí tak, že ti více cimprlich se budou chodit mýt k potůčkům a řekám a ti ostaní budou smrdět jak poslední čeledínové!

tomáš 17.8.2007 9:46

Re: Nechápu, proč máte . . . A bug up your ass = brouka v pr***li . . .

asi jste ještě nikdy nedostal botičku nebo vám neodtáhli auto i když jste si myslel, že parkujete v souladu s předpisy? Když vám pak policista nebo strážník při projednání vašeho "přestupku" řekne, že jste zaparkoval někde, kde se to nesmí - např. nezůstal volný dostatečně široký průjezdný pruh, blízko křižovatky nebo třeba v kopci, co já vím. Můžete namítnout, že pokud si ten přestupek vymysleli, nemám platit - jenže zkuste nezaplatit za odtah - tak vám to auto prostě nedaj - a můžete tvrdit co chcete.

Saul 17.8.2007 9:19

Co navrhujete?

Přečetl jsem si článek i diskusní příspěvky a marně hledám nějaký rozumný návrh, co by se dělat MĚLO!, zatímco kritiky různých prováděných nebo připravovaných opatření je tam hojnost. Znamená to, že stávající stav provozu a způsob ježdění na našich silnicích je to správné?

Milda.nh 17.8.2007 9:09

Re: semafory

Stejně jako nyní u nás před rozsvícením zelené svítí dohromady červená i oranžová, tak si představuji, že naopak při svítící zelené se rozsvítí oranžová, signalizující změnu světel, za chvíli zelená zhasne, svítí jen oranžová....pak červená. Ve zmiňovaném Slovinsku když vjedete na oranžovou, už vás berou.......

Scyla 17.8.2007 9:08

Re: úředníci ne

Ale to přece žádný háček není - funguje to podle pořekadla "já na bráchu, brácha na mě". Ty mě poponeseš tady, já ti helfnu támhle. V těchto případech jde politická příslušnost stranou.

beda 17.8.2007 9:01

Re: Nechápu, proč máte . . . A bug up your ass = brouka v pr***li . . .

tohle napíše jen inteligent, který autem nejezdí, nebo tipickej kloboukář. i při opatrné a ohleduplné jízdě se dá vždycky něco najít

bakovský 17.8.2007 8:55

úředníci ne

 Celá argumentace má háček -  u větších zakázek na městech nerozhodují úředníci, ale rada města.

abc 17.8.2007 8:52

Re: semafory

V nějaké diskusi na nějakém autofóru jsem snad kdysi viděl 4 vteřiny. Ale bez záruky atd. Odkaz na normu by mě taky moc zajímal. Z některých křižovatek mám i já silný dojem, že je to méně, a že když se na její hranici octnu při změně ze zelené na oranžovou, vyjíždím z ní možná už při změně na červenou. I když teoreticky by se to mělo stíhat, i když vjíždím do běžné křižovatky třeba jen čtyřicítkou.

Signalizace blížícího se konce zelené je samozřejmě velmi prospěšný signál.

mel 17.8.2007 8:39

semafory

Výborný článek. Taky se mi zdá, že po nainstalování kamer na křižovatky se ta oranžová nějak zkrátila. Není někde nějaká norma, jak dlouho má svítit? Ještě lepší by byl semafor, který před změnou barvy začne blikat. Viděl jsem to ve Slovinsku a je to vynikající.

pavel 99 17.8.2007 8:38

Mimochodem - četl někdo, jaký význam

přiděluje zákon pokutám? Rozhodně tam není nic o zisku pro kohokoliv. A každý, kdo "ziskem" argumentuje, evidentně tento význam nepochopil. Už to, že pokuty jsou přímým příjmem sankcionujícího (obcí) je systémový nesmysl, který by měl být změněn.

pavel 99 17.8.2007 8:32

Re: Co je to Slušný podnikatel ??? Neviděl jsem, neznám...

doporučuji přesun na Kubu. Či snad raději KLDR?

JPV 17.8.2007 8:19

Co je to Slušný podnikatel ??? Neviděl jsem, neznám...

honzak 17.8.2007 8:07

a tak je

to se vším. Kam vstoupí noha úředníkova, tráva minimálně do příštích voleb neroste.