3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

DOPRAVA: Na silnicích zabíjí strach

Zákon, jehož součástí je tzv. bodový systém, má jednu zásadní chybu. Je založen na strachu. Ze ztráty řidičského průkazu a z pokut, jejichž výše zjevně neodpovídá finančním možnostem většiny občanů ČR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
eTony 7.8.2007 9:17

Re: Pan senátor je známý srandista, ale jinak trochu šibal.

s tím volováním opatrně ........ smysl článku a jeho podstata vám uniká, pan Kubera nemluví o "zrychlených", ale o kategorii těch, kteří úzkostlivě hlídají tachometry a stávají se, díky své ostatní nepozornosti, účastníky dopravníh nehod, které by se jindy pravděpodobně nestaly ......

Kajan 7.8.2007 9:17

Bezohlednost řidičů souvisí s krátkým pobytem lidí ve svobodě ! Dzp.

PP 7.8.2007 9:15

Re: souhlas

Do obce pravidelně "dobržďuji motorem", cca 50 metrů před cedulí. Pravidelně se stane, že "ten za mnou" šlápne na plyn, předjede mne 90 a před cedulí dupne na brzdu...

Nebo naopak: přes obec jedu 45 - 50, za mnou se vytvoří kolona. Kdesi vzadu jeden řidič nevydrží to šílené tempo a prostě se vyřítí vpřed - však oni mu místo udělají, když bude muset utéct z protisměru!

Brmboš 7.8.2007 9:14

Pan senátor je známý srandista, ale jinak trochu šibal.

Ne jenom v názorech, ale i v řízení, kde si kolikrát plete pojem majetek města a můj, to je však pozůstatek doby minulé a nemá cenu některé lumpárny rozpitvávat. Dnes jsem však pochopil proč v Teplicích nazývají Kuberu trpaslikem s malým čibukem. Kubera totiž nemyslí asi pro ten malý čibuk. Strach je vinen. Kubero vy jste momentálně postižený. Řidič jedoucí přes vesnici sedmdesát, osmdesát a více má strach? Řidič jedoucí po silnici kde se má jet devadesát stotřicet má strach? Řidič jedoucí po dálnici dvěstě má strach? Řidič, který bezohledně předjíždí a rychlosti, která má daleko k padesátce vjíždí na přechod má strach? Pane Kubera nejsem psychiatr, abych vás diagnostikoval, ale jste prostě jen vůl a to slovo je lidské a není vulgární.

PP 7.8.2007 9:10

Re: Re: Ostatně soudím...

Nemyslím. Když se "ve vesnici" jezdilo 65 na šedesátce, bylo to "trochu víc". Pak začala platit "padesátka", ale jezdilo se pořád 65, jenže už s pokutou. Pak posunuli ceduli do polí, takže "do obce" vjíždějí auta 90, mezi domy přibrzdí na 65. Nakonec ještě "bodový systém" - a rázem máte u cedule překročení o víc než 30 km/h a šst bodů někde na úřadě. Ale stále se jezdí těch 65 km/h...

beda 7.8.2007 9:10

souhlas

s tímto článkem se dá více méně souhlasit. 411 je neskutečný paskvil. pokud vím tak nejvíc bodů  je přiděleno za překročení rychlosti v obci o 20 km. škoda, že neexistuje statistika kolik nehod bylo na těchto "nebezpečných místech", kde je prováděna kontrola (stačilo by za poslední 3 roky).

a ktěm co dady píšou že na řidiče platí jen represe, tak dle mého názoru není nebezpečný ten co na rovném a přehledném úseku na začátku obce jede 70, ale ten kdo u cedule zašlápne brzdu, aby jel 50 v obci (nejlepší je to když už je za ním kolona aspoň 5 aut)

AAA 7.8.2007 9:10

Re: článek je lež jako věž

130 km/h neni jediny predpis co se musi na dalnici dodrzovat a pokud budou provokateri jezdit podle zakonu, tercem kufraru se stat ani nemohou...

