20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

DOPRAVA: Je třeba utáhnout šrouby?

Jak se v posledních dnech díky nejrůznějším článkům a rozhovorům z našich sdělovacích prostředků dozvídáme, na českých silnicích loni zemřelo 565 lidí, o 63 více než předloni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 14.1.2019 13:43

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Proč by předpisy měly být reálné?

M. Prokop 14.1.2019 13:41

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

To jsme na tom prakticky stejně.

Pokud je potřeba věnovat zvýšenou pozornost situaci, automaticky přestávám slyšet rádio, navigaci, spolujezdce. Drapnu volant oběma a koukám, abych viděl. Po uklidnění situace se zase vše samo "zapne".

M. Prokop 14.1.2019 13:38

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Jednou rukou řídím dost často. Občas řídím i kolenem. Řidičská praxe cca 45 let, různá vozidla, najety statisíce až milion km, bez nehody.

V. Kotas 14.1.2019 13:11

Re: Utahovat šrouby není potřeba, stačí když

Nevím jak u vás, ale já jsem vždy zaregistroval zklidnění provozu, když se objeví policie na komunikacích.

V. Kotas 14.1.2019 13:09

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Jedničková ?

V. Kotas 14.1.2019 13:08

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Dnes propagované ( " vrážené " do aut ) dotykové displeje mimo zorné pole řidiče, přes které se ovládá kde co v autě.

V. Kotas 14.1.2019 13:04

Re: Obecně lze říci,

Ten zvýšený výběr peněz bychom jakž takž přežili, kdyby šly na ty potřebné věci/stavby a ne na přebujelou státní správu, politické neziskovky a další lehkoživky, žijící ze státních peněz.

M. Krátký 14.1.2019 12:48

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Snad bych s vámi pane Kříži mohl souhlasit - ale spíš by mě zajímalo jak chcete zabránit surfování po displeji 20 x 20 cm se stovkami možností jak si krátit dlouhou chvíli za VOLANTEM A TAK JEN Z NUDY ZABÍT DESÍTKY OSTATNÍCH ÚČASTNÍKŮ SILNIČNIHO PROVOZU - Surfovat po tom displeji přeci není zakázáno, že ??? Hezký den všem. PS : mám kompletní ŘP od roku 1963 a děsím se dalších a dalších Hovadin ve výbavě nových aut - jezdím furt a rád - mezi 15-19. prosincem jsem byl na otočku v Istanbulu 3660 km tam a zpátky s průměrnou rychlostí 102 km / hod a spotřebou nafty 7,1 l/100 km - Octavia 1,9 TDi

J. Lepka 14.1.2019 12:43

Re: Je třeba se na bodový systém vykašlat, občané nejsou děti

No vidíte milý Janyško, to je trefa. Zkuste jí nabídnou do volebního programu partaje jejímž generálním hrobařem, pardon, manažerem jste byl taková léta.

J. Lepka 14.1.2019 12:41

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Nejlepší odborníci jsou vždycky ti od psacího stolu. Vzpomeňte jistého Humla, to byla studnice moudrosti. Dokonce mám podezření, že kvůli trousení mouder ten pán ani neměl čas vyjet na silnici.

J. Lepka 14.1.2019 12:38

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

V tom případě je ale nepřítel č.1 navigace, ta strhává pozornost daleko víc, než hovor, ať už se spolujezdcem nebo telefonem a vůbec nezáleží, zda je na palubce nebo v ruce. Pro info, jezdím 46 let a od prvopočátku jsem byl naučen preferovat pozornost k okolní situaci a dopravě kolem, tedy třeba neodpovědět na naléhavý dotaz matky či babičky, kdy už že tam budeme. Lidský mozek je dostatečně komplexní posoudit prioritu svého jednání, jde jen o to, ho to naučit.

K. Wágner 14.1.2019 11:56

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Tak v současných předpisech jde především o to "držení volantu jednou rukou". Je podstatný rozdíl v tom, když někdo v plném provozu řídí jen jednou rukou, nebo má obě ruce stále na volantu. Nevím o tom, že by se zakazovalo telefonování prostřednictvím handsfree. Ale mohu se mýlit, dejte prosím odkaz, kde přesně se to v předpisech píše.

Jinak i ten rohlík v ruce je de facto zakázaný, ale veškeré takovéto činnosti se nevyjmenovávají. Svačina za jízdy prostě logicky patří do kategorie "snižování pozornosti".

Pokud by měl být zakázán telefonní hovor prostřednictvím handsfree, musel by být zakázán i hovor se spolujezdcem, hádání se s manželkou či s tchýní a podobně. A nakonec by se možná zakázalo i poslouchání rádia, kde kromě hudby běží i zprávy, na které se můžete při jízdě soustředit...

M. Sedláček 14.1.2019 11:49

Re: Utahovat šrouby není potřeba, stačí když

Jen to ne. Přítomnost policie na silnicích riziko nebezpečné situace zvyšuje.

M. Sedláček 14.1.2019 11:48

Re: Je třeba se na bodový systém vykašlat, občané nejsou děti

Myslíte pokuty a tresty za "zločiny bez oběti" tak, jako je to teď? Nebo raději tvrdě trestat ty, co skutečně způsobí někomu újmu?

K. Wágner 14.1.2019 11:46

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Píšete, pane Kříži, že jste dlouholetý odborník v silniční dopravě. Chci se tedy zeptat na Váš názor: V nové koncepci zmínky o rozestupech udávají 30 metrů při padesátikilometrové rychlosti a 50 metrů při rychlosti nad 80 km/h. Pokud jezdíte v plném provozu na území hl.m. Prahy, plném kolon, nakolik je vůbec takovýto rozestup podle Vás reálný ? A v hustém provozu na dálnici, kde jsou zúžení, je těch 50 metrů mezi všemi auty také zcela reálných ?

M. Sedláček 14.1.2019 11:45

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Řekl bych, že naopak vůbec netušíte, o čem mluvíte. Telefonování s handsfree nebo bez je nebezpečné úplně stejně. Jde o pozornost.

J. Schwarz 14.1.2019 11:41

Re: Podle chování řidičů na silnicích

Pokud podle zákona začíná obec u cedule v polích 500m před prvním domem, je to chyba.

J. Schwarz 14.1.2019 11:39

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Přesně tak! Držení rohlíku je podobné držení volantu jednou rukou, což dělá mnoho řidičů a nepokutuje se to. U telefonování jde o reakci na to co se dovídám a o příslušné přesměrování pozornosti. Ostatně ještě nebezpečnější než telefonování je hádka s manželkou na sedadle spolujezdce nebo vřeštící děti vzadu...

J. Kavalír 14.1.2019 11:10

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Víte, jaký je rozdíl mezi telefonováním s hands free a telefonem v ruce? V podstatě žádný, obojí je stejně nebezpečné. Je jedno, jestli mám v ruce telefon nebo rohlík. Jen při tom pojídání rohlíku jsou zapojené úplně jiné "mozkové obvody" - nemusím na to moc myslet.

M. Moravcová 14.1.2019 10:52

Ty statistiky se dají

vyřešit jednoduše. Zakázat automobilovou dopravu, ani dálnice by se nemusely stavět, natož opravovat. Ministerstvo to má s Ťokem jednoduchý. Pro nechápavé - to byla ironie.

M. Zdobinský 14.1.2019 10:43

Re: Obecně lze říci,

Přesně tak. Než především opravit silnice,postavit dálnice, udělat revizi často nesmyslného počtu dopravního značení a dalších věcí,které se na nehodovosti skrytě "podepisují", tak je jednodušší zvýšit plošnou buzeraci na všechny.

Prostě typické "řešení" byrokratů od stolu.

K. Keinkopf 14.1.2019 10:23

Obecně lze říci,

že jakýkoliv pokus státu utahovat šrouby v jakékoliv oblasti, má sloužit pouze ke zvýšení výběru peněz, které se potom chystá přerozdělit, takže se vždy jedná pouze o jakési dodatečné zdanění. Nějáký pokus zajistit blaho všech občanů za tím rozhodně nehledejme.

K. Wágner 14.1.2019 10:10

Re: Na auto mám, na handsfree ne?

Pokud někdo "nemá zabudované handsfree za pár tisíc", asi si to rozmyslí, pokud ho bude čekat několikanásobná pokuta. A jinak - komu není rady, tomu není pomoci...

K. Wágner 14.1.2019 10:00

Re: Snad by se mohl zavest

Francouzi byli loni naplněni hněvem od hlavy až po patu, řidiči si jej vybyli hlavně na radarech. Těch bylo poškozeno či zcela zničeno skoro 60 procent z celkového počtu. Zatím ale není hlášen žádný dramatický nárůst nehodovosti či počtu obětí dopravních nehod, co země hlásí, je výrazný pokles vybraných peněz. Celkový roční příjem Francie z pokut za překročení rychlosti zaznamenaná stacionárními radary v roce 2017 přesáhl 1 miliardu Eur (asi 25,6 miliardy Kč) a už v průběhu loňska byl hlášen pokles o 15 procent. Data za celý rok 2018 zatím nejsou k dispozici, za nastalého stavu ale budou Francii nepochybně chybět v přepočtu miliardy korun. A to při snížení povolené rychlosti na okreskách počítala s pravým opakem.

Zdroj: http://www.autoforum.cz

P. Lenc 14.1.2019 9:49

Re: Se všemi uvedenými argumenty nelze

Ano, souhlasím také.

I. Schlägel 14.1.2019 9:43

Se všemi uvedenými argumenty nelze

než souhlasit.

L. Harvánek 14.1.2019 9:41

Re: Je třeba se na bodový systém vykašlat, občané nejsou děti

Myslím si, že bodový systém svůj účel stejně neplní a vzhledem k problémům s informovanosti řidičů o stavu svého bodového konta, ba se měl zrušit. Vytvořit jakousi stupnici nebezpečnosti dopravních přestupků (tu má i současný bodový systém) a podle toho provinilé řidiče postihovat. Trest totiž má přicházet hned po spáchaném provinění. Takže podle bodového systému může řidič přijít o řidičák po několika "banálních" dopravních přestupcích, zatímco jiný s daleko závažnějšími může klidně jezdit, než jej přistihnou podruhé.

J. Kříž 14.1.2019 9:41

Na auto mám, na handsfree ne?

Autor článku by se asi divil, kolik řidičů aut nemá zabudované handsfree za pár tisíc, i když za vozidlo klidně vysype půl milionu, o dražších autech nemluvě. Při nákupu auta, i když je jim to prodejci téměř vnucováno, to zřejmě považují za větší zbytečnost, než vonítka pod palubní desku a držák na hrnek kávy. A už vůbec nechápu, proč ti řidiči, kteří handsfree mají, se jej za velmi dlouhou dobu ani nenaučili pořádně používat a tak se běžně za jízdy doslova perou s jeho ovládáním, divže nenabourají.

Jako dlouholetý odborník v silniční dopravě vím, o čem mluvím - či spíše píši.

R. Langer 14.1.2019 9:37

Re: Podle chování řidičů na silnicích

No, to se už nedovíte... :-)

M. Klas 14.1.2019 9:29

Re: Podle chování řidičů na silnicích

Pane Nováku, kde lze v zákoně najít, že "překročení maximální rychlosti na přestupek nestačí, obec nezačíná u cedule, ale až u prvního domu, plošné kontroly na alkohol jsou nezákonné"? Zatím se mi to nepodařilo. Děkuji!