2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

DOPRAVA: Na silnicích zabíjí strach

Zákon, jehož součástí je tzv. bodový systém, má jednu zásadní chybu. Je založen na strachu. Ze ztráty řidičského průkazu a z pokut, jejichž výše zjevně neodpovídá finančním možnostem většiny občanů ČR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Bojar 7.8.2007 16:32

Já pana senátora nemusím,

ale pod tento článek se klidně podepíšu.

H.K. 7.8.2007 16:22

Re: Zákon je zmetek

Ano, zákon je zmetek, podle kterého se nedá jezdit. Pro ty, kteří říkají, že je málo represe a málo policajtů. Pokud jedete autem na delší vzdálenost, spočítejte si somi pro sebe přestupky, obodujte a připočítejte pokuty, které by jste měl dostat, protože porušujete zákon. Do měsíce jsou všichni bez řidičáku nebo na hřbitově.

Robin 7.8.2007 16:10

Zákon je zmetek

Je zajímavé a nikdo z odpovědných z MD to zatím nekomentoval, že došlo po zavedení nového zákona k takovému výraznému zvýšení nehodovosti, zatímco za starého zákona se nehodovost sice málo, ale trvale snižovala. A to se ještě změnila metodika vykazování, která pracuje ve prospěch nového zákona. Něco je špatně a řidiči se z roku na rok skokem jistě nezměnili. Co Vy na to pane Šimonovský. Nechají Vás ti mrtví v klidu spát?

Helax 7.8.2007 15:50

Re: Jednotný duch

Platí ji důchodci a svobodné matky s dětmi. Naši dopravu si však rozvracet nedáme!

AAA 7.8.2007 15:47

Re: Opravdová legrace

Tim myslite americany?

Alfons 7.8.2007 15:45

AUVAJS

Tak to vypada na upal.

H.K. 7.8.2007 15:36

Re: Senátor, primátor,

Raději než stanovovat psychiatrické diagnozy, napište konkrétně co se Vám v článku nelíbí.

H.K. 7.8.2007 15:33

Re: Vy a Vém podobní s Vaší

Umíte řídit motorové vozidlo? Pokud ano, kolik jste najel km.

zp 7.8.2007 15:31

Re: Re: Schází zdravý rozum

Možná jezdíte po jiných silnicích a v jiné zemi než já, ale ze své denodenní zkušenosti mi vyplývá,  že riskantně jedoucích magorů je na   motorkách  i v absolutních číslech výrazně víc než v autech. Percentuelně to pak vychází ještě hůř v neprospěch motorek.  Projeďte se  někdy o víkendu na kole  mezi Doksy a Kokořínskem. Přesvědčíte se, že nekecám. Jde tam skutečně o život. 

honzak 7.8.2007 15:00

Re: další sociální inženýr...

100% souhlas!!!! Cílem tohoto zákona je udělat z řidičů stádo ovcí, které vykoná libovolnou pitomost, když to svilá či vodorovná značka přikáže. Aneb "Jezdíme bezpečněji než bezpečně". Nicméně jednou jsem si vydusil naše měšťáky - 2 km jeli za mým kolem, protože tam mudrci z kraje poručili plnou čáru a tak "ani cyklistu nelze" (normálním řidičům včas uhnu, dělám to už 28 sezónu).

Policajti v provozu a OKAMŽITÝ trest typu odstavení a odtažení vozidla za zvlášť vypečené kousky (předjíždění před horizontem, odstavným pruhem, ohrožení nedáním přednosti atd.)

Lex 7.8.2007 14:54

Re: Re: Vy a Vém podobní s Vaší

Vy raději dávejte pozor ať nikoho nepřejedete.

Rudý Baron 7.8.2007 14:54

Re: tedy v jednom máte naprosto pravdu

Tak milý Honzo, tenhle Váš názor je naprosto přesný. Zažívám totéž, protože se považuji za zodpovědného řidiče a Vámi popsané situace mne velmi znervozňují.Až se občas divím, že tolika šoférům je to fuk. Asi ještě nikdy neviděli krev na svém čelním okně ( u mne to byl patnáctiletý cyklista, který mi z chodníku skočil s kolem rovnou na kapotu a nabodl se na stěrače.Hlavou mi prorazil okno a tak jsem tu krev měl i v klíně. V době srážky jsem už dobržděnej stál a přesto byla jeho kinetická energie tak velká, že mi moji tehdejší škodárnu úplně zepředu zrušil. Naštěstí přežil a dokonce bez vážnějších zranění, vše bylo jen šití a pozorování ve špitálu ).

Pan senátor má ten článek po spisovatelské stránce dost zmatený ( strach přece nezabíjí, strach ochraňuje! a další podobné perly..) ale dvě myšlenky jsem tam viděl. Aspoň vidí, že sloužících dopraváků je málo i když okolo toho dost plácá a ta druhá jsou ony kupóny v růžové knížečce. Ty byly fakt účinné, letos o knížečku přijdu protože končí a tak se se svým čistým kupónem ( pouze politým koňakem při oslavě získání řidičáku ;-D ) definitivně přijdu.

Policisti v civilním provozu by skutečně udělali to , co píšete. eliminovali škodnou během pár měsíců. Jenže by to chtělo ještě upravit předpisy, protože oni nejsou zejména proto, že celé dny tráví vyměřováním již proběhlých nehod, neboť jich je opravdu málo.

Honza42 7.8.2007 14:52

To LV 14:19

Máte naprostou pravdu. Každý nechť si otevře mapu Evropy a podívá se na ní. První co musí každý vidět je hustá červeň dálnic všude, kromě bývalých států lido-demo. A s tím značením taky souhlas. Současní dementi jsou schopni tak "označit " přechod pro chodce, že se v tom značení chudák přechod zcela ztratí. (vodorovná síť čar před přechodem z obou stran,......). Vypadá to spíš na řádění šílených sprejerů, než na označení přechodu. Proti tomu klasická zebra na čistém černém asfaltě je super. Včera jsem měl tu čest zase jednou jezdit po Praze, a první co bych udělal pro bezpečnost, je zabavení barviček dotyčným sprejerům.

Můj názor je, že kdybychom uzavřeli němcům dálnice a nechali je jezdit středem měst, tak budou mít nehodovost úplně stejnou jako my. Pokud je veškerá doprava z celé republiky svedena na jednu silnici a jediný most, není divu, že je tam nehoda pomalu každých 5 minut.

Helax 7.8.2007 14:49

Re: Vy a Vém podobní s Vaší

Ö, to jste jim to všem nandal!!!

Zažraná ...

michal 7.8.2007 14:42

Re: Nejen strach

Porušují "tatíci" vyhlášku nebo neporušují? Samozřejmě, že ne, tak vo co ti jde AD? Opakuji: strach z toho, že něco zmeškám, ten zabíjí, ne tachometr.

pane Kubera 7.8.2007 14:37

Vy a Vém podobní s Vaší

kritikou nového silničního zákona jste řidičům- vrahům dali zelenou.

pahejl 7.8.2007 14:26

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Schází zdravý rozum

imho pokud te stihly pri tom manevru bezpecne predjet dve auta zprava tak na silnici nepatris protoze neznas pravidla.

Regan 7.8.2007 14:25

Senátor, primátor,

Jestli on se z těch funkcí nezbláznil.

pahejl 7.8.2007 14:21

Re: Re: Re: Schází zdravý rozum

ano chodil, instruktor mi trpelive vysvetloval ze divat se mam do obou zrcatek a do toho praveho predevsim proto ze mne muze podjet motorka. jinak pri dnesnim provozu sleduji situaci samozrejme nejen nalevo i napravo a pred sebou, ale i pochopitelne za sebou.

LV 7.8.2007 14:19

vzpamatujte se , člověče

Trestat všechny přestupky?? Panebože, pomóóóc. Máte snad na mysli třeba předjetí cyklisty, když je plná čára? Ano, přestupek. Nebo snad překročení povolené 80tky na dálnici připomínajícím městském obchvatu ve 2.00 ráno??

Trestat, zakázat, sledovat, postihovat... takhle mluví komunista. Proboha vzpamatujte se, problém je v něčem jiném. Na ty silnice se už v některých místech a jistých hodinách nevejdeme. Takže - obchvaty, vnější okruhy, dálnice, zkrátka širší silnice a vyvedení dopravy ven z měst a obcí. Vždyť dodnes řada silnic nižších tříd vede z cca 50ti% obcemi... A pak ODSTRANIT značky semafory a vůbec značení. Divíte se? Já jezdil po nějakou dobu v arabských zemích. Tam sice značení je. I semafory. Ale nikdo si jich moc nevšímá. Lidi se nenechají mást tím, co zrovna svítí a jedou. Všichni. Ale, kupodivu, nehod jsem viděl míň než u nás. Ono totiž když každý přepokládá o druhém to nejhorší, ví, že nemá "nárok", přednost a pod. je opatrnější, a snad i svým způsobem rychlejší a pohotovější; lidé se prostě tak "nějak" na tu silnici vejdou. Musí.

Asi by to stálo za úvahu. Když už ta výstavba silnic a dálnic je tak drahá a zdlouhavá.

Helax 7.8.2007 14:18

Re: Re: Re: Naopak .. jedine strach funguje

Nemám v sobě tolik troufalosti a zpupnosti, abych se pasoval do role odborníka na příčiny šíleného stavu naší dopravy. Dovolil bych si tedy jen vlastní dojem, že kromě generačního střetu je zde především problém likvidace tradičních hodnot. A potrvá ještě dlouho, než dobré vlastnosti převáží i v našem cestování. Zákon byl zoufalým pokusem gerontů a dopadl historicky spravedlivě.

Žulový Aston 7.8.2007 14:16

Jedná se senátora Kuberu, slavnou hvězdu ODS, proslavenou výroky:

1) nikdo nikdy neprokázal, že by kouření bylo škodlivé (Phillip Morris je kromě Pišty Bacsiho hlavní sponzor ODS)

2) Žákova sekretářka by nebylal senátorem Žákem okrádána, kdyby to sama nechtěla

3) Ne silnicích zabíjí strach  - u motorkářů též???

qwerty 7.8.2007 14:14

Re: Re: Re: Zpřísnit silniční zákon

ve "švajcu" jsem relativně často a můžu potvrdit... ta země je vybetonovaná radary, a aby lidi raději auta zahodili tak se nesmí stavět nové dálnice (zelená politika).  Největším šokem je, když přijedete v klidu a bezpečně od Stuttgartu po dálnici 180 a ve Švýcarsku se potom musíte na mnohdy lepší dálnici plazit 100, dá-li bůh 120... Zkrátka horší příklad jak důsledně zbuzerovat svobodné občany těžko na západě hledat...  Ale zpět k přechodům. Nemyslíte, že přednost chodců je zejména jakési gesto? Jakási přiblblá ochrana slabších?

Helax 7.8.2007 14:14

Re: Re: Re: Naopak .. jedine strach funguje

Asi jsem nejvíc reagoval na tu snahu pisatele postihnout všechny přestupky celého všehomíra (neuvědomiml si, že by tím zlikvidoval především sám sebe) a na to, jak potom uvedl rychlost jako zásadní příčinu světového zla. Tím se pro mě holt zařadil, diskuse skončila.

aljav 7.8.2007 14:12

Re: Re: Re: Naopak .. jedine strach funguje

 když budeš jezdit podle předpisů, tak ti pokuta nehrozí. A kvůli tomu že pojedeš na 50ce rychlostí 54 km/h , ti dnes nikdo pokutu nedá. Maximálně nějaký vesnický měšťák, to je ale pech a ne normální situace.

aljav 7.8.2007 14:10

Re: Re: Pro "Honza42"

 tento případ není nijak obvyklý, přímo bych řekl že ta plná čára tam má svůj důvod. Můžete zaslat na dopravní policii podnět ke změně dopr.značení. A komu to ublíží, když holt 2 km nebude smět předjíždět ? 

jk 7.8.2007 14:10

Re: Re: Naopak .. jedine strach funguje

To sis všimnul brzo. Vždyť hrozí pokuta na každém kroku a mnohdy je dokonce povinností úředníka jí uložit, děj se co děj. Žádné tytyty, žádné to se nedělá, ale naval prachy. Jsme samá svoboda, ale jen pro ty, kdo mohou s úsměvem odolávat hrozbám finančních postihů.

LV 7.8.2007 14:09

další sociální inženýr...

Bezohlednost..? Pane, na silnicích je problém v něčem jiném. Jen mezi léty 1990 a 2000 se provoz zešestinásobil!! (údaje ČSÚ)Prostě na stejných silnicích je 6x více aut. A od té doby jsme dál. A ty auta se tam prostě místy nevejdou.

Jestliže se tlačí lidi z kina, co pomůže víc - práskat do toho bičem, nebo otevřít další křídlo dveří? Ano, výstavba silnic je drahá. Naproti tomu pokutování a radar v každé p...deli; automatický, činný i v 4.00ráno, ten se zaplatí sám a do roka. A vydělá..! Skutečným řešením však je stavba rychlostních silnic, obchvatů obcí, vyvedení dopravy ven z bydlišť a center. Na bobovou dráhu a železniční koridor taky nelezou chodci. V té západní evropě, jíž se tak oháníme, lze cestovat přes celý stát po dálnici, a pak sjet 5km odbočkou a projet k domu v městě, kam chceme. Ne jako u nás, kde (např na Moravě) je 50% trasy vedeno středem obcí.

Zákon v takovéto podobě, jak je přijat, vzbuzuje jen frustraci. Frustraci z jízdy za mamelukem, který v obci na padesátce "pro jistotu" jede 35km/h po celý 5tikilometrový průtah městečkem, vyšperkovaný 10ti přechody a 3mi kruhovými objezdy (což je rafinovanější varianta retardéru). Frustraci řidiče, jedoucího se zaťatými zuby povolených 80 po 3proudém městském okruhu ve 3.00ráno, neb tu prý ty s...ně někde namontovali kameru. A že je to pro jeho "bezpečí". Souhlasím s článkem a jeho autorem!!

eTony 7.8.2007 14:09

ano Helax,

léta nesvobody a rudého svrabu se do myslí některých zažrala natolik, že nejsou schopni myšlení při čtení psaného textu, či poslechu ...........

ceskej Honza 7.8.2007 14:09

tedy v jednom máte naprosto pravdu

kdyby policajti jezdili v neoznacených autech v terénu, sebrali by prumerne 2 ridicské prukazy na 100 KM.  Urcite by to odstranilo ze silnic skodnou. Nejvíc me totiz vadí, kdyz jedu okolo 100km/H  ( pokud vím, dovoleno je 90 ), a velmi zdrzuju !  Moznost me predjet, se naskytne vetsinou pred neprehledným stoupáním, nebo v té nejblbejsí zatácce, takze jde do tuhého a vetsinou zpomaluji a uhýbám. Tady by meli policajti opravdové úspechy!