Dlabáček 7.8.2007 9:08

na silnicích zabíjí hloupost

Čučení na tachometr, strach a podobné argumenty - hloupost a arogance ušlápnutých. Skuste jet v Anglii na dvoupruhovém kruhovém objezdu, pokud jedete na vedlejší odbočku tek jedete ve vnějším pokud na druhou a další tak na vnitřním  pruhu, nikdy se vám nestane že by jste nemohl včas změnit pruh, skuste to u nás a určitě nedokážete včas přejet z pruhu do pruhu. Pokuty to je kapitola sama o sobě, jsou země kde se vybírají pokuty pouze při vyšetřovaných haváriích a za ostatní přestupky se platí jednorázově při pravidelných technických kontrolách. Na začátku pravidelné technické kontroly odevzdáte technický průkaz a na konci technické zaplatíte za všechny svoje hříchy. Pokud jste jezdil bezohledně múže být výsledná pokuta vyšší než cena vašeho vozu i to se může stát. Tento systém by u nás narazil na různí tzv zákony na ochranu osobnosti které v tomto případě jsou nad základním zákonem že vše musí být konáno pro zachování života. Zrušil se trest smrti ale na ochranu lidí se nic podstatného neudělalo. Stát se stará pouze o to aby svým vyvoleným umožnil dostatečně neprůhledné korupční prostředí a vinu potom nehledá u sebe ale u někoho jiného.

Alfons 7.8.2007 8:59

Re: Ostatně soudím...

Vseobecny pokles moralky

PP 7.8.2007 8:58

Re: Re: Re: Pan senátor nám chtěl sdělit něco nového o sobě a o Teplicích

I u nás jezdí drtivá většina řidičů "slušně", ta menšina je akorát mnohem víc vidět.

A "slušně" neznamená "podle předpisů", protože kdyby měl člověk dostat body za úplně každý přestupek, kterého se dopustí, nejen za ten, kdy je chycen, byli by řidiči bez bodů po 20 km jízdy.

Kajan 7.8.2007 8:54

Na českých silnicích zabíjejí grázlové, kteří cítí v nesmyslném silničním zákoně svojí velkou ochranu a podvědomou další šanci !!! Dzp.

PP 7.8.2007 8:47

Re: Konečně jeden skutečně rozumný a povolaný.

Jenže: když ono se to tak snadno kontroluje...

Stejně, jako "propadlé" obinadlo v lékárničce, rezervní žárovka, která stejně nejde namontovat jinde než v servisu, rezervní pneumatika a podobně.

Harry 7.8.2007 8:45

Re: Re: Proc to jinde jde a u nas ne ?

Kolik casu asi tak usetrite kdyz tu Avii prejedete do kopce pred dvojitou caru? Prijedete do Prahy o 5 nebo dokonce 10 minut driv? Ja bych to chapal u zachranky nebo kdyz stihate letadlo, ale vetsina lidi proste zavodi ze zvyku ci ze zasady, proste za kazdou cenu dopredu... i na hrbitov.

PP 7.8.2007 8:45

Re: článek je lež jako věž

Nejčastěji mi do kufru nahlíží náklaďák - asi proto, že řidič "dostal kšeft", kdy musí něco někam dovézt v čase, který na povolené rychlosti není spočítaný. (A věřte, že vždycky najdete firmu, která na to přistoupí; ty, které se chovají "zásadově" a takové kšefty neberou, mívají finanční problémy.)

PP 7.8.2007 8:42

Ostatně soudím...

Ostatně soudím, že zákony a nažízení maji být v souladu s běžným životem, nikoliv připravované s předpokladem, že se budou porušovat. Kdysi byla prosazena "padesátka" v obci s tím, že "řidiči jezdí těch 10 km/h navíc", teď pro změnu jsou začátky obcí v poli, "aby stihli dobrzdit k prvnímu domu".

Jak si má běžný občan vážit takového zákona? Jedni jej nedodržují a "dobržďují" - pak jsou naštvaní, chytí-li je radar - druzí nařízení dodržují a se svou "ani-né-padesátkou" jsou mezi poli za brzdu provozu a za pitomce (dokud s úsměcem či úšklebkem neminou nastražený radar).

Šnek 7.8.2007 8:42

Hlavní je nemyšlení.

Nejméně desetkrát za den mne v ulicích Prahy někdo předjede, abychom se pak na následující křižovatce opět setkali.

Nejenom že takový člověk riskuje pokutu za rychlou jízdu, ale i rozmlácení vozu a to by snad mohlo být pro mnohé rozhodující. Sledujte to, nejste o nic rychlejší.

Kromě toho si myslím, že by tohle mohly vytrubovat nejrůznější pojišťovny, místo svých debilních sloganů, v rádiu.

Dalo by se jim to nařídit. Když dostaly monopol na pojišťování (ze zákona k nim všichni musíme přijít), pak by jim měl zákonodárce předepsat provádění chytré osvěty. Jenže kde sebrat chytré zákonodárce předepisující chytrou osvětu?

Harry 7.8.2007 8:40

Re: Jaroslave Kubero, jste MAGOR !

Myslim, ze zasadni ukol je, vymest ze silnic tzv. ridice frajery, pro ktere jsou vsechny znacky, pravidla atd. jen blbou buzeraci, protoze pro NE to neplati. Maji velke silne faro a asi male a tenke prirozeni, tak si to kompenzuji. To by slo jednoduse zavedenim osobnich civilnich aut s kamerou, ktere by jezdily hlavne v nebezpecnych usecich a natacelo frajery, pro ktere dvojita cara je k smichu, 50 v obci k popukani atd. A tvrde odecitat body, do dosazeni 12 odebrat ridicak, poprve na rok, podruhe na 5 a potreti nadosmrti. A samozrejme pokuty. Pokud by tento ridic vyjel bez rodicaku okamzite klepeta a do lochu za mareni uredniho rozhodnuti, bez moznosti podminky a napr. na 3 roky, automaticky. Pak bude klid. Pokud by majitel auta prohlasil, ze auto zapujcil a uz nevi komu, tak by se mu zabavilo a ulozilo u policie tak dlouho az by si vzpomel. Pokud by si nevzpomel do roka, auto prodat ve drazbe jako predmet dolicny a penize poukazat Charite. Myslite ze by to pomohlo? Ja ano, bydlim u silnice a napr. motorkari v obci bezne vosoli masinu na stovku, propletou se zavrenym prejezdem, atd. Jednou zavodili v obci a jeden drobatko skrtnul o druheho, po chodniku sli lidi a nedivil bych se kdyby toho debila zlynchovali, misto toho zavolali zachranku, asi pockaji az je smete priste. Frajeri si neuvedomuji, ze i kdyz maji airbagy ze vsech stran a auto s ramem a kdesi cosi, tak pri 180 km jim nepomuze vubec nic. Jinak je ale pravda, ze neni sebemensi duvod proc hypnotizovat rucicku tachometru abych nahodou nejel 45, kde mohu 50. Jisteze mohu zabit chodce pri 30 km, ale pod 50 ma pry jeste sanci a nad 60 uz ne, podle statistik. Dobry napad je udelat jim nejaky okruh, kde by mohli jezdit bez jakychkoli omezeni, hrat ruskou ruletu atd a tam se navrajem vybit bez ohrozeni ostatnich. No a jeste lakat by se tam mohli i na to, ze "Zde se jakakoli zdravotni pomoc neposkytuje"

michal 7.8.2007 8:39

Neuvedeš v pokušení

je jedno z moudrých poznání ve většině kultur. Proč tedy do běžného prodeje jdou vozy s možnostmi, které by dodržování předpisů ani nemělo umožnit využívat? Takhle jsou to smrtící zbraně v rukou nepovolaných. Kdo není schopen si zorganizovat čas, aby mohl dojet včas v rámci předpisů, tak nemá na silnici co pohledávat. Silné a rychlé vozy tedy jen pro hasiče, policii, záchranáře apod. Ostatní můžeme v klidu jet v pomalých vozech. Nebo máte strach, že vám něco uteče? Tenhle strach ale opravdu zabíjí!!!

ok 7.8.2007 8:36

článek je lež jako věž

článek je lež jako věž - jediným problémem je to, že policie se nesoustředí na potírání pirátů silnic. Vše ostatní funguje.

Chybí jen agenti-provokatéři, kteří by jezdili po dálnici 130 km/hod a vychytávali nebezpečné psychicky labilní kufraře-agresory.

Pokud poicie nedělá svoji práci, může být v zákonech napsáno COKOLIV.

Autor článku prostě LŽE. Rv

eTony 7.8.2007 8:32

Re: Re: Re: Pan senátor nám chtěl sdělit něco nového o sobě a o Teplicích

Mé zkušenosti ze zahraničí jsou takové, že dopravní policii jsem viděl 1 x za 2 týdny, řidiči také nedodržovali předpisy, ale neviděl jsem ani jednu dopravní nehodu. Mají vypěstovaný respekt z postihu.

Šnek 7.8.2007 8:28

Konečně jeden skutečně rozumný a povolaný.

Doškolování řidičů je nesmysl mající pouze jediný efekt: Opatřuje práci školitelům.

Hlídkové vozy, bez policejního označení, by mohly podstatně k bezpečnosti přispět. Máme fízly nejrůznějších druhů a zaměření, kteří chodí v civilu. Proč bychom neměli mít fízly na silniční provoz? O to všechno by se měl starat Autoklub České republiky. Ten by měl být lobyista nás všech motoristů. Zavést kupóny k řidičákům by mohlo být účinné - i když to kdysi zaváděli komunističtí zločinci.

Mimochodem: Už někdo viděl nehodu spáchanou vlivem nepřipoutání se? Policajti tu nejsou proto aby nás chránili před sebou samými a nebo pracovali pro pojišťovny.

eTony 7.8.2007 8:28

Re: Re: Vlastimile,

ale to víte, že i u mrtvých se měnila kvalifikace ......... ze tří dnů na 24 hod.

Don Qiujote 7.8.2007 8:28

Re: Senátore primátore, Vy musíte být génius, když stihnete obě funkce najednou.

Ano ,z hlediska bezpečnosti je tachometr v autě zbytečný, smysl by měl tehdy, kdyby dokázal měřit přiměřenost rychlosti v daném okamžiku. Nebo snad někdo během průjezdu nepřehlednou situací, na náledí a podobně, čučí do tachometru? Ještě jsem neslyšel, že by příčinou jakékoli nehody bylo číslo na budíku.

R 7.8.2007 8:28

Re: Re: Pan senátor nám chtěl sdělit něco nového o sobě a o Teplicích

No já nemám praktické zkušenosti z cizích zemí, kde 99 % řidičů jezdí podle pravidel, ale myslím si, že to je právě tím, že tam policie na silnicích je pořád, že tam většinu přestupků zaregistruje a viník platí, že tam pokus o ujetí policii  nebo pokus o podvod při kontrole na silnici je trestán prakticky  likvidační pokutou a že tam pokud se pokuta nevybere ihned, je realizována během pár následujících dnů.

R 7.8.2007 8:23

Re: Zákon je možná i dobrý, ale jeho dodržování se nijak zvlášť nezajišťuje.

Za třetí pokud už někdo se silným strojem má smůlu a je náhodou chycen, obvykle i když se snaží evidentně ujet nebo má na motorce zakrytou tu spzetku, není nijak hodnocen jejich pokus podvést policajty a utéct jim, pokuta je stejná jako u majitele staré škodovky. A stejná pokuta, která je u sociálně slabého majitele staré škodovky až lidvidační, znamená u majitele silného auta to, že místo oběda v lepší restauraci si dá tak 3 - 5x  donést do kanceláře na oběd bagetu. Za čtvrté když už nějaký přestupek je a je vyřizován ve správním řízení, trvá to co nejdéle, aby se využily termíny a neležely ladem, za tu dobu se na tom vystřídají tak tři pracovníci a není problém, aby  za úplatu nebo přes známost se něco ztratilo nebo přošvihlo, takže když se na vyřizování toho přestupku utratí stovky a tisíce, nakonec to může dopadnout tak, že ten řidič stejně není nijak postižen.

R 7.8.2007 8:22

Zákon je možná i dobrý, ale jeho dodržování se nijak zvlášť nezajišťuje.

Jestliže někdo udělá A, měl by taky udělat B. Jestliže schválí zákon, měl by taky zajistit, aby většina, kdo ho poruší, za to dostala spravedlivý a rychly trest.  Takže za prvé - většina řidičů, co ho poruší,  nikdy není přistižena, protože kromě Kryštofů policajti na silnici téměř nejsou. Asi v době Kryštofů vyženou všechny na silnici, aby pokutovali, i kancelářníky a snad i správce policejních sítí, kteří ani nemají ponětí, jak pokutovat a za co. Mimo Kryštofy 90 % silničních policajtů sedí v kancelářích nad lejstry a dohání papírování, co v době Kryštofů zameškali. Za druhé - policajti obvykle nemají prostředky chytit někoho se silným vozem nebo silnou motorkou s kalhotkami na spzetce a tak se tváří, že nejsou a vyžívají se na majitelích slabších vozů nebo starých škodovek a mopedů a jiných šunek. Tím přirozeně roste silné napětí.

Vlastimil 7.8.2007 8:20

Re: Vlastimile,

Počet mrtvých na silnicích loni v létě opravdu poklesl, to nebyl žádný optický klam vyvolaný změnou metodiky hlášení nehod. Až během času se to zase postupně vracelo do starých kolejích. V zákoně byly skutečně nějaké nesmysly, jako např. pokuta cyklistovi, který zraní sám sebe. K znevážení zákona však v mnohém přispěli mnozí politici, kteří se pokoušeli s vaničkou vylít i dítě a hledali skulinky, jak zákon obcházet. A tak jsme se teď ocitli ve stejném stavu, jako před přijetím silničního zákona.  

míša mýval 7.8.2007 8:15

Re: tachometr

Asi jsi v posledním roce nejel po silnici, po kterých jezdí řidiči čtyřicet na padesátce, mezi nimiž se  proplétají prasata v černých brýlích - auto přeci řídila osoba blízká, oni brýle nepoužívají. Takže z radarů s foťákem mají srandu a pro policajty mají všimné, jako měli i před zbodnutým systémem. PS. Přes Teplice jsem jel včera a i když už dávno to nejsou Teplice mého mládí, souhlas, že to tam je lepší, než v Ústí s nulovou tolerancí.

Pavel41 7.8.2007 8:15

Re: Do Teplic jezdím docela často

Několikrát jsem využil (bohužel nikoliv z požitkářství) teplické lázně a mohu jenom potvrdit. Pan Kubera je možná svéráz (jinak by těžko v tak různorodém prostředí byl opakovaně volen starostou), ale vždy jsem mu fandil.

eTony 7.8.2007 8:11

Re: Pan senátor nám chtěl sdělit něco nového o sobě a o Teplicích

Josife, Josife, patříte do rodu truhlíků. Dodržováním silničního zákona je povinen každý řidič, nikoli dopravní policie ! Ta by měla plnit i jiné úkoly, represe až jako řešení dopravní nehody